[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:07

Eilatan

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:53

Die twee zwartjes ja, die lijken mij wel leuk! Heb ik voor gemaild; of er ook 1 kindmak is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:13

Da's een leuk setje, maar welshjes zijn wel hele andere koek dan shetlanders in omgang.
Dennis hier @bokt heeft geweldige shetlanders en ze ment er enorm mee, ze zit ook in dit topic. Als ik een betuigde shetlander zocht ging ik direct naar haar (geen idee of ze iets wil wegdoen maar ze heeft prachtige en fijne pony's).

Ollie heeft een weekje vrij, die staat in de wei te genieten :) kan ze lekker haar benen strekken en koppie leegmaken.

Zoooo wat een opluchting dat Pip weer op de beterende hand is, top!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:10

Ik bedoelde die zwarte shetjes! Ben idd niet opzoek naar Welshen, moet sowieso onder de 1.10, en ik wil juist wat minder zenuwachtigere dieren.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:11

Mag ik meekletsen ? Ik wil me verdiepen gaan in Endurance. :)

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:24

Die zwarte shetjes zijn zeker erg leuk.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 01:15

Zojuist is bij ons het eerste veulen geboren, een mooie voshengst! Helaas geen foto, maar die komt binnenkort nog wel.
Bedankt voor de complimenten, ze doet ook heel erg graag mennen met onze shetlander, de kleine appaloosa hebben we 1 keer voor de wagen gehad, zit nog wel een beetje werk aan..

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 07:49

Gefeliciteerd met het eerste paardenkind.

Hoe gaat het met trainen bij iedereen op dit moment? Wat is jullie volgende wedstrijd? Nog bepaalde doelen die jullie willen behalen?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 07:59

LS_fotos schreef:

Natuurlijk, welkom! Dit topic gaat wel vooral over mendurance ;)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:14

LinSa schreef:
LS_fotos schreef:

Natuurlijk, welkom! Dit topic gaat wel vooral over mendurance ;)

Zij wil ook menendurance gaan rijden!

Met Leef toch LS?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:47

Ah ik snap. Ik was even in de war omdat er endurance staat.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:43

Hier geen wedstrijd op de planning.
Wel in mei de enjoy the ride van de hermkushof.
Lijkt me een leuk iets om mee te beginnen

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:51

Ik bedoelde ook de mendurance, daar zal mijn welshje erg geschikt voor zijn!
Nu nog niet, maar eind van het jaar gok ik wel. Ik wil me wat inlezen en ervaringen meelezen.
Wat je moet doen etc. :)

Ik ga wel Enjoy the Ride paasrit rijden 6 April de 20KM (vind ETR alleen erg duur 20 voor jezelf en 12,50 voor groom... Leuk voor een keertje maar niet voor vaak..)
en in Mei 25KM in Ermelo ook een of andere rit.

Romy indd met Levi. :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:53

Willem_Aukje schreef:
Hier geen wedstrijd op de planning.
Wel in mei de enjoy the ride van de hermkushof.
Lijkt me een leuk iets om mee te beginnen

Ja moeten nog wel ff uitvogelen hoe we gaan ;) Te paard op de koets of misschien wel een combinatie. *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:30

Leuk LS :j ik vind ETR ook erg duur ... maar als je een keer een rit wilt doen met meer aanspanningen en een keer ergens anders leuke route wilt doen is het wel ideaal.

Voor als iemand een hele leuke pony zoekt die echt toe is wat te gaan doen, we verkopen toch de zoon van Ollie, Hero. Heeft eerder te koop gestaan maar elke keer kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen. Alleen hebben we het gewoon te druk om hem serieus goed te beleren / in te rijden / te trainen ... is gewoon zonde. Erg knappe pony al zeg ik het zelf :o met super karakter (liever dan zijn mama :P ).

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:35

Toch de knoop doorgehakt VHU?
Hero is echt een hele leuke pony :D
Moet lukken om daar een fijn plekje voor te kunnen vinden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 15:45

Ik ben zo weg van hero echt een heerlijk dier om te zien en zou het denk ik leuk doen in de endurance.

Leuk ls dat je ook mendurance wil starten. Eventueel is de shetlandklasse met buck in wateren (en eventueel in boxtel als dat wat gaat lopen) erg leuk om met je ervaren menpony al een keer mee te doen. Dit mag met de sulky zonder groom.

Hier even wat rustiger na de wedstrijden even lekker de droge paddock gebruikt om ze lekker te laten uitrazen en even rustig in het werk gehouden.

Afgelopen weken ook erg druk geweest met meubels uitzoeken en gisteren is er al een deel geleverd. Nu is het helemaal moeilijk om te wachten tot me schoonouders het huis uit zijn. Liefst zet ik de meubels gelijk op hun plek.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 26-03-15 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:50

Duur ? Je krijgt onderweg te eten en te drinken en bij aankomst nog een paaslunch, vind dat niet duur. Verbaasd me trouwens dat je met een 4 jarige pony hieraan mee mag/wil doen, 20km is best een afstand voor zo'n jong dier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:51

Ja had gedacht dat ik naast Ollie hem wel zou kunnen gaan trainen maar elke keer komt er weer wat tussen, nu dus al een jaar lang eigenlijk... vind dat niet meer eerlijk naar hem toe. Hij is echt zo leuk en een schat van een dier. Verdient echt een baas voor zichzelf. Had/heb verzorgster, maar die komt ook maar 2x per week en tja, laten we wel zijn, je houdt geen pony aan voor de verzorgster.
Baal er wel van en ik denk dat het dikke tranen met tuiten wordt als ik hem wegbreng maar voor hem zou het echt beter zijn.

