[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:46

Goedemorgen.
Vreselijke nacht gehad, want hele nacht (ondanks ibu's) vreselijke hoofdpijn. Gaat een leuke dag worden ;(

Frensie: werkse. Ze hadden echt eerst met jou moeten overleggen, zeker als jullie zo'n belangrijke rol hebben. Eigenlijk zou ik zeggen, meld ze dat je niet kunt, ga lekker je eigen wedstrijd rijden en laat ze het maar uitzoeken. En natuurlijk niet je computer afstaan. Ze kunnen het programma van je krijgen, maar verder zoeken ze maar zelf een oplossing. Dit zorgt ervoor dat ze de volgende keer beter nadenken. Is wel heel cru, maar aan de andere kant houden ze totaal geen rekening met jullie.

Bianca: ze misdragen zich geregeld. Zijn iedere dag flink aan het spelen, maar doorgaans (gelukkig maar, anders had ik een probleem) zonder schade. Rembrand is eigenlijk steeds degene die begint. Het wordt tijd dat er weer gras komt, want dat zorgt ook voor meer afleiding. Oppas had ook wel gezien dat ze druk waren en daarom nog verder teruggezet in voer. (en dat voor niet paardenmensen +:)+ )
Vind dat tapen altijd zo zielig. Vraag me ook af of het wel helpt. Of ze gaan staan of niet. Maar goed, maakt niet uit, ze staan nu.

Gem: ik had er hier gisteren 3 rond hobbelen. Inderdaad respect voor moeders met veel kinderen. Oef

Prinsje: ben inderdaad blij met deze uitslag. Dit gaat weer over als het goed is.

Nien: klinkt heftig. Maar fijn dat het nu toch al een tijdje goed gaat.

Ik moet zo brigadieren, daarna hoop ik ze alle drie even wat beweging te kunnen geven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:56

Tine...sterkte met je hoofdpijn...balen.
frensie dagje op kantoor..
Nouvel.. :wave: zwaai even terug naar je..
ik heb ook geen mensport meer....wat gaaf dat je er in staat met foto's !! :))

zo zoontje naar school brengen, verder is het rustig..peerdjes buiten, hondjes gewandeld...dat is altijd een fijn begin van de dag... :j

iedereen veel plezier en succes vandaag....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:32

Goedemorgen :D

Hier wel mensport en deze keer is het ook echt een leuke informatieve. Met inderdaad o.a. Nouvel bij Piet Bakker 8-) .

@Biancocoo de oortjes van Wiske flapperen nog wat, soms staan ze soms hangen ze. Mochten ze over een paar weken nog niet wat meer staan dan kom ik bij jou voor een plakbandje :j
@Tine als het gekneusd is zal het wel even duren, let je ook een beetje op jezelf?
@Gem respect! _/-\o_
@Nien zoooo dat was dan ook niet mis. Hier ook zeer wisselende ervaringen met ortopeden/chirurgen/huisartsen/fysiotherapeuten enz. Vooral dicht bij jezelf blijven denk ik dan en luisteren naar je lijf (zo dacht ik jaren dat ik spierpijn had en ik maar doortrainen ~~}> , maar bleek compleet versleten te zijn op bepaalde plekken, dat is wel 'handig' om te weten). Nog wat gehoord over je paardje?
@Frensie jij hebt geen probleem, de vereniging heeft een probleem. Maar begrijp je dilemma's goed hoor. Maar toch vind ik dat zij het voor jou moeten regelen (dus dat zij het probleem van het secretariaat moeten oplossen), 14 april is nu eenmaal jouw dag dat je je wedstrijd doet, vind het heel onzorgvuldig dat ze je niet hebben geraadpleegd. Wij doen trouwens 14 april ook mee in Kootwijk *\o/* , ik zie de 25e Kootwijkerbroek met het rhino gebeuren misschien nog wel doorgaan, maar wil zelf week extra nemen voordat we weer 'op stap' gaan.

