[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:10

Frensie lekker in bad...jaloers.Wij krijgen vrijdag een nieuwe ketel dan kan ik ook weer lekker in bad.Als ik dat nu doe zitten we de rest van de dag in de kou.....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:17

Poeltje..ik vond de wijkmans zelf niet te zwaar voor Melody...maar dat kreeg ik wel vaak van omstanders te horen..en tja..dan ga je dat vanzelf geloven..
Ze deed het thuis op buitenritten altijd met gemak...en door de modder..moest ze flink trekken, en daar had ze moeite mee, maar nu achteraf blijkt dat niet aan het gewicht van de wagen gelegen te hebben, maar aan de gezondheistoestand van Melody's been..helaas..
maar een topwagen was het wel, en een toppaard ook..ik mis haar nog steeds.. ^)
de wagen is verkocht aan een enkelspan menner met een groot paard..ben zijn naam vergeten, maar in ieder geval een echte liefhebber van wijkmans ! dus dat is wel fijn.

verder gaan jullie momenteel erg hard..ik houd het niet meer bij..
frensie in bad...even tijd voor jezelfd ! goedzo !
baudy..rijd in baan van 20x60...mooi lang stuk !
Ollie de hond..erg leuk dier..
Brutus snelheidsfoto's, supergaaf om te zien !
Gem gaat met rammelend wagentje met Ster mennen, haha..zal ze leuk vinden !
Tine, idd het was koud vanmorgen, ik heb lekker met de hondjes 7 km getraind, kanjers ! en ik had het lekker warm ! met mijn fietskleding aan, dunne laagjes van dat speciale kleding spul..superlekker !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:18

Baudy inderdaad 10 m van de x. Had het zondag ook, had er niet bij nagedacht, maar iemand anders vroeg mij hoe het moest en toen bedacht ik me dat het anders wel een rare volte wordt.

Ollie wat een super gave foto's

Tine bikkel, de meesten waren er niet eens aan begonnen.

Nu even pauze, straks nog weer werken, daarna door naar een paard kijken voor stalgenoot. Daarna laat Daan nog weer ophalen.

Frensie lekker hoor. Ik doe het ook regelmatig als ik het koud heb.

Zal even snel broodje eten

edit biancaoo tegelijk gepost. Super hoor.

heb ik nog meer gemist??? :brr: *\o/* :j <3 8-) :){ :D :+ }:0 :(:) :7 :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:51

@Dingetje, ik dacht uhhhh _O- Ollie in Rockanje dat wel..en die rode haartjes kloppen ook wel maar verders ga ik nog niet als hond door het leven _O-
@Tine, wat ben jij toch een dy-hard +:)+ ,

Hier vanochtend lekker op het paard gereden en een rit van 2 uur gemaakt op het strand en duin... heerlijk was het , alleen op de terugweg met het laatste stuk stappen kreeg ik het toch ook koude handen en tenen :brr: , nu ffies eten en opwarmen en dadelijk denk ik dat ik Bruutje maar even longeer want het is hier ook best fris om een rondje te gaan mennen als het zonnetje weg is :o

Klaar voor vertrek :D
Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:02

Iedereen lekker niet gemotiveerd. Hopelijk steken jullie me niet aan want ik wou
toch echt buiten gaan rijden eerst robijn en daarna ferro. En dan Robin
nog een beetje fatsoeneren voor zaterdag.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:07

Goedenmiddag!

@Tine: 4 lessende menners is inderdaad niet veel. Is er geen vereniging in de buurt met meer menners? Wij zijn lid bij twee verenigingen. Onze eigen menvereniging heeft in de winter ook geen competities, alleen zomers. Deze vereniging heeft in de winter dressuurcompetitie (waar we aan mee doen met tandem) en kegelcompetitie. Dat laatste is zo ideaal om jonge pony’s te laten wennen aan nieuwe dingen!
Goed dat zoonlief al op die leeftijd aangeeft wat wel en niet kan!

@Ollie: Leuk dat je hebt gereageerd! Ik blijf ook gek van Henkie! Beterschap!

@Biancacoo: Snap dat je haar nog elke dag mist, jullie waren ook een mooi stel. Men je helemaal niet meer?

