[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:00

Wauw Janouk, wat gaaf! Welk is het, kan zo niet zo goed zien welke de kleinste is?
Komt hij bij jullie vandaag, gefokt, o.i.d?

VHU, nou, wat een wind niet normaal!!
Maar toch gereden!
Ik heb ook gemend, maar de les na een klein half uurtje afgeblazen, letterlijk, haha!!
Was geen doen, wind en een regenbui erbij, Emas wilde ook absoluut niet tegen de wind in, kont tegen de regen in draaien. Ik had geen fijn contact, eigenlijk vond niemand het nog leuk, dus hup, naar huis!
Moet wel zeggen dat ze vandaag bijna verontrustend rustig was, redelijk normaal stappen, in draf een beetje bijklikken... Ga me bijna zorgen maken, hihi.. :+

Fijn dat je het leuk gehad hebt avaluna!!

Ips, spannend!! Ik ben ook geen echte handelaar, maar heb er bij Emas nog wat vanaf gekregen. Soms kun je in plaats van af te dingen er ook dingen bij in bedingen, klinische keuring (wat je daar ook voor afspraken over maakt) hoefsmid, tuigage enz.

Vroeger gingen mijn vader en ik ook wel eens kijken naar een nieuwe pony. Dan zaten we op de heenweg in de auto en kreeg ik instructies. Je kijkt niet, je lacht niet, je zegt niets, je wijst niet, gewoon erop en weer in de auto gaan zitten, haha!! Vooral niet laten merken dat je hem leuk vindt!!!

Maar als ik de prijs normaal vind zal ik ook niet zo moeilijk doen, ik wil best de waarde van het dier betalen. Tea en Emas waren allebei ook niet de goedkoopsten, maar ze waren het waard en dat telt!

Baudyh, lekker schone stal voor Viantha (toch?) Is ze nog zoekerig naar het veulen of valt het mee?
Ik vind het fokken ook echt prachtig, hengstenkeuze maken en daarna lekker met zo'n veulentje omtonten, vanalles leren, vaststaan e.d.

Ik ga vrijdagavond even bij de lessen kijken van Paul Versluis. Zal met een minderwaardigheidscomplex thuiskomen, maar daar gaan we dan aan werken, haha!!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:42

Jeskim, de wil om te leren is toch het belangrijkste... Waar ga je kijken?
Ik heb ook weer een hoop geleerd vrijdag, en helaas niet gewerkt aan de galop en keertwendingen. Maar juist weer aan hele erge basisdingen, maar zondag ging het zelf rijden ook wel weer een stuk fijner (wil later ook zo worden als instructeur...)
Janouk wat een gave foto! Wat een lange leidsels zullen dat zijn!
Ava fijn dat het je wat comfort geeft.
Vhu vroeger een machtige zwartblauwe verzorgd, die liefde is er nooit uitgegaan hihi.

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:21

Idd de wil om te leren!

Pfff, nou wel heel stuk, weet dan ook echt niet waar ik het zoeken moet

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:27

De wil om te leren is er zeker!! Ik ga even in Vinkega kijken, vlak bij.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:34

Leuk daar was ik van de zomer ook met Det.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:52

Kun je dan wel slapen Ava als je zo kapot bent?
Jeetje wat gaaf het zesspan =:)
En Emas is geen windkracht 9 pony raar zeg :)) :+ Ollie liep ook erg mooi travers haha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:04

Jeetje, ben ik even een dagje werken, gaan jullie ineens in turbostand verder.

Werk vandaag was pittig, mega druk (waren ook nog 80 uitzendkrachten ingeschakeld).
Vandaag samen met iemand 5 of 6 (ben echt de tel kwijtgeraakt) boerderijen schoongemaakt en minstens 12 bedden opgemaakt. Ze vergat steeds dat het mijn eerste dag was en had het gevoel dat ik het al jaren deed. Dat is denk ik toch wel een groot compliment ;-)

Heb wel bijgelezen, maar weet niet of ik alles heb onthouden.
VHU: bij ponys geweest maar teruggewaaid en uiteraard druk met superlopend B&B
Ava: leuke dag gehad maar nu versleten. Fijn dat je wagen zo helpt om dingen te kunnen doen.
Janouk: zesspan, klavertje 6... hoe noem je zoiets. Wel ontzettend gaaf om te zien.
Er was iemand die naar nieuw paard/pony gaat kijken. Altijd spannend

Hier ook vreselijke wind, was best eng met autorijden. En ben die regen toch wel zo ongelooflijk zat. Gelukkig is het waterschap bezig met nieuwe duikers aan te leggen, dus straks hopelijk geen overstromingen meer in de wei.

