[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:51

Klopt hoor, inschrijving is nog niet geopend omdat de definitieve afstanden nog niet bekend zijn.
Maar als iemand al wil inschrijven, kan gewoon hoor. Doe ik niet moeilijk over. Maar we werken er hard aan om alles zo snel mogelijk rond te hebben.

En we gaan inderdaad een kampioenschap organiseren, omdat het dit jaar de 5e keer is.
Helaas geen officieel KNHS-kampioenschap, dat hebben we niet voor elkaar gekregen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:57

Ik wacht nog even op het officiële vraagprogramma omdat we zeker willen weten of de drie wordt uitgeschreven.

Vandaag naar de menles met beide heren. Ik zou alleen met Pip gaan maar mijn groom is uitgevallen. Ik ga de volgende les met Pip en mijn broer. Het is een aardig stukje mennen langs de grote weg en met Pip moet ik dit eerst met groom doen. Dus dan met het tweespan, ook leuk om te doen.

Ik heb me vandaag ingeschreven voor een middag cursus massage bij Annemarie van der Toorn. Pip is mijn pretletter dus hij mag mee. De dag daarna heb ik een dag cursus met Barney communicatie 1. Massage is natuurlijk niet zoals dat een opleiding dit geeft. Het is gewoon voor de fun en de masseuse van de heren blijft hun behandelen. Ik wil leren hoe ik ze af en toe zelf wat kan ondersteunen.

Ik ben benieuwd of het dit jaar lukt met de plannen rond Boxtel. Het zou hartstikke leuk zijn.

Op stal heerst er nog steeds verkoudheid en hoesten. Ik temperatuur de pony's elke dag en kijk goed of ik ze ergens in zie veranderen. Tot vandaag gaat het goed.

Helaas wel de geplande paasrit moeten annuleren die ik voor de vereniging organiseer. Dat risico is te groot omdat er nog steeds droes in de buurt heerst.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 13:38

Leuk idee nicole ben benieuwd is dat een extra wedstrijd of zelfde dag als de mendurance?

Leuk tijnie kan nooit kwaad extra loswerken. Ik ga me best doen voor boxtel.

Donderdag ga ik niet lessen even een stapje terug ivm te weinig energie na alles en al weken niet goed slapen. Gewoon thuis even wat hobbyen.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:25

Vandaag na het eten toch nog even een klein rondje gedaan met de uk.
6 km met een gemiddelde snelheid van 7,5 km/u
Voor een eerste actieve ronde toch niet verkeerd
Best trots op de kleine man

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:25

Komt er dan een soort verenigingskampioenschap? Dat is natuurlijk ook leuk!
Ik zal binnenkort de inschrijving doorsturen, dan heb ik dat alvast gehad.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:25

Even een vraagje voor de vaardigheidsrijders. Als je meedoet met een vaardigheidswedstrijd dan gaat dit toch ook op tijd? Is het dan ook zo dat je rustig en netjes door de kegels moet of mag je ook het gas erop houden?

Ik wil meedoen met een vaardigheidswedstrijd van mijn eigen vereniging maar zat me af te vragen hoe dit in zijn werk gaat. Ik moet het reglement nog doornemen maar ik zie mensen zo netjes en kalm rijden. Ga ik straks als een dwaas door de bak heen ofzo, sta ik een beetje voor ...

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:20

De bedoeling is dat je zo snel mogelijk alle vaardigheidspoortjes in de goede volgorde en via de goede kant doorrijdt en dat je alle balletjes laat liggen.
Dusse.... je mag gerust als een dwaas door de bak, als je maar foutloos het parcours afrondt. ;-)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:38

Dusse.... je mag gerust als een dwaas door de bak, als je maar foutloos het parcours afrondt. ;-)[/quote]

*\o/*

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:31

Het vaardigheid parcours moet je foutloos en binnen de tijd afleggen. Als je dat gelukt is, rijd je barrage en die moet je zo snel mogelijk foutloos rijden. Dus het echte gassen is pas nodig in de barrage.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:19

Vandaag rit van dertig km gemaakt. Even heerlijk rustig op pad met ze. Fijne stukken galop en rengalop, draf en stap. Deed er 2,37 uur over en dat is erg kalm aan omdat ik nu stukken stap heb gehad. Maar de lange stukken draf waren wel lekker voorwaarts en hoefde weinig te doen. Barney gisteravond gelongeerd en die was hartstikke druk, weinig ontspanning in te krijgen. Dinsdag was de les met tweespan ook erg leerzaam en ook twintig km gereden.

