[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:00

Zal filmpje later kijken, ben bang dat zoonlief mee gaat kijken

Avaluna: we laten koeiendrijfmest uitrijden. Bodem is hier erg arm (heeft 25 jaar een bos op gestaan), dus kan wel wat mest gebruiken.

Ga nu snel eten koken, net terug van zwembad (was niet fijn met zware hoofdpijn, maar goed, soms moeten dingen gewoon).

Straks de paarden maar binnenhalen, deken van Thabor is door alle scheuren niet meer waterdicht. Hij heeft nu al natte plek op kont.

Rembrand heeft inmiddels bij beide voorhoeven een hap aan de zijkant eruit. Maar ja, smid kan hem nog niet beslaan. Ellendige zooi.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:22

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:25

Bonsaikip :P

@tine. balen van die hoeven zeg!
Hier zijn de weiden ook met drijfpoep gedaan, stínken! En het ziet er niet uit nu. Het regent er nu wel mooi in, dat is dan het positieve aan dit weer :)

Verder nog lekker druk.. Staat een bakje Lasagne in de oven :9

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:26

Helloo!!

Hoop bij te lezen!
Bij ons op stal is vandaag het land gemest, uitgereden ik denk koeienmest. Groot deel van het land wordt gebruikt voor voordroog. Rest om de paarden op te weiden.

Hier rotweer, wilde vanavond nog rijden, maarja, binnenbak is afgesloten en heb geen zin om zeiknat te regenen. Gwin krijgt dus een dagje vrij en morgen ook, want dan werk ik overdag en heb daarna dienst. Ben vandaag tussen de middag wel even op stal geweest om stalletje te doen.

Bubbles heeft echt totaal geen last meer van de operatie, die is weer net zo lekker maf als anders! Gek beest.

Nu maar eens macaroni maken, weer extra veel zodat ik morgen niet hoef te koken.

Fijne avond allemaal en eet smakelijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:26

Heb het filmpje gezien. Wat in en intriest voor die mensen. Alle 50 paarden ziek, geen inkomen, mega hoge dierenartskosten. En natuurlijk de zorg en angst voor je dieren. Wat hebben ze trouwens een mooie noodoplossing voor de stalling gemaakt.

Heb echt met die mensen te doen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:04

Zou nu les hebben maar stal waar de lessen zijn is ook dicht. Geen paarden meer van buitenaf.

Ook wedstrijd voor volgende week is afgelast. Hoop dat er nu geen nieuwe gevallen meer bijkomen is
al erg genoeg zo.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:06

Hier schijnt in Oirsbeek ook een geval te zijn, alleen nog onofficieel. Maar ik hoorde het van iemand die daar rijdt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:25

Volgens onze DA, gisteren gesproken, zijn het allemaal valse geruchten. Elk genoemd geval (Nederweert, Koningsbosch, Ohé en Laak, Eijsden, Oirsbeek) heeft zij ontkracht. Niks is bewezen.

Er hing vandaag overigens wel een mededeling op stal, dat er besloten is dat we ivm rhino niet meer buitenshuis op andermans locatie mogen trainen of wedstrijd rijden. Wel vanaf stal in het bos en velden. Menclinic gaat morgen ook niet door, ben benieuwd of de wedstrijd van Joëlle volgende week zondag nog wel zal plaatsvinden. En dan praat ik nog niet eens over mijn eigen wedstrijd de week erop := .

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:28

Ik denk dat extra alert zijn geen kwaad kan. Niet bewezen zegt niet dat het er niet is. in Oirsbeek zou een paard dood zijn, wellicht nog niet bewezen maar vermoeden van, maar dan nog dichtbij genoeg om er rekening mee te houden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:46

Volgende week donderdag ga ik beginnen met mijn BE - rijbewijs *\o/* ! Heb er een jaar lang tegenaan gehikt, maar nu dan toch eindelijk de stap genomen. Rij inmiddels al zoveel met trailer of aanhangertje dat het niet spannend meer is.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:01

Wat betreft Rhino, voor mij is het een ver-van-mijn-bed-show, maar het lijkt me geen pretje! Jammer dat de wedstrijden afgelast zijn en paarden de stal niet mogen verlaten, maar wel te begrijpen. Liever iets te voorzichtig zijn dan dat je paard het ook krijgt...