Nu maar snel mijn bedje in en hopelijk word ik morgen nog gebeld voor invalwerk.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:02

jeskim: zo zat ik vroeger ook bij mijn vader inde auto ,maar dan ging het niet om een paard maar om een andere auto...als die ging handelen was ik mooi pleite.....kan ik absoluut niet.
janouk: gaaf gezicht zo al die zwarte vast de hele stal leeg op de shet na?
vhu gaat goed met je B&B,gaaf zeg!
ips; geen 2spanvosje voor det? of schimmel, mooi engels span....
tine hoe gaat het? nog steeds verzorgster voor rembrandt?
ava heeft beetje carnaval gevierd alaaafffff
hier maar wat rustig gelongeerd,beetje hier op internet gelezen, zag er aparte rubriek voor tweewielers komt voor vaardigheid,dressuurboekjes besteld....en al dat soort dingen,buiten waai ik toch maar weg..... _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:23

De storm is hier nu ook weer echt heftig.
Heb maanden nauwelijks kunnen slapen ondanks zware slaapmedicatie. Nu voel ik me alsof ik continue zou kunnen slapen, al blijven de nachten zwaar. Happy heeft haar tijd goed besteed en knap dat je het zo gauw oppakte, Tine. Vroeger kon ik ook wel aardig handelen, maar bij dieren blijf ik het gevoelsmatig al vreemd vinden dat je ze koopt en bezit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:14

Ava....kan hele dag slapen....maar lukt niet..Hoop dat dat wat beter word..De storm was flink...
happytime heeft gelogeerd in de storm..waaiwaai, en een aparte rubriek voor tweewielers, wel logisch denk ik.
Jeskim gaat in vinken kijken, super ! Vast leerzaam... het gaat erom dat je wilt leren idd, komt vast goed.
tine is druk geweest !
vhu en ollie doen de traverse, die pown kan ook alles :+
Lanouska, zijn de keuringen voor de arabo hengsten in neerpelt ? Jammer dat t zover weg is.

Hier weer iets beter, kan weer wat schilderen....heb een malamute op een houten plankje geschilderd, is wel mooi geworden.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:34

Zwaai even naar iedereen :wave:

Moet nog een boel bijlezen.

Ava nieuwe rolstoel.
Dood veulentje bij Baudhy :(:)
Janouk ook weer een tegenvaller met de voeten :(:)
Jeskim naar Paul Versluis, zou ook weer graag willen naar hem toe, maar met drie paarden gaat dat helaas niet meer :(

Heb eigenlijk ff weinig nieuws en erg druk, dus vandaar.....ik zoef ff voorbij :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:18

Ik zwaai even wederom vanuit Hoogezand groep 1 en 2.Leuke kinderen. Alleen lastige namen om te onthouden. Veel met buitenlandse achtergrond.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:39

Dingetje; druk; hopelijk met ook verl leuke dingen.

Tine; fijn dat het leuke kids zijn!

Helaas veel regen vandaag, had gehoopt na lange tijd, laatste keer voor Kerst, meen ik, eindelijk weer eens in de Tub te kunnen. Manlief eindelijk eens tijd om hem klaar te maken, mast wel erg veel regen. Jammer doet me altijd goed.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:46

HT, heb het plaatje even uit mijn hoofd gezet. Dat mooie plaatje heb ik nu staan en is geen succes. Dus gewoon op zoek naar een fijn paard :D Fera op MP gezet en ga straks de eerste geinteresseerde bellen.
Tine, gaaf weer invalwerk helemaal top!
Biancacoo alles wat jij maakt is toch mooi (mijn mening ik weet t)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:46

hier ook ff een zwaai uit nat hoofddorp en voor olli1: van harte gefeliciteerd enne...niet teveel taart eten Y)(^)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:53

Gefeliciteerd! Olie; maak er een mooie dag van!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:05

Ollie1 gefeliciteerd *\o/* Y)(^)
dankje Ips ! :o

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:12

Nou, wat een regen vanmiddag, niets aan toch!!!
Bleef maar regenen, gelukkig de meeste klussen vanmorgen al gedaan.

