[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:13

Heel naar Baudyh... |( we hebben het een keer bij een van onze shetlanders gehad. Was erg groot veulen. Merrie wilde nadat ze er wel 100x in had gebeten niet meer heen, liep weg en begreep dat hij dood was. Vorige stalhouder had 2 jaar terug een vroeg overleden veulen, vond toen het paard heel zielig... ;( verdrietige zaken, bah.

Hier was het soort endurancewedstrijd afgelopen weken met verbouwing en daarna al die gasten plus ook nog trainingen geven en het huishouden draaiende houden ... maar alles is gelukt dus nu tijd voor genieten en lekker zo doorgaan (met gasten dan, niet met verbouwen en al die trainingen ;-) ).

Iedereen fijne avond.

Jeskim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:10

Wat naar Baudyh.. Hoop dat de merrie straks begrijpt dat het veulen echt niet op gaat staan..
Ik fok ook regelmatig een veulen en tot nu altijd nog levende veulens, maar ik houd me goed in het achterhoofd dat het ook zo kan gaan..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:20

:(:) baudyh wt naar om het veulen dood in de stal te vinden. Zo sneu. Sterkte met Viantha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:13

Nou, heb me eindelijk door alle papi erwerk heen geworsteld. Maar heb wel 2 dingen gevonden die besproken moeten worden. Als dat niet anders kan, moet ik weer op zoek. Er staan voorwaarden in, met sancties als je je daar niet aan houdt. Dus nu zenuwachtig of het wel goed gaat komen en kan dus niet meer slapen. Verder ben ik erg bang om ziek te worden. Ineens erg aan het niezen, loopneus en zere keel Wil morgen eindelijk weer eens mennen met Samoerai en s middags carrousel. maar even zien of dat gaat lukken of dat het beter is om thuis te blijven. Eerste dag ziek kan echt niet

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:05

Goedemorgen
Tine door contract geworsteld. Is vaak normaal dat er allerlei clausules in staan om bedrijf of werkgever te beschermen...Vaak zijn ze niet onredelijk...en wel te begrijpen vanuit oogpunt van werkgever.
Misschien kan iemand die er echt verstand van heeft het doorlezen om te zien wat je bedoelt ?

mis t trainen met de hondjes.....afgelopen nacht eindelijk best goed geslapen... _/-\o_ nu hopen dat t zo goed blijft gaan.

Fijne zondag allemaal, hoop dat jullie wat leuks met de paarden kunnen gaan doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:50

De vraag is ook hoe streng ze zijn mocht het zover komen. Je bent geen directeur. Ik zou er vragen over stellen maar het er niet om over laten gaan. Daarbij heb je ook nog een proeftijd. In die tijd kun jij kijken wat je ervan vindt. Maar doe je ondertussen wel ervaring op.
Iets als bijv concurrentiebeding is als het voor de rechter komt op jouw niveau en in jullie regio niet van toepassing, om maar iets te noemen. Als je wilt wil ik er wel even doorheen lezen om je wat te helpen met evt vragen stellen, ben ook nog arbeidsrecht-deskundige -:)
Het is uiteindelijk in een arbeidsrelatie een kwestie van geven en nemen, en in gesprek dingen regelen maar vooral 'gewoon goed je werk doen'. En dat laatste kun je zeker dus ik zou zeggen gaan met die banaan +:)+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:06

Het komt vast wel goed Tine met je contract.

Hier van de schrik bekomen. Wel gisterenavond de DA nog gehad merrie werd ziekjes. Bleek toch nog wat nageboorte achter te zijn gebleven. Ze had koorts. Spuiten gehad. Moet haar nu nog 2 dagen 3 x per dag spuiten en temp.
Maar die is gelukkig weer goed.
Gisteren samen met een kennis het veulen eruit gedaan en voor de stal gezet. Dat was ff lastig voor haar. Vannacht voor de stal laten staan en vanmorgen weg gehaald. Dat vond ze goed.
Ze is nog wel zielig hoor. Heel sneu.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:25

