[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:52

Goeiemorgen!

Ik pak de draad op tot waar ik terug kan scrollen.

Dingetje gaat voor een Kelders marathonwagen, leuk!
Marjola op de kiek met Sam, blijf het een gave pony vinden.
Tine, mijn schoonmoeder is er ook aan geopereerd, heeft wel veel geholpen, maar ze voelde zich zo onhandig met die hand in de spalken. Simpel aankleden was al een hele toer.
Aksie :(:) , niet tobben...
Verschillende mensen naar Nijkerk geweest, jammer dat het voor mij zo'n takke-eind weg is.
Rianne's nieuwe pony neemt nu al de benen :D
VHU knettert van de drukte :#
Biancacoo's hondjes krijgen soep :D . Met ballen en vermicelli :P ? Zonder gekheid, wat gaat daarin en gaan ze niet aan de spuitpoep?
Maisie, helaas kan ik je er ook niet mee helpen Y;(
En ML is ziekjes :(:) . Beterschap!

Tot zover mijn bijlees.....

Gisteren vergadering gehad van de menvereniging. De club is groeiende en dat is een goed teken. Leuke activiteiten op het programma, waaronder een privé-initiatief van iemand, geen lid - wel verbonden met onze vereniging via zijn zoontje: hij gaat een leerweekend organiseren in februari en heeft het internationale men-jurylid Jaap Boom bereid gevonden ons dressuurtheorie en proefgericht rijden te komen onderwijzen.
Een evenement dichtbij, dus kunnen we mooi even kijken hoe Moos en de Anda zich samen op de trailer gedragen; hoe Moos zich houdt op vreemd terrein. Geen wedstrijddruk, maar wel veel volk en andere mencombinaties. Is goed voor hem :D .

Vanmiddag menles, ben benieuwd hoe het gaat :) .
Laatst bijgewerkt door Gem op 26-11-13 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:52

Biancacoo schreef:
gisterenavond de film snowdogs gekeken, hij blijft leuk !
verder..is het erg rustig hier zeg, hondjes soep gevoerd....straks weer op pad met ze..heb er zin in..

Ik heb gisteren ook een stuk gezien,moest gelijk aan jou denken toen ik hem erop zag haha :D

Tine, rij-se vandaag ! :j

Maisie, helaas geen verstand van, ben je niet van een vakbond? Dan zouden die er evt naar kunnen kijken.

ML. Beterschap, lekker uitzieken ! :(:)

Ik heb schandalig uitgeslapen (voor mijn doen :o ;) ) en nu eerst maar eens de paarden buiten zetten :j ;)
Fijne dag vandaag allemaal !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:42

Maisie: kan je niet helpen, maar inderdaad een vakbond vast wel.
Obelix: lekker uitgeslapen.
Gem: volgens mij wordt er niets gespalkt. Gewoon drukverband en mitella. Veel plezier met je les
ML: beterschap

Net al lekker bezig geweest met Thabor, nu Rembrand klaar maken voor de les.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:49

Gem, soep voor de honden is een soort powerdrank..aftreksel van high energie brok, vlees, rundervet, voornamelijk om extra vocht op te nemen voor de honden zodat ze langer uithoudingsvermogen hebben en energie genoeg tijdens de training.
Voor diegene die snowdogs gezien hebben....ziet eruit als slump uit de film..haha.. <<)

Gem, wat leuk Moos voor het eerst mee op stap in de trailer naar een avond !

geweldige samenvatting trouwens !
maisie, oooeeh...dat is lastig....ik kan je daar niet mee helpen...sorry..
tine rijden met thabor, en mennen met Rembrand..goed bezig..

zo nu eerst :9k

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:01

nope helaas geen vakbond. Maar ik ga er eens een mooie mail aan wijden. Anders is
het jammer dan gaat het niet door.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:29

jee...lastig Maisie....ik duim voor je dat je eruit komt..

vanmorgen nieuwe route gelopen met de hondjes, reeën staken nog vlak voor ons over..geweldig motiverend voor de honden ! en supermooi om te zien..al denk ik dat die reeën anders over ons denken....stress voor die beestjes..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:45

o das is wel heel gaaf Biancacoo. Mooi gezicht is dat altijd he ? :#

Succes maisie, hopelijk kun je eruit komen :j

Gem wat fijn dat julie menclub aan het groeien is en leuk dat je aan dat weekend mee gaat doen. Mooie ervaring idd :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:19

Bianca: mooie route gereden.
Maisie: oei, lastig. Maar blijkbaar staat er zoiets geks in, dat je je goed wilt bedenken.