Had even een beetje quality time met de oude hengst Manus, lekker van een pak haar ontdaan. Om er beter bij te kunnen had ik hem even op een andere plek in zijn stal vastgezet. Omdat er wat spijlen uit de stal missen kon hij eens goed de berg kuilbaalplastic onderzoeken. Hij zat er lekker in om te roeren en verdween steeds dieper met zijn hoofd in de berg, ik maakte al een opmerking van 'lukt het een beetje?' Ik ga even een schaar halen, kom ik terug staat hij mee heel triomfantelijk aan te kijken met een oud wortelnet in zijn smoel!! Lachte me echt rot, die smoel er ook bij!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:14

Dank je wel dames! Voel me niet écht jarig...lig al vanaf donderdag met griep op bed :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:33

Ollie1 Beterschap !! Niet leuk

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:12

Oh, bah; heel veel beterschap, olie; wel fijn inhalen, straks, hoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:16

Ollie1 :)F jarig met griep dat zijn geen leuke cadeautjes :+ sterkte daar :*

Tine wat leuk weer voor een andere groep, goed zeg.
En Manus verwend <3 leuk.
Fijn zeg Biancacoo dat je weer iets kunt :j

Hier bizarre dag achter de rug. Vanochtend natuurlijk weer de gasten verzorgd en wilde daarna vlot naar de poowns want zou vanmiddag NT2 doen en vanavond dus nieuwe gasten dus tussendoor ook nog kamer verschonen etc. Nou... na de poowns boodschappen doen etc en op terugweg .... knalt mijn koppeling er uit. Kon nog net bij een bushalte stil komen te staan. Had geen telefoon bij me :7 dus door de stromende regen naar een school gelopen die daar is (was net op zo'n stuk waar niets is...). ANWB gebeld, die had het druk, uur gewacht, auto moest naar garage gesleept. Dat was nog een flink eind, hele belevenis dwars door de stad := auto afgeleverd, kon niet direct gemaakt ... :\ garagehouder brengt me naar huis, ik kijk in mijn tas... sleutel ligt nog in mijn auto >;) en garagehouder was alweer weg natuurlijk ... maar ik wist dat er nog een gast in huis was. Alleen die was na bezoekje aan stad nog even gaan rusten (dat wist ik, gast is chronisch ziek en had gevraagd of dat kon) en ik wist dat hij om 16.00 uur uit het huis zou gaan. Dus ik tot 15.30 uur gewacht (ruim 3 kwartier....) en ja, toen zag ik hem rondlopen. Dus ik aanbellen, gelukkig deed hij de deur open pfffff. Nou mijn hele schema in de war natuurlijk dus als een jekko alles schoongemaakt etc.
Maar goed ook dat hebben we weer gered :D

Gasten trouwens weer zo apart. Twee ultra-hipsters uit VS. Zo grappig om te zien. Lijken zo uit reclame gelopen *D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:05

Balen van de auto.... Wel leuk al dat verschillende volk vhu!
Jeskim, Magnus is Keshya haar papa (geloof ik haha)
Morgen een kijker voor Fera!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:22

Ips, wat leuk, ik duim voor de kijkers, dat t klikt met Fera !
vhu,..haha ultra hipsters...hahaha.....al die verschillende mensen, leuk !
magnus weer knap !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:24

Succes, Ips!

Lijkt me echt heel leuk, al die verschillende mensen over de vloer, Vhu.

Het regent weer/nog... Pfff, normaal kan ik er wel tegen, maar nu wel echt klaar mee.