[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:31

Vandaag pony + paard pessoatraining gegeven en stalgenootje M en ik zijn weer een stukje verder met de stoere wedstrijdplannen 8-) . M heeft vandaag mijn koets achter haar Anda gezet, en het past super +:)+ ! En nog eerlijker: ik vind de Anda er beter bij passen dan Ster, net iets beter op maat :o .
Aan lesmees gevraagd of hij het ziet zitten dat we dit zo gaan doen, en hij vindt het helemaal leuk :) . We kunnen de 2-paards staltrailer gebruiken, zit net een nieuwe bodem in. Waarschuwde wel dat de stalnaam op de trailer onze punten in de proeven geen goed zal doen, "want die Van E.'s hebben nog nooit een goeie dressuurproef neer gezet in de SGWM" 8)7 :)) . Aan ons dus de taak om daar verandering in aan te brengen O:) .
Nou moet die Rhino nog opzouten :( .

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:43

okeeee maisie.. ik las dus ''ik heb eerst mijn benen geschoren daarna die van m'n schoonmoeder''
en ik dacht *knipper*
:P

Hoefsmid moet hier ook weer, maar daar wacht ik inderdaad even mee tot de Rhino kans vervlogen is. Veearts acht ik kundig genoeg dat in te schatten :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:50

In het noorden nog geen nieuwe uitbraken, tenminste die niet bekend zijn gemaakt. Ik twijfel nog als ik de wedstrijd van de 18e af moet zeggen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:57

Idd in Aken, ik kan alleen niet echt vinden in welke stal (het werd hier wel ook op de regionale radiozender gemeld :j , maar goed is ook echt paardengebied, hier), Aken is zo groot, veel Eifel e.d., dus het kan nog ver weg zijn...
Er waren iig geen nieuwe gevallen op deze stal, dat is dan wel positief te noemen.

Zag verder een mooie trailer en wedstrijdplannen, oude geschoren beentjes en saaie longeerdagen, hier ook, helaas.
Misschien dat ik zaterdag nog even kan inspannen.
Hoop dat het droog blijft, kunnen de paarden iig buiten blijven, vannacht, wel met hooi, nu 24 uur op een toch vrij volle wei, vind ik een beetje te gek.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:08

VHU de trailer is *\o/*

ik ben het wel met Akshay eens, je hoort heel veel 'gevallen' die je vervolgens niet terug kunt vinden. Nou hoorde ik vanmiddag iemand zeggen dat melden niet verplicht is en daarom niet alles terug te vinden is. Dat leek mij eigenlijk raar omdat het de gemoederen zo bezig houdt, maar zou dat kunnen kloppen?

Mick heeft mok in z'n linkerachterbeenkootje ^) Net bij de winkel nog even betadinescrub en sudocreme gehad. Hier heeft nog iemand paardje met ernstig mok (gehad), was dat Frensie??? Als jullie wassen met betadine, deden jullie dan de koot droogfohnen voordat de sudocreme erop ging? En probeerden jullie alle korstjes eruit te halen voordat de sudocreme erop ging of juist erop laten? Hoor verschillende dingen erover.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:14

tuurlijk is melden niet verplicht. Moet ook lekker zo blijven. Alles wat verplicht gemeld wordt kunnen ze nog verdere acties aan verbinden.. ruimen enzo :+
Net als dat vervoersverbod.
Heel de Rhino is geen steek erger dan anders schijnt, 't is alleen veel meer in de media :+

Hier gelukkig na een winter in de drek geen mok! :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:18

Wil nu toch wel rap z'n benen scheren. En eigenlijk was ik aan het twijfelen om helemaal te scheren. We pakken met dat mooie weer het werken weer veel meer op en hij staat ontzettend snel drijfnat met die dikke pluizenvacht. Hij lijkt wel beetje met de rui te beginnen, maar ja, dat kan nog wel poos duren afhankelijk van zonne-uren en temperatuur

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:25

Eens met Akshay :j .

En VHU: prachtige trailer!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:37

PrinsjeH schreef:
VHU de trailer is *\o/*

ik ben het wel met Akshay eens, je hoort heel veel 'gevallen' die je vervolgens niet terug kunt vinden. Nou hoorde ik vanmiddag iemand zeggen dat melden niet verplicht is en daarom niet alles terug te vinden is. Dat leek mij eigenlijk raar omdat het de gemoederen zo bezig houdt, maar zou dat kunnen kloppen?

Mick heeft mok in z'n linkerachterbeenkootje ^) Net bij de winkel nog even betadinescrub en sudocreme gehad. Hier heeft nog iemand paardje met ernstig mok (gehad), was dat Frensie??? Als jullie wassen met betadine, deden jullie dan de koot droogfohnen voordat de sudocreme erop ging? En probeerden jullie alle korstjes eruit te halen voordat de sudocreme erop ging of juist erop laten? Hoor verschillende dingen erover.

