[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:46

Heb net even nagekeken, ik sta 2e in de competitie voor clubkampioenschap.... Nou ja, toch maar naar districtskampioenschap, want nummer 1 kan ik denk ik niet verslaan (is modelletje chique dressuurpaard ;) )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:50

Modeltje dressuurpaard kan ook een day-off hebben Tine en onderschat jouw knappe Rembrand niet met jou als menster _/-\o_ Gewoon gaan met die banaan *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:01

Bij de clubkampioenschappen doe ik met Thabor mee in de klasse B (Rembrand kan ik in M1 echt niet meer uitzitten helaas).
Maar we hebben nu besloten dat ik met Rembrand naar de districtskampioenschappen ga, dus daar blijf ik toch maar bij (denk ik.....haha)

Nou, Thabor staat alweer buiten, dus ik ga naar bed. Morgen weer een drukke dag en moet ook nog eerder op, want moet brigadieren :brr:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:08

Thabor lekker buiten heerlijk toch :)

Volgens mij, maar goed, wie ben ik, kunnen jullie met Thabor trouwens prima op tegen een 'dressuurpeerdje' Tine :j stoer peerd met front en dan zo'n mooie kleur *D

Moet hier de honden uitlaten zooooo geen zin in :brr: :O
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-11-12 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:08

Tine: dierenmishandeling is het wanneer de paarden er iets aan overhouden omdat wij niet goed de nazorg regelen. Als peerdie drooggestapt is, niet meer warm aanvoelt, ademhaling goed, hartslag goed, en eventueel beschutting kan zoeken tegen regen en wind, waarom zou hij dan niet weer naar buiten kunnen? Mensen moeten zich niet zo tegenaan bemoeien >;) .

Mijn rammel-koetsje-van-stalgenootje-experiment is grandioos mislukt ^) . Niet vanwege het gerammel, maar ze hadden de bak omgewoeld en de waterhuishouding verlaagd, vanwege aankomende nachtvorsten. Oftewel: de bodem was tamelijk droog en mul. En superlicht rammel-koetsje-van-stalgenootje heeft massief rubberen wielen, dus groef zich lekker diep in de bodem. Ster had het veel zwaarder dan met mijn eigen koetsje-met-luchtbanden ^) . Lesmees steeg zelfs af en deed een aangepast programma, want (zelfs) hij had medelijden met de pony :(:) .
Experiment heeft me toch weer wat geleerd: ik blijf iig bij de luchtbanden :j .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:09

Da's pas dierenmishandeling :')

Nou ik ga doei!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:15

VanHuisUit schreef:
Thabor lekker buiten heerlijk toch :)

Volgens mij, maar goed, wie ben ik, kunnen jullie met Thabor trouwens prima op tegen een 'dressuurpeerdje' Tine :j stoer peerd met front en dan zo'n mooie kleur *D

Moet hier de honden uitlaten zooooo geen zin in :brr: :O

Dank je, maar dat dressuurpaardje loopt ook erg netjes en wordt heel netjes gereden. Maaruh, we gaan mij toch niet aan het twijfelen brengen he, dat ik toch maar niet naar districtkampioenschap moet gaan en toch maar wel naar clubkampioenschap :D :D :D

Foei, Gem, dierenmishandeling ;( .

Ik wacht altijd met buitenzetten tot ze weer helemaal droog zijn, tja, dat duurt dan soms wel even... Ze hebben goede waterdichte dekens aan, er staat een schuiltent, onbeperkt hooi/voordroog en droge bodem om op te staan. En nu voor de nacht water in cementbakken omdat er vorst wordt verwacht, maar anders stromend water. Volgens mij hebben ze niets te klagen hier.
Ik merk vooral bij Rembrand (ivm been) en Amerigo (leeftijd) dat het ze goed doet, dat ze nog steeds 24/7 buiten staan.

En nu moet ik echt naar bed.

Doei

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:23

Nouwww... -O- , wist ik toch niet van te voren ^) Y;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:48

:(:)
wel beetje sneu voor jou want je hele experiment ging aan duigen natuurlijk -O-

@Tine nou ik weet het wel hoor als ik paard was woonde ik graag bij jullie!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:25

Goedemorgen.

Ik weet eigenlijk niet of experiment wel aan duigen is. Nu is gebleken dat het in/op droge bodem erg zwaar trekken is, omdat hij zich in graaft. Ik heb begrepen dat luchtbanden ook comfortabeler zitten (veren iets). Maar dat weet ik niet uit eigen ervaring, hier alleen maar luchtbanden.