Net heerlijke les gehad met Rembrand. Ik vind nog steeds dat hij rechts iets teveel vast pakt soms, maar ja misschien ben ik gewoon te kritisch, want de juf was heel erg enthousiast over de enorme vordering die we gemaakt hebben. Stond nog net niet te juichen hahaha. Blijkbaar doe ik het nieuwe longeren goed ;-)

Nu nog snel de wei uitmesten en hooinet vullen, dan zoonlief weer ophalen van school (wat kost dat een hoop tijd zeg, ben echt verwend dat hij altijd op de fiets ging).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:06

Vanmorgen ben ik maar eens aan het kokkerellen geslagen voor Moos :+ .
Hij moet straks weer flink aan de bak, maar lust geen slobber uit een zak, dus ben voor de gein maar eens een recept van Voergelijk gaan maken. Appels uit de tuin gehaald, appelmoes van gekookt (zonder suiker), zakje zemelen + lijnzaad koken. Straks een paar handjes muesli erdoor, 2 wortels in stukken snijden, een flinke lepel honing en een halve schep electrolyten erdoor.
Ben benieuwd wat hij er van vindt :D

So far ziet het er niet uit (en smaakt nogal uhmmm.. -O- )

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:41

papje voor Moos....zal mij benieuwen of hij dat eet.....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:46

zou moos het lusten? of mag Gem het zelf opeten? :Y)
hier ook gistere snowdogs gekeken.....zo leuke film +:)+
vanmorgen ff bij ips in de winkel wezen buurten,sorry klanten dat jullie brood nu naar paard ruikt..... := (tja was ff in haast gegaan en niet omgekleed O:) ,daarna druk met bomen/struiken/bramen snoeien die over mijn hek heen hingen.....gelukkig hulp,wat een rotklus maar weer klaar.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:47

Ja HT in de winkel :D Ik ruik het toch niet dus maakt mij niet uit. Er komen echt wel mensen in de winkel die veeeeel erger ruiken (in de trant van niet douchen brrr).
Dames ik lees echt bij hoor, maar heb soms gewoon niks boeiends te vertellen en zit veel op mijn mobiel. Dat typt voor geen meter nu ff met wedstrijdplanning bezig.
Mag ik in de ochtend bij jury 1 iemand laten starten in een klasse en dan de rest in de middag maar wel 1 klassement? Pff ik weet het allemaal niet hoor :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:52

Vandaag een goeie menles gehad *\o/* . Even een andere lesstrategie bepaald en dat werkte. Een paar keer zo volhouden en dan hoop ik dat we een flinke stap voorwaarts gemaakt hebben.
Moos had zijn slobber dubbel en dwars verdiend...... hij vond het een matig succes :') . De Anda daarentegen zocht de dubbele bodem in de kom :Y) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:08

haha..zie Moos neus lichtelijk optrekken en Anda graven naar dubbele bodem...hahaha...
Ips..geeft niets..op telefoontje is het niet bij te houden..
hoe is met het pablo ?? gaat het stappen hem goed af ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:20

Zie het ook voor me, heel herkenbaar ook. Rembrand is een heel moeilijke eter, de andere 2 vinden altijd dat ze te weinig krijgen :Y)
Ips: je mag alleen samenvoegen/klassement opmaken als het door dezelfde jury is beoordeeld.

