[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:15

:wave: zwaait even voorbij

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 01:06

tjeetje wat gaan jullie snel....zowat 10 pagina:s bijgelezen!
geldboompjes voorbij zien komen (wil ik ook,wie niet?)
kay voor de wagen,wauw echt gaaf,ook zonder kar!
wagens te koop.....wat missen we die geldboom allemaal,waren we maar wat rijker en niet zo knap! :j (zei mijn opa altijd)
vanavond ff naar de menvereniging geweest (was ook weer een tijdje geleden,nieuwjaarborrel als laatste)
zondag menclinic met sunrise,leuk heb er zin in.
gisteren maar ingespannen en dressuur gereden ,Yeh ze kan het nog _/-\o_
helaas vandaag begonnen met de bramenstruiken te snoeien,scheeld weer lekke banden met de kar als ik die pak,maar.....was zo bezig,geen tijd meer om sun in te spannen |(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:48

Goedemorgen allemaal !

Rivaldo, balen zeg !

tine10 schreef:
De functie van een onderlegger is (net als dat van een sjabrak overigens) om het leer van je tuig (of zadel) te beschermen tegen vuil of zout uit het zweet van je paard. Niets meer dan dat. Een niet goed passend tuig (of zadel) kan nooit verholpen worden met onderlegger (of sjabrak).

Kan conditiekwestie zijn, of de kar is te zwaar voor je pony.

Ze doet het ook met een concourswagentje.... :7
Tuig past supergoed gelukkig, daarom wist ik niet of het nuttig zou zijn of niet zo'n onderlegger, ze hebben het wel eens over dat de drukverdeling dan beter zou zijn, maar ik zie dat niet zo zitten.
Ga het dus zonder borstblad beschermer blijven doen, en dan lekker naar buiten, dat zal meer ontspanning geven denk ik zo.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:54

@maisie; sterkte en veel warme knuffels voor poekie :(:)

onderleggers.. Dids heeft onder 't schoftje een in schoftjes-vorm geknipt dekje liggen :o O:) functioneert, en zie je toch niet :P
Onder de borst ligt een neopreen onderlegger, met van die nopjes. waarom die eronder ligt, om m'n leer voorzichtiger te behandelen ;)

Ik wil wel nog een keer bij Ifever op bokt een nieuw schoftdekje en een menschort bestellen, maar m'n stekje he :')

:):) wij hebben lekker warm water! :):) :):) draai je de warme kraan open, komen er warme druppels uit :+:
:')
ik ga zo wat te eten pakken, en dan richting bus/trein/school.. benieuwd wat ze te piepen hebben :P

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:10

Mogge,
@Maisie, deze is voor je poekie :(:)
@Tallechie, voor het overschrijven van je paart hoef je niet je paspoort op te sturen hoor, maar je alleen stamboekpapier volgens mij :o . Ik kreeg van het stamboek een extra sticker om in mijn paspoort te plakken.
@Naaltje, heerlijk weer warm water... als het het mist dan weet je dat je niet zonder kunt en ben je weer zo blij als alles werkt :j

Ik ga zo voor het eerst met allebei de pony's trainen. Echter heb ik wel hulp kunnen regelen met in-en uitspannen maar voor de rest ben ik alleen. Met Bruutje is dat geen enkel probleem maar met Simba vind ik het best spannend zo voor het eerst op pad :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:15

Die van mij heeft geen stamboekpapier.
Met de tuiger die ik hiervoor heb gehad moest ik ook het paspoort naar het knhs op sturen.

Ik heb weer een slechte nacht gehad, dus wordt denk ik vanmiddag weer plat.

Naaltje succes op school.
Ollie veel plezier
maisie verwen jullie kat maar extra
Laatst bijgewerkt door tallechie op 02-02-11 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:17

lekker Ollie! :)
ik ga vandaag niet naar stal.. ;( ga vanmiddag spelletje doen bij klasgenootje en laptop van vriendje tegelijkertijd eventjes terug heel maken
ding is nog langzamer dan dikke stront := dus we mikken 'm leeg en installeren opnieuw :+

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:30

Heb wel bij gelezen maar niet alles onthouden,jullie gaan zo snel!!

Maisie-Sterkte met Poekie
Naaltje-Heeft weer warm water,en is handig met computers.
Ollie-Gaat alleen op pad,succes,spannend

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:50

Ollie1 schreef:
@Bianca, volgens mij heb jij inderdaad bij jouw tuig geen onderlegger nodig. Wat voor merk wagen heb jij ?

Ik heb wijkans wagen.

Tallechie, doe lekker rustig aan vandaag !

Ollie, veel plezier, hier nog maar naar het werk toe !!
Kan me voorstellen dat je het spannend vind om in je eentje op pad te gaan, dat doe ik je niet na.......scheiterd die ik d'r ben ! :o

Maisie, kat extra verwennen, de arme !!