Vandaag weer een rustig dagje. Even mennen met Kokkie, trailer opruimen, stallen mesten en alles klaarzetten voor zaterdag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:13

Poeltje: we hebben maar 4 lessende menners, maar organiseren wel 4 (3 indoor, 1 outdoor) menwedstrijden (d/v), maar andere dingen als onderlinge, ritten en dergelijk worden dus niet georganiseerd.
Ollie: groot paard. Ennuh dy-hard ben ik dus niet, want Rembrand heeft vrij gekregen. :o

Vanmorgen lekker lui op de bank tv gekeken (had nog flinke achterstand van opnames om te kijken) en daarna nog geslapen. Moet nu naar de fysio :wave:

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:17

Dat is wel jammer, Tine. Wij doen 's zomers heel veel ritten, puzzelritten, snertritten, tulpenritten, ritten voor mensen met een beperking. Altijd onwijs leuk om te doen. Gewoon even andere mensen een mooie dag bezorgen! Succes bij de visite.

Ik ga zo de kou maar door.. hier schijnt de zon, maar dat zal wel niks zeggen.. :wave:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:42

Net Brutus gelongeerd (met een elastische bandage achterlangs, voor het blijven activeren van de achterhand) en wat gaat hij dan lekker sjouwen zeg! Daar wordt een mens blij van, dinsdag in mijn les ging hij ook zo lekker en nog meer op eigen benen (van achteruit) lopen... Hij is aan zijn 2de jeugdshow begonnen *\o/*

@Tine, ik vind je 'De Dy-hard van ons topic... jij blijft maar doortrainen met al je paardjes door weer en wind, moe of niet moe +:)+

Volgende week komt de DA weer preventief even zijn gebit nakijken of zijn vulling er nog in zit. Hij blijft wel lekker 'los' van maar wil het gewoon even zeker weten (het is nu 3 maanden geleden) _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:40

:o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:58

Poeltje, ik heb het nog wel geprobeerd met andere pony's maar dan kwam mijn angst te veel boven, daardoor samen met mijn man besloten om mijn droom te gaan volgen, en niet meer op zoek te gaan naar een nieuw paardje, ik heb geen moment spijt nu ik met de husky's train , heb ik hier veel meer plezier aan als mennen.maar de omgang met melody dat mis ik wel.

Ollie genieten te paard, super !

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:38

Poeltje schreef:
Dat is wel jammer, Tine. Wij doen 's zomers heel veel ritten, puzzelritten, snertritten, tulpenritten, ritten voor mensen met een beperking. Altijd onwijs leuk om te doen. Gewoon even andere mensen een mooie dag bezorgen! Succes bij de visite.

Waar was ik vanmiddag met m'n hoofd? Bedoelde fysio _O-

@Ollie: Op zulke momenten zou je verplicht foto's moeten maken :D

Was weer een mooie, zonnige middag. Pony's lekker naar buiten gedaan, stallen gemest, Kokkie gemend, marathonwagen schoongespoten, living van de trailer schoongemaakt en alles klaargezet voor zaterdag. Nu even bijkomen en opwarmen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:22

@Poeltje inderdaad, ik had ook geen telefoon in mijn zak... volgende x zal ik het vastleggen :j

Vanmiddag op school geweest. Zoonlief heeft met zijn entree-toets en Nio-toets, VWO-plus gescoord en kan volgens diegene die de NIO-toets heeft afgenomen nog veel meer als hij er wat meer moeite voor zou doen :+ Mmmmm hoe herkenbaar (is thuis ook zo) , maar ondanks dat toch een hele tevreden ouder hier :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:23

@Ollie nog veel meer dan VWO plus .... dan heb je toch alleen nog maar gymnasium? Lijkt me toch wel iets waar je trots op bent als mams & paps _/-\o_ leuk hoor. Wat vindt hij er zelf van?
En wat grappig het Rockanje topic van de hond hahaha vooral om dat je toch wel vandaag naar het strand bent geweest met jouw enorme peerd 8-)
@Tine ook al zo'n knappe zoon.... voor een kind van 6 rijdt hij natuurlijk ook al best wel regelmatig. De meesten doen op die leeftijd hooguit 3 kwartier pony hobbelen op de manege.
@Poeltje zoooooo leuk jouw topic van Henkie <3