@ avaluna: Ik heb er geen idee van hoe de anderen zijn (de 'niet-limburgers'), ik vond deze studenten nog goed meevallen. Zolang ze vriendelijk zijn, is er voor mij geen probleem.

@ VHU: leuk dat je een marathon gaat meedoen! Maakt niet uit of het recreatief is of niet, zolang je je maar amuseert hé! ;) Wie weet krijg je de smaak te pakken en ben je niet meer te stoppen :D

@ Akshay: Inderdaad, dat heb ik ook al vaak gemerkt, dat het verschil tussen Belgen en Nederlanders heel groot is. :j

@ tine: Wat betreft fatsoen heb ik er geen idee van, maar het viel me gisteren wel op dat Nederlanders meer open zijn en zich weinig aantrekken van wat anderen denken. Ik heb altijd de indruk dat Nederlanders niets positief denken over Nederlanders, dus dacht ik ook dat die Nederlandse studenten gisteren iets gingen hebben van "Pff stomme Belgen, waarom zouden wij naar hen luisteren?" Maar ik heb gewoon gezellig met ze mee gedaan, op een van de evaluatieformulieren stond zelfs "Lotte bleek een leuke meid te zijn, het was leuk om haar te leren kennen." (terwijl het eigenlijk over de bezoeken in Brussel ging en niet over ons :Y) )

Hopelijk is het niets ernstigs met je zoon en is het snel opgelost!

@ Poeltje: tjee naar Zwitserland, dat is ook niet bij de deur hé?! Maar daar kan het ook goed zijn!

@ gem: succes met je BE-rijbewijs!

Hier gaat het er erg stressy aan toe. Ik heb ontdekt dat ik nog maar 7 dagen naar school moet (10 dagen als ik de examens meetel), dus dat is écht niet veel meer! En ik heb nog zo veel te doen!!! De komende 2 weken nog super veel taken en presentaties, om gek van te worden!
Ik heb dan nog zondag 25 maart brevet van gehoorzaamheid met Zhora (hond), 26 maart beginnen mijn examens, 30 maart heb ik de laatste 2 examens en 31 maart mijn vlucht naar Nieuw-Zeeland. :):)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:12

Oja..... over NL'ers en Belgen..... het valt mij altijd op dat NL'ers zo negatief over zichzelf denken! Vind ik echt onterecht. Tuurlijk zijn het stereotypes die zich bv in Chersonissos, Torremolinos, de Costa's bevinden en gedragen, maar verder zijn wij echt niet "slecht" hoor... NL'ers doen bv overal hun best om contact te maken met de inlandse bevolking in het buitenland, aanpassen aan de taal, aan de eetgewoontes, interesse voor de cultuur. Waar zijn we niet aan het bouwen aan scholen en ziekenhuizen in de ontwikkelingshulp. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Ik vind NL'ers heel betrokken over de hele wereld.
Okee, we zijn "mondig" en mijn Engelse schoonzus vindt dat wij (maar ik ben er nog niet helemaal achter of ze NL'ers in het algemeen of uitsluitend onze familie bedoelt :o ) overal altijd maar een méning over moeten hebben EN vinden dat wij die moeten ventileren.
Ik schaam me absoluut niet een NL'er te zijn in het buitenland. Hoogstens als ik moet toegeven dat wij maar één enkele berg in NL hebben :D .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:20

oh Gem zo bedoelde ik het ook zeker niet.
Een Belg (of eigenlijk moet ik Vlaming zeggen he, want met Walen heb ik nog niet zoveel contact gehad, Franse vaardigheden niet zo best :P ) zal boodschappen veel netter inkleden en hiermee veel discreter omgaan. Een Nederlander zal over het algemeen veel directer op zijn/haar doel afgaan. Voor beide valt iets te zeggen.
Dat was het verschil wat ik bedoelde :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:36

@ gem en Akshay: inderdaad, jullie hebben beide wel gelijk.
Het is zoals Gem zegt, Nederlanders maken erg gemakkelijk contact met anderen. Als ik ergens op vakantie ga, en er zijn Nederlanders, hebben we ALTIJD een gesprek met ze gehad. Ik vind dat ook zeker niets om je te schamen. Maar ik vind het wel eigen aan zowel Belgen als Nederlanders, dat aanpassingsvermogen, dat vind ik zeker heel erg positief.
Gem, wat betreft je Engelse schoonzus, het kan wel zijn dat het over NL'ers in het algemeen gaat, dat is mijn ervaring persoonlijk ook. Maar goed, ik heb niet veel ervaring met NL'ers, en ik stoor me er ook totaal niet aan. Ik stoor me veel meer aan vele Belgen dan aan de Nederlanders die ik ken. In de zomer bijvoorbeeld, als ik op vakantie ga in de Veluwe, vindt iedereen Romeo zo schattig, en mensen zeggen dat ook werkelijk. Hier in België zien de paardenmensen Romeo slechts als een grasmaaier of ezel, en niet-paardenmensen vinden me een dierenbeul omdat ik hem voor een wagen span.

