[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:31

Klopt Janouk ;-). Was heel leuke vrouw, heeft zelf ook paard en dochters rijden ook. Wie weet heeft dat nog wel geholpen. En ze begon uit zichzelf over dat ik ook zou kunnen opklimmen, dus wie weet.....

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:35

Idd, alle respect ook voor jou, Tine en geeft je vast ook goed gevoel, straks.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:46

tine10 schreef:
Klopt Janouk ;-). Was heel leuke vrouw, heeft zelf ook paard en dochters rijden ook. Wie weet heeft dat nog wel geholpen. En ze begon uit zichzelf over dat ik ook zou kunnen opklimmen, dus wie weet.....

Je hebt een ruim c.v., en goede kwaliteiten. Je komt er wel. Je moest alleen even de kans krijgen. Wie weet inderdaad.........
Het is aan jou. Ik heb er alle vetrouwen in

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:54

Huh ? Keet.......ik begrijp je post niet......lees braaf mee,..maar heb iets gemist geloof ik...sorry dan.. Y;(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:56

Biancacoo schreef:
Huh ? Keet.......ik begrijp je post niet......lees braaf mee,..maar heb iets gemist geloof ik...sorry dan.. Y;(

Ik heb al een keer Tine een aantal suggesties gegeven voor leuke lesideen en had nu weer een hele lijst met links voor haar neergezet. Alleen op alles wordt gereageerd, maar niet op mijn posts met ideeen.
Dit idee heb ik al langer met Tine, dat ze mij negeert, maar werd nu weer even duidelijk gemaakt :)
Weet ik ook weer dat ik daar geen tijd in hoef te steken :)

Dus had de lijst met links weggehaald en mijn tekst aangepast :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:21

Ah...ik heb er geen verstand van....ben geen juf....en zou t ook niet kunnen... :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:32

Keet, ik vind het erg jammer dat je op deze manier reageert en niet eerst even via pb vraagt. Ik heb een fossiele telefoon, waarmee op de een of andere manier niet alle berichten in mijn scherm komen. Van de week heb ik wel degelijk op berichten, ook van jou, gereageerd, maar ja, ik zie ze dus niet allemaal. En als ik thuis ben, ga ik niet alles terug bladeren om te zien of ik alles heb gelezen. (wist eerst ook helemaal niet dat ik niet alles zag, daar kwam ik pas vandaag achter).

Ik ben heel blij met alle tips, van wie dan ook, en ik heb helemaal niets tegen jou. Waarom zou ik. Ik negeer jou, of wie dan ook, dus echt niet.

How does she heb ik al naar gekeken, maar helaas niets gevonden waar ik iets aan heb, maar hij is toegevoegd aan mijn lijst met interessante sites. Heb nu ook even geen tijd om op mijn gemak ernaar te kijken.

Nu ga ik snel weer verder met: hoe maak ik goed schoon.

Ben kapotverleten, moet eigen huishouden nog doen, enorme berg was en strijk wegwerken, vergadering en wedstrijd zoonlief ook nog voorbereiden. En dan moet ik ook nog echt vroeg naar bed (lig er de hele week al om half 9 in)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:31

Is idd soms lastig op fossiel alles te volgen :j of overal op te reageren zeker als het zo druk is met van alles.

Vind het erg knap van je Tine hoe je dit allemaal aanpakt, respect _/-\o_ blijf ook op jezelf letten maar kan me voorstellen dat het nu gewoon even 'alle hens aan dek is' en dan komt het zorgen voor jezelf gewoon maar even later (maar wel doen he :(:) niet alles hoeft gestreken bijv).

Dank je Ava.
Ik probeer goed voor mezelf te zorgen, haal erg veel voldoening uit de gasten die tevreden zijn. De gasten die gisteren vertrokken zeiden dat ze vonden dat ze nergens aan hoefden te denken en dat ze heerlijk verzorgd waren. Ze gaven ons een 9 gemiddeld en hebben een recensie achtergelaten. Dat is superfijn want dat trekt echt anderen weer.
Probeer 'mindfull' de honden uit te laten en dus te fietsen. Buiten zijn is in tijden van drukte erg belangrijk voor me. En ben weer wat aan het fotograferen.
Training ging lekker. Dus ook op de fiets heengegaan. Ben je toch weer buiten (vandaag 28 km gefietst).
Mis alleen de pony's maar weet dat ze goed worden verzorgd.