Verder veel mensen met <:) :){ en ook erg :brr: en als ik iemand had moeten noemen maar vergeten ben Y;( hier hele dag flink bezig geweest echt super college gegeven, liep als een trein, had co-trainer/gastdocent erbij ging echt gaaf. Dan heb ik zo'n geweldig vak :D

Daarna even langs stal, paardjes uit laten springen en door naar de stad om laatste <:) inkopen te doen plus daarna zoonlief ophalen van muziekles, dan koken etc en nu eindelijk uitpuffen op de bank :O

Fijne avond allemaal :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:06

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:09

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:20

Ik pas ook.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:23

Ik ook hoor :j
Bij de trailer-verhuur-meneer staat een mooie vol-oranje trailer, dat vind ik dan wel weer gaaf :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:26

poeljte heb je nieuwe startlijsten gehad??? Ik kan ze niet openen...

Ollie leuke foto, groot paard.

Vanavond bij een paard wezen kijken. Leuk paard. Ben benieuwd of het wat wordt.
Daan is nu wakker, is wakker geschrokken toen ik hem overpakte vanuit de auto. Hopelijk slaapt hij snel.

Morgen even peesbeschermers voor de pony's halen en een onderlegger. Misschien pony's en paard nog even, maar moet even zien hoe het loopt. Heb Daan ook

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:35

@Tallechie, bij een paard wezen kijken ? Ben je op zoek naar wat anders ?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:36

Ik heb de startlijst gehad ja, zal ff kijken hoelaat jij moet starten.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:37

10.10 / 10.30 met Snuit
11.35 / 11.55 met Alwin

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:40

Goedenavond
Tallechie: morgen weer druk
VHU: zooo, daar vallen je vullingen toch spontaan van uit je mond. Maar.... geen hond die hem wil stelen :+
Zoonlief rijdt inderdaad wel regelmatig, zo'n 2-4 keer per week. Ene week meer zin dan andere, ook weersafhankelijk, maar dat geeft niet. Hij moet het leuk vinden. Morgen komt er een vriendinnetje spelen, dus dan is het reuze stoer om te laten zien wat je al kan :D
Ollie: wat superknap van je zoon. -:)
Poeltje: druk geweest met schoonmaken voor zaterdag.

Vanavond met Thabor naar menles geweest. Hij ging weer heel fijn. Angst is geheel weggebleven en ik mag van de juf vanaf volgende week "zonder bandjes zwemmen", oftewel er hoeft geen groom meer mee op de kar. Beter voor de groom, want een uur achterop zitten zonder kletsen is natuurlijk wel heul erg saai. Bij het in- en uitspannen heb ik nog wel even iemand nodig (vooral bij het op de kar klimmen eigenlijk), maar daarvoor vind ik vast wel iemand die op de manege rondloopt.

Nu even bankhangen en zo even kijken of Thabor weer opgedroogd is, kan hij weer naar zijn vriendjes toe. Kreeg van een mede lesser opmerking over dat ik de paarden 's nachts nog buiten heb staan. Zij vindt dat echt zo'n beetje dierenmishandeling, ze heeft er al vaker iets van gezegd. Maar de paarden vinden het gewoon heerlijk. Oke, ze hebben iets meer vacht (terwijl ik toch echt op tijd begonnen ben met dekens), maar wat geeft dat? Ik heb paarden die tevreden zijn, hun energie kwijt kunnen en lekker de hele dag kunnen bewegen. En mij scheelt het ook nog eens een hoop werk. Iedereen blij toch?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:42

Ollie ik niet, stalgenoot is op zoek naar een ander paard.

Dank je poeltje, dan is er niets veranderd.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:45

@Tine, helemaal top dat je mag 'gaan zwemmen zonder bandjes' zoals je het zelf zo mooi verwoord +:)+ :)) en vwb dat jouw paardjes nog buiten staan 'jij moet het doen wat jij goed acht... ze hebben toch ook een dekentje op ? en ik ben van mening dat de paarden in deze tijd veel te 'gecultiveerd' worden gehouden en mensen denken niet altijd even goed in het welzijn van het dier of willen het wel maar kunnen dit niet omdat de omstandigheden het niet toelaten. Gewoon lekker je eigen ding blijven doen, je dieren zijn gezond, zien er top uit dus waarom zou je wat veranderen ?