[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:11

nou ik vind 't knap, ik doe het je niet na... 8-)

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:13

Goedemorgen allemaal!
Wat een schitterende foto Nouvel, met die bal!

Wij zijn dankzij die pup zo gewend om om 6 uur wakker te worden, dat we dat nu ook werden, terwijl de pup er niet is!! AAggh.... hahaha.

Dit is trouwens het schatje dat ons telkens wakker maakte ;)
Afbeelding
Deze foto heb ik gister gemaakt en als je goed kijkt zie je dat ze naar me zat te blaffen, haha, wijsneusje!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:15

Wat een schatje. Lijkt op het hondje wat ik met mijn ex had, die hij mee heeft genomen :-(

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:19

Dat lijkt me echt zwaar Tallechie!! Ik ben helemaal gek van onze honden (en mijn man gelukkig ook, zal hij alleen noooooooooooooit toegeven, haha).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:48

Zag nog heel leuke foto's van Nouvel <3 , wat een leuk ding.

En een labpupje, hahahaha, hoe ze het bekje altijd trekken met dat blaffen, hier misschien ook eens een nestje en dan moet er echt minstens 1 blijven, wordt nog lastig kiezen, ben ik bang.

Hier is onze haan begonnen met kukelen, hopelijk beginnen de kippen nu ook snel met leggen :D

@Ollie: ik heb het gelezen...., dat is toch afschuwelijk...., heel veel sterkte :(:)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:51

Degene die is overleden ken ik niet, :(:) voor degene die het nodig hebben..

Nouvel: Wat een scheetje! Veulies zijn bijna altijd leuk *\o/*

Ohh zou er ook echt alles aan doen om mn dieren aan te kunnen houden wat er ook gebeurd. Maar goed, soms is het echt niet anders natuurlijk.. maar wel moeilijk. Frensie: respect dat je dit nog weggedaan hebt.. wat een schatje!

Naaltje: We zien denk ik allemaal regelmatig een stuk slechter dan hoe jij te Dids zit hoor.. Kom iets positiever, jullie hebben het toch beide naar je zin?? Stay happy en enjoy! :D:D:D

Ik ga weer werken. Vanmiddag even mennen hoop ik. Nog maar zo'n buitenritje als zondag 8-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:56

@eefielover; dat wel, maar ik baal er wel van.. ik wil namelijk recht zitten zodat ik m'n paard aan het werk kan krijgen :))
Naar ons zin hebben we het zeker. Nou moet ik zeggen, dit was de eerste keer sinds dat kapottige beentje dat we in de bak reden eigenlijk (3,5 maand _O- ) dids heeft gewoon een luizenleventje ;)

ik duim voor menritje vanmiddag :D

@frensie; wat een drollie :D buiten blaffen werd er ook gekwispeld geloof ik? gezien het bewogen staartje? ;)

Hier druk boodschappenlijstje aan het bouwen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:58

Ojee, een kukelende haan }> eitjes van eigen kippetjes zijn wel erg lekker :9
@Tallechie vind het knap van je dat je er zo relaxed mee om kunt gaan, ik werd er altijd helemaal gestresst & chagarijnig van. Die druk van elke ochtend vroeg naar het werk toegaan dan werd zoonlief onrustig / huilerig want die sliep dan nog half als ik weg moest, dan begon de dag al zo zjipz dat ik het al helemaal had gehad. Onze spaarrekening is dat 1e jaar dat ik vrijwel niet werkte ook compleet geplunderd :o Gelukkig kan ik nu mijn uren veel beter bepalen, en dat scheelt een hoop (maar die spaarrekening is nooit meer de oude geworden, maar dat heeft ook andere oorzaken /3 <<) haha).

Ooooo dat labrador pupje wat een scheetje en een dondersteen <3
Hopenlijk kan iedereen de menritjes doen die ze in gedachten hebben, het is heerlijk weer *\o/*
Gisteravond dus nog flink doorgewerkt aan wat zaken waardoor ik vandaag dus naar stal kan oftewel :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:02

Nou we worden niet wakker van de haan en wij hebben geen directe buren, hahahaha.
We staan gewoon om 6 uur op en als we wakker zijn horen we hem, erg leuk.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:01

Goedemorgen!

nouvel, is jouw school nog niet begonnen dan? tenminste... jouw werk dan?

