[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:01

@VHU, ik heb hetzelfde... ik wil het wel graag goed doen en daarin kan best fanatiek zijn (en volgens mij ken je me wel een beetje), maar niet ten koste van alles. Mijn gezin en de gezondheid van mijn familie en diertjes staan voorop!

@Tine, ik ben het met VHU eens dat je hoefsmid dan maar een uitzondering moet maken. Dit is voor jou wel een belangrijke wedstrijd en je bent waarschijnlijk al jaren lang klant...en nu niet opgeven.... je kunt het, je hebt allle wedstrijden ruim winst gereden..... +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:04

Snuitje: He's a devil in disguise :D :+

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:12

Wat een leuke foto's van Bente en Snuitje. Ik snap wat je bedoelt met het 'rustige kijken' van een paard.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:08

Ik weet eventueel een hoefsmid. Wil die evt wel vragen.

Eerste buitenritje met Alwyn is een feit. Hij liep echt super. Moet echt aan hem wennen, maar komt helemaal goed. tractor tegen gekomen en paarden die begonnen de rennen in de wei. hij was wel wat moe naar afloop maar zo braaf.

Heb wel bijgelezen, maar Daan moet de fles

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:13

@VHU, wat een heerlijke *-:) van Bente en Snuitje... heerlijk als de diertjes 'zo heerlijk in balans zijn' !
@Tallechie, wat fijn de je 1e buitenritje zo goed is gegaan *\o/* . Is Alwyn's wagen nu helemaal op maat ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:17

Thanks Ollie, ze staan daar ook zo fijn.

Top Tallechie, fijne pony is het toch, super dat je nu je eerste ritje hebt gedaan weet je hoe hij reageert en ik wens je nog heel veel fijne ritjes toe. Hij is liever lui dan moe haha denk dat het wel meevalt hoor }:0 Zie je dat koppie beetje naar beneden gaan :(:) lekker ding is het. Hij trekt zich echt zeer weinig aan van rennende paarden, tractoren of andere dingen. Rondrennende honden vind hij wel eens raar of joggers / skaters. Maar dan valt het allemaal nog erg mee hoor hoe hij reageert.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:36

@ Tallechie: top dat je buitenrit zo goed ging. Helemaal super. Man weet nog een smid, maar ik hoop dat mijn eigen smid vandaag nog even terugbelt (wacht nog steeds :( ; ben al 7 jaar klant, hij is altijd heel snel gekomen hoor bij problemen, maar ik had nooit zoveel haast als nu |( )
Als ik vanavond nog niets heb gehoord, gaat man die andere bellen. Uiterlijk morgen moet dat ijzer er weer onder zijn!! Heb het ijzer gevonden in de wei, dus hoeft er alleen maar onder getikt te worden.

@Ollie: het is niet zo dat alles moet wijken hoor voor de wedstrijd, maar ik zou zo graag een goede proef neerzetten en weer naar Ermelo gaan. :o Theoretisch moeten we het goed kunnen, maar ja, ben sinds een tijdje met andere stijl van rijden bezig en dat is nog niet helemaal bevestigd. Bij de verzamelde draf gaan we nu af en toe in de piaffe of zeer verzamelde galop. Heel knap dat hij dat kan, maar ja, wil ik niet aan jury laten zien.

@ VHU: wat een heerlijk stel heb je. Wat zijn Snuit zijn manen mooi. Bij Amerigo zijn ze ook wel lang, maar heel sluik en er is nu bij de schoft ineens een heel stuk verdwenen.
Wedstrijden geven mij inderdaad ook een doel om naar toe te trainen. Ik zet er niet alles voor opzij, maar ben wel heel serieus en consequent mee bezig.