Heb nog een enorme kluslijst, maar echt totaal geen zin, dus ga lekker doen waar ik zin in hem. Is helemaal zo niet ikke, maar doe het lekker toch. :=

Zit hier nog steeds na te genieten van mijn topknol.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:33

Hier even een teken van leven van mijn kant; lees nog steeds trouw mee maar heb eigenlijk erg weinig te melden.
Leef wel met iedereen mee! *\o/* en voor wie het nodig heeft :(:)

Paard afgelopen zaterdag weer voor de wagen gehad en heerlijk een uurtje buiten gereden. Gaat de goede kant op met mijn schouder dus hoop weer wat meer aan het mennen te kunnen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:37

Tine, heel goed !! tijd voor jezelf nemen !!! zo hoort het ! en rembrand super gelopen, mooi !
Annemie, wat fijn dat je weer gemend hebt, en dat je schouder beter gaat !!

Wie kreeg er nu een mri uitslag ???.......ben het even kwijt..dingetje ?? was jij dat ? of wie..hoe is het met de uitslag....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:00

Zo hehehe wat een dag :7 vanochtend waren geloof ik alle wegen in de Randstad verstopt, in ieder geval waar ik langs moest en vanmiddag weer 8)7 echt uuuuuren onderweg geweest.

Hoi Annemie fijn om te horen dat je schouder weer wat beter gaat! Volgens mij kreeg Dingetje uitslag... hoop dat het meevalt...

Maisie, heb je berichtje gestuurd. Ik zou er van alles vanaf moeten weten, maar heb ook collega's die er van alles vanaf weten, dus help je graag voor zover we het kunnen.

Super van Moos Gem, gaat lekker zo +:)+
Tine ook lekker bezig en who cares even dagje wat aan jezelf denken hoor :j hoe lang moet zoonlief in de mitella/opletten met zijn arm?
ML sterkte met de griep/verkoudheid :(:) Nijkerk is voor mij te ver weg als ik daar heen ga en dan daar een dag rondloop/zit/ben kun je me de rest van de week opvegen helaas. Is niet handig.

Verder alles gelezen hoor maar erg :O moet morgen weer om 6.00 uur op dus ga zo maar weer naar bed.

Vandaag diploma uitreiking van student die ik had begeleid met afstuderen, was erg mooi. Moeder van student was helemaal in tranen zo blij :* kan ik er wel weer even tegen.

Ollie en Hero zijn gelongeerd en deden het weer prima elk op hun eigen manier. Hero doet het zo super, lijkt echt talentje, heel werkwillig en braaf (zuinig op zijn dus en rustig aan).

Vanavond heerlijk eten opgehaald bij de plaatselijke toko hier. Allemaal lekkere hapjes :9 zo heerlijk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:05

Hier voor het eerst sinds een week weer eens een relaxed avondje achter de laptop :)

Ik heb meegelezen.
En meegeleefd :)

:(:) voor zoon van tine sowieso
en voor alle anderen die het kunnen gebruiken

Moos lekker aan het werk

Biancacoo's woefs en zoontje en biancacoo lekker aan de hobby, zo mooi :+:

maisie een leuke baan maar twijfels over de voorwaarden :(:)

En alle anderen :(:) :*

Ik heb het druk met werken. Kom veel te weinig in het daglicht op stal ^). Dids heeft het veel te goed. En ik heb m'n zorgvuldig geordende hoop emotie weer lekker door de war gegooid :)) Een vriend van me heeft het *** op het moment, en dat trek ik me sowieso heel erg aan, en 't gooit ook een hoop overhoop.. Maar, keep on smiling en sterk zijn voor hen die 't nodig hebben! :)

Oh, en met een beetje geluk heb ik vanaf komend weekend weer een zadel voor dids :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:12

Sterkte Aks :(:) :(:)
Zadel is vanaf vrijdag af te halen bij stal hoor :j of anders spreken we even overdrachtmomentje af op zaterdag **komt goed** :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:23

Sterkte Aks!!

