[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:51

Pffff wat naar Bicci hele dikke knuffel voor jou.... de mensen zoals jij die beschrijft mogen niet overlijden, veel te jong en ze zijn er gewoon altijd... van die maatjes zijn zeldzaam en wat zullen jullie hem missen....

Verstrooien van mijn schoonvader moeten we nog doen maar schoonzusjes en mijn man zijn er nog steeds niet aan toe... en straks is het weer Kerst... vorig jaar is hij de dag voor Kerst gecremeerd...

Zware kost hier in het topic ;( Misschien ook tijd van het jaar? Biancocoo ik ben ook echt mensen om me heen kwijtgeraakt doordat ik gewoon niet meer mee kan met wedstrijden of evenementen mbt de paarden. Ik kan het gewoon niet, hou het niet vol, of ik hou het dan vol koste wat het kost en dan lijdt ons gezin eronder of mijn werk. Dat wil ik niet. Mijn paarden zijn mijn hobby. Wedstrijden hoeft voor mij niet perse en als ik dat al zou willen kan ik het niet intensief (ben al blij als het af en toe eens kan).
Als je daar mensen om je heen door kwijtraakt is heel triest. Ik bedoel, ze kunnen toch af en toe wat van zich laten horen, of interesse tonen in wat je doet.
Maar dan is het je zorg ook niet waard hoor. Maar ik zeg dat wel zo maar weet dat het anders voelt :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:58

Trouwens heel wat anders, zit zoonlief te overhoren over Fahrenheit en Celsius.... staan er gewoon allerlei onjuistheden in de tekst die hij van school heeft meegekregen... denk ben ik nou gek. Echt verkeerde jaartallen e.d. Ik bedoel, het is geen halszaak maar ik vind dat zo slordig :x zoonlief weer helemaal boos op me 'waarom zie je dat altijd mama' ja weet ik veel ben beetje pietluttig ofzo. Maar vind het stom. Als zo'n kind dan zoiets moet leren, leer het ze dan goed en niet met allerlei fouten erin.

**vraagt zich ook af waarom die kinderen dat moeten leren (geboortejaar Fahrenheit enzo) maar goed **

Anonymous86

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:11

heel veel sterkte bicci.
Sorry dat ik zo goed als niet reageer of wat dan ook, lees wel mee. Marjola bedankt voor de mooie samenvatting. Vandaag van 12-21 gewerkt. morgen ook zoiets en dan s ochtends eerst langs paard als ik beetje normaal slaap. alle tips voor goed in slaap vallen en blijven slapen hoor ik graag. heb zelf op natuurlijke basis slaappillen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:20

Bicci,sterkte met het verlies
Marjola,echt balen zo'n vriendschap...ik kreeg na het overlijden van mijn vader een heel mooi filmpje over een trein....er stappen mensen in...mensen uit de trein, sommige reizen wat langer mee....net als het leven eigelijk....
Dus zo gaat het ook met vriendschappen.....maar degene die je vriendschap echt waard is.....blijven lang meereizen in de trein :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:43

Sterkte Bic :(:) ... drukt je weer even terug in de realiteit dat het leven soms maar kort is.

Ben trouwens stoer geweest: heb gisteren (via de vereniging) alvast maar een startkaart aangevraagd voor Moos. Mooie stok achter de deur om de voorgenomen doelen te gaan halen :D .
Morgen zo vroeg als mogelijk op de koets; staptraining doen. Een uur / anderhalf uur stappen, liefst op een ietsje zwaardere ondergrond of licht hellend pad. Vreselijk..... ik heb een hekel aan stappen, krijg ik het gruwelijk koud van :brr: .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:08

Bicci....heel veel sterkte, dat is echt een zwaar afscheid voor jou en familie en vrienden...

Gem, wat stoer ben je, een mooie stok achter de deur idd...en vanmorgen staprit maken, het is vanmorgen minder koud dan vorige dagen, dus ik hoop voor je dat je niet al te koud word.
vhu, ziet gebrek in leerstof van zoon...haha...tja..volgende keer idd zien, en dan niet tegen je zoon zeggen ??.....haha...mama weet het beter is niet altijd wat zoontjes willen horen..haha....ook al is het wel waar..... :j
HT, dat is waar van die trein....maar het liefst wil je toch dat als het goed klikt met iemand, dat je die lang in de trein hebt...
Rianne....slecht slapen ?....je dagelijkse patroon veranderen, slaappillen in de vuilnisbak knikkeren, hoe meer rommel in je lijf hoe slechter het voor je is, zo natuurlijk zijn die natuurlijke basis dingen niet, die verdoven, lossen niet je probleem op..
een goed gesprek met de huisarts nemen, desnoods via doorverwijzing met slaaparts...jaja..die bestaan ! of met psycholoog als er te veel in je kop blijft spoken s'nachts.
en misschien...heb je gewoon minder uren effectieve slaap nodig.....lees het stukje over spielman maar, het helpt heel veel mensen met slaapproblemen.
http://www.psychfysio.nl/Excerpts/Mimeault1999.asp
en succes !

