[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:09

oh netjes van je school rivaldo :j

bij mij vragen ze als ik afmeld omdat de veearts komt ''kan die nit een andere keer komen? Of iemand anders erbij? studie gaat voo he, prioriteiten stellen''
goed :') dream on, knol gaat voor ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:38

precies, ik heb ook gezegt dat ik daarna ook kom om mijn toetsen in te halen.

Mmmm, baal nu wel heb ik net alles geregeld en kunnen ze vandaag niet. Ik heb gezegt dat ik dan pas volgende week kan en ik het graag vandaag zou willen als het echt kon. Ze is gaan kijken en kan dus nu om 4 uur, snel klaarmaken voor school en dan toch maar weer rennen voor mijn toetsuren, bah :P.. jammer dat je niet gewoon in het weekend afspraken kan maken :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:42

Rivaldo: hoeveel wil je voor je wagen hebben?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:52

Mooi dat je school er niet te moeilijk over doet. Erg raar dat sommige scholen de beslissingen van de leerling niet respecteren en er over gaan zaniken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:58

Laura ik heb gemist waarvoor de da moet komen? Succes vanmiddag.
Mooie ritten en wedstrijden heb ik gelezen.
Hier alles goed, Wien loopt goed, maar mag niets en stil houden als ze zich goed voelt is moeilijker dan wanneer ze zich niet goed voelt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:00

Millanka schreef:
Mooi dat je school er niet te moeilijk over doet. Erg raar dat sommige scholen de beslissingen van de leerling niet respecteren en er over gaan zaniken.

mijn school is raar _O- vonden ook dat ik m'n knol maar moest verkopen omdat ik op buitenlandse stage moest. ''voor je studie moest je offers brengen''
:Y) Mooi dat ik nu een stage ga doen en knollie lekker van mij blijft :D

heb net een mail gestuurd naar het dierenasiel hier :) Wil van de vakantie daar wel vrijwilligen, aangezien ik geen vakantiebaan gevonden krijg..

en ik ga nu rennen voor de bus :P

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:06

Naaltje schreef:
Millanka schreef:

mijn school is raar _O- vonden ook dat ik m'n knol maar moest verkopen omdat ik op buitenlandse stage moest. ''voor je studie moest je offers brengen''
:Y) Mooi dat ik nu een stage ga doen en knollie lekker van mij blijft :D

heb net een mail gestuurd naar het dierenasiel hier :) Wil van de vakantie daar wel vrijwilligen, aangezien ik geen vakantiebaan gevonden krijg..

en ik ga nu rennen voor de bus :P

Heb ook een jaar in het asiel vrijwilligerswerk gedaan. Het is best gezellig enz en je leert best veel van de dieren. Maar de eigenaren hier zijn echt barslecht. Ik was is aan het schoonmaken, stond daar met iemand anders. Komt dat mens voorbij, zegt goedemorgen. Ik was aan het frutselen aan die vuilniszak dus ik zei niks terug. Maar helemaal niet gemeen of onbeleeft bedoeld, want ik dacht dat het meer naar die andere vrouw (die wel goedemorgen terug zei) bedoeld was. Kom ik later langsgelopen terwijl ik naar de vuilnisbak buiten loop. Hoor ik haar praten "ja en dat is associaal en ze zegt niet eens wat terug en blablabla" nou ik wist dus al dat het over mij ging natuurlijk :roll:

En dat is dan 1 heel klein voorbeeld. Andere keren kwamen ze het hoofd van je romp afzeiken over wat je allemaal niet goed schoon heb gemaakt, dan was je dit weer en dan deed je dat fout. Na een jaar was ik het zat en ben ik weggegaan om nooit meer terug te keren :Y)

Als je goede eigenaren heb dan is het echt heel leuk :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:11

als ze rot doen ben je natuurlijk zo weg :)) ik hoop da ik dan wat bezig blijf in de vakantie :j
En die dieren kunnen alleen maar veel aandacht gebruiken
al wordt het moeilijk denk ik.. := om ze daar te laten zitten _O-

goed n ga ik echt rennen _O-

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:16

Hehe hier loopt er ook ééntje van het asiel inderdaad :+ Vooral als je weet dat je de ruimte heb is het heel moeilijk ze te laten zitten. Maar het voordeel ervan is wel dat je een beetje weet hoe ze zijn, dat weten mensen die daar voor de eerste keer komen en een kat uitzoeken niet.