VHU je hebt mail! Super bedankt alvast.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:51

Gem, toch fijn iets verzinnen en dan werkt het ook nog! Tine ook al zo blij met haar knollie! (en die ontspanning mag toch best eens)
Die ene die buiten de groep start bij een andere jury start dan alleen voor punten? Kan altijd vragen of hij dat goed vind. zie hem vrijdag toch.
Biancaoo ik moest ook aan je denken gister bij de film hihi. Pablo is nog hetzelfde. Ik kan niet elke dag stappen met hem. Ik werk nog ook wel wat dagen van donker tot donker nu. Maar stap gemiddeld 4 dagen nu met hem. Er verandert niets nu. Maar dat had ik ook niet verwacht hoor zo snel. Ga alleen wel de da bellen om te vragen voor vochtafdrijvers want zijn koker blijft zo dik, hij heeft er last van. Pff, volgende week is het een jaar geleden dat de ellende met de pony begon. Begin nu onderhand spoken te zien. Vind het echt spannend worden nu, stel dat ze het weer krijgt etc doemscenario's in mijn hoofd. Want nu nog HB en ze is echt klaar..
Ik snap niet veel van Aks haar relaas, maar sterkte met de emotionele onbalans!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:38

Goedemorgen

Ips: die start dan alleen voor de punten. Als hij dat goed vindt, anders zul je hem gewoon een 1e prijs moeten geven. Wat een ellende met Pablo, kan me voorstellen dat je van alles gaat denken.
Aks: sterkte. Ennuh, ik snap het zadel even niet hoor. Een tijdje terug was er geconstateerd dat er geen passend zadel voor jullie was, omdat Dids een te korte rug had. En jouw been kon het rijden niet aan. Nou ja, ik zal me wel vergissen :o
VHU: files... dat is toch wel het voordeel van wonen hier in het noorden. Maandagavond moest ik naar Roden, is een uur rijden. Dus had omdat ik rond 18.00 uur van huis ging wat extra reistijd genomen. Nou.... bijna geen auto meer op de weg. :+

Zometeen sinterklaas inkopen doen. Vind ik altijd zo'n gedoe. Al dat zoeken naar die dingen op de lijstjes. Maar goed, hoort erbij.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:24

Succes met de inkopen tine! Wij hebben de sint alweer uitgezwaaid.

Moos kreeg lekkere slobber maar vond het niet zo geslaagd. (hier ook met ferro die dingen moet eten
maar dat dus niet doet)

Aks nieuw zadel. Of de western van VHU? Past die dan wel op dids?

Idd dingetje kreeg de uitslag ben ook wel benieuwd.

Gisteren avond ferro nog even aan de longe gehad. Het is heerlijk stil weer nu. Vanavond mag
robin weer mee naar les en kan ik robijn nog even longeren. Vrijdag heb ik marathon training dan neem ik
ferro mee en mag robijn met een andere pony in 2-span.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:52

Goedemorgen Allemaal,

@ Gem had een "lekker" prakkie gemaakt voor Moos :Y)
@ Maisie, krijgt een helpende hand van VHU
@ Dids :wave: weer back in town maar met wat daglichtproblemen en nieuw zadel.
@ MArjola mooie foto en ook een vering overweging :+
@ Binacacoo ik moest vorige week aan je denken er reed iemand voor me die ook ging mushen.

De uitslag is niks uitgekomen :( alleen dat ik al wist dat mijn tussenwervelschijven ingedroogd zijn. HEt kan zijn dat hierdoor mijn zenuwen geraakt worden, wat ook pijn geeft.
Ze vermoeden verder dat ik de pijnen heb vanuit mijn instabilliteit. Nu krijg ik van de week een nieuwe B-) en volgens de opticiën zou dit ook verbetering moeten geven, omdat ik een prisma in mijn bril krijg.......enige nadeel is dat ik het al bijna 14 jaar niet voor elkaar krijg om altijd mijn bril op te houden....(beetje ijdel misschien) maar goed ~~}> Bril op :+ Heb mijn hoop dus daar maar een beetje op gevestigd.

Maar goed moet lekker blijven bewegen, dus lekker door blijven rijden :D en als het op is mijn lichaam gewoon een beetje rust geven.