En dan hebben we de 22e april een marathon vlakbij stal. Zijn 6 hindernissen en wegparcours. Mijn groom kan... dus ik ga meedoen met Bente := . Snuit gaat denk ik meedoen in het vierspan. Zijn we goed vertegenwoordigd hahaha.

Zo gesprekje met juf over zoonlief, moet nog wat e-mail wegwerken en vanmiddag naar stal. Gisteren is Bente gelongeerd. Ik had zaterdag die enorme rit gereden dus ze was twee dagen vrij. Nou gisteren was ze dus errrrrug vrolijk. Goed teken!

Poeltje

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:36

Na een radiostilte meld ik me ook weer! M'n drie weken oude laptop was stuk.. ^) Gelukkig nu weer een nieuwe!

Zal vanmiddag even bijlezen, nu snel richting 't werk! :wave:

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:39

Ik heb alles wel braafjes bijgelezen, maar heb niet de energie om op iedereen te reageren...

Gisteren heb ik een zware dag gehad. Ik moest samen met 3 klasgenoten een daguitstap naar Brussel organiseren voor 100 studenten van de Hogeschool Zuyd in Sittard. Ik had er een beetje bang voor, maar het is best goed meegevallen.

Onze docente had ons op voorhand gewaarschuwd, dat Nederlandse studenten niet op hun mondje gevallen zijn en niet altijd doen wat je zou willen. Ze waren inderdaad niet op hun mondje gevallen, maar liever zulke mensen dan dat ze helemaal niets zeggen... Het waren toffe studenten, allemaal heel vriendelijk, ze deden wat ik vroeg, dus wat wil je nog meer? :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:51

Knap werk S_L +:)+
:wave: Poeltje!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:54

SL petje af voor jou !! knap gedaan

Poeltje..dat was wel heel snel kapot dan die pc....balen zeg !!

VHU: Wiske is nog zooooo jong, de oren dat komt wel goed !!!
Wat stoer dat je met Bente mee gaat doen aan een marathon, super en snuit in 4-span, toppertje !!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:20

@SL: hahaha, gelukkig had je Limburgse studenten, want geloof me daar zit ook nog eens een gigantisch verschil in :D . Goed gedaan!

@Nouvel: leuk dat je erin staat, scan en plaats je hier? *heb ooit eens de Mensport gekocht, maar vond er echt helemaal niks aan :o , maar jou en Spookje bij PB wil ik natuurlijk niet missen*

@Tine: hier had ik ze ook op een vrij kale wei staan met hooi, heb ze nu toch maar op de andere wei gezet (overdag).
Goed dat je oppas ze al in voer terug gezet had. :(:)

@VHU: leuke vooruitzichten, fijn zo'n marathon in de buurt, stoer met Bente en Snuitje in het vierspan <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:22

Ik ga als extreme recreant hoor ... :+ Het is een hele gezellige wedstrijd, leuk terrein en vlakbij stal. Kan gaan kijken maar kan natuurlijk net zo goed peerd meenemen :D

Ik vond de studenten bij Avans (=Breda) echt van die keurige (stille, bescheiden) studenten vergeleken bij die ik gewend was in Rotterdam :x

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:30

VHU; waar is de marathon? :)

Het verschil tussen Belgen en Nederlanders is sowieso heel groot, niet alleen bij studenten, haha :P

Vandaag heel belangrijke dag hier! Nu lekker bezig met huishouden en andere taken :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:43

*moe*
(maandelijkse ellende)

netjes bijgehouden met lezen afgelopen tijd en ga vandaag graag met de samenvattingen mee.