Morgen hebben ze de entingen dus dat wordt even rustig aan doen. Volgende week gaan we dan weer echt trainen.

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:24

Wow, ze zijn echt in top conditie zoals ik het lees!!

Zelf begonnen met km's uitbreiden, van de week 16 km gereden in iets meer dan 2 uur..
dus tempo houden wij nog redelijk constant en met deze afstanden halen wij het bos dus extra leuk :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:28

Nondeju Barney wat een afstanden lopen die van jou :D Heel gaaf!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:47

Geweldig, 50 km rijden en dan zeggen 'volgende week gaan we weer echt trainen' _/-\o_

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:56

:D klinkt ook wel erg maar het is wel zo. Deze week geen enkelspan erbij gereden en er moet nu wat verhoogd gaan worden in kilometers. De pony's hebben veel rustdagen tussendoor gehad en nu mogen ze even een tandje extra tot de volgende rustdagen.

Welke wedstrijd ga je nu starten VHU?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 21:20

Goed bezig barney

Cpinnetje ook lekker aan het trainen goed hoor zeker voor de kleintjes.

Ik ben de afgelopen dagen ze wat aan het laten rennen in de paddock die eindelijk droog is. Vandaag ook geen les genomen even rust na 2 weekenden achter elkaar wedstrijd.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:46

Ik gooi mezelf er ook maar bij in het topic. Ben de groom van Willem_Aukje. Dit jaar ook met haar Bianca tijdens de mendurance gevolgd. Lijkt me ook wel een keertje gaaf om mee te doen, gewoon op de manier als Bianca meedoet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:39

We starten Kootwijkerbroek, zondag. Rondje 31 km. Die rondjes lange klasse I wil ik proberen te gebruiken als soort trainingsrondjes om straks uiteindelijk een 60+ te kunnen gaan rijden en het tempo wat op te voeren. Als ik het gevoel krijg dat ze na zo'n rondje, op leuk tempo nog een rondje kan, en ik ook, zijn we daar klaar voor :)
Ollie en mezelf kennende is Ollie daar eerder klaar voor dan ik :))

Welkom Moonlight.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:26

Super vhu.
Zondag ga ik een trainingsronde in het bos doen.
Is kijken wat hij doet op andere ondergrond.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:51

Hier alles effe op laag pitje wat ik jammer vind maar project tuin is begonnen na de pasen kan ik weer gaan trainen.

Bianca1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:21

Hoi moonlight, leuk dat je ook de topic volgt! Heb afgelopen woensdag recreatierit gemaakt. Mijn ouders, oom en volle picknickmand mee. 2, 5 uur gereden met korte stop in bos. Verder alleen stevig doorgedraafd zonder enige moeite. Wat was t prachtig weer. Heb genoten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 19:36

Klinkt als een geslaagd dagje bianca!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:33

Vanmorgen kwam ik op stal en helaas staat Pip met een snotneus met wit snot. Temperatuur was 38 graden dus nog oke. Maar ik baal wel even flink zeg. Ik heb voor morgenochtend een afspraak met de veearts staan die mijn pony's goed kent en die weet wat ze doen in trainingen. Ik vind het rot voor de pony's maar ze mogen nu niet op de paddock van me want daar staan ze bij andere paarden. Ik ga er vanavond weer naartoe om Pip zijn neus wat schoon te maken te te temperaturen. Ik heb ze hun voerbal maar gegeven en morgen zal ik weer gaan wandelen om het wat los te krijgen.

Hopen dat het weer snel over gaat, ik ben dan altijd zo voorzichtig maar hopen dat het niet erger wordt.

Welkom nieuwe lezers, leuk dat jullie ook zo enthousiast zijn.

Iedereen nog bedankt per pb en in dit topic voor het advies over de vaardigheid.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:26

Balen Tijnie. Geef hem maar een extra knuffel.
Bijna alles is over naar Brabant. Sulky weer helemaal in elkaar en rijklaar en vandaag tuigenkast op stal gebracht. Volgende week de pony's over. Ben benieuwd hoe dat gaat

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:05

O dat is wel erg schrikken barney.
Beterschap ermee.

Helaas vandaag niet kunnen trainen omdat ik na het rijden van de pony van Moonlight gister met gescheurde enkelbanden zit

Morgen intapen en dan hopenlijk snel de kar weer op

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 19:27

Ai vervelend tijnie heeft hij ook dikke klieren net achter de kaak?