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Geloof dat ik echt nerveus aan het worden ben. Dom, werkt me alleen maar tegen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:40

@vhu; :):) wat een geweldige fotos! :) en fijn dat jezo lekker bezig bent geweest :)

bijgelezen, maar moet gauw even wasje ophangen :) Ben net terug van omgeving moerdijk. Even iemand geprobeerd wat op te beuren :(:)
Vanavond boodschappen doen, en hopelijk even wat selecteren aan fotos enzo...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:46

Tine, ik vind eigelijk dat je smit wel snel mag komen hoor, als hier zowat gebeurt en hij heeft geen tijd gaan we gewoon naar de volgende hoefsmid. Geen hand vol hoefsmeden maar een land vol hoefsmeden. Ik ben aan mijn 3de smid in 6 jaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:00

Normaal als de paarden een ijzer kwijt zijn, pas ik me aan aan de agenda van de smid. Komt ook niet zo nauw, maar nu heb ik dus voor het eerst in 7 jaar wel haast.
Heb net nog een keer gebeld, had weer zijn vrouw. Werd een heel vervelend gesprek, ze vond dat ik hun de schuld gaf en maar vond dat hun agenda aan mij moest worden aangepast. Dat ik onredelijk was en weet ik wat meer. Als hij thuis is, zou hij nog wel bellen vanavond. Maar ja, is dat om 18 uur of om 22 uur? Als ik andere moet regelen, moet dat wel snel gebeuren. Morgen moet dat ijzer er gewoon onder zitten.

Heb nu andere smid voicemail ingesproken en nog een andere geprobeerd, maar die had autoproblemen, en daardoor achterstand.

Heb hier echt heel erg de balen van. Ga niet zo snel naar andere smid, omdat hijzelf erg prettig is en goed met de paarden, maar vervelende is dat als ik onverwacht moet bellen het altijd via zijn vrouw gaat. En dat gaat niet fijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:04

tine, sterkte met het hoefsmidgebeuren en de rest... :(:)

tallechie, super zeg!

vhu, wat een onwijs leuke foto's van 't stel! <3
wat leuk dat ze samen los kunnen!
en fijn met ze bezig geweest, heerlijk hoor!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:09

als ik heel eerlijk ben vind ik ook niet dat je kunt verwachten dat een smid anderen maar afbelt omdat een klant toevallig een kampioenschap moet rijden :=
ik zou dat reden vinden om m'n smid buiten te sturen namelijk als hij afbelt omdat er iemand tussenkomt die zichzelf een belangrijkere klant vindt dan mij :=

maar voor zo'n actie kun je toch gewoon een andere smid bellen?.. Die zijn er genoeg, en er heeft er zeker wel eentje tijd :)

Ik snap wel dat je het heel vervelend vindt hoor, zeker wel! Maar het ligt niet aan de smid vind ik :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:11

@ tine: kan je niet naar hem toe? Ik weet niet van hoe ver hij moet komen. Maar als hij nu zo vlak voor zijn vakantie het druk heeft is 1x een (ik zeg maar wat) kwartier reistijd gewoon best veel, zeker omdat het maar een klusje van 5 minuten is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:13

Zooo, wat zijn jullie snel gegaan vandaag....
ik heb een mooie samenvatting gelezen !! super, dank je wel...
de rest ook nog terug gelezen.
Tine baalt van een ijzer wat mist, morgen is het woensdag...kan nog wel !!! rustig even afwachten wat de smid zelf zegt, die kan beter inschatten of hij eraan toe komt dan zijn vrouw, komt vast goed, en anders heeft het niet anders mogen zijn, en komt er vast een volgende goede kans voor je, niet te zenuwachtig maken, dat is alleen voor jezelf maar vervelend, je kunt er toch niks aan doen verder.
Duim voor je !!
VHU gave foto's van je kanjers, ze zien er super uit, en idd Bente kijkt rustiger, tevreden !!
Nouvel idd wat een gaaf veulentje.
Zie ook een gave pup....
Tallechie lekker buitenrit met Alwyn, supergaaf ! echt een superpony ! :j
Bettepet, accepteerde zwartje het tuig een beetje goed vandaag ?