Waar ik me ook ontzettend aan erger bij Belgen is de taal. Jezus zeg wat hebben sommigen een afschuwelijk taalgebruik! Ik praat voortdurend ABN/AN (hoe het ook maar genoemd wordt), niemand kan zeggen uit welke streek ik kom. Gisteren heb ik zelfs ontdekt dat mijn accent zelfs richting het Nederlands gaat, ik pas me onbewust aan aan mijn gesprekspartner :D Alleen met 'jij' praten, dat lukt me niet :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:11

Amai dan S_L ik vind uwen taal vaak heel schoon om te horen :j
Ik ga rhino filmpje niet kijken, denk dat ik er dan niet van slaap :n
Gem aan haar BE rijbewijs, dat betekent grote men-wedstrijd-plannen :):)
Bicci aan de maandelijkse ellende, kan bij mij ook soms zo'n drama zijn :\
Tine met knetterende hoofdpijn, schapen tellende zoon en Rembrandt-zorgen :(:)
Boeren waren hier vorige week (of hier, dus daar, waar peerd/poown staan) ook enorm aan het mest uitrijden/injecteren.
Bubbles weer op ouderwets maf-niveau :)
Maisie heb je nog wat kunnen doen aan / met die ex-werkgever van je? Hoop het wel voor je!
En Bonsaikippen bij Janouk :+

Locatie marathon (nou ja is geen complete marathon hoor, zijn 6 hindernissen en wegparcours van 10 / 12 km) is Rijsbergen zelf, dus zeer handy.

En we hebben groot nieuws taratara......we hebben weer een trailer *\o/* *\o/* *\o/*
Als het meezit ga ik hem zaterdag ophalen, zal dan even foto's plaatsen.

Zit aan een heerlijk biologisch wijntje van de Appie Hein :9k

Oja, de aankoop van de trailer was natuurlijk top vandaag maar vwb paard/pony totaal geen fijne dag, het regende gigantisch toen ik bij stal was. Nog uitgebreid koffie gedronken, het bleef maar regenen >;) toen Bente maar in de stromende regen gelongeerd (ze liep trouwens zoooo lekker los door haar lijf :~ ) en daarna maar weer op huus an. Waardeloos dus -O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:17

Ik sluit me even lui aan bij de samenvatting van VHU!!

Leuk VHU een marathon!!! En een trailer gekocht!!! Toppie!

Net een leuke vacature voorbij zijn komen... maar het is 0.8 tot 1.0 fte en dat is eigenlijk teveel en ook 30 km verderop in de files... jammer...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:23

VHU: ik had daarentegen geluk. Had vanmorgen om 9 uur menles, maar met dubbele broek aan + handschoenen goed te doen. Geen regen gehad en daarna nog een paard pessoa-training gegeven. Pas halverwege de middag hier regen.

Over BE-rijbewijs / wedstrijdplannen: het plan is om samen met een stalgenootje te gaan starten. Zij heeft een Anda die makkelijk voor mijn koets kan, en dan kunnen we met 1 trailer (met 2 paarden) en 1 koets op weg. Hebben we meteen allebei een groom en voorlezer :D . Enige nadeel is tegelijkertijd een voordeel: de starttijden liggen vast ver uit elkaar (paard enkelspan / pony enkelspan), maar dat hebben we ook nodig om om te spannen :) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:32