Zo eerst brigadieren en dan eindelijk weer eens met Rembrand aan het werk (was dinsdag voor het laatst :o ). Dan heel veel uitmesten, want daar ben ik gisteren niet meer aan toe gekomen.

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:34

Hallootjes allemaal :D

Tine maakt heel wat mee zeg.....toch in dubio voor district of clubkampioenschappen, je moet lekker doen waar of je het meest plezier in hebt *\o/* Vervelende mensen ook, die zich met andermans zaken bemoeien, wat wel of niet goed is voor je paarden of niet -:(- Als ik het zo lees en zie op plaatjes in bv Paard en Sport dan komen ze niks te kort hoor! :D Gewoon lekker buiten laten staan :j

Ollie, heeft een super gintelligent kind -:) Daar kunnen jullie trots op wezen zeg +:)+
:= Wel toevallig idd dat je ook naar het strand bent geweest om te paardrijden, ik dacht echt dat het foto's van jou met de paarden was toen ik dat topic voorbij zag komen :o

Gem heeft vast al excuses aan Ster aangeboden en een lekker extra peentje gegeven. Ik vind harde wielen ook zo mooi en zou ze graag willen, maar echt iedereen raad het af, ivm snijden in de grond en mindere grip tijdens marathon......maar ja oog wil ook wat :+ oh nee, het gaat om het welzijn van het dier |o haha

VHU College gegeven en vind haar werk erg leuk :D...Denk dat VHU een leuk juffie is :j

Masie druk met Look a Like die geen Look a Like is voor de show

Tallechie druk bezig met zoeken/kijken/info vinden voor nieuw paard voor kennis/vriend(in)

Veder gister lekker de Pown gelongeerd, me grijze haren geverfd en geknipt........nog de leilindes aan het mishandelen geweest :D
Vandaag de hoefsmit en ik denk verder me gemak maar een beetje houden, zit met vette keelpijn op me werk, vannacht geen oog van dichtgedaan :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:51

Citaat:
Ik vind harde wielen ook zo mooi en zou ze graag willen, maar echt iedereen raad het af, ivm snijden in de grond en mindere grip tijdens marathon......maar ja oog wil ook wat oh nee, het gaat om het welzijn van het dier haha

Maar het gekke is dat het vanaf een bepaalde klasse (weet het even niet uit het hoofd) verplicht is om met harde wielen te rijden. Terwijl als ik het zo begrijp op de weg veel minder comfortabel is ivm minder veren en in de marathon minder grip geeft. :?

Het doen wat ik het leukste vind.... tja, vind allebei eigenlijk erg leuk :o Erg he?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:58

Hahaha Tine toch.........een beetje een luxedilemma ;)

Klasse 4 is verplicht volgens mij met harde wielen te rijden :j
Maar ja dat is voor mij super ver weg verhaal en zal mijn eerste SGMW nog moeten gaan rijden :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:09

Goeiemorgen!

Klopt dat de harde wielen wat minder vering bieden. Luchtbanden hebben van zichzelf nu eenmaal ook al vering, denk maar aan een fiets met volle of lege banden.
Harde wielen is idd verplicht vanaf een bepaalde klasse, lesmees rijdt het hele jaar op harde wielen, tót het moment dat hij de binnenbak in moet. Dan worden ze verwisseld voor de luchtbanden, hoorde ik gisteren: om diezelfde reden. Ik dacht eigenlijk dat hij dat deed vanwege gladheid op de weg.
Helaas had ik hier geen rekening mee gehouden met mijn experiment. Maar wel weer wat geleerd en ik ga er niet vanuit dat ik ooit klasse 3 of 4 word. Luchtbanden dus, en als ik ooit zover kom, koop ik er wel een set harde wielen bij :Y) .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:18

Gem jammer van je experiment, maar aan de andere kant valt er wel weer een optie van de wagen af. Dat is wel weer fijn om te weten.