Nog een week of 5.......dan komen er 2 nieuwe pup's bij mij wonen !!! jaja dan is mijn geheim nu niet geheim meer !!!
Ik neem een pauze van het mennen, ik vind het te eng, en zit echt nooit op mijn gemakje op de bok, ik heb niet eens het lef om een shetlander te mennen die niet van mezelf is :o ...hihihi...scheitlijster.....en ga doen wat ik al 15 jaar lang zo graag zou willen.
Met mijn eigen hondenhobby iets leuks doen !!! eigen sport-husky's en op naar de sneeuw !!
kan haast niet wachten..... *\o/* maar eerst lekker een jaartje samen opgroeien en sociaal worden enzo...superleuk !
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 16-08-11 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:14

gááaaaf!!!!
geweldig biancacoo!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:22

ow dat is gaaf biancacoo, pupjes!!! *\o/*
en wat een leuke toekomstplannen!

naaltje, voor een ijzer onderslaan zal hij toch niet een klant volledig af hoeven zeggen?
is denk eerder een kwestie van kijken of 'ie een keer in de buurt is en dan tussendoor even langs rijden...
en dan is het inderdaad vervelend als 'ie deze week net niet in de buurt hoeft te zijn...
tine, komt vast goed!
en anders zijn er op grote wedstrijdterreinen ook altijd nog hoefsmeden voor zulk soort dingen!

Kennen jullie toevallig nog iemand die een leuke 2 jarige zoekt om bijv aangespannen mee te rijden?
Deze staat in dezelfde opfok als Ferro en moet met spoed weg, is echt een geinig beest! :j
[EA-TK-PP] Kruizing fries 2 jarige lieve hengst lagere prijsklasse

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:23

Aha!
Husky's zijn geweldige honden, Jelleee heeft ermee getraind/gereden toch, of haar vader?
Wij hebben een nogal huiselijk exemplaar :=
Afbeelding
(hoezo husky's kunnen niet met katten :+ )
Ze kan trouwens ook prima los, luistert (voor een husky) erg goed (naar mij :+ ) en is ontzettend lief met kinderen.

Wat voor kleur gaan ze krijgen?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:28

Leuk husky's! Vindt mijn man schitterende honden! Hoe oud zijn ze als ze komen? Gewoon rond de 8 weken?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:28

@Biancoo, wat ontzettend gaaf *\o/*
@Tine, wat vervelend dat het gepsprek niet helemaal naar wens is verlopen....hopelijk belt hij vanavond nog even en wordt het snel opgelost :(:) Ene we gaan gewoon meeten op de Hippiade dat is ons doel *\o/*
@Naaltje, ik zou het persoonlijk ook niet waarderen als mijn smid me voor een ander zou laten staan, echter vind ik ook dat hij wat ruimte in zijn agenda moet houden voor calamiteiten. Ik moet zeggen op wat voor tijdstip ik ook bel al is het in het weekend en ik heb een belangrijke wedstrijd, mijn smid heeft met nog nooit in de kou laten staan... en altijd mij als laatste nog even ervoor of er achteraan gepropt (en ik heb ook een drukbezette smid). Ik zie dat ook als een stukje service .....

Ik ga mezelf nu een schop onder mijn kont geven want ik moet ook nog oefenen voor zaterdag ~~}> en anders kan ik helemaal wel thuisblijven :=

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:32

Tine: Blijf in jezelf geloven. Je kunt het best. Misschien kan inderdaad je intructeur mee? W.b. het ijzer zou ik niet moeilijk doen en alle anderen afbellen. De eerste die kan is de gelukkige smid voor deze klus. Je hoefsmid hoeft zijn agenda natuurlijk niet aan jou aan te passen als dat simpelweg niet mogelijk is. Daarintegen mag hij ook niet beledigd zijn als je voor nu een ander laat komen. De volgende keer is dan toch gewoon weer voor hem?

Jeetje Biancacoo wat super gaaf! Dat lijkt me ook erg leuk om te doen! Ben zelf ook van de hondensport. Wel jammer dat je pauze neemt van het mennen. Ben je niet bang dat als je het even niet gedaan hebt je helemaal niet meer durft? Blijft Melody wel bij je of zet je het echt even helemaal aan de kant??