Zo nu ff bijkomen :9k

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:53

Geen goed nieuws over Janouk haar hoeven.
Haar rechterhoef was aan de betere hand, maar haar linkerhoef was de schimmel verder ingetrokken. Gggrrrrr zo niet leuk. Dus weer behoorljjk stuk wand weg gesneden en voorlopig niet op het harde.

Bbeeehhh

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:24

Oh, bah, idd rotnieuws, had ik niet verwacht, sterkte Janouk.

Top, Vhu, ik moet hier ook dringend wat nieuws gaan vinden voor mijn koppie; lastig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:30

Janouk, wat ongelooflijk balen zeg.....
Ava...iets zoeken als afleiding..lastig...

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:36

He Getver Janouk!! Dat is een tegenvaller.
Heel veel beterschap voor Janouk!

VHU, klinkt druk, maar komt vast helemaal goed!
Even wat frisse lucht is wel goed, even de kop leegwaaien!

Tine ook druk, maar wel fijn dat je aangenomen bent! Gefeliciteerd!

Keet, ik zie ineens dat ik jouw onderschrift op een trui heb, hij is leuk!!

Mooie rolstoel Avaluna! Nu hopelijk genieten van een dagje uit!!
Chocolademuseum, klinkt goed!!

Biancacoo, balen van die arm.. Kan me voorstellen dat je er doodmoe en strontchagrijnig van wordt, geeft niets, heel begrijpelijk.

Ik heb vanmorgen echt heerlijk gemend met Emas!! *\o/*
In het begin wat druk, een vrouw uit de buurt vroeg of ze in mijn bak mocht rijden, dus die was er net voor de les, vond Emas bere-interessant natuurlijk!! Ook tijdens het mennen had ze zicht op de bak, maar ze kon zich even later toch weer goed concentreren.
En toen ging het fijn!! Heerlijk drafje waarbij ze lekker bij mij bleef. Had redelijk goede stelling en op een gegeven moment kon ik links (haar vaste kant) ook lekker loslaten en kreeg ik meer druk op rechts!!
Vraag me dan toch af of dat tussendoor een keer onder het zadel rijden helpt..

(En ik heb contact gezocht met Paul Versluis, daar wil ik wel eens een lesje van hebben! Zou in de buurt wel kunnen)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:48

Denk dat onder het zadel zeker veel kan schelen, Jeskim, goed bezig!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:17

He getverdemme wat vervelend en zielig Janouk -O- :(:) bah...
En voor jou wat leuk Jeskim dat het zo lekker liep! Denk dat het zeker uit kan maken hoor af en toe onder het zadel. Bij Ollie, Bente en Rizanta destijds werkte het erg goed die afwisseling :j

Ik weet niet of je ook beweging zoekt Ava. Anders misschien Pilatus kun je dat wel doen met de beperkingen die je hebt? Je kunt veel bewegingen natuurlijk niet maar andere misschien weer wel? Of iets met je handen? Heb hier zo'n beetje standard een breiwerk of tekendingen liggen. Als ik mijn hoofd niet stil kan zetten en ik moet op de stoel zitten dan pak ik dat dan maar. Of had laatst weer eens wat gelezen in het Frans, super simple, le Petit Prince, maar het dan echt 100% proberen te begrijpen en vertalen. Ben nu bezig met Winnie de Poeh. Geen hoogstaande literatuur maar zoonlief moet het ook lezen en ik lees wat voor hem uit, kan ik hem beter vragen stellen maar merk dat het voor mijn hoofd ook goed is.
't Lijkt me allemaal niet eenvoudig :(:)

Welterusten allemaal.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:45

Balen Janouk.