Morgen Rafiki scheren.
ben toch altijd benieuwd wat er onderuit komt.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:05

Aaah gut, die pup <3 Wat een schatje!

Wat zijn jullie sochtends snel en actief op bokt zeg ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:20

Wat een lievie he! Was inderdaad blaffen en kwispelen. Omdat je je vanaf het begin erop instelt dat alle pups weggaan, is het wel te doen. Deze bleef nog wat langer en moet eerlijk toegeven dat ik er wel klaar mee was, werd tijd dat ze wegging, hahaha. Heb ik weer iets meer tijd voor mezelf.

Vanochtend eerst naar de fysio. Voor het eerst sinds 2 jaar stonden mijn bekken weer scheef en dat komt doordat ik de laatste 5 weken niet heb gereden ivm mijn polsen. Hmmm... bekken deden idd al wat pijn de laatste dagen, maar weer gaan rijden dus. Zo gezegd, zo gedaan, net lekker een uur in het bos gestapt. Paar maanden geleden was Gwin er nog van overtuigd dat je in het bos niet hoort te stappen en al helemáál niet op de terugweg. Toen even veel tijd en geduld erin gestopt met als resultaat dat ik nu lekker heb kunnen stappen (werden alleen op sommige stukken aangevallen door dazen).

Wij hebben ook een haan en kippen. We hebben geen 'echte' buren, wonen naast een camping. Weet niet of die mensen er blij mee zijn... hahaha.

Nu lekker boterhammetje eten, dan even slapen anders trek ik het niet en daarna komt mijn moeder helpen schoonmaken hier in huis.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:04

@ Frensie: weer rust in huis. Wat goed dat rijden je juist helpt bij je gezondheid!! Heb jij een mooi excuus om vaak te rijden. :D
@ IT: we willen wel foto van geschoren Rafiki zien.
@ VHU: lekker naar stal, veel plezier
@ Naaltje: vind het altijd heerlijk om jullie gezellige foto's te zien. Jullie genieten echt samen.
@ Avaluna: wij hebben ook wel overwogen om kippen te nemen, maar vind die scherpe snavels best eng. :o
@ Ollie: sterkte!
@ Nouvel: gaaf veulen
@ Tallechie: gaat het heel druk krijgen denk ik.
@ Suzan: hoop voor je dat die aanbieding iets wordt. Spannend allemaal

Las ergens over mooi weer, nou dat zou er gisteren al zijn, maar we hebben hier nog steeds regen. BLEH

Zitten hier zo te zien veel mensen in het onderwijs. Grappig. Heb vroeger ook voor de klas gestaan.

Na mijn echtscheiding 15 jaar geleden, moest ik ineens alleen voor 3 grote honden zorgen. Dat was een flinke aanslag op mijn portemonnee, maar geen haar op mijn hoofd die erover dacht ze weg te doen. Twee kwamen uit asiel en waren erg moeilijk en derde was een rashond (Akita) die je ook niet zomaar bij iedereen zou kunnen plaatsen. Dan zelf maar droog brood, maar mijn honden gingen niet weg.

Heb hier flinke stress. Haalde Rembrand vanmorgen uit de wei om nog te oefenen, is hij een voorijzer kwijt. Toch maar gaan mennen om te oefenen, maar dat ging niet zo goed, hij gleed steeds op dat been weg (blubberwei). En de verzamelde draf mislukte ook steeds. Zit nu te overwegen om maar niet naar kampioenschap te gaan. Ik kan het gewoon niet alleen. Als ik les heb, lukt het wel, maar alleen niet. |( |( |(

Hoefsmid gebeld, maar die heeft het volgens zijn vrouw de komende 2 dagen superdruk en is daarna met vakantie. Ik ken geen andere smeden in de buurt, dus ook daar stress. Want zonder ijzer eronder kan ik niet naar kampioenschap, maar kan dus ook niet meer trainen. Ik weet het nu even niet meer . ;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:16