Naaltje kan weer warm douchen !!! *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:05

Vanochtend algemene opruimochtend zowel in huis als bij de ponystal :Y)
Vanmiddag met zoonlief op stap :D
Daarna aan het werk :7
't Is hier mistig en iets minder koud :brr:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:06

pff,live vanaf t station. :p dat was lang geleden,haha. Hopelijk ben k optijd weer terug.. Mn ovchip doet t iig :))

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 10:30

:wave: Hallo dames. Hoe is het hier? Zit een beetje in de meeleeshoek. Wat gaan jullie weer hard!

Hihi, Biancacoo heeft per ongeluk een nieuw account aangemaakt.

@Melanie: Super dat het zo goed gaat in de bioscoop. En netjes van je kasverschil. Mooie foto van je hengst. :9

Een meerspan? Wij hebben al 5 welshjes voor de kar. Dan wordt het wel een megaspan.

@Naaltje: Fijn dat ze zo rustig waren met inenten. Veel plezier met wii-en vandaag.

@Jelleee: Leuke ava. Ben benieuwd naar je nieuwe kar als die er is.

@Tine: Mooi dat je les goed ging. Nog even de puntjes op de i en dan komt alles goed.

En verder las ik nog wat over problemen met KNHS en menverenigingen. Geen problemen mee, ben toch geen startkaarthouder, hihi.

@Maisie: Sterkte met je kat. :(:)

@Tallechie: Doe maar lekker rustig aan, meid.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:48

Goedemorgen!

naaltje weer eens met de trein

mensen die wagens te koop hebben en wagens willen kopen.

ik wil over een jaar of 3 alleen een marathonwagentje erbij.
voor als ik 2 span wil gaan rijden met Rafiki en wobbe.

laura, gewoon inderdaad zelf even KNHS bellen en de situatie uitleggen :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:49

Bbbbennn hhhelemaallllll verrrrrkllleumdddd :brr: :brr: :brr:

Heb vanmorgen eerst zoon op fiets naar school gebracht, toen R onder het zadel in de bak gereden. Veel getraind om achterhand sterker te maken. Ging best goed geloof ik. Ook nog even geprobeerd de menproef ohz te oefenen, maar op gegeven moment wist ik volgorde niet meer. Wel de oefeningen dus maar een eigen versie ervan gemaakt. Daarna pony gemend. Die lliep aan het eind ook super. Maar heb geen gevoel meer in handen en voeten.

Moet zo nog boodschappen halen, maar eerst even kopje thee en bij lezen hier. Wat gaat het toch hard. Volgens mij zijn we nog geen maand bezig in dit topic???

Ik sluit me vooral aan bij de samenvatting van Poeltje :D

Naaltje met de trein. Heb ik ook al jaaaaren niet meer ingezeten. Openbaar vervoer is in deze uithoek niet te doen.
Naaltje warme douche. Wat een opluchting moet dat zijn.

Ook met stamboompapier moet je paspoort opsturen. Dat durf ik niet, ben veel te bang dat het ergens kwijtraakt, dus paarden staan hier niet in paspoort op onze naam.

Maisie: sterkte met kat

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:55

Biancacoo schreef:
Evelli schreef:
Bicci: die 'wieltjes' daar rijden alle grote marathonrijders mee ;) denk niet dat ze ermee zouden MOETEN rijden als het onveilig was ;) want het is een verplichting bij de hoogste klasse van het SGMW

Hihi, ik rijd ook met die " wieltjes" omdat ik het zelf juist best fijn vind, nooit lekke banden !! en wij rijden voornamelijk op harde/gladde ondergrond, het is hier niet mul zand, dus superfijn.
En ik rijd nog lang geen wedstrijden hoor.
Kon ook geen geschikte 2e hands vinden van dezelfde kwaliteit ( wijkmans) op luchtbanden :+

:o :o :o ik bedoel het niet kwaad hoor, hihi
de wieltjes, haha...lijken of ze makkelijk kunnen dubbelvouwen :o :o :o
vandaar er over doorvroeg...
maar de uitleg is overduidelijk, ze zijn tig keer sterker dan fietsbanden, haha, die overigens wel kunnen dubbelvouwen :))

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:55

ga jij eerst maar een beetje opwarmen inderdaad tine :j

Toen ik gisteren met wobbe ging mennen heb ik geprobeerd hem wat meer recht te stellen.
omdat hij nogal graag met zijn koppie 'linksaf' wil lopen/loopt.
maar dat is nog best lastig.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:56

Biancacoo schreef:
Hihihih, ja VHU naam idd gewijzigd, hahaha.
Is nu dus Biancacoo hier op bokt

Ha, longeren uitbesteed, super als het niks voor je is, dan kun je dat idd beter doen !

Vanmorgen mijn gebroken kies laten repareren, gelukkig voelde ik er niks van, de kies had al eens een wortelkanaalbehandeling ondergaan !