@Gem gewoon even vragen met opgeven dat ze daar rekening mee houden, doen ze vast wel. Paarden en pony's gingen op de wedstrijden die ik heb gezien / gereden totaal door elkaar heen, net als niveau }:0 . WEet niet of dat aan die wedstrijden lag, maar wie weet is dat bij jullie ook zo? Zou toch super zijn als je het zo kunt regelen!
Het regende bij ons ook pas vanaf een uur of 14.00 uur maar helaas kon ik 's ochtends niet, dus moest 's middags.... naja, ik rij bijna altijd wel ook al regent het maar ik vond het vandaag zo koud en nat, werd er helemaal naar van. En dan nog met die wind...ben gewoon afgehaakt (en ben toch echt geen watje :+ ).
@Frensie jammer he. Ik lees ook wel eens vacatures die me helemaal geweldig lijken maar meer dan 0.6 hooguit 0.7 (als ik flex = vanuit huis kan werken) doe ik echt niet, is niet haalbaar met hobby & gezin.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:33

hihi nu discussie over belg en nederland gaat moet ik wel even onder mijn meeleessteen kruipen.
ik kom dus origineel uit de buurt van waar vhu woont, heb in belgie gestudeerd en hier blijven 'plakken' aan belgische vriend :o tjah zo gaan die dingen zeker

in het begin echt heeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeten wennen aan de cultuur hier, op school ook je kreeg echt geen contact met de belgische helft van de klas heel vreemd, als je probeerde gesprek te maken kreeg je enkel antwoord op je vraag liefst ja/nee en dat was het, pas na 2 jaar eerste belgische klasgenoot gevonden waar ik ook mee sprak buiten wanneer het nodig was :Y). Bij vriendje thuis ook totaal andere cultuur dan mij thuis, maar inmiddels kan ik beide wel waarderen. Enige waar ik nu vaak mee zit is dat alle belgen direct horen dat ik uit nederland kom }:0 en alle nederlanders beginnen te horen dat ik af en toe belgisch woordje/zinsbouw ertussen maak :Y) .... Bovendien heb ik ook ernstige moeite heb om tegen iedereen U te zeggen hier :o echt lastig dat 'geje' krijg je niet afgeleerd duidelijk, Kortom ik hoor gewoon nergens meer bij nu hahaha :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:38

Cyclo: dat ze horen waar je vandaan komt (Voorhout, Randstad), dat heb ik hier in Limbabwe ook hoor :D . Hier in Brach geen probleem; meer import en buitenlanders dan echte Brachtenaren (vanwege de binnenvaart), maar als ik in het veeeeeel grotere Echt kom om te winkelen wordt me steevast gevraagd: "Ben je hier op vakantie?" Ik blijf voor velen "die Allochtoon uit het westen" :D :') _O- .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 23:42

goedeavond

ik ga ook mee met de samenvatting.

omdat harry besloten had dat we deze week niet met de paarden weg zouden gaan. omdat we toch op manege's rijden met vreemde paarden. heb ik vandaag met uzma thuis in de bak getraint. bak was goed te rijden ondanks de regen en met een paar lantaarn palen om de bak heen was de bak ook goed verlicht.

ondanks de regen heb ik wel heerlijk gereden en had het rijk (bak 30x60) helemaal alleen omdat harry niet wou rijden door de regen (het watje ~~}> ). uzma begon erg druk en onrustig en had er een redelijk hoog tempo op zitten, maar na ongeveer 30 min ging het tempo wat onderuit en liep die echt wel erg fijn, netjes in de stelling en buiging en toen alvast even snel een proeg gereden om te kijken waar nog de zwakke plekken zitten. middendrag moet nog wel een beetje beter en de figuren moeten nog wat neter, maar over het algemeen helemaal niet slecht

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:43

Goedemorgen, ga ook mee met samenvatttingen SL en VHU

Gisteren tot 20 u gewerkt, helemaal kapot thuis en lag om half 9 op bed... Nu geluikkig pas dinsdag weer werken, dus kan even bijklomen. Morgen hebben we bruiloft, dus vandaag gaan shoppen voor kleding/schoenen/tas, kapper etc. Maar eerst: naar paardje /3
Ga lekker ohz rijden en daarna met bal spelen (proberen er tegenaan te rijden / goed met benen drijven, want hij zal t wel eng vinden). En natuurlijk eerst uitgebreid poetsen :D

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:32

SL Gefeliciteerd met je verjaardag !! *\o/*

Verder geen tijd om bij te lezen.....dus doe ik laterrrrr.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:39

Sl gefeliciteerd *\o/* *\o/*
*\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:54

:# S_L gefeliciteerd met je verjaardag :#

Iedereen fijne dag gewenst....hier alleen maar werken :roll: en het zonnetje schijnt nog wel zo lekker >;)