Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tine10 schreef:De functie van een onderlegger is (net als dat van een sjabrak overigens) om het leer van je tuig (of zadel) te beschermen tegen vuil of zout uit het zweet van je paard. Niets meer dan dat. Een niet goed passend tuig (of zadel) kan nooit verholpen worden met onderlegger (of sjabrak).
Kan conditiekwestie zijn, of de kar is te zwaar voor je pony.
Ollie1 schreef:@Bianca, volgens mij heb jij inderdaad bij jouw tuig geen onderlegger nodig. Wat voor merk wagen heb jij ?
Biancacoo schreef:Evelli schreef:Bicci: die 'wieltjes' daar rijden alle grote marathonrijders meedenk niet dat ze ermee zouden MOETEN rijden als het onveilig was
want het is een verplichting bij de hoogste klasse van het SGMW
Hihi, ik rijd ook met die " wieltjes" omdat ik het zelf juist best fijn vind, nooit lekke banden !! en wij rijden voornamelijk op harde/gladde ondergrond, het is hier niet mul zand, dus superfijn.
En ik rijd nog lang geen wedstrijden hoor.
Kon ook geen geschikte 2e hands vinden van dezelfde kwaliteit ( wijkmans) op luchtbanden
Biancacoo schreef:Hihihih, ja VHU naam idd gewijzigd, hahaha.
Is nu dus Biancacoo hier op bokt
Ha, longeren uitbesteed, super als het niks voor je is, dan kun je dat idd beter doen !
Vanmorgen mijn gebroken kies laten repareren, gelukkig voelde ik er niks van, de kies had al eens een wortelkanaalbehandeling ondergaan !
Dus alles weer compleet, en Melody staat sinds 14 uur weer op ijzers
IvysToeter schreef:ga jij eerst maar een beetje opwarmen inderdaad tine
Toen ik gisteren met wobbe ging mennen heb ik geprobeerd hem wat meer recht te stellen.
omdat hij nogal graag met zijn koppie 'linksaf' wil lopen/loopt.
maar dat is nog best lastig.
Ik durf dat ook niet, helemaal niet nadat het de eerste keer dat ik het liet doen met dat hele paspoort erbij (vroeger was je paspoort met entingen gewoon een los boekje en je papier ook gewoon los), helemaal fout is gegaan en ik nieuwe papieren, paspoort entingen etc moest laten doen plus nog een DNA onderzoek om aan te tonen dat Nebraska Nebraska was. Dus ook hier staat niets op mijn naam. Paspoort is trouwens geen eigendomsbewijs, staat er ook in.Citaat:Ook met stamboompapier moet je paspoort opsturen. Dat durf ik niet, ben veel te bang dat het ergens kwijtraakt, dus paarden staan hier niet in paspoort op onze naam.