Mensen hechten er denk ik ook veel waarden aan als je wat uitlegt over de katten, hoe ze zijn, hoe lang ze er al zitten, hoe ze er eventueel terecht zijn gekomen. Dat soort verhalen hoor je vaak viavia tijdens de koffie en thee :+ en dat kan je later aan de mensen vertellen.

Het is vooral in de zomer overvol dus ik denk dat je hulp heeeel erg gewenst is :D dan komen de kittens en mensen die hun katten dumpen voor de vakantie en dan is het zo bomvol dat ze zelfs katten moeten weigeren door de te kort aan plek. Dus vind het heel goed van je dat je dan komt helpen. Want het is echt heel erg nodig ;)

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:32

Proficiat met alle goede wedstrijd resultaten!

Ik vind het ook jammer dat het Ideal Freestyle borsttuig enkel bestaat in Cob en Full. Anders zou er hier misschien ook wel één gekomen zijn. Zilco is mijn vriendje niet zo gek van.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:50

Goeiemorgen!

Ik ga zo Jelle voor de wagen gooien, denk dat ik wel een regenbuitje onderweg krijg want die lucht is bijna zwart :7

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:12

Hier schijnt de zon al sinds ik wakker ben :D

Fijn dat je pony weer goed loopt sonjim. Rivaldo was tijdje terug bij inspanning erg aan het hoesten en wat snotterig, daarna was het weg en werkte ik weer met hem. Tijdje gewoon normaal vocht uit zijn neus, maar nu sinds vrijdag echt snotterbellen bij inspanning, kleur is ook anders en het zit me niet lekker. Ook is er voor ander paardje al iemand geweest die ook verkouden (ofzoiets is) en die kreeg ook gewoon penseline. Wilde het zowiezo doen, maar omdat het beter ging keek ik het nog even aan.

Napie: je hebt pb, ik heb geen haast met de wagen, dit omdat ik aankomende zaterdag nog 2 ukkies krijg die ervoor zouden moeten lopen, die kunnen helaas niet voor mijn sulky :P.. zie het al voor me :P

Ben nu weer opnieuw in overleg voor inruil voor de dutch wagen die ik in die kleuren wil. Als het op zo'n manier kan dan kan het natuurlijk gelijk gebeuren, maar anders doe ik hem pas vanaf over een maandje echt in de verkoop.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:31

Wat een heerlijk weer!!!!

Vanmorgen Amerigo licht gelongeerd, vanavond met Rembrand naar les. Morgen krijgen ze, sinds lang, weer eens een dagje vrij. Is ook wel eens goed. Woensdag weer les en dan rest van de week weer even rustig aan. Volgende week gaan we er dan weer flink tegenaan.

Vanmorgen ook al gewandeld met Quincy en aan de therapie gezet. Het lijkt iets beter, maar of dat objectief is ;) ? Laten we het hopen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:13

Ik heb gisteren vanaf 8 uur 's avonds niets meer gelezen hier, en wat had ik net ineens veel te lezen :D
Vanmorgen examen gehad, ik denk dat het best wel goed is gegaan (dat hoop ik toch :Y) ) Daarna nog even gaan fitnessen, heb mij nog eens lekker kunnen uitleven. :+ In totaal 1,5 uur gefitnesst, had me nog nooit zo uitgeleefd als vandaag :o en daarna een heerlijke douche :+

Wat betreft vakantiewerk, ik ga vakantiewerk doen op mijn school. Ik moet dan de inschrijvingen doen van nieuwe studenten, rondleiding geven,... Vorige jaren heb ik vakantiewerk gedaan in het ziekenhuis. Dat was ook wel leuk om te doen, maar ik doe liever iets wat te maken heeft met mijn studierichting. In het ziekenhuis stond ik in de keuken en moest ik maaltijden klaarmaken voor de patiënten. Dit voor 3 ziekenhuizen, dus kan je je voorstellen hoe snel het allemaal moet gaan.

@ tine: laten we hopen dat Quincy weer betert! Kan me voorstellen dat jullie hem nog niet kwijt willen! Sterkte voor jullie allebei :(:) Hopelijk mag de DA nog even wegblijven met dat spuitje...

@ Laura: fijn dat je school er niet moeilijk om doet. Toen ik nog op het middelbaar zat, mocht ik absoluut niet thuis blijven om die reden, dan moest ik nablijven als ik het toch deed.(maar dan ging ik naar de dokter voor een ziekenbriefje en was ik dus in orde :Y) )
Nu, op de hogeschool, kan het de docenten niets schelen of je naar de les gaat of niet. Als je 3 keer per week afwezig bent, spreken ze je wel aan om te vragen wat je bedoeling is, maar dit is eerder om je te helpen.

