[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:19

Kijk da's service. Is het net zo'n type trouwens als ik heb Gem? Of weer een andere variant?

@Aks jeetje was die rit 38 km .... wel een heel creatieve manier om je stagegebied te observeren :j
@Dingetje we gaan nog geen geld spenderen bij v/d Mee hoor :+

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:21

Dat is netjes Gem. Ik heb verder geen ervaring met wagens. Ben begonnen met een zelfbouw houten wagen en heb nu een clever. Bevalt prima, wel ouder model.... wil ook wel een andere moderne, maar ja geldboom is hier nog erg klein.

Leuke foto's van Aks en van Ips. Ziet er goed uit.

Hier een beetje hectische dag gehad met allerlei spoed dingen er tussen.
Ondertussen D op bed en dus maar even aan de studie

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:25

@VHU; creabea he :D Was hartstikke leuk :)) heb ook nog een stukje mogen doen. Maar respect dat die man met dat span zo op pad kon en op zo'n duppie kon draaien en keren! :)

@tallechie :(:) studeerze!

Ik heb het nog altijd bar koud :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:01

Gem..even snel..mijn melody van 136 hoog en niet al te breed, liep ook voor een marathon wijkmans..trok ze best supergoed,..toegegeven was wel zwaar..zo 230 kg, maar rolde makkelijk door de grote wielen..
heb geen moment spijt van die wagen gehad en met zeer veel pijn in mijn hart verkocht.. ^)
Afbeelding

verder...geen puf sorry.. Y;(

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:09

Gem: gave trui en wagens...ik heb nu een hagedoorn/linde wagen(zat bij Tara)nou die vind ik best zwaar(en sun ook die moet er flink aan trekken,na 3 kwartier les met veel stappen tussendoor is ze af ~~}> ,terwijl met concourswagen ze nog fut over heeft) :j
smickey en tine buiten gereden(dapper hoor tine) +:)+
en verder alles kwijt Y;(
druk aan het wortels rooien geweest uit het groentetuintje,ponys ook weer blij met de oogst(die dit jaar erggg slecht was)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:12

Tine super hoor.
ht hier ook al slechte oogst, veel te nat

Hagedoorn heb ik ook niet zulke goede ervaringen mee. Ben er toen een keer langs geweest voor een wagen voor de pony's. Er stond een tweede hands, maar die vond ik te duur (3000 +). Hij zou mij bellen, want zou dat weekend een inruil krijgen. Hij heeft me nooit weer gebeld. Daarna nog weer gemaild en gebeld, telkens werd er gezegd ik bel je terug, maar is dus nooit gedaan.

*studieontwijkend gedrag, ga nu weer verder*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:20

wagens.......ik zag laatst een mooie maar ik vind ze zo duur.De mijne heb ik in 2005 gekocht voor 3850 euro.Dat vond ik toen al erg duur.Had toen een belasting meevaller maar ja dat heb je niet altijd helaas.Zag er laatst een maar die was al 5000 euro.Vind ik een hoop geld.Dus kar nog ff door met mijn kar.

Eerst maar eens ander tuig............geldboom nodig.

Vanavond voor het eerst een half uurtje prive les gehad.Is me erg goed bevallen.Hij heeft me een makkelijkere manier om met een hand te rijden.Want dat vind ik zoooo moeilijk.Over twee weken weer.

Ik heb niet echt bij gelezen ik heb het zo druk de laatste tijd.pppfff hop dat ik vw weer wat meer tijd heb.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:28

@Gem, ik ben benieuwd wat voor wagen het gaat worden en leuk cadeautje van de Bart <:) ... :D
@VHU, heerlijk zo'n paardendagje :j
@HT, druk in de weer met wortels rooien :):)
@Biancacoo, ik vind 'jouw' wagen ook nog steeds erg mooi :j
@Aks, lekker genoten van de natuur (en de kou) vandaag ;)
@Ipsilonka, mooi plaatje *-:)
@Smickey, vandaag ook weer met knappe Mick gemend en ' smalle en enge dingen' getrotseerd +:)+

Hier nog wat foto's van afgelopen zondag...

Brutus je haar danst...
Afbeelding

Voetjes van de vloer..
Afbeelding

Opperste concentratie :o
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:07

Gave foto's Ollie! Brutus heeft er zin in :D !

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:21

Goedenavond!

