[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:24

Nee gelukkig nog niet Laura, ik hoop ook dat we het hierbij houden. Vanavond terug geweest en nog geen koorts. Ik ben buiten gaan grazen met hem en dat was fijn want het snot kwam beter los. Daarna in het paddock laantje gezet want alle paarden stonden toen binnen en kon hij even lekker buiten zijn. Maar hij oogt ook niet ziel, hij bokt er op los. Maar morgenochtend komt de veearts kijken, ik neem geen risico.

Wat fijn Nanda dat alles verhuisd is, nu je pony's nog. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan vinden.

Willem-Aukje wat heb je dan gedaan?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:41

Ai wat vervelend Barney, hoop dat het mee gaat vallen :(:)
En Napie bijna alles over, top!
Gescheurde enkelbanden van ritje op de pony? Da's niet fijn -O- :(:)

Nou vandaag wel superrit gedaan met Ollie. Die liep zo fijn <3 echt heerlijk gereden. Streven was op 28 km op 14 km/uur te zitten, dat zaten we dus echt precies (da's dan zo cool dat dat precies lukt) en dan 'uit te draven plus stappen' naar de finish om op 13 te eindigen, dan even koelen en dan aanbieden. Maar ze voelde zo goed, dacht bied gewoon aan we zien wel en jawel, hartslag 52 :D dus toen waren we 2e met een snelheid van 12.98 km/uur (op 1 seconde geloof ik van nr 1). Alle waarden waren voor de rest ook super, vette A's op locomotie, hartslag 42/44. Endurance les gewonnen, een foto van Ollie en 3 maanden een bepaalde hartslag meter testen plus korting als ik hem koop.
Ben echt supertrots op 'ons' *\%/*

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:37

Super gedaan vhu.
Altijd leuk als het lukt wat je op de planning hebt staan.
Nee gescheurde enkelbanden niet zo fijn maar is niks wat niet goed komt

Barney geen idee wat ik heb gedaan.
Misschien met afstappen mis gestapt.
Reed ook met wat kortere beugels en mijn banden zijn al niet zo sterk dus kan zijn dat er teveel druk op heeft gestaan

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 00:11

Vandaag even geen mennen, maar op dressuurwedstrijd met onze dochter. Afgelopen winter heeft zij een aantal wedstrijden gereden in Papendrecht en nu is ze kampioen in de klasse B geworden van de wintercompetitie, natuurlijk supertrots op onze spruit!

Afbeelding
Met haar pony Junior

Afbeelding
Met Toske, daarmee heeft ze de wintercompetitie gewonnen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 00:42

Wat super sgattig!!! gefeliciteerd

VHU ook super goed gedaan zeg!

willem_aukje auw gescheurde enkelbanden niet fijn, nu zeker met het been omhoog?

Vandaag na het werken even de heren laten uitrazen echt als een gek gingen ze door de bak :P..

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 02:47

Dat is echt super gegaan VHU, top!

Barney, hopelijk blijft het hierbij.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:00

Wat goed gedaan VHU, ook heerlijk dat je wat meer wedstrijden kunt rijden en zo je uiteindelijke doel tussendoor kunt toetsen.

Helaas heeft Pip nu bijna 39 graden koorts, veearts komt vanmorgen gelukkig.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:29

Balen Tijnie. Doe je nog zo voorzichtig, krijg je dit.
Hoop voor jullie dat het bij een verkoudheid blijft.

@VHU: super gedaan!!

@willem_aukje: oei, dat klinkt niet fijn. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

@confetti: wat goed van je dochter! Fijn dat ze de paardensport ook leuk vindt. Dat is vaak toch maar afwachten.

Hier zo'n dag dat niks gaat zoals gepland. Allerlei afspraken die verschoven zijn, heb ik ineens tijd over (alleen in de ochtend).

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:55

Totaal geen idee wat ik heb gedaan helaas.

Ja met het beentje omhoog en vanmiddag gaat ie in de tape

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:56

Sterkte met je been.
barny wat vervelend

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:42

@Confetti ahhh wat een mooie combi <3 kan dat kleinere pony'tje ook voor de wagen? Wat een knappie.
@Barney dit is echt zwaar zwaar K... Barney nog nergens last van? Hoop dat het snel weer weg is dan hebben ze er ook niet zo'n last van (wat het ook mogen zijn maar verkouden en oplopende koorts is niet fijn...) bij droes geen antibiotica laten spuiten, als hij het heeft hou je het toch niet meer tegen en met AB kan het inkapselen, dat is heel gevaarlijk maar dat zul je wel weten neem ik aan :(:)
@WA getver... hier geen ervaring met slechte enkelbanden, wel kniebanden (die zijn hier vervangen :7 ).
@NvdV sterkte met je dag ... hier zo'n dag dat heel veel moet maar denk dat het er niet van gaat komen. Vanmiddag gaan we huizen kijken :D

Net even bij poowns geweest. Had gisteravond warmere deken omgedaan bij Ol (ze staan 24/7 buiten vanaf vorige week) en laat die ook maar even op. Is nog koud windje en ben altijd erg zuinig op de spieren zeker na een wedstrijd. Ze stond er goed bij, fris en vrolijk en maar eten :Y) prima dus... ik ben stram en duf en moet aan de koffie :9k :+

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:25

VHU klopt inderdaad dat hij absoluut geen anti biotica krijgt ivm eventuele droes. Dit is het niet maar je weet het nooit. Hij heeft ventipulmin en quadrisol en sputolysin. Twee maal daags met twaalf uur er tussen. Tien dagen sowieso niet trainen en alleen voor de wagen rondje stap als hij koortsvrij is om snot los te krijgen. Daarnaast laten grazen buiten omdat het dan ook los komt maar dat deed ik al.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:24

Super gedaan VHU! :D

Ooh, wat enorm balen Barney1978! Doe je nog zo voorzichtig, gaat het toch mis. Hopelijk knapt Pip snel op!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:42

@VHU, die kleine heb ik wel eens voor de wagen gehad.....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:54

@VHU: alweer een beetje minder stram? ;)
@Tijnie: balen zeg, hopelijk zijn ze snel weer opgeknapt en hebben ze er niet teveel last van.