ballonnen-bicci tussenstand;
afgelopen zaterdag slechte dag (aanloop ongesteld worden denk ik) scoorde 4 op de schaal van nul= super en 10=schiet mij maar lek.
toen ibu ingenomen rond uur of 6 savonds, manlief vond het wel genoeg geweest zei die.
(ibu mocht van HA rond de pech-tijd)
afgelopen dagen rond 2 scores, toch serieus door de maandelijkse ellende.
nu is het eindelijk doorgebroken, en hoofdpijn zakt ook idd...score 0,5 tot 1.
wel veel buikpijn nu, dus ibu-tje genomen net, hou niet meer vol vanaf vanmorgen half 6.

ondertussen boterkoek aan het bakken :9
kan niet uitdelen, moest maken voor die jong in mn taxi ,haha

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:04

Hier wel de Mensport, maar ik heb hem nog niet gezien. Ik vind het een leuk blad om te lezen in bad :D

Alle beesten zijn verzorgd; schapen, paarden, kippen, honden en katten. Nu aan het werk :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:20

Hier nog geen mensport gezien :?

Bicci: ik krijg honger, boterkoek :Y) :~

Avaluna: ze kunnen hier nog niet op zomerwei. Sowieso staat daar nog de losse afrastering van de schapen (die zijn vorige week door eigenaar opgehaald, nadat ze diverse keren waren uitgebroken. Mijn arme pa had ze steeds weer weten te vangen. Op de terugweg in de auto was zoonlief sommen aan het maken. Opa met uitgebroken schapen waren daarbij heel handig. Opa zag smorgens.... schapen in de wei. 's Middags stonden er nog maar .... Hoeveel zijn er uitgebroken? Werkte perfect hahaha
Wei moet nog bemest, dat moet dan nog paar weken wegspoelen/intrekken, dan kunnen ze naar achteren. Maar gras moet er ook eerst groeien, schapen hebben het mooi kaal gegeten.

SL: is inderdaad groot verschil. Belgen zijn veel fatsoenlijker over het algemeen. Schaam me soms echt dat ik Nederlander ben, zeker als ik in het buitenland ben.

Poeltje: sorry, door mijn vakantie niet gemerkt dat je er niet was :o . Fijn dat je een nieuwe pc hebt. Ik kan echt niet meer zonder

VHU: geef nu arnica druppels en heb ook nog gel gevonden, die zal ik ook nog gaan smeren. Vanmorgen weer gelongeerd. Zie er eigenlijk weinig aan, maar kan zijn linkervoorhoef niet krabben, dat kan hij nog niet aan. Nu maar hopen dat zijn ijzerloze voorvoetjes het blijven redden.

Mijn kop knalt echt bijna uit elkaar. Wat een ellende. Maar goed, net Rembrand en Thabor gelongeerd, nu even thee drinken en straks pony even inspannen.

Moet vrijdag met zoonlief naar dokter, hij heeft al een hele tijd buikpijn na het eten. En sinds kort ook voor het eten. Was altijd heel goede eter en nu dus ook niet meer zo. Oude arts is met pensioen gegaan, dus ben heel benieuwd hoe nieuwe is. Meeste artsen vind ik maar niets, ze luisteren niet goed, denken alles te weten.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:22

als je de koek kon ruiken tine, oei.

hij is klaar, staat hier af te koelen op tafel.
ivm kat-achtige-rovers bendes hier in huis is anrecht niet veilig, hahahaha

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:21

tine10 schreef:
Op de terugweg in de auto was zoonlief sommen aan het maken. Opa met uitgebroken schapen waren daarbij heel handig. Opa zag smorgens.... schapen in de wei. 's Middags stonden er nog maar .... Hoeveel zijn er uitgebroken? Werkte perfect hahaha

Geweldig!! :D _/-\o_

Lekker boterkoek :9

Nou hier is mijn dag gewoon echt euh... anders verlopen dan gehoopt..
Nu eerst maar even boodschappen doen. dan ben ik daar vanaf. En dan aan de studie..

