[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:22

vriendin van me heeft gisterenavond een auto ongeluk gehad..met haar dochter samen..
ze kunnen gelukkig nog alles navertellen...maar ik reed op weg naar huis met zoontje van zwemles..en dacht..ow boy...dat is de auto van:.......er waren ambulance's en medewerkers die mensen op de grond behandelden...politie..enz enz..auto zit echt flink in de kreukels....
ben net bij haar langs geweest, ze is weer thuis, en wel mobiel..maar de schrik zit er bij haar en dochter vreselijk in....niet leuk !!

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:41

Poe dat is schrikken Biancacoo.

Ik zit ook in meelees modus. Ben er dus wel bij maar weet ff niks zinnigs te vertellen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:43

Jeetje Biancacoo, dat is inderdaad schrikken. Niet alleen voor je vriendin en haar dochter maar ook voor jullie. Je hebt natuurlijk alles gezien.

Aks, leuk dat je weer een zadel hebt (of in elk geval bijna). Hopelijk werkt dit wel voor jullie.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:13

:(:) biancacoo dikke knuffel

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:16

:(:) voor biancacoo

Zadeltje wat ik ga proberen is een boomloosje :) Vandaar dat ik het aandurf. Boomzadel is me te secuur. Maar een boomloos durf ik nog wel weer te proberen :)
't blijft gewoon kriebelen :o

Nou ik zit thuis, volgens de huisarts hyperventileren, maar ze hebben me net op tijd van de werkvloer geplukt, net voor ik onderuit ging.. *bluh* :')

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:56

Aks dikke :(:) voor jou.......goed op jezelf passen hoor :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:01

Aj....Aks....even tijd voor jezelf nemen..doe rustig aan hoor !!
Niet fijn, ik herken het, want heb daar zelf ook last van gehad....als je je verhaal kwijt wilt...pb me maar hoor... :(:)

Ik heb het ongeluk zelf niet gezien....ik kwam daar aan en toen zag ik haar auto..en de ambulancemedewerkers bezig..
ik ben vanmorgen bij haar geweest, zij en haar dochter zijn er beide toch wel emotioneel door....t'is vreselijk schrikken zoiets....ik hoop dat ze vlot herstellen, ze hebben beide flinke kneuzingen, en aardig wat pijn....gelukkig kunnen ze het nog navertellen.....dat is dan wel weer erg fijn !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:02

AKs :(:)
Bianca: jij ook een :(:) Wat zul je geschrokken zijn toen je lang reed
Dingetje: nog geen steek verder dus. waardeloos

Had hier gepland om zo twee uur te gaan slapen, maar er zijn 2 vriendjes mee uit school gekomen.... sjips.

Nou ja, vanavond dan maar heel erg vroeg naar bed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:33

Was zo klaar met de files dat ik nu dus id trein zit. Hyperventileren is heel naar heb ik ook zo af en toe soms bij veel stress...

oet met de sint ad slag, vanmiddag maar even doorzetten is dat klaar. Verder geen nieuws. Lijkt me enorm schrikken Biancocoo!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:53

Vwb sint heb ik nu bijna alle kado's in huis. Nu nog 2 suprises en een hele zwik gedichten. Zooo niet mijn ding -O-

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:05

@Aks :(:) rustig aan doen! Heb aan het begin van het jaar ook een combinatie van hyperventileren en flauwvallen gehad. Geen pretje.
Fijn in ieder geval dat je een nieuw zadel heb kunnen vinden.
@Biancacoo dat is even schrikken! Gelukkig kunnen ze het nog navertellen. Was het eenzijdig of met meerdere auto's?
@VHU succes met het treinen en met de sint.
@Dingetje jammer dat er niets uit het onderzoek is gekomen. Aan de andere kant ook fijn dat er niets ernstig gevonden is, maar toch je had liever een verklaring+oplossing gewild. Hopelijk werkt je nieuwe bril! En brillen zijn hip, dus gewoon ophouden ;)
@Maisie lekker getraind de Ferro en leuke lessen in het vooruitzicht. Het is inderdaad heerlijk rustig weer 's avonds. Alleen jammer dat het zo koud is :brr: :P
Ik was trouwens heel lui met wassen afgelopen weekend. Vond het wel even prima. Meneer was wit en ingevlochten, terwijl 80% van de deelnemers leuk de manen voor de sier laten hangen (soms vanwege ras, maar bij deel zouden er wel vlechten in mogen). Daarnaast is Sam zijn staart mooi gemêleerd. Je ziet zelfs nog bruin haren er tussen als je goed kijkt (zijn veulenkleur).
@Ips lastige situatie met Pablo. Vooral positief blijven denken.
@annemie77 mooi dat je schouder beter gaat! Fijn dat je lekker hebt gereden afgelopen weekend :D
@Gem wat een heerlijk papje :P Wij hebben ook zo'n combi op stal staan: de een trekt zijn neus op en de ander heeft het binnen 2 seconden op als er iets anders dan normaal voor hun neus staat. Bij onze grote bruin loopt letterlijk het water in zijn mond als we met wortels aankomen :P
Leuk dat jullie menclub zo aan het groeien is en allerlei activiteiten plant. Gezellig!
Thanks voor het compliment trouwens :D
@HT lekker geklust om het huis. Hoe gaat het met de nieuwe pony's?
@Tine gedichten altijd lastig. Je moet er altijd even inkomen en dan lukt het uiteindelijk wel.