Er zijn wel docenten die wat betreft stage ook erg rotte opmerkingen kunnen geven over je huisdieren. Dat het niet het einde van de wereld betekent als je 8 weken op buitenlandse stage gaat en je je dieren zo lang niet ziet. Ach, dat ze denken wat ze willen. Voor mij is Romeo belangrijker dan school, ik zou hem NOOIT zo lang alleen laten! Mijn ouders kunnen wel voor de hond en kat zorgen, maar Romeo vertrouw ik aan niemand toe voor zo lange tijd. Mijn vader zou het de eerste dagen perfect doen, maar dan gaat het zo van "pff moet ik nu wééral die ton gaan vullen met water/stal uitmesten/...".
Dus de oplossing is eenvoudig: ik blijf waar ik ben, lekker dicht bij mijn beestjes :o

@ Millanka: pff dat vind ik echt ongelofelijk, mensen die hun kittens dumpen. Zet ze op het internet "gratis mee te nemen" en ze raken wel verkocht! Of laat je kat steriliseren als je geen kittens wilt! Dat is het eerste wat wij bij onze kat hebben gedaan, omdat we écht geen kleintjes willen. We hebben hier ook een hond, en het lijkt me niet verstandig om kleine katjes hier te hebben. Mijn kat haar broertjes en zusjes zijn toen ze nog maar 2 weken oud waren allemaal doodgebeten door de hond des huizes, ik vond het verschrikkelijk! Onze kat was de enige overlevende.
Ik heb wel heel erg veel respect voor de mensen die vrijwillig in een asiel werken.

@ Jelleee: heeft het geregend bij jullie vandaag? Hier schijnt de zon al van 6 uur (ervoor weet ik niet, ik ben om 6 uur opgestaan :Y) ), hopelijk blijft de regen nog ver weg! Zaterdag hebben wij hier een tuinfeest (mijn ouders zijn 25 jaar getrouwd), dus wij hopen héél hard op mooi weer!

Zo, ik ben weer bij :Y) Ik ga me even in de zetel leggen, ik ben kapot! Studeren lijkt relaxen, maar het is mentaal een ongelofelijke inspanning! Ik heb nu 10 dagen de tijd om mijn mondeling van Frans te leren (vandaag was schriftelijk), dus dat moet wel lukken!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:12

@ Lotte: Ik wil toch even op jou reageren. Je dieren zijn inderdaad belangrijk. Maar sommige dingen kunnen onvergetelijke ervaringen zijn. Tijdens mijn studie ben ik een half jaar op Erasmus geweest en ik vond het een geweldige ervaring. Ik zou het meteen opnieuw doen en raad het iedereen aan. Hierdoor heb ik ook een half jaar men beestjes moeten missen. Maar mits je goede opvang vindt (desnoods tegen betaling) kan je volgens mij echt wel met een gerust hart vertrekken.

Heb laatst 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Geheel onverwachts dus de verzorging van men pony ook uit handen moeten geven. En ook al gebeurt het dan iets minder precies als je wilt, de beesten overleven het best wel.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:30

Weer bijgelezen met al die actievelingen hier. Mis mijn paarden enorm en kan mijn draai nog niet vinden zonder ze. Het valt me zwaarder dan verwacht, al hebben ze het nog zo goed, het is raar niet meer zelf voor ze te kunnen zorgen.

Vanmorgen wel leuke ochtend gehad. Ben bij een kennis ons kunststof enkelspantuig gaan passen op haar nieuwe paard. Vierjarige Arabofries, goed beleerd, hardstikke makkelijk in de omgang. Tuig zat als gegoten, heb nog aan de lange lijnen met het beestje gelopen, superdiertje! Ze vraagt nog even bedenktijd, maar om dit tuig kan ze niet heen denk ik :-)

Nu nog een passende wagen en ik kan af en toe weer mennen met haar paard, kijk er naar uit!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:56

@ Babs: ja daar heb je misschien wel gelijk in, maarja iedereen is anders hé... Ik hoor het zo vaak dat Erasmus een onvergetelijke ervaring is, maar ik zou het echt niet willen :D Ik ben afgelopen november een week naar Centerparcs geweest, mijn vader zou voor Romeo zorgen. De tweede dag werd ik ziek, de derde dag heeft mijn vriend me naar het ziekenhuis gebracht, bleek het dus mexicaanse griep te zijn.
Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen, en daarna moest ik 3 weken binnen blijven, ik mocht geen voet buiten zetten. Romeo verzorgen mocht ik dus ook niet... Ik weet dat mijn vader het wel goed doet (wel niet volgens mijn normen, maar zoals je zegt: daar gaan ze niet dood van), hij heeft het beste met Romeo voor, maar na 2 weken smeekte hij of ik Romeo terug wou verzorgen. Dus ik kan me niet voorstellen dat ik 8 weken (of langer) weg zou gaan...