Mijn paard had inderdaad die vreselijke mok.
Tja, je hoort zoveel verschillende meningen over mok... ik zag door de bomen het bos niet meer.
Maar in principe voorzichtig met de betadine zoveel mogelijk korstjes verwijderen, daarna heel goed afdrogen, ik deed het met een handdoek. Daarna de creme erop smeren.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:44

thnks Frensie, klinkt heel herkenbaar... zoveel mensen, zoveel meningen :j
heb jij de mok onder controle gekregen? Want jouw paardje had er echt opgezette en pijnlijke benen van he? Gelukkig had ik vandaag sokken bijgewerkt en zag ik het, is gelukkig nog maar klein plekje

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:47

zo! met mobiel bokken ïs nog nie makkelyk, 1 verkeerd knnpje, weg alles. en had toch egt myn best gedaan. lig al in mn bed. de verdovingen by tandarts vielen slecht deze keer. . zelfs powniepaard niet gezien vandaag. .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:48

:(:) voor Bic

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:53

Gwin heeft 2 dagen in de kliniek gestaan zodat ze daar haar been meerdere keren in een nat verband van hibiscrub konden zetten en daarna de korstjes konden verwijderen. Ze heeft in totaal 20 dagen antibiotica gehad en een langere tijd prednisolon. Dus echt controle hadden we niet... maar dit is echt een absurd verhaal hoor, zo verloopt de mok 99 van de 100 keer niet. Ze kreeg meteen een dik been, dus daarom hebben we vanaf het begin antibiotica gegeven en zalf gesmeerd. Normaal is dat voldoende en verdwijnt de mok, hier helaas niet....

Afbeelding Afbeelding

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:54

:oo jeetje dat zag er echt heftig uit zeg, arme Gwinnie :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:54

Bedoel eigenlijk te zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken om een klein mokplekje n.a.v. ons mokverhaal, want die mok was zo absurd raar.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:55

Ze heeft maar eventjes kreupel gelopen, de bikkel! Dat was toen de spleet in haar kootholte een dikke kloof was waar de etter uit kwam lopen... :r

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:56

aha, nou ik maak me nog maar geen zorgen hoor, is echt maar klein plekje, ben blij dat ik het nu zo snel heb ontdekt, je weet maar nooit hoe het anders verloopt.

edit
o da'sbeetje gekke reactie na jouw 2e post :D
jeetje, wat een bikkel is die gwin

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:02

Ik heb bij paardenbeest ook wel eens kleine plekjes mok ontdekt. Voornamelijk toen ik hem net had. Heb hier toen lekker budget tandpasta op gesmeerd :+ werkte nog ook (1x gesmeerd).
Nu al een héél lange tijd gelukkig geen last meer van.

Hier net een ontzettend belangrijke brief de deur uit gedaan (nouja, per email) dus ik ben een beetje heel erg :):) nu.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:07

Tandpasta werkt idd ook weleens.
Helaas bij Gwin niet, want die kreeg ook meteen einschuss, dus dan moet je met groter materieel uitpakken.
Tegenwoordig zijn er heel veel mensen die zeggen dat je droogzetters voor koeien moet smeren.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:15

droogzetter van koeien is gewoon zalf met oa antibiotica in dus neit zo slecht idee opzich hoor, is heel stuk goedkoper dan dingen waar 'paard' op staat ;) , gebruiken ook wel eens koeiendroogzetter bij kat/hond met grote wonde die niet te sluiten is en bacterieel besmet is na het reinigenen bij mensen met weinig budget, scheelt behoorlijk wat geld vaak.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:16

:r pup heeft net giga-gescheten in woonkamer >;) wat een lucht!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:19

:')
sorry vhu :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:32

}:0 alsof het gras net gegierd is getver!
En nu is het koud in de woonkamer maar wel weer fris :+
Ik ga aan mijn fles biologische wijn die ik gisteren heb opengemaakt :7

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:58

Akshay schreef:
okeeee maisie.. ik las dus ''ik heb eerst mijn benen geschoren daarna die van m'n schoonmoeder''
en ik dacht *knipper*
:P

Geweldig!! :D

Hoefsmid moet hier ook weer, maar daar wacht ik inderdaad even mee tot de Rhino kans vervlogen is. Veearts acht ik kundig genoeg dat in te schatten :)

Hier net zo , de pony's moeten weer bekapt, maar ik wacht ook nog even, dat moet dan maar helaas.
Alleen Simba staat nog keurig op z'n ijzertjes!

Maar leuk nieuws vanuit Dalfsen: We hebben een marathonwagentje voor Simba gekocht!!! *\o/* Durf ik hier ook te posten :D
ook het andere ponytje van Fayegale ( welsh A The General) is ook licht betuigd , dus wie weet..
Ollie komt begin mei logeren, dan krijgen we menles...!!! Ollie kijkt uit voor een goed tuig, dan weet ik zeker dat het past!
Ollie alvast bedankt :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:12

Wowww zeg! ARythmical koopt een marathonwagen zodat ze in dit topic mee kan blijven posten :') _/-\o_ _/-\o_ :D . Nee hoor, grapje, maar wel gefeliciteerd. En wat leuk dat Ollie je zo van dienst blijft _/-\o_ !