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:27

@ avaluna, schiet mij maar lek, al die verschillende meningen.
@ Tine10, ja ben er ook heel blij mee want eerst ging ik het wat somber inzien.
@ VHU, ik hoor het al wel weer ik ben niet de enige met het probleem, ja daarom nu het goed lijkt te gaan wil ik toch wel weer aan de slag.

ga vanmiddag de rest bijlezen en beantwoorden :D, moet gauw weer aan het werk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:31

@Tine: strooi je altijd kunstmest? Ik ben me nog aan het bedenken of ik van 1 wei voordroog zal laten maken dit jaar..., ik vind het lastig weet niet goed wat het kost/oplevert. Hopelijk bevalt de nieuwe dokter goed :(:) .
Ik had ook altijd een hoge pet op van de Belgen, maar moet eerlijk zeggen dat ik nu een paar keer op de koffie gekomen ben, moet mijn mening toch iets bijstellen, helaas. Uiteraard heb je overal rotte appels, maar ben nu toch wel echt teleurgesteld, maar goed, that's life, hahahaha.

@Janouk: welke kippenrassen heb je?

@Akshay: jammer als het niet zo loopt als gehoopt :(:) .

Pfff, hier moe :o , gisteravond nog tot laat bezig geweest met communieknutselen.
Wel de beestenboel gedaan en lekker met de hond naar het bos geweest en wat kantoorklusjes, heb nu wel niet zo heel veel motivatie voor de strijk en de ramen die gedaan moeten worden... :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:32

't gaat vanmiddag regenen avaluna! Ideaal excuus om de ramen niet te doen toch? :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:33

Akshay schreef:
't gaat vanmiddag regenen avaluna! Ideaal excuus om de ramen niet te doen toch? :+

Door de verbouwing is hier al sprake van "melkglas" :o

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:39

Zo, was ik weer!

Heftig verhaal, Kiss. Gelukkig gaat het al wat beter met haar en had ze een cap op!

PrinsjeH een nieuwe camera. Leuke foto’s!

Welkom terug Akshay. *\o/* Denk dat ik wel weet wie je bent. Leuk dat je terug bent! :) Nu ik lees over Bollie Wollie weet ik het zeker, haha!

Tine, wat zuur dat je lichaam zo schommelt.. Hoop echt dat je je snel weer fijn voelt.

Even denken.. wat heb ik allemaal te vertellen. Saffier is verkocht. Die gaat naar Zwitserland.
Verder hebben we afgelopen weekend wedstrijd gehad.
Helaas een erge zware bodem, waardoor Peppie er hard aan moest trekken. Desondanks derde geworden.
Verder zijn de maneges hier in de omgeving ook op slot uit voorzorg. Wij rijden nog wel buiten. Zijn de enige en het is gewoon over de weg.
Gisteren jaarvergadering van de menvereniging gehad, staan weer leuke activiteiten op het programma. Ga misschien de onderlinge competitie rijden met tandem. Dat lijkt me echt een hele stoere uitdaging. :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:40

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:43

FF snel, moet zo weg met dochter naar ballet. Clinic GL in Susteren gaat ook niet door ivm Rhino.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:49

Poeltje schreef:
Hebben jullie trouwens dit al gezien? http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... hinovirus/

M'n hart breekt als ik dit zie.. wat zullen die mensen zich slecht voelen.. en de paarden natuurlijk ook. :\

In het topic over de Rhino virus is er inderdaad al veel overgesproken.
Een bokker doet af en toe verslag hoe het er aan toe gaan, maar ja toen ik het zeg, kreeg ik de bibbers ;(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:47

**boterkoek werd met smaak verorberd door de kids**

manlief heeft geluk, heb stukje weten te behouden vor hem :D

aks die op schapenjacht is geweest als goed begrijp...
deed ik altijd met emmer brok, volgde ze zo...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:04

he bah dat filmpje is inderdaad wel heel confronterend.. Hoop dat die mensen de rest van de paarden erdoor weten te slepen!
Net boodschappen gedaan.. Groenten beetje vergeten, haha, oeps..
Ik snij wel een komkommer :+

Nu aan de andere verplichtingen :)