vhu..er komt wel een tijd en dag dat je man en schoonzusje eraan toe zijn om schoonvader uit te strooien, maar dat voelt als nog een keer afscheid nemen..dat is zwaar.....sterkte ook daarvoor.
wb vrienden die geen contact meer hebben..ik ben zelf ook gestopt contact te zoeken, je voelt dat het gewoon minder goed loopt,.....ligt ookaan mezelf, niet alleen aan de ander.

vroeg op vanmorgen...hondjes gevoerd,..en nu kop thee...ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:24

:(:) sterkte bicci.

Gem, ga je dit jaar al starten? Ik las dat je vanaf 1.12 al mag starten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:30

Goedemorgen

Bicci sterkte

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:32

Goeiemorgen!

Janouk, nee joh..... paard loopt nog nauwelijks fatsoenlijk genoeg :x . Vanaf april of zo wil ik oefenwedstrijdjes doen of hobbyklasse / HC .
Zag dat het regende -O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:28

dankjewel allemaal....

vind de sterkte wensen erg lief...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:52

soms zijn wij ook erg lief :o

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:13

Goedemorgen :wave:

@ Bicci :(:) sterkte
@ Gem, goed bezig met een startkaar aanvragen :j
@ Baudyh heeft de tandarts besteld
@ VHU........dat snap je toch wel dat je zoon dat vervelend vind :')
@ Biancacoo, niet mushen vandaag?
@ Tine, ook goedemorgen :wave:
@ Masie, al een beetje meer duidelijkheid over je contract?

Verder weinig nieuws......heb een mailtje gestuurd voor mijn optie op de wagen of hij een digitale foto heeft, maar nog niks gehoord. Dinsdagmorgen al verstuurd :( Heb er zo'n zin in en zou graag zelf ook nog eens willen kijken en misschien toch wel irl even gaan bekijken, voordat hij bij Kelders binnen is.
Maar goed, ik zal wel ongeduldig wezen O:)

Gister nog een rondje met de Pown gedaan......kan merken dat het weer een stuk kouder is, hij zit bomvol energie *\%/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:36

Idd getraind !hondjes deden het super goed.
Fijne mooie route om de heide heen. 2 wandelaars met honden gepasseerd, ging ook goed. Maar volgende keer toch maar aan de andere kant van het bos blijven.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:48

Bic, heel veel sterkte...

Verder weinig te melden, zit nog steeds ziek thuis (stomme verkoudheid).
Straks toch maar beter melden (ben op vrijdag altijd vrij), moet morgen echt nog wat sinterklaasinkopen doen voor de pakjesmiddag bij m'n schoonouders.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:41

@bicci wat een verdrietig nieuws. Sterkte :(:)

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Was gister naar een concert dus eerder nog geen kans gehad om te reageren.

Op zich snapte ze wel dat ik een sollicitatie niet kan laten schieten, maar hetgeen wat zo steekt is dat ze ook niet echt moeite doet om op een ander moment af te spreken. En dan heb je wel een "blijkbaar ben ik dus niet boeiend genoeg" gevoel. En ik weet toevallig dat zij de eerste afspraak heeft omgezet omdat diegene wat wat wilde eten/drinken en daarna in de bios gaan zitten. Nee dat is gezellig bijpraten?! Ik heb nu maar iets in de trant terug gestuurd van ik hoor het wel. En nu mag het lekker van haar kant komen. Al doet het wel zeer natuurlijk...

Vind dat wel een mooie symboliek van die trein HT. Helaas zijn door verhuizing in tienerjaren en verwaterd contact daardoor al aardig wat mensen uitgestapt. Dus probeer zuinig te zijn op het handjevol goede vriendschappen die ik heb, maar met dit soort dingen is dat wel lastig.

@baudyh snap dat je een bloemetje en excuus ook niet meer voldoende is bij jou. Helemaal na dat nep goed maken i.v.m. die wedstrijd toen. Ik zit ook met zo'n groepjes ding: ik ben namelijk bevriend met iemand die ook weer bevriend is met diegene die klaagt over reistijd (we zijn een vriendengroepje van 3), dus als ik daar de knuppel in het hoenderhok gooi dan wordt dat een onmogelijke situatie... Al ga ik het wel eens tussen neus en lippen door zeggen van voor mij naar jou toe reizen is even ver. Dus het zou fijn zijn als je toch 1x in het jaar naar mij toe kan komen, want ik woon letterlijk 2 stations (10min) verder dan haar ouders waar ze wel vaak heen gaat.