Dus alles weer compleet, en Melody staat sinds 14 uur weer op ijzers

bicci=officieel ook een bianca
hahahhhaha

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:57

Naaltje schreef:
mooie waggies! :9

ik heb geshopt, vind dat toch zo'n ramp he :') 4 broeken en 2 shirtjes, zoveel broeken heb ik nog nooit gehad _O-
net gegeten, gehaktballetjes met jus, met groenten en aardappeltjes, hoe hollands :')

goeiuh score toch ondanks grafstemming enzo... ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:04

IvysToeter schreef:
ga jij eerst maar een beetje opwarmen inderdaad tine :j

Toen ik gisteren met wobbe ging mennen heb ik geprobeerd hem wat meer recht te stellen.
omdat hij nogal graag met zijn koppie 'linksaf' wil lopen/loopt.
maar dat is nog best lastig.

Is ook erg lastig. Amerigo deed het ook heel erg, maar wordt echt steeds beter. Dus er is nog hoop. Wat ik veel doe is op linkerhand ( hij keek ook veel naar links en valt over rechterschouder weg) binnenhoefslag en op rechterhand veel voltes en ook voltes sluiten. Succes!

Nou, ik ga snel boodschappen halen en hopen dat ik op tijd klaar ben om P van school te halen (met de auto dan, voor de fiets heb ik zeker geen tijd meer)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:04

Tine ik heb het met mijn vorige paard aangetekend verstuurd. En wel kopieen gemaakt. En nadat ik een week had gewacht gebeld waar paspoort bleef en hebben het paspoort toen teruggestuurd.
Aan de ene kant vind ik het onzin, maar aan de andere kant weet ik niet hoe het juridisch ed zit als ie niet op je eigen naam staat.
Makkelijst zou zijn als je heen kon rijden en het ter plekke kon doen.

ik ga vanmiddag even dutje doen, daarna 3e poging tot cake bakken. Heb een combimagnetron gekregen, maar kan er nog niet zo goed mee overweg.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:06

Naaltje schreef:
pff.. shock..
moeder van 'n oud klasgenootje is overleden afgelopen weekend.. ben even helemaal :wow:...

ga de was fftjes ophangen...
:\

oei, das schrikken zeg...
:(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:12

hier vandaag geen pownie-paard tyd, moet hele dag taxien en de tyd tussen de ritjes (zoals nu ff) is tekort om behoorlijk bij knollie te kunnen doorbrengen ,helaas.. :-(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:45

wat een walgelijk weertje buiten :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:47

:wave:
jammer bic..
hier ongeveer 'tzelfde, alleen is het bij mij geen werk maar ander gezeik :+

ben thuis nu, bleh :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:02

Je zou toch met de trein naar school Naaltje?

Citaat:
Ook met stamboompapier moet je paspoort opsturen. Dat durf ik niet, ben veel te bang dat het ergens kwijtraakt, dus paarden staan hier niet in paspoort op onze naam.
Ik durf dat ook niet, helemaal niet nadat het de eerste keer dat ik het liet doen met dat hele paspoort erbij (vroeger was je paspoort met entingen gewoon een los boekje en je papier ook gewoon los), helemaal fout is gegaan en ik nieuwe papieren, paspoort entingen etc moest laten doen plus nog een DNA onderzoek om aan te tonen dat Nebraska Nebraska was. Dus ook hier staat niets op mijn naam. Paspoort is trouwens geen eigendomsbewijs, staat er ook in.

Bij Rizanta heeft de vorige eigenaresse bij de verzekering aangegeven dat ze het paard aan mij heeft verkocht. Vervolgens heb ik haar verzekering overgenomen. Denk dat dat wel een soort van 'bewijs' is dat het jouw paard is.

Ben er nog niet over uit hoor, over mijn wagen-verkoop verhaal en het wel of niet doorgaan met tweespan. Mis dan mijn man die mij even vermanend toespreekt. Vanochtend hem wel aan de telefoon gehad (hij zit nu dus in India) en volgens hem moet ik mij er niets van aantrekken dat ik maar zo weinig kan oefenen met tweespan maar ervan genieten als het wel lukt. En daar heeft hij natuurlijk ook wel weer gelijk in. Maar ik ben dan weer zo'n trainingstype en vind dat ik het dan 100% goed moet doen. Had in mijn hoofd 1x per week tweespan trainen en als dat dan al die tijd niet lukt heb ik zoiets van jeetje, waarom heb ik die wagen, dat tuig, waar ben ik mee bezig >;)

Maar goed vanochtend huis opgeruimd, stallen schoon en netjes, pony's enorme poetsbeurt en het lamoen eindelijk naar lasser gebracht om wat uit te buigen en bevestiging anders te maken, want dat zat vond ik al tijden niet 100% lekker. Dus we hebben de positieve 'vibe' weer te pakken hoop ik.

HEt is nu inderdaad ook geen weer om erg enthousiast te worden over het mennen en als het dan ook niet lukt dan krijg je al snel zo iets van laat maar, ik ga wel enkelspan :+

Met andere woorden mezelf een schop onder mijn achterwerk gegeven ~~}>

Wat niet wegneemt dat ik stiekem voor de pony's zo'n wagen zou willen als Marjocoo had, dat Poolse wagentje :o