Moet even iets kwijt.... Ben zelf een beetje teleurgesteld in bepaalde vriendschappen de laatste tijd. Eentje roept gelijk als je wil afspreken "je woont zo ver weg" terwijl ik wel elke keer naar haar mag reizen (want voor mij is het niet ver :?). En zou ook deze week met vriendin afspreken die geëmigreerd is. Eerst kwam er bij haar wat tussen omdat iemand alleen vrijdagavond kon (die wij eigenlijk hadden ingepland). Ik snel omgezet + nog een reservering geregeld voor high tea etc.. Maar nu kwam er bij mij een sollicitatieronde tussen (ze doen een reeks gesprekken op 1 dag, dus ik had niet echt keus en ben wel klaar met thuiszitten na een jaar) en nu komt zij een halve week later met de vage afspraak van "jah misschien zondag dan, maar ik weet het nog niet". Dan vraag ik mij wel eens af, waarom doe ik nog zoveel moeite terwijl dat voor mijn gevoel niet van de andere kant komt :n Zucht....

Gelukkig kon ik vanmorgen even mijn gedachten leegmaken in stal. Even paar pionnen in de bak gezet en relaxt een rondje gereden met Sam. Na 2x tussen de pionnen door gereden, had hij door waar we mee bezig waren en ging Sam lekker fanatiek lopen. Hij was helemaal in zijn element. Topknol <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:26

Marjola weer prachtige samenvatting. Helaas heel herkenbaar vwb vriendschappen. Daar word je heel verdrietig van.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:33

Ja hier helaas ok bekend met dat soort vriendschappen. Ik ben helaas ook door schade en schande wijs geworden. Als ik merk dat het niet meer van harte gaat laat ik het gaan. Meer eigen bescherming hoor.

Wat een saai weer vandaag. Niet veel puf ergens in. Doe gewoon maar een beetje mijn werk. straks eten koken en daarna db maar weer eens longeren. Zaterdag weer wedstrijd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:37

:(:) marjola!

Hier maar een beetje volgens het principe ''word ik hier wel blij van? '' als het ''ja'' is, dan komt het goed. En als het antwoord ''nee'' is dan houdt het op :)

*slecht he :)) *

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:46

Eens met Aks. Ik heb vriendschappen waar geen tijd en telefoon / mail tussenkomt. Al zien we elkaar een jaar niet, het is meteen weer dikke mik wanneer we elkaar weer zien. Van elkaar accepteren dat je het allebei druk hebt, kinderen, grote afstand, etc. etc.
Wie dat niet kan..... jammer dan. Zijn het geen echte vriendschappen, maar oppervlakkige gezelligheden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:12

Inderdaad. Ik ben daar ook mee gestopt. Verspilde moeite en zonde van mijn tijd.

@Aks: hyperventilatie kan heel heftig zijn. Ik heb ooit eens een collega gehad die zo'n aanval kreeg. Toen wist ze zelf nog niet wat het was, die raakte echt volledig in paniek.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:12

Helemaal met aks en Gem eens.

Zo net ted en db hun stalletje weer schoongemaakt. Beetje hooi gegeven. En zelko er nog even uit gedaan. garage ge appt of de auto al klaar is( nee niet weer de jeep hoor, nu ons boodschappen autootje) maar daar had ik al jaren een barst in van links naar recht over de hele ruit. Maar doordat er geen vertakkingen aan zit komt hij elke keer door de apk. Maar je word er wel gek van. Dus eindelijk een nieuwe ruit erin. Dus kan hem pas morgen halen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:29

Dan zie je het weer helder Baudyh B-) bijzonder dat ze dan wel door de APK komen trouwens.

Tja, over vriendschappen, soms raak je zo teleurgesteld. We hebben een paar echt goede vrienden, door dik en dun, plus manlief een paar van hemzelf, en ik dus een paar van 'mezelf', en ik ga helemaal mee met jullie. Maar wat zo enorm zeer kan doen als je zo'n echte vriendschap had, als dat niet meer goed gaat. Ik heb een hele goede vriend en vriendin gehad, echt bijna 30 jaar lang, die zijn geëmigreerd en het is binnen een jaar of 3 totaal niets meer, krijg zelfs geen contact meer met ze. Wat ik heb misdaan, geen idee... ze hebben dat bij meer mensen gedaan, ik snap daar niets van. In het kader van een nieuwe start of zoiets, ik weet het niet hoor, blijkbaar horen wij dan niet bij die nieuwe start, maar waarom? Ik weet dus via via dat het goed met ze gaat maar blijkbaar willen ze niets meer met ons. Ik heb daar echt last van. Ik laat het nu gaan, doe er zelf ook niets meer aan maar het doet zeker tegen de tijd van Kerst en Oud&Nieuw en rond verjaardagen gewoon zeer. We hebben zoveel samen meegemaakt, ik snap niet dat het dan zo kapot kan gaan.
Terwijl een andere vriendin van me ook is geemigreerd, die woont al 15 jaar in het buitenland, we zien elkaar maar heel zelden, maar dat is altijd goed.

