[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:36

Laura, zoals ze hier al zeggen het komt wel goed met Riv! Gelukkig heeft ie jou en krijgt ie een beetje hulp bij. :)

Popjen, wat een schattige foto!

Ik word net gebeld door de arts bloeduitslagen waren afwijkend heb bloedarmoeder een 6,4 wat een 10 hoort te wezen ?! Nu word ik zometeen weer gebeld over wat we gaan doen want mag zo niet verder.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:47

ojee,zieke ponys..sterkte met ze.
mijn merrie heeft ook een acute stofallergie, van 1 dag droog hooi: hoesten, traan ogen enz
het was vroeger zo erg (toen ze 5 was) dat de dierenarts zei : inslapen, kost je handenvol geld (hij wist toen niet dat het een stofallergie was)
en nu.....merrie is 24 jaar en met wat aanpassingen lukt het wel :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:07

@Rivaldo: veel succes met Rivaldo. Misschien dat het inderdaad te maken had met het hooi in de ruif. Dus het kan dan goed zijn dat als je hem weer houd als vroeger, dat hij er dan geen last van heeft.
@ Buckje: ook veel betereschap. Klinkt niet echt gezond.

@ Popkjen: Grappige slapende Gerben

@ vanhuisuit: Soms moet je echt gewoon hard zijn en voor jezelf de nodige rust nemen.

@marianne: fijn dat je met het paardje aan de slag kan.

@Lotte: Hoop nu dat je gepuzeel het probleem heeft opgelost.

@ Ivystoeter: Rafiki scheren. Veel succes.

Ik heb gisteren Petra gelongeerd. En het ging super. De opmerkingen die hier over hulpteugels gegeven zijn, heb ik goed in me proberen op te nemen. Heb nu dus de elastiek gebruikt, maar op de touwtjes manier vast gemaakt (tussen de benen, naar het bit, naar de longeersingel) en dan het stuk achter de billen van de pessoa er bij genomen (geen verbinding met het bit) en ja ja, ze liep er heerlijk op.
Laatste 5 minuutjes nog een hindernisje laten springen. Ze stopt niet na 1 keer en ging er zonder aanmoediging 3 keer over.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:54

Laura, als je op google intikt: Dutch tweewieler.. en je gaat naar afbeeldingen sta jij er ook met rivaldo en je sulky haha :D

Zo ik ga nu even naar stal, sil longeren!
En vanmiddag heb ik een afspraak staan bij Blikvoer :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:56

@ IvysToeter: gelukkig is er niets aan de hand met Rafiki! Veel succes met het scheren!

@ Jelleee: super dat je weer met Mick hebt gemend!

@ Laura: Ik ben blij dat je nu weet wat het is!! Ik denk toch dat ik de DA ook nog eens ga laten komen... Romeo is niet echt snotterig, hij heeft soms wel een drupje water in zijn neusgat hangen(geen slijm, gewoon precies als een drup water), het loopt ook niet uit zijn neus (enkel tijdens het longeren drupt het wel eens). Het hoesten doet hij enkel 's morgens, het is een hele droge hoest, hij hoest maximum 5 keer en dan is het goed.

@ tine: wat jij als tips geeft aan Laura, is hier ook. Alleen staat Romeo niet dag en nacht buiten, en staat hij niet op strokorrels van Strovan, maar op stofvrije bodembedekking (zaagsel, schavelingen, ik weet niet hoe het noemt :D ). Er staat wel "stofvrij" op, maar als ik een nieuw pak in de stal gooi, loop ik ook de rest van de dag te hoesten (ik ben érg gevoelig als het op hoesten aankomt). Het bovenste deurtje van Romeo zijn stal staat altijd open, er kan dus altijd verse lucht binnen.
Ik mest de stal altijd 's morgens uit en ik gooi ook altijd 's morgens een nieuw pak bodembedekking in de stal, en ik zet alle ramen en deuren dan open zodat de stof weg kan.
Wat ik wel kan proberen, is Romeo eens een paar weken dag en nacht buiten laten staan... Aansluitend op zijn stal is een heel klein stukje land, het enige probleem is dat hij na een paar weken tot zijn knieën in de modder staat...

@ Buckje: klinkt niet goed, bloedarmoede. Voel je je ook slecht?

@ happytime: gelukkig heb je haar niet laten inslapen toen de dierenarts dat zei!

@ babs: super dat Petra goed liep aan de longe :+

@ Jenkins: veel plezier bij Sil!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:56

Grrrr *@&#^!^#

ik had dus een halster bestelt, helaas net te klein voor kay dus ik wilde hem ruilen. ik heb dus al bijna 7 euro aan verzendkosten betaald (terwijl hij gewoon in de brievenbus zat hier..), nu moet ik dat weer betalen voor terugsturen (7) EN nog een keer betalen voor het nieuwe halster (7)... nou dat word een heel duur halster terwijl die MAKKELIJK door de brievenbus kan.

zo wat een service... dat is de eerste en de laatste keer dat ik daar wat gekocht heb, ik ga hem ook ergens anders bestellen dus!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:57

Welke winkel?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:59

Dat doe ik even via pb ;)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:01

Sander_lotte, ja erg moe en futloos maar slapen gaat ook niet al te best weer ander probleem. :Y)

Gewoon deze verkopen dan, en dan ergens anders nieuwe bestellen.. Ben je goedkoper uit dan steeds heen en weer sturen.