*\o/* *\o/* *\o/* v. Schie mensport kan door gaan!! *\o/* *\o/* *\o/*

ben super blij voor ze! :j

zo en nu gauw m'n boterham en soepie nuttigen, kom net thuis van school...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:26

Dat is erg fijn nieuws Nouvel!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:26

Gisteravond even niet meer in de moed om te reageren dus bij deze

@Nouvel, wat een leuke foto's van het veulen zeg! vooral die met de Bob de Bouwer bal := Wat fijn dat Van Schie kan doorstarten. Ik zag gisterenavond op MP al weer de advertenties staan.
@Frensie, wat een leuke pup <3
@Tine, wanneer kan je hoefsmid wel komen ?
@Avaluna, ik heb vroeger ook kippen gehad maar geen haan en ze legde heerlijke eieren :~
@IT, ik heb Brutus gisterenavond geschoren want hij zat al super dik in zijn haar...en als het dan nog even zo warm blijft kan hij slecht zijn warmte kwijt...succes met het scheren....
@VHU, veel plezier :):)

Persoonlijk vind ik het wedstrijd rijden leuk maar het moet niet mijn leven gaan beheersen er zijn nog zoveel dingen op de wereld die veel belangrijker zijn..... :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:31

:j ja zeker!

tine, wat balen van Rembrandt zeg...
je gaat wel hoor, jullie rijden hartstikke goed! +:)+

en er is vast toch in de buurt wel een hoefsmid te vinden die er een ijzer onder kan slaan?
even googlen ofzo...

frensie, vervelend van je bekken...
fijn dat je lekker hebt kunnen stappen!

it, nee onze school begint volgende week, dus deze week klas inrichten,vergaderen, etc...

vhu, veel plezier op stal vandaag!

naaltje aan de boodschappen...

eefielover aan het werk...

schatje van een babyhondje! <3

tallechie, zwaar veel werken en een kleintje thuis...
sterkte overal mee!

ja, veulentje is leuk he, ik vind 'm zo grappig! <3

ik ga zo hond uitlaten en daarna omkleden en richting stal...
Gisteravond wilde ik met Fifi gaan wandelen, maar eerst moest 't veulen op de foto en toen kwam de meneer van de Mesitran zalf langs om naar Fifi te kijken toen was het ondertussen al best weer laat...
dus dan vandaag maar weer even wat doen!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:21

Mooie samenvatting Nouvel :D

Tine, ik hoop dat je een andere hoefsmid kan vinden! En dat je toch mee gaat doen aan het kampioenschap, anders krijg je later misschien spijt. Het is toch ook een hele ervaring om daar aan mee te doen? Dat is toch gaaf?

Gaat het weer een beetje Ollie?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:32

@Tine: hey, meissie, snel even navragen bij bekenden voor een hoefsmid en gewoon lekker gaan :j , kop op :(:) :j

De kippetjes en het haantje zijn echt superleuk, ik heb er heel veel plezier van, ze zijn zo gezellig :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:46

Citaat:
Gaat het weer een beetje Ollie?

:j Was even van slag gisterenavond.... ook hier gaat niet alles van een leien dakje, want ieder huisje heeft zijn kruisje... en je moet je wel eens even weer bij elkaar rapen, wat morgen schijnt het zonnetje ook weer voor jou......

Voor mij ook geen districtskampioenschap met Simba, jammer maar het is niet anders....Hopelijk volgend jaar.....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:00

ollie sterkte ermee en doe rustig aan... :(:)
alles op z'n tijd... ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:35

Citaat:
Zit nu te overwegen om maar niet naar kampioenschap te gaan. Ik kan het gewoon niet alleen. Als ik les heb, lukt het wel, maar alleen niet. Hoefsmid gebeld, maar die heeft het volgens zijn vrouw de komende 2 dagen superdruk en is daarna met vakantie. Ik ken geen andere smeden in de buurt, dus ook daar stress. Want zonder ijzer eronder kan ik niet naar kampioenschap, maar kan dus ook niet meer trainen. Ik weet het nu even niet meer .