Marathonwagens van Clever zijn wel redelijk. Voor onze excellent wagen hadden wij een Clever.

@Gem: Inderdaad goede service!

@Biancacoo: Grappig dat je zegt dat jullie kar zwaar is voor Melody, mijn kleine Peppie loopt voor een kar van rond de 240 kg. Grote wielen rollen makkelijk zeggen wij altijd.

@Ollie: Gave foto’s zeg! Mooi scherp ook voor een binnenbak.

Hier een leuke avond achter de rug. Hadden kegelparcours van de vereniging.
Vanavond hadden we speel uw spel . Vincent, onze jonge pony mocht ook weer mee en keek nergens naar. Er lagen matjes op de grond en ze hadden ook een waterbakje gemaakt, maar meneer deed net alsof die het al jaren deed. Dubbelspan liep ook goed!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 08:05

Goedemorgen allemaal :wave:

@ Gem, het wordt je hier niet makkelijker gemaakt met de keuze van een wagentje :+ Vet stoere jas/vest/trui :j
@ VHU, heb ook bij v/d Mee gekeken voor een tweewieler, maar heb gelukkig het idee 'tweewieler' laten varen, vond ze bij hem ook behoorlijk aan de :$
@ Ollie, <<) wat zien jullie er goed uit :j
@ Poeltjes *\o/* super leuk speel uw spel en wat een knappe Vincent :D

Verder gister voor het eerst een dagje meegedraaid op mijn nieuwe functie waar ik 2 januari start.
Gister Pown lekker gelongeerd na een ieniemini vakantietje :+ Kregen we ff een vette bui op ons kop ^) Vandaag weer longeren, waarschijnlijk weer niet in droog weer ^) Morgen krijgt Pown snelle nieuwe Nikes die 8 december goed van pas gaan komen tijdens de marathon :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 08:16

Goedemorgen

Dingetje: lekker in de regen gelongeerd :D Wij hadden hier prachtig weer. Toch raar in zo'n klein landje.
Poeltje: wat leuk. Wilde dat wij zo'n actieve menvereniging hadden. Maar ja, met maar 4 lessende menners ben ik al blij dat de les door kan gaan.
Ollie: mooie foto's
Baudy: wat een bedragen zeg :wow: En lekker priveles gehad
Ht en Tallechie: slechte worteloogst

Zoonlief heeft aangegeven te willen stoppen met de dressuurles op de vereniging. Gisteravond ging het niet zo goed. Eigenlijk is de les ook te laat voor hem, van 18-19. Voordat hij dan op bed ligt is het zeker 20 uur. Normaal gaat hij om 19 uur naar bed. Scheelt maar een uur, maar voor hem duidelijk te veel. Dan ga ik proberen prive dressuurlessen van de springjuf voor hem te regelen. Die is beter met kleine kinderen, houdt het wat speelser. Hij is tenslotte nog maar 6 jaar.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 08:27

Tine wat knap van hem dat hij dat zelf aan geeft.
Ollie foto,s kijk ik vanavond even op laptop.
Dingetje druk met hoefsmid

Ik mag weer dagje werken

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:34

Mogge,

@Dingetje, hier ook constant buien gehad gisteren... nu is het ook weer regenachtig. En voldeed je nieuwe functie aan je verwachtingen ? En nieuwe Nike's voor de 8e... dat gaat helemaal goedkomen :):)
@Poeltje, leuk topic van knappe Henkie <3 en lekker gelesd met jong grut +:)+
@Tine, wat goed dat zoonlief het zelf aangeeft en daarmee goed voor zichzelf opkomt +:)+ en wat fijn dat hij dan toch privéles kan krijgen op een tijd dat het voor hem 'beter uitkomt' .

