Citaat:
ik heb niet eens het lef om een shetlander te mennen die niet van mezelf is ...hihihi...scheitlijster.....
Hahaha, ik ook niet 
Oja, voor de mensen met pony's/paarden met lange manen. Als je ze in vlechten doet, hoe lang hou je dat er dan in / laat je het ook wel eens luchten of zoiets? Heb nu de vlechten bij Snuit er dus niet meer in, in de vakantie had ik dat wel, maar toen ik het losmaakte kwamen er best wel veel lange haren uit, zo leek het. Als zijn manen gewoon los zijn ga ik er even losjes door met een zachte borstel (meer om vuil er wat uit te halen / zand e.d.) en meer doe ik er niet aan. Alleen zijn ze nu zo lang dat het na het rijden wat in de war raakt af en toe, zeker als hij erg heeft gezweet (zweet dan op zijn nek, manen worden dan ook wat nattig/zweterig).
Heb er nu wel een keertje manenspul doorheen gedaan (van Leovet) maar heb ook gelezen dat dat manenspul de manen te zacht maakt.
Wie heeft ervaring met het verzorgen van lange manen en hoe doe jullie dat, ook ivm draagriem aan het borststuk?
Vind het hem wel erg mooi staan moet ik eerlijk zeggen en zijn manen zijn mooi dik dus eigenlijk wil ik ze wel lang houden.