Nou hier ondertussen ook vrijwel alle Sinterklaas cadeautjes binnen. Wil nog iets moois kopen voor man- en zoonlief. We vieren het altijd met twee stellen plus hun kinderen, incl zeer zeer melige gedichten, is altijd erg gezellig. Dus ik heb er wel zin in. De kinderen zijn ondertussen zo groot dat ze meegaan in de traditie, ze vragen al weken van tevoren , we gaan toch wel Sint vieren, en ze maken nu zelf ook cadeautjes en gedichten (leeftijd variërend van 11 - 14 jaar).

Morgen gaat mijn instructeur met Ollie mennen, ben zo benieuwd of hij vindt dat we goed bezig zijn. Hoop dat hij echt verschil merkt met paar weken terug want ik heb het idee dat het erg goed gaat :=

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:59

:(:) Marjola, klote is dat zeg. Als ze zich niet in jou kunnen verplaatsen dat je graag een baan wilt. ........ dan ja zoeken ze het lekker zelf uit! Maar dat doet wel pijn en geeft verdriet :(:) Het zal de laatste jammer nog niet wezen qua vriendschappen denk ik.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:22

Nee soms zijn vriendschappen echt heel moeilijk. Ik weet er helaas alles van. Heb natuurlijk nog maar pas geleden een vriendschap beeindigd met een hippo. Team hippo bestaat nu nog uit vier personen en niet meer uit 5. 2 van de 4 gaan nog met nummer 5 om. Dat maakt het heel lastig. Maar ik ben er echt klaar mee. Laatst zei iemand tegen me als ze met een welgemeend excuus en een bosje bloemen voor je deur staat dan praat je wel weer met der toch. Nou ik denk het echt niet. Ze heeft het goed verprutst. Heb der uit mijn leven verbannen. Uit de telefoon gegooid, van fb echt weg. Voelt opgelucht.
Soms is het gewoon echt klaar.

Net heerlijk db gelongeerd. Vind het in het donker nooit zo fijn , want wij hebben slechte verlichting. Maar het is toch weer gelukt. Soms kan je gewoon niet anders.

Vandaag even een afspraak gemaakt met de paardentandarts volgende week donderdag komt hij. Voor Nenny onze oude merrie die echt geen hooi meer naar binnen krijgt. Ze staat nu nog 24/7 buiten en gras geen probleem maar volgende week gaan ze weer naar binnen dus ja dan moet ze wel kunnen eten.
Mijn oude pony ted laat ik ook ff nakijken. Hij eet wel goed maar stinkt zo uit zijn mond en ook db want die pakt sinds een paar weken links het bit vast. Wil uitsluiten of er iets is. zo niet, dan pak ik hem aan.

En volgende week woensdag komen ze alles weer enten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:42

vriendschap is een illusie.....

helaas vind ik dat vaak maar al te waar...ook hier een "vriendschap" sinds kort naar de knoppen..omdat ik niet meer men denk ik....niet meer dezelfde raakvlakken qua hobby is toch lastig..en misschien ook omdat ik lichamelijk niet al te sterk ben ofzo..maar daar werk ik aan..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:18

hier alleen de samenvattingen vluchtig doorgelezen, mijn excuus...

vanmorgen is nadat in april darmkanker werd geconstateerd,
een goede familie vriend en beste vriend van mijn broer overleden.

hem leerde kennen op de mavo toen ik 13-14jr was, en was soort broer voor mij.
omdat hij en mn broer dus zulke "holmaten" waren zoals ze dat zelf noemde,
kwam hij ook al intussen ruim 25jr over de vloer.

hij werd 37 ofzo.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:18

Vriendschap is een moeilijk ding. Ik heb wel wat vrienden maar geen beste vrienden meer als vroeger. Ik dacht een tijd terug een nieuwe vriendin te hebben. Maar uit t oog en ik hoor niks meer. Komende zondag ga ik wel uiteten met een paar vriendinnen van menkamp. Echt heel leuk want 1 vriendin moet echt een eind rijden vanuit drenthe.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:44

:(:) bicci , de mindere dingen in het leven.Sterkte

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:02

btje kort op mn schoonvader zn overlijden, die heb ik vorige week woensdag verstrooid samen met mn schoonmoeder..
-O-