Denk dat hij heel veelzijdig is, hij vindt alles leuk :+ dat maakt hem ook zo leuk, die andere twee zijn van die echte merries, beetje zeik-wijven af en toe :roll:

Maar ik moet gewoon eerlijk zijn als rij-pony heb ik goed tijd voor een, maar niet voor twee. Ber is onze gezelschapspony en die krijgt haar aandacht wel want die neem ik regelmatig mee op stap met Ollie. Die is ook heel tevreden, aan Hero merk ik dat hij gewoon aan het werk moet.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-03-15 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 15:51

Letsdunit schreef:
Duur ? Je krijgt onderweg te eten en te drinken en bij aankomst nog een paaslunch, vind dat niet duur. Verbaasd me trouwens dat je met een 4 jarige pony hieraan mee mag/wil doen, 20km is best een afstand voor zo'n jong dier.

Dan valt het best mee idd als al het eten er nog bij zit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:54

Als het een goed verzorgde lunch is is het niet duur dat klopt. Als het twee bolletjes zijn en een pakje drinken ...
Zou mijn keus ook niet zijn 20 km rit met een 4-jarige. Ben misschien wel erg voorzichtig maar goed, da's een ander verhaal.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:03

Zag dat er in Someren ook een Enjoy the Ride rit is op de zondag na de endurance waar ook menners naar kunnen. Dus misschien iets voor de mensen die willen oefenen in Brabant?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:22

Heb wel een keertje de culinaire rit gereden in Ermelo en toen was het eten geweldig, stonden plaatselijke restaurants op de route met heerlijk eten, toen we aankwamen nog een BBQ maar toen zat ik al vol !
BBQ stond trouwens een kok dus super geregeld. Paasrit heb ik nog niet gedaan dus weet niet wat ze nu geregeld hebben.
Maar als je ook ziet wat een vrijwilligers er op de been zijn en wat er allemaal geregeld moet worden snap ik best dat het wat mag kosten.

Wie rijd er hier trouwens met een hartslag meter op het paard/pony, ben wel benieuwd of dat fijn werkt.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:41

Laatste rit van ETR (Pink Ribbon) was het eten niet zo uitgebreid en veel al op.
Ik vind het gewoon veel geld en dat mag ik vinden.

VHU, jammer dat je Hero wegdoet maar Ollie bevalt goed toch? Dan kan je daar lekker mee verder. :)

Lau, zit er in t regelement een leeftijd voor menendurance?
Met Buck heb in er niet zoveel behoefte aan misch eens voor de leuk maar wateren en Boxtel zijn volgens mij erg ver voor ons. We willen wel een weekje Drenthe boeken maar waarsch in Septemer. :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:44

Precies LS you can't have it all... naja, dat wil ik wel maar er zit maar 24 uur in een dag. Ben vorig jaar zwaar burn out gegaan en moet goed opletten in wat ik wil en wat ik doe / kan... Vind het gewoon ontzettend jammer om hem weg te doen, is zoon van Ollie en dat is gewoon apart. Ze lijken ook enorm op elkaar in gedrag <3

Er zijn wel leeftijdsgrenzen maar die zijn erg .... wat kan ik zeggen, niet echt realistisch. Met 4 jaar k1, 5 jaar k2, 6 of 7 jaar k3. Net zoiets als met dressuur dat ze met 6 jaar (of is het zelfs 5 jaar?) een Z proef mogen doen. Het is niet die ene wedstrijd of rit he, het gaat om de training er naartoe, de totale belasting of dat handig en gezond is voor zo'n jong dier. Het is toegestaan, een 4-jarige.
Je had toch dat bruine welshje, dat ruintje, ben even zijn naam kwijt, die was je vorig jaar toch ook gestart D/V?, heb je die nog of is het een andere?

Mbt hartslagmeter, ik heb het onder het zadel wel eens gedaan en kan er een drie maanden testen (was prijs bij endurance wedstrijd). Maar eigenlijk vind ik het niets (maar wie weet denk ik er met zo'n 3-maanden test wel anders over :o ). Ik rij erg op gevoel en op basis daarvan doe ik meer of minder met mijn pony. Ben erg bang dat als ik op zo'n metertje ga rijden en op cijfers (zo van bij hartslag x gaat hij zich pas echt inspannen of zoiets, bepaalde intervallen e.d.) ik dan de boel forceer en blessures veroorzaak.

Maar als ik objectief kijk zou je met zo'n hartslagmeter gerichter conditie kunnen opbouwen, dat zeker. Ik weet dat Tine hier @bokt met een hartslagmeter voor de wagen heeft getraind.