Ook hier geen leuk nieuws. Kwam vanmorgen op stal en vond een dood veulen. Veulen van Viantha 3 weken te vroeg geboren. Ik schrok eerst mega omdat hij in het vlies zat en ik dacht dat dat de doodsoorzaak was. Maar de DA verzekerde mij dat hij al dood was. Alles was er namelijk in zijn geheel uit gekomen. Nageboorte en al. Het was een mooi hengst veulen.
En natuurlijk ben ik net helemaal alleen. Gerrit is in Den Bosch bij de hengstenkeuring.
Op advies van de DA trek ik hem elke paar uur ietsje richting de deur. Maar de merrie is er nog niet aan toe om afscheid te nemen. Ik moest net de navelstreng doorknippen en alles er uit halen omdat de merrie het op ging eten. Vies klusje. Ze likt het veulen nog helemaal en staat er echt zo voor als of hij ligt te slapen. Zo sneu.
De DA weet zeker dat het geen rhino is. Op een of andere manier gestorven al in de merrie. Merrie was ook een beetje apart de laatste tijd. Er was al wat, maar we laten het niet verder onderzoeken. Kost weer geld zat.
Beetje verdrietig ben ik wel.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:59

|( |( :(:) :(:) voor baudyh

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:03

:(:) :(:) voor janouk en baudyh

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:08

Baudy en janouk sterkte.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:15

baudyh....dat is zielig..... |( arme Viantha.....en voor jullie ook zo waardeloos.....was Viantha ook de merrie met dat zere been ? Logisch dat je er verdrietig om bent...is toch ook vreselijk....sterkte :(:) :(:)
hoop dat ze afscheid kan nemen.....erg heftig.

Ava..lastig iets vinden om te doen..ik probeer ook zweedse taal te leren, en tekenen...ook met een tattoo kleurboek, staan leuke dingen in.....en woordpuzzels..om iets anders te doen te hebben...maar die puzzels vind ik niets aan....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:34

@Baudyh: oh, wat erg, heel veel sterkte, zo verdrietig en rot dat je nou ook nog eens alleen bent...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:43

Baudyh, heel veel sterkte, hopelijk is er snel iemand thuis voor wat afleiding! :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:23

@bianca nee Viantha is de vos ze had vorig jaar dat veulen wat in Emmeloord stond met koliek en later nog kampioen van Overijssel werd en het jaar daarvoor het kampioensveulen van de 3 noordelijkse provincies. Ze is onze best fokkende tuigpaarden merrie. Het was nu een vos hengst met 3 witte benen en een mooie bles. Maar helaas mocht het niet zo zijn.
We hebben nog een 3 jarige merrie uit Viantha op stal staan. Die hopen we dit jaar ster te krijgen dan word Viantha preferent.
Nou ja kop naar voren. Ik heb het veulen nu voorin de stal bij de deur. Volgende stap is er uit. Maar daar is ze nog niet aan toe.
Dan gaan we der vertroetelen want ze is best zielig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:59

Bah....is zo naar Baudyh. ...idd tijd geven aan viantha....hoop dat je vriend snel thuis is...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:42

Zo weer thuis, kan ik even uitgebreid reageren.

Janouk, wat een teleurstelling zeg. Het leek zo goed te gaan.
Baudy: wat een trieste ontdekking en dan ook nog alleen thuis. Zo jammer dat je de merrie niets kunt uitleggen. Dikke knuffel voor jou! Jammer dat het zo duur is om de oorzaak te achterhalen.

Vanmorgen met een andere trailer op pad geweest, omdat we onze trailer hadden verhuurd aan een menner. Samoerai vond het maar niets en wilde eerst de trailer niet op. Patrick heeft heel fijn en ontspannen proef gereden. Super trots op hem. Als hij zo rijdt, is hij echt wel klaar voor de M1. En sinds..... uhm.... heel lang weer eens parcours gesprongen met Samoerai. Ook dat ging heel erg goed. Dit zou zijn zelfvertrouwen dan toch moeten helpen.

Nu maar weer met neus in de boeken: hoe maak ik goed schoon.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:52

baudyh: echt balen,weet hoe je je voelt, happytime had een vervroegde tweeling verworpen,hoop dat de merrie het snel verwerkt....
janouk: balen van die schimmel in haar hoef, heb je daar geen spul voor gekregen? ik kreeg destijds een gemeen goedje die ik met een spuitje erop moest spuiten,na een jaar getob met smid,was het door dit spul snel weg en bleef weg.
tine: weer goed gedaan door je zoon.
maisie: hoe gaat het met het 2spanduo? al samen voor de wagen?