Als ik zou beslissen om toch een half jaar weg te gaan, zou het echt niet gemakkelijk zijn om een verzorger te vinden voor hem. Een half jaar is lang, en hier zijn héél weinig paardenliefhebbers in de buurt. Genoeg penny's, maar die blijven van mijn ukkie af :Y) (omdat ze denken dat een paard hebben hetzelfde is als 1 keer per week op de manege gaan rijden)
Als je stalgenootjes hebt, is het al een stuk gemakkelijker om verzorging te vinden, maar die heb ik dus niet... En de mensen hier in de buurt met paarden, wat er maar 3 zijn, hebben hun handen vol met hun eigen paarden, gezin, werk,...

@ Monique: ik kan me voorstellen hoe erg je je paarden mist! Leuk dat je met die vriendin haar paard mag bezig zijn!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:39

Woehoe 2-0!!!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:41

@ Lotte: Zelfs als je geen stalgenoten hebt kan je ook verzorging vinden. Ik moet volgende week geopereerd worden. Heb besloten om mijn pony naar vrienden van mij te brengen en men man of mijn ouders niet met de verzorging te belasten. Dan staat ze wel niet meer thuis, maar ik weet dat ze daar een goede verzorging krijgt en voldoende aandacht.

@jouke: hoe gek is Nederland ondertussen al ? :-) Het blijft grappig hoe jullie volledig oranje gek worden. Dat kunnen we ons hier in België niet voorstellen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:49

Hehehe behoorlijk gek al. Voordeel was wel dat er bier getapt werd om half 2 ipv 3 uur ;) maar voor de rest...ik heb er niet veel mee maar met zn allen vind ik het nog wel leuk.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:47

Wie weet als België eens wat beter voetbalt, hoe gek ze hier kunnen zijn... Zeg maar wat een lawaai in de stadion met die Afrikaanse dingen (hoe heten ze ook alweer?).

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:59

Ik ga eens richting huis gaan. Pony longeren of met de koets rijden. Weet nog niet waar ik zin in heb.

Heb daarstraks gebeld naar de koetsenman. Volgende week worden ze geleverd. woehoe.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:03

b485 schreef:
Heb daarstraks gebeld naar de koetsenman. Volgende week worden ze geleverd. woehoe.

Aja dat is wel héél goed nieuws ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:44

ik was niet uit bed gevallen hoor vanochtend ;)
was gewoon de wekker.

Sonjim,. gelukkig loopt je pony weer goed

jellee, en? hebben jullie een regenbui gehad?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:30

Zo dankzij de samenvatting van S_L weer redelijk bij.... :+
@Rivaldo en Tine sterkte met de paardjes...ik hoop voor je dat het weer wat bijtrekt Tine. Je weet maar nooit met die oudjes.

Vanochtend menles gehad met Zarah. Na ons wagenrennen door Zoetermeer had ik haar niet meer gemend, wel gegroomd. Vandaag had ik lekker alleen les met haar dus kon ik zelf echt met haar aan de slag. Wendingen geoefend, overgangen en geprobeerd haar netjes aan elkaar te rijden. Ging de ene keer beter dan de andere keer maar we hebben geen wagenrennen meer gehad :D alles keurig in stap/draf. Het is per paard ook zo verschillend om ze goed te rijden. Zaar is heel snel, maar ook wat scheef. En als je haar teveel inhoudt wil ze soms heel druk worden. Dus het is een kwestie van goed afstemmen enzovoort. Leer er erg veel van en vond het mooi dat ik weer met haar aan de slag mocht. Donderdag ga ik weer rijden, dan ga ik met die puntjes die ze moeilijk vindt voor de wagen, onder de man aan de slag. Heerlijk om zo weer een paard wat te kunnen 'trainen'.

En voor de rest heb ik het hier zo ongelovelijk druk, zo druk heb ik het nog nooit gehad met mijn praktijk. Is natuurlijk super :$ , maar ook wel erg vermoeiend en het wordt zo'n zootje in huis :+