Over gelijke hobbies hoef ik mij gelukkig geen zorgen te maken. Alle vriendinnen snappen echt niets van paarden en hebben nul interesse erin. Mijn oud-collega's en aanhang moesten gelijk in de stal kijken toen ze bij mij op verjaardag waren en de goede vriendinnen hebben er nog nooit een stap in gezet... :P Wel irritant hoor dat VHU en biancacoo er zo op aan worden gekeken (van weinig/geen wedstrijden rijden of niet meer mennen).

Vind dat ook slecht dat mensen zo neerbuigend doen als je geen wedstrijden rijdt. Had dat bij het onder het zadel rijden. Ik kom uit een grote paardenfamilie (kinderen en kleinkinderen rijden fanatiek wedstrijden - dus je moet eigenlijk ook nog eens bovenin meedoen als je start) en toen ik niet meer op wedstrijden verscheen werd er gelijk gekletst in het paardenwereldje dat ik vast helemaal gestopt was met paardrijden (want recreatief rijden bestaat niet...). Dat heeft de boel wel een beetje vergalt voor mij. Nu met het mennen kan ik lekker mijn eigen weg gaan en heb ik dat gezeur (en alle verwachtingspatronen) niet meer. Ik hoor tot nu toe allemaal leuke reacties dat ik samen met mijn vader aan het mennen ben. De leukste tot nu toe is dat een kennis van vroeger tegen mijn vader zei "ik zag dat je een nakomeling in de mensport hebt". _O-

We hebben trouwens de laatste paar jaar foto's op onze kerstkaart staan. Vorig jaar stond Sam in de sneeuw erop en dit jaar onze tuiger voor de kar. Stiekem vind ik het wel een goede grap als die negatieve kletsers dan een kaart van ons krijgen... :P

@VHU Hoe slecht dat er fouten in het lesmateriaal staan. En inderdaad sommige stof... waar is het nodig voor.
@Gem leuk van je startkaart! :D Inderdaad een mooie stok achter de deur.
@Dingetje wachten op wagennieuws... spannend. Misschien heeft de huidige eigenaar de boel nog niet op de foto gezet? Sowieso is IRL kijken het beste. Op foto's zie je gebruikerssporen heel slecht.
@ML sterkte met de verkoudheid.
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 28-11-13 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:42

Vanmorgen weer marathonles gehad. Wow, Rembrand en ik kunnen veel meer dan ik ooit had gedacht. :D Dit is echt supermotiverend!! Nu verder de vliegende galopwissel oefenen, dat kan hij al wel, maar moeten wat meer oefenen, zodat het nog beter gaat.

Rest van de dag megadruk, dus ik zet mezelf even op standje turbo.

Fijne dag allemaal

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:46

Wat fijn Tine! +:)+ Mooi dat gevoel vasthouden.

Succes met je to do list vandaag. :)

*oeps vorige post is wel heel lang geworden.* ga even wat beter mijn best doen om de boel bij te houden!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:05

Zoveel weer om op te reageren, een heel dikke knuffel voor Bicci :(:) :(:) :(:) , bah, vreselijk.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:40

Even een ego bericht. Onze zoon T.yler is gisteren na een supersnelle bevalling geboren. Geheel onvrwachts want ik moest nog twee weken. Zijn nachtje in zhuis gebleven omdat ik opgelapt moest worden in OK. Nu thuis aan het grnieten van het ventje. Later meer

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:50

Van harte gefeliciteerd Frensie !!!!! geniet van jullie knappe zoon !! <3 <3 <3
Lekker laten verwennen en opknappen nu..... *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

zo wisselt wonderlijk mooi nieuws en droevig nieuws elkaar af....circle of life...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:53

een :(:) voor bicci

en inderdaad, tegelijk een vanhartegefeliciteerd voor Frensie! Geniet ervan <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:59

Oh, wat geweldig, Frensie, wat een leuke en lekker stoere naam Tyler <3 , heerlijk dat jullie nu alweer thuis zijn; geniet er van <3 *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:00

Gefeliciteerd Frensie! :D Wat een leuk nieuws en mooie naam ook!

@biancacoo ja inderdaad.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:20

Gefeliciteerd Frensie!! Leuk naam hoor.
En nu lekker gaan genieten :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:22

frensie wat een fijn nieuws!!!

proficiat!!