Vandaag toch niet gemend... moest langer werken i.v.m. zieke collega.. Misschien straks, maar moet eigenlijk ook echt weer een keer gaan sporten.. :O Heb toch meer zin om te mennen, maar ben al zooo vaak niet geweest. :n

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:32

mooie hond vhu! <3

Mijn hoefsmid heeft mij gelukkig in noodgevallen ook nog nooit laten staan, maar goed tine heeft 'm ook zelf nog niet gesproken toch?
wie weet komt het allemaal helemaal goed! :j

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:39

Heb je gelijk in Nouvel.

By the way.. zit er even over na te denken maar vind het toch wel een heeulll gaaf plan. Maar twee pups tegelijk.. Heb al mn handen vol aan mn 6 maanden terrorpup. En die is eigenlijk heel relaxed! 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:42

Vrouw van hoefsmid probeert ook haar man nog eens te zien natuurlijk ;)
Hoopt dat het goedkomt Tine. Morgen anders ook nog een dag. En anders naar hem toe, wat Dennis ook al zei.

Wie weet Biancocoo als je het mennen wat los laat, af en toe mee gaat groomen en straks van het voorjaar Melody er weer voor zet, dat het zomaar wel gaat. Husky's hebben wel 2 jaar nodig om een beetje puber - af te raken, zo rond de 12 maanden zijn ze echt :x Mischa heeft bij ons 2x een halve stoel, 1 gedeelte van de trap (!), niet op te noemen hoeveelheid knuffels en schoenen opgevreten / kapot gemaakt.... allemaal zo rond die leeftijd van 8 a 14,15 maanden. We waren echt de wanhoop nabij! Maar daarna is ze alleen maar liever en liever geworden. Voor sporthusky was ze niet geschikt denk ik, ze is een beetje een luie husky (echt!). Sukkelt een beetje naast de fiets, trekt soms een sprintje, maar kan ook heerlijk middenop het veld naar andere honden zitten kijken raar beest :o?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:51

Frensie schreef:
Goedemorgen allemaal!
Wat een schitterende foto Nouvel, met die bal!

Wij zijn dankzij die pup zo gewend om om 6 uur wakker te worden, dat we dat nu ook werden, terwijl de pup er niet is!! AAggh.... hahaha.

Dit is trouwens het schatje dat ons telkens wakker maakte ;)
Afbeelding
Deze foto heb ik gister gemaakt en als je goed kijkt zie je dat ze naar me zat te blaffen, haha, wijsneusje!

wa lieffffffffff...

<3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:56

Citaat:
ik heb niet eens het lef om een shetlander te mennen die niet van mezelf is ...hihihi...scheitlijster.....

Hahaha, ik ook niet _O-

Oja, voor de mensen met pony's/paarden met lange manen. Als je ze in vlechten doet, hoe lang hou je dat er dan in / laat je het ook wel eens luchten of zoiets? Heb nu de vlechten bij Snuit er dus niet meer in, in de vakantie had ik dat wel, maar toen ik het losmaakte kwamen er best wel veel lange haren uit, zo leek het. Als zijn manen gewoon los zijn ga ik er even losjes door met een zachte borstel (meer om vuil er wat uit te halen / zand e.d.) en meer doe ik er niet aan. Alleen zijn ze nu zo lang dat het na het rijden wat in de war raakt af en toe, zeker als hij erg heeft gezweet (zweet dan op zijn nek, manen worden dan ook wat nattig/zweterig).
Heb er nu wel een keertje manenspul doorheen gedaan (van Leovet) maar heb ook gelezen dat dat manenspul de manen te zacht maakt.
Wie heeft ervaring met het verzorgen van lange manen en hoe doe jullie dat, ook ivm draagriem aan het borststuk?
Vind het hem wel erg mooi staan moet ik eerlijk zeggen en zijn manen zijn mooi dik dus eigenlijk wil ik ze wel lang houden.