Gisteren bij de voorjaarsvergadering geweest van het mendistrict. Daar ook maar even de KNHS-contactpersoon aangesproken en gevraagd naar de stand van zaken met betrekking tot de aanpassingen van het mendurance-reglement. Eerste reactie was "stuur maar een email". Nou dacht het niet, dat heb ik al 3x gedaan. Gelijk laten zien wat het probleem was en wat er nog ontbreekt. Nee dat klopt inderdaad niet en ja dat had er inderdaad in moeten staat. Ga ik werk van maken zei hij.
Wordt vervolgd..... ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:19

NdV74 schreef:
@VHU: alweer een beetje minder stram? ;)
@Tijnie: balen zeg, hopelijk zijn ze snel weer opgeknapt en hebben ze er niet teveel last van.

Gisteren bij de voorjaarsvergadering geweest van het mendistrict. Daar ook maar even de KNHS-contactpersoon aangesproken en gevraagd naar de stand van zaken met betrekking tot de aanpassingen van het mendurance-reglement. Eerste reactie was "stuur maar een email". Nou dacht het niet, dat heb ik al 3x gedaan. Gelijk laten zien wat het probleem was en wat er nog ontbreekt. Nee dat klopt inderdaad niet en ja dat had er inderdaad in moeten staat. Ga ik werk van maken zei hij.
Wordt vervolgd..... ;)

Wat goed dat je er zo boven op zit haha

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:23

Dat moet wel anders gebeurd er niks :D

We hebben niet voor niks overleg gehad en alles goed op elkaar afgestemd.
Als dan het reglement niet correct wordt aangepast, schieten we er nog niks mee op.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:32

NdV74 schreef:
Dat moet wel anders gebeurd er niks :D

We hebben niet voor niks overleg gehad en alles goed op elkaar afgestemd.
Als dan het reglement niet correct wordt aangepast, schieten we er nog niks mee op.

Ja gelijk heb je.maar vind jij het niet frustrerend dat je er zo boven op moet zitten,terwijl de knhs zelf er zo lax mee omgast.is toch niet echt leuk lijkt me

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:27

Ja soms wel hoor.
Maar ik geef niet op. Ik ga door tot ze gek van me worden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:53

_/-\o_ voor NdV ~~}>

Is goed spul dat Sputolysin ik heb altijd standaard een pot klaarstaan 'voor het geval dat' :(:)
Gisteren flink wezen fietsen, werkt erg goed tegen de spierpijn. Voel me nog wat moe in lijf en hoofd maar valt me niets tegen :)
Vind het nog wel fris allemaal qua weer :\ zo grauw en vrijwel geen zon, wil voorjaar! Dan houdt dat gesnotter en gedoe ook veel eerder op.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:02

Barney: neeee!!!! hopelijk niet echt droes dan :( :( :( Idd beetje bewegen wil best werken voor die snot. Weet nog wel toen mijn paard zo doodziek was (geen droes, is opgetest, maar leek er wel op, zelfs 42 graden koorts) toen ze eindelijk koorts en snot vrij was, eerste dag weer in paddock, ging ze helemaal uit haar plaat, om vervolgens weer een liter snot op te hoesten..... Moest ze weer op stal blijven.

confetti: wat een heerlijke stel, en die kleine pony <3 cute!!!

VHU: Pff je moet er wel aan sjorren zeg.

Nou hier toch echt opzoek naar 2 shetlanders: 1tje voor een kennis van mij, moet een door en door brave kinderpony zijn; de ander komt daar bij te staan (pony alleen doen we niet) en wordt van mij, en ik wil graag een brave menpony. Zoektocht kan beginnen. Mochten jullie iets weten..... Beide zo rond de meter het liefst; ras, kleur, geslacht maakt niet uit, leeftijd in principe ook niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:12

Weet er toevallig iemand hoe dat zit als je dus zonder startkaart in buitenland(belgie) wilt starten endurance klasse 0 ben wel knhs lid.misschien dat iemand het weet

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 04:47

Gelukkig gaat het met Pip stukken beter. Koorts is tot nu toe weg en gisteravond gestopt met de Quadrisol. Hopen dat het vandaag weg blijft.

Snot is ook stukken minder, de ventipulmin en Sputolysin moet ik nog wel een tijdje blijven geven. Als hij koortsvrij blijft kan hij voor de wagen gaan stappen. Dan zullen we eind volgende week zien of hij weer toe is aan de reguliere opbouw maar dat duurt nog even.

Barney mag zaterdag alleen mee naar Ouddorp voor de snertrit. Vindt hij niet erg, wel makkelijk zo'n pony die zijn voetjes er niet voor omdraait.

Het is zeker nog erg fris, van mij mag de zon ook wat vaker komen.

Ik ben benieuwd wat er op je pad komt Toydoll, blijft Kyano erbij of gaat het dan weg?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 07:41

Op facebook word een mooi span brave en grote shetten aangeboden,intressen geloof wel dat ze in limburg staan ze verkopen er ook eventueel een pracht wagen bij geloof dat ze ook onder het zadel zijn

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 08:02

keona weet je ook in welke groep oid die aangeboden werden?

Kyano blijft wel gewoon ja, die blijft gewoon staan op huidige stalling.