Janouk wat vervelend dat jullie er nog niet klaar mee zijn.
Baudyh, wat naar een dood veulen. Precies de reden waarom ik niet wil fokken. Zou dat soort dingen echt erg vinden.
Jeskim, ik heb vrijdag weer een les van Paul gehad. Ik ben er de afgelopen jaren zoveel door vooruit gegaan. Hij woont veeeeeel dichterbij jou dus moet te regelen zijn lijkt me! (Wij hadden wel 8 uur les voor hem hoor hij komt natuurlijk niet zomaar naar noord Holland.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:26

Heftig voor jullie en Viantha.... hoop dat ze snel weer goed fit is...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:45

Baudy, fijn dat ze het goed vond dat het veulen weggehaald werd en toch nog even wat nazorg voor de merrie :(:)
VHU: je hebt pb
Bianca: meeste dingen zijn ook wel logisch, maar 2 dingen niet helemaal. Maar goed, ik ga morgen op tijd heen om een en ander nog even na te vragen. Fijn dat je goed hebt geslapen, hopelijk meer van dit soort nachten. En ik snap heel goed dat je het trainen mis. Hier ligt het trainen ook bijna op nulpunt, zo jammer, maar goed, mijn lichaam kan niet alles tegelijk.

Vanmorgen dus intens genoten van het feit dat ik eindelijk weer even kon mennen met Samoerai, dat was al bijna 2 weken geleden. Stelling en buiging moeten nog beter, maar ik het er heerlijk ontspannen achter gezeten, ook nog galopje gedaan en zoonlief heeft ook nog gestuurd. Blij!!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:30

Ach arm dier :(:) ze weet natuurlijk ook heel goed wat een veulentje is, was natuurlijk niet haar 1e veulen... maar lekker verwennen komende tijd borstelen en wat extra aandacht Enzo denk dat dat toch wel ook wat helpt :(:)

Je hebt antwoord Tine :) wat heerlijk dat je zo fijn gemend hebt :j

Biancacoo en is je man nog aan de slag geweest met de hondjes?

Hier heerlijk op de fiets naar de poowns gegaan. Het waaide enorm maar het was zulk lekker weer. Dus echt uitgewaaid zeg maar. Zowel Ollie als Piet gelongeerd, ging lekker.
Hoop er morgen eindelijk weer eens op te stappen.

B&B blijft maar doorgaan. Komende week weer bijna helemaal vol, op een dag na. Kreeg vandaag nog boeking voor paar dagen van 2 mensen uit de USA 8-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:03

Vind het zo sneu zo voor de merrie; ik durf hierdoor ook niet te fokken, net als ips. Gelukkig heeft ze nu geen verhoging meer.

Tine en Vhu hebben lekker genoten.

Hier lekker gegeten, nu ff met pup en dan weer lekker plat.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:56

Het gaat nog steeds goed met de merrie. Ze heeft vanmiddag lekker buiten gestaan. We hadden haar stal door tijdsgebrek een beetje opgepot maar met al dat vruchtwater en andere vieze vloeistoffen, kon dat niet meer. Dus weer een heerlijke schone stal. Weg nare geuren.
3 grote stallen leeg gespit, morgen de rest.
Ik snap best dat mensen om deze reden niet durven te fokken.
Maar dat heb ik niet. Ben er wel ff ziek van maar als het wel goed gaat is het zo mooi. Wij fokken elk jaar wel 3 a 4 veulens en echt meestal gaat het goed. Ik zou het niet willen missen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:26

En gelukkig maar Baudyh anders waren er niet van die prachtige veulens van jullie <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:39

Ik werkte 6jaar bij een stoeterij....heb ruim 20 veulens geholpen om op de wereld te komen... .in het laatste jaar 1 merrie verloren haar baarmoeder was door een trap van het veulen tijdens de geboorte kapot gegaan...en 1 veulen is op het hoofd gevallen bij het naar de hoefsmid gaan....ze viel in het gangpad. .vergeet t nooit meer.. maar al die andere mooie veulens zijn uitgegroeid tot schitterende paarden....is nog steeds een mooie herinnering. ... al die mooie gezonde veulens.. blijft mooi...maar het is idd diep slikken als r iets mis gaat....maar je hebt het niet altijd in de hand.