Mijn kanjer:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Buckje op 15-06-10 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:02

Ja klopt, ze hebben hem vast ook wel ergens anders en met die verzendkosten erbij allemaal word het anders wel een heel duur halstertje ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 12:11

Hallo allemaal.

Hopelijk knapt rivaldo snel op. Beterschap.
Ook beterschap voor Quincy.
En babs??? Die bloedarmoede heeft vervelend ook beterschap

Gisteren is de fysio bij veale geweest. hij had 2 blokkades. s avonds heb ik hem mee genomen naar de manege. Hij heeft even 20 min voor de kar gestaan. Ging wel goed. Instructeur heeft hem even gereden.

Ik kan nog steeds niet zo veel , ga morgen wel weer aan het werk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:42

@ Tallechie: mocht je hem zelfde dag als behandeling gewoon inspannen? Hier krijgen ze altijd een dag rust na de behandeling. Kan namelijk best intensief zijn voor ze.

Quincy lijkt iets beter te worden, maar ja, of dat dat echt zo is, of dat ik dat graag zo zie.........

Wat een prachtige foto's (en goede fotograaf) Buckje

Wel een heel prijzig halstertej Jelleee. :(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:47

beterschap voor quincy!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 12:49

Ik heb het gevraagd, ik mocht er niet opzitten, maar aanspannen mocht wel mits gedoseerd. Heb hem dus max 30 min er vooor gehad en veel gestapt en veel rechtuit. Was geen intensieve les. Ik moest sowieso 2 dagen longeren zonder een dag rust.

Mooie foto's buck en mooi dat mick beter loopt.
Duur halstertje inderdaad

Mooi dat quincy voor je gevoel beter wordt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:49

Ik sta in de krant :D

Menners in de prijzen tijdens titelstrijd
maandag 14 juni 2010 | 20:30 | Laatst bijgewerkt op: maandag 14 juni 2010 | 20:31

Tekstgrootte
VROUWENPOLDER - Bij de districtskampioenschappen mennen in Vrouwenpolder, georganiseerd door de Zeeuwsche menvereniging, presteerden de Zeeuwse deelnemers goed.

Pieter Karelse uit Kats won de klasse enkelspan pony's 1. Hij hield Maaike Hannewijk (Heinkenszand) net achter zich. Bij de tweespannen pony's in de klasse 2/3 haalde André Vink (Driewegen) zilver. Bij de vierspannen pony's klasse 2/3 was er zilver voor Jacco van 't Westeinde (Ovezande). Lou Willemse (Domburg) was succesvol in de klasse enkelspan paarden klasse 2/3. Hij werd derde. In de hobbyklasse legde Letty Dreesman (Nisse) beslag op de zege in de klasse pony's. Rogier de Rijk (Philippine) werd tweede.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:54

@maisie watgaaf!

ook leuk om te zien dat Pieter goed gaat.
zijn jullie voor remco al op zoek naar een nieuwe?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:55

Gaaaf :D

Ik ga zondag naar de SGMW in Gorredijk :) Weekend erna naar de SGMW in Gaasterland en die in Vlietlanden/Leidschendam. Weekend daarna de SGMW in Tull en 't Waal :D Drukke weekenden dus :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:57

wateen prachtige foto's van Buck trouwens!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 14:00

Ik heb me voor gorredijk en gaasterland opgegeven, maar weet niet als ik het met mijn hand red.

Ik zal eerst helemaal niet meer rijden, maar wil nu de waterbakken gewoon over het droge rijden mar kan momenteel nog niets met mijn hand

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:01

Als je nu nog niets kan met je hand lijkt het me niet verstandig om dit weekend al SGMW te gaan rijden :n

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 14:06

ik dach dat het nog langer duurde, dan zeg ik gorredijk maar af inderdaad, misschien dat ik nog wel kom kijken.

Had de 23e ook staan, maar dt wordt hem ook nog niet

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:07

Gorredijk is komend weekend, de 20ste. Gaasterland is volgende week zaterdag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 14:14

Heb al even gebeld mert de vereniging vn Gorredijk. Blijkt dat ze mijn aanmelding helemaal niet heeft ontvangen.

Gaasterland zal denk ik ook te vroeg komen, maar zal deze week nog even afwachten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:15

Dat scheelt weer kosten als ze hem niet eens ontvangen hebben :+
Vraag je nooit ontvangstbevestiging?
Als ik mij opgeef voor een wedstrijd vraag ik altijd eventjes om een bevestiging :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 14:20

Nee heb ik niet gedaan, bij een aantal heb ik het wel gekregen, maar bij deze dus niet.

Maar scheelt inderdaad weer kosten :-)