Volgens mij onderschat je jezelf echt Tine, je haalt altijd zulke goede punten, je kunt het echt :(:) maar is jouw instructrice ook op het kampioenschap of kan ze misschien meegaan, als ze alleen al je proefje voorleest voel je je misschien al een stuk zekerder?
Vind dat je hoefsmid voor jou een uitzondering moet maken, sorry hoor, je bent een prima klant en je gaat voor het kampioenschap :(
Heb het zelf ook een keer gehad, zou ik voor het MII, vloog ook een ijzer er twee dagen van te voren af. Zonder ijzer geen optie natuurlijk, paardje was ook altijd heel gevoelig met nieuwe ijzers echt vette stress. IJzer is er op de wedstrijd zelf onder geslagen, doe ik trouwens ook nooit meer want wedstrijd ging echt pet. Maar het is nu dinsdag....
Kun je niet met je hoefsmid afspreken anders dat je even bij hem langsrijdt?
Maar nogmaals vind gewoon dat hij bij jou langs moet komen hoor.

Ollie even in algehele dip & overpeinzingen. Het doet je beseffen dat je blij mag zijn met wat je hebt en inderdaad nu leven, niet morgen...

Even een Snuitje spam :o
Mijn knapperds <3 zijn zo lief bij elkaar in de paddock, beetje spelen, knabbelen, gezellig samen liggen of rollen. Echt leuk. Doet Bente ook erg goed, zo'n wat oudere en wijze pony bij haar. Ze heeft een veel rustiger 'oog' gekregen (kan dat niet uitleggen maar haar 'uitkijk' is veel rustiger, evenwichtiger dan toen ik haar net had).
Afbeelding
Snuit staat op te letten voor zijn slapende vriendinnetje...
Afbeelding
Afbeelding
Kan zo meedoen in Penny's film :+
Afbeelding
Na 't werk helemaal 'wild' op beetje slobber }:0 zie je dat die oortjes in zijn nek, zo van 'rot op' ik ben aan het eten :+
Afbeelding

Met Snuit gedressuurd, haha. Hij had hele goede momenten (echt waar!) O:) ook was ik hem even totaal kwijt, dan loopt hij maar te drammen en alles vast te houden. Ben gaan stappen - adem in - adem uit <<) - en opnieuw opgepakt. Toen deed hij het weer en dan kan hij het echt heel goed.... om hem te belonen paar keer door de waterbak heen gegaloppeerd, dat vindt hij zo ontzettend leuk en door de hindernissen heen gegaan, wat kan hij dat toch goed 8-)

Met Bente gewandeld langs de weg totdat ze helemaal relaxed naast me liep ondanks kinderen die op trampoline aan het springen waren, wapperende vlag en flinke tractor (was nog wel spannend, even aan de kant gezet en goed vast gehouden maar ze bleef wel bij me). Daarna even gelongeerd en erop. In de bak gestapt en gedraafd. Had zowaar in draf stukje mooie aanleuning.

Ben dus weer dik tevreden en fijne paard/poown dag gehad.
Nu eens even nadenken over wat we ook alweer moeten gaan eten enzo.... :=

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:40

- Leuke Topics :D.

Nouvel: Wat een leuk veulen <3.

Frensie: Leuk hondje :D.

Nouvel: Kei goed *\o/*. *Gaat verder kijken voor de wagen* :').

VHU: Leuke foto's :D.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:57

@Ollie ik vind wedstrijden leuk omdat het je toch wat meer een doel geeft (dat heb ik voor mezelf ook wel, ik hou gewoon van een fijn door het lijf lopend vriendelijk en vrolijk paard/pony, of dat nu voor de wagen of onder de man is) maar ik ben de tijd dat ik er alles voor opzij zette ook al jaren voorbij hoor. Als ik het gevoel krijg dat bijv ons gezin eronder lijdt, is het einde oefening hoor, dan maar niet. 't Moet wel leuk blijven :j

Trainen vind ik meestal veel leuker....zoals vandaag dat ik Snuit toch aan de gang krijg en dat lekkere stukje draven met Bente, dat geeft mij minstens zoveel voldoening als een winstpunt of een rozet.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-08-11 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:58

Wow Snuitje is mooi <3