Ava hoe gaat het met jullie pupsel ?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:53

Ik kan me voorstellen dat het soort van went. En bij jullie Baudyh zijn de merries daarvoor bij jullie zeg maar. Ik heb wel 3 merries maar zou dan dekken met Det. Maar dat is ook mijn sportpaard dus als daar wat mee is...
Woensdag rondje nederland rijden. Kijken bij een paard in overijssel. Op de film vrij simpel in de beweging. Maar wellicht valt dat in het echt mee. Maar nu op sporthorses een pracht van een tuigpaard gezien. Dus wellicht daar ook nog ff heen (als inruil daar een optie is) Maar is wel alles wat ik ooit nog in een paard heb willen hebben. (merrie, 4 jaar, zwartbles 4 witte benen). Dus zo ff bellen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:24

Spannend Ips, ik duim voor je dat je een leuk paard vind, zwartbles is mooi !

Ik fok ook niet met mijn honden,.....er is elders altijd een goede pup voor de sport te koop,...idd de risico's die vastzitten aan het fokken zijn gewoon erg groot, maar t blijft bijzonder mooi om mee te maken als t goed gaat.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:20

Poe de zwartbles heeft een pittige vraagprijs. Ik ben geen goede handelaar hoor. Misschien toch maar iemand meenemen dan ...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:30

Moet wel een realistische prijs zin, anders idd iemand meenemen. ...en niet meteen verraden dat je hem supermooi vind,..hahahaha....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:34

Ipsilonka schreef:
Poe de zwartbles heeft een pittige vraagprijs. Ik ben geen goede handelaar hoor. Misschien toch maar iemand meenemen dan ...

Dit soort paarden zijn zeker Bij dat soort mensen aan de prijs. Ze gaan ook voor hoge prijzen naar het buitenland.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:16

Spannend, ips, ik ben benieuwd.

Optocht ging gelukkig toch door, was noodweer voorspeld. Nu is het prachtig en zelfs zonnig. Heb het lang volgehouden, maar ben blij weer plat te liggen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:59

Wat fijn dat je toch wat hebt mee kunnen pikken van het Carnaval Ava!
En Ips gaat voor zwart en wit ja dat is supergaaf. Alhoewel ik zelf een leuke vos ook leuk vindt, zeker met aparte aftekeningen of een mooi kleur vos, dat rode of juist dat lichte met lichte manen <3 maar in tuigpaardenland is zwart erg gewild (en dat hele donkerbruin).
Ik ben ook erg van de schimmels vind dat zo mooi of van iets aparts. Vond het kleurtje van Bente heel bijzonder die leek wel paars in de zon.

Zo wat een wind he. Ik wilde gaan rijden maar dat was echt niet te doen, bij ons op de polder waaide het echt bizar hard kwam zowat niet tegen de wind op :+ dus na kwartiertje er maar weer afgestapt. Maar er toch weer opgezeten :)

Moet nog ff boodschappen doen en 2 sleutels bij laten maken voor de B&B. We hebben vandaag een professor in the house. Zo grappig elke keer weer andere soorten mensen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:13

Prins doet het bij zijn baas heel goed in het span.
Hij loopt zelfs mee in het vierspan en zesspan. Gisteren waren ze elkaar aa het uitdagen.
Mmmmm Mannen
:D

Een, twee, een, twee voor de koets. Wel heel stoer haha en Prins is de kleinste inhet span. Heel trots op het mannetje dat hij zo goed meedoet

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:23

Wauw, Janouk, wat een gaaf span zo !! leuk klavertje 6...haha..

Ava, wat leuk dat je bij de optocht bent geweest !! _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:59

Wat gaaf, dat span; prachtig en kan me voorstellen dat je trots bent, Janouk.

Ja, ook goed volgehouden; echt blij met mijn zo goed verstelbare stoel, anders zou ik nog niet zo veel kunnen. Was lekker, verwarmd en overdekt en lekker luxe met soep en hapjes.