Ik heb gisteren zoonlief nog even geholpen met een suprise en me verders rustig gehouden. Mijn holtes zitten al de gehele week dicht, pijn in mijn knar en snel moe... ik hoop dat de bacillen en snot snel ergens anders gaan wonen of liever nog helemaal oplossen %) . Vandaag lekker vrij dus kan ik even een beetje alles op mijn eigen tempo (rondje mennen, rijden en huishouden) doen alleen vanmiddag rapport-en Niotoets bespreking op school. Ik ben benieuwd :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 09:40

Goedemorgen

@Ollie: dankjewel, was idd spannend gisteren, maar goed gelukt, wij helemaal blij! *\o/*
En wat een SUPERgave foto's van jullie in actie, die dansende manen van Bruutje <3 *smelt*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:06

Zoooo :brr: :brr: :brr: :brr: Nu eerst opwarmen. Vanmorgen met Amerigo gemend, maar na 15 minuten totaal geen gevoel meer in mijn handen, of juist erge pijn door de kou. Had 2 jassen aan, skibroek en 2 paar handschoenen. Blijkbaar word ik echt een watje, want die pijn in mijn handen had ik voorgaande jaren echt niet. Had ook ijsregenbui op mijn dak. :brr: :brr: Toch blijven mennen, maar kon nauwelijks sturen. Besloten Rembrand maar vrij te geven, want zo is het niet echt leuk. Wel erg vervelend, want komend weekend krijgt hij ook al vrij. Nu verleert hij het niet, maar ik voel me toch schuldig dat ik lui op de bank ga hangen met kopje thee ipv met hem te gaan werken. Nu denkt hij daar vast anders over :+ , maar toch...

Vanavond nog naar les met Thabor, dat is binnen, scheelt toch wat kou.
Nu dus lekker lui op de bank en nog aan het knutselen met surpise.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:06

vraagje,waar jullie ervaren dresuur menners vast wel antwoord op weten. :D

Als je in een proef een grote volte moet rijden bij A heb ik altijd geleerd dat je over X moet.Maar hoe zit dat in een 20 x 60 bak.Als je dan over x gaat krijg je een ei.Mijn instructeur zei dat je dan gewoon een volte van 20 meter moet maken en dus niet over X.Klopt dat???

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:12

Wow tine een 6 jarige die aangeeft dat hij het zelf te laat vind.Geweldig! Geniet er maar van over een paar jaar wil hij niet meer naar bed.hihi

Stoer hoor tine nu al gement.Het is inderdaad ijzig koud vandaag.Leuk wij hebben een schuil stal gemaakt voor ons veulen en het veulen van een vriendin houd hem gezelschap.Maar nu zitten ze met z'n tween nog even in een andere stal omdat ze net bij mams weg zijn.Ik heb de shetlander die altijd buiten loopt laten zien dat hij nu van zijn wei zo de stal in kan lopen.HA ha hij gaat er mooi niet meer uit.De schuilstal is gewoon in onze stal,een stuk afgezet zag maar.Telkens als ik nu de stal binnen loop wordt ik verwelkomt door een shet hinnik.....zo van ik ga mooi niet meer naar buiten.hihi.Ben benieuwd wat hij volgende week doet als het jonge spul bij hem komt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:28

BaudyH: een volte van 20 meter is een volte van 20 meter. In een bak van 20 x 60 gaat hij idd dus niet over X. Je zult dus 10 meter van X af moeten blijven. Best moeilijk gokken hoor :j .

Ik kan me er echt niet toe zetten om buiten te gaan mennen :n . Meerijden met anderen wel (dan kunnen de handen in de zakken :)) ).
Vnaaf weer indoorles; we nemen dit keer bij wijze van experiment Ster, en het lichte, maar zwaar rammelende koetsje van stalgenootje mee := . Stalgenootje en ik allebei een half uur les.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:40

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:43

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met motivatieproblemen vandaag ;) Ik was van plan het friesje te longeren maar kon me er ook echt niet toe zetten. Ben nu lekker bad aan het vol laten lopen, tijdschriftje erbij, heerlijk!
Heb verder weinig in te brengen over de wagens, heb er zelf geen.
Ollie super foto's van Bruutje!
Baudyh heeft een binnenshet :D
Dingetje in de regen gelongeerd... blegh

Ik vergeet een hoop, sorry, ga nu lekker badje in!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:51

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:53

Gem schreef:
BaudyH: een volte van 20 meter is een volte van 20 meter. In een bak van 20 x 60 gaat hij idd dus niet over X. Je zult dus 10 meter van X af moeten blijven. Best moeilijk gokken hoor :j .

Dan had ik afgelopen week geluk.Want ik had er een ei van gemaakt en tot x gereden en er een 7 voor gekregen.hihi.
volgende keer maar wel gewoon 20 meter doen dus........

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:57

Weet je zeker dat de bak 20 bij 60 was, en niet 30 x 60? :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:06

Nee echt 20 x 60 m.