Tine succes met brigadieren en de rest wat je gaat doen. Lastige keuze. Je hebt bij beide kansen, dat maakt het ook lastig. Kan je niet 's ochtends met thabor starten en 's middags met rembrand :-)

Hier een dagje huishouden, even naar ej, naar stal, hopelijk ook nog rijden,

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:30

@ Gem......set harde wielen...heb ik ook al is aan zitten denken... voor het mooie uiteraard :o heb is gekeken, zag bij Kraay een poosje terug een set....niet echt iets bijzonders, die kosten iets van € 1000, nu staan er ook van € 600 vind het toch veel geld vergeleken met je wagentje....of ligt dat aan mij??? Prijzen voor een nieuwe wagen zijn toch een beetje raar verdeeld....set rvs bomen 1000, molen rem 500 zo loopt de prijs al snel op.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:51

Dingetje: klopt, die kosten hardstikke veel geld :j , vandaar dat ik gewoon lekker veelzijdig op luchtbanden blijf rijden, en of er ooit een set harde wielen komt zien we tegen die tijd wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:06

Hier ook nog lang niet toe aan harde banden hahaha :+
Goedemorgen allemaal.
Nou ik heb zoveel te doen vandaag, weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen :list:
Vandaag gaat Blondie naar haar andere stal (is bij mijn huidige stal maar ander plekje) en Bente dus morgen (die krijgt nu stal met luik en op einde van de gang, kan ze lekker kijken en met hoofd naar buiten en is het minder druk voor haar, vind ze volgens mij wel prettig en ik ook := ).
Maar dat betekent wel dat ik de stallen echt leeg moet halen. Ik heb ze op stro staan en heb lekker bedje opgebouwd dus dat wordt sjouwen -O-
Dan moet ik nog van alles wassen want morgen ga ik trainen in Leersum met paar endurance mensen en dan moet ik echt mijn thermo kleding aan want anders krijg ik het erg :brr: (we gaan stap-met wat draf-heuveltraining doen)
Natuurlijk de <:) :){ inpak/gedicht/laatste inkopen doen -stress...
Huis schoon want Sint wordt bij ons gevierd...
En dan moet ik ook nog dingen doen voor mijn werk ... aaaaahhhhh ik word gek.
Dus eerst nog maar :9k en dan als een speer aan de slag.

:evaw:

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:11

@ Gem we gaan gewoon ons schoen zetten vanavond :j
Wie weet heb jij dan morgen een mooie nieuwe Leica van die goede <:) gekregen.........hahaha dat zou toch geweldig wezen als zulke dingen echt konden *\%/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:17

zag heeeeele gave trailer langs komen :~

hier gaat peerd ook trg naar buiten als die ondanks niet droog wel koel aan voelt hoor.

verder is t nogal :brr: :brr: :brr:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:21

@Gem: rot van je experiment, maar idd die wielen in een binnenbak/zand is veelal een ramp.

@Tine: echt 8)7 ? Nou, hier ook buiten en ik en de paarden voelen ons daar prima ben, voel me een bevoorrecht mens dat ik ze dit kan bieden en ook binnen mocht dit nodig zijn.

Verder erg druk, dus zal verder geen poging doen, zag wel nog dat de zoon van Ollie het zo goed doet op school +:)+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:30

Mogge, hier een day off %) , heb me zelfs ziek moeten melden vandaag en dat is zooo niets voor mij :o

Heb al vanaf maandag last van mijn holtes die verstopt zitten en sinds woensdag heb ik medicatie gekregen van het ziekenhuis voor iets anders en deze hebben nogal vervelende bijwerkingen -O- . Hopelijk morgen weer wat beter...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:36

:(:) beterschap ollie-tje... :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:50

Beterschap ollie...
<:) cadeautjes moet ik ook nog inpakken, maar dat moet even als D op bed ligt, anders wil hij er direct mee spelen. We vieren het zondagmiddag met schoonouders, met kerst pas met mijn ouders

net even blokje met hond en D gedaan, maar tje wat is het koud zeg. Wordt lekker binnen blijven, kan D zo niet meenemen naar stal. Toch nog maar op zoek naar skipak voor hem

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:58

Even opwarmen met beker warme chocomel :9k

Tallechie: :wave:
Ollie: :(:)
Avaluna: zo voel ik me inderdaad ook. Maar ja, altijd mensen die denken het beter te weten...
Bicci: dacht al dat jij die trailer mooi zou vinden.
Dingetje: dat is een goed idee. Bij q music is nu een actie met kadolijst, had al zitten denken lijst met nieuwe marathonwagen in te vullen.
VHU: :list:

Voordat ik in marathon toe ben aan harde banden :D . Zover kom ik helemaal niet. Zeker niet met dat been van Rembrand. Maar dat is ons doel ook niet, dus dat scheelt dan weer. ;)

Nu de kou maar weer in, en stront scheppen. Daar krijg je het dan wel weer warm van.

Daarna voorbereidingen treffen voor opnieuw proefdraaien van kerstmenu (heb paar andere gerechten uitgekozen, dus die moeten ook getest :Y) )