[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:48

ben ik weer :)

@ Laura, vervelend dat et allemaal even niet zo goed gaat..

@SL ik zou idd gewoon een stukje van het lamoen afhalen :j

@jelle, ik vind die voorgevormde borst ook erg mooi :), misschien nog even wachten, ik verwacht dat er ook andere merken met een anatomisch gevormde borst komen...

@VHU wat is het toch supergaaf dat je na de mencurcus nog zo veel bij Hanemeijer mag doen!

@buckje, is inderdaad wel een leuke pony:) maar niet vos bont.... en ik wil liever geen concessies doen, terwijl ik pas net weer op zoek ben.

zo gister wedstrijd met Misty gehad, was een soort E traject om een grote plas heen, misty had dat nog nooit in haar eentje gedaan.. helaas was ik er met mijn hoofd niet helemaal bij, waardoor ik tot 2 keer toe foutreed in een hindernis, dus daar baalde ik goed van, heb net de hindernistijden bekeken, als ik goed was gereden, had ik zeker in de prijzen gezeten. maar ach ik was wel heeel erg trots op Misty, voor het eerst alleen een waterbak in zonder problemen, en ook nog een onwijze heuvel waar ze dan echt nog even extra haar best doet, het zit er wel in, alleen moet ik weer gewoon me gaan focussen.

vandaag met Voice bij meneer chardon op stal geweest ;). ik had wedstrijd met Voice, losrijden was echt een Crime, sommige mensen kijken gewoon echt niet op of om, dus ik ben 1 keer verschrikkelijk uit mijn slof geschoten, toen gingen ze ineens allemaal voor me aan de kant haha :o

toen ik voor mijn eerste proef de baan inkwam, was het juryhok eng volgens voice, gelukkig deed ze uiteindelijk wel normaal, daardoor wel een beetje slordig gereden, maar wel een 3e plek en 185 punten, de tweede proef er echt flink aangereden en ze pakte het super op, dit resulteerde in 197 punten en een 1e plaats, dus na 3 wedstrijden zit ik alweer op 7 winstpunten. *D ook wel fijn dat ik met het prijzengeld, mijn startgeld eruit had. haha :Y)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:29

@ Tine: gefeliciteerd! Leuk om complimentjes te krijgen van de jury :D

@ VHU: dank je! Aan jouw foto's heb ik ook wel wat hoor!
Wij hebben wel helemaal hetzelfde lamoen, alleen heb ik een stukje mijn lamoen (nadat ik mijn Zilco tuig gekocht had) laten wegsnijden zodat ik het lamoen zo in de lichtogen kon hangen. En bij mij zit er geen knik in het lamoen (wat bij jou duidelijk wel is), omdat ik het gedraaid heb. Die knik is er dus wel, maar ipv dat de knik van onder naar boven is(zoals bij jouw 2e foto te zien is), is bij mij de knik van buiten naar binnen.
Kijk maar eens op deze foto, hier is het lamoen van de periode toen ik Romeo heb beleerd: http://img171.imageshack.us/img171/1834/img3049m.jpg
Waarom ik het lamoen op die manier heb? Daar ben ik jullie het antwoord van schuldig, want ik weet het namelijk niet :+ Ik denk dat ik volgende week eens moet gaan sleutelen aan de wagen, Romeo er voor zetten en rustig kijken wat er veranderd kan/moet worden. Ik ga wel eens proberen om het lamoen te draaien zoals jij het hebt, maar ik dacht dat de reden was dat Romeo er anders niet tussen geraakte.(dat het lamoen dus te breed was)
Maarja, dat is al een jaar geleden, dus het kan zijn dat het nu anders is. Volgens mij lijkt het onmogelijk dat Romeo te smal zou zijn, als Alwyn er zelfs tussen kan (en die is 10 cm kleiner dan Romeo :Y) )

Wat betreft Freddy, ik heb het ideale koppeltje (mijn vz-haflingers) om Freddy op zijn plaats te zetten :D Een merrie die het niet kan verdragen om geplaagd te worden, zij bedenkt zich dus niet en geeft onmiddellijk een flinke dreun. En dan een ruin die BLIJFT plagen, echt een hyperactief ding dat het voor het zeggen wilt hebben :Y) Als we naar de Veluwe gaan, komt Romeo (onder andere) bij die 2 te staan (en bij de rest van de club-haflingers), ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven! :D

@ marrianne: jammer dat je er niet bij was met je hoofd, maarja je hebt de ervaring er toch weer bij! Volgende keer ga je maar voor de prijzen ;)
En gefeliciteerd met je prestaties met Voice!! *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:40

Wat grappig zeg S_L jij hebt je lamoen inderdaad heel anders dan dat ik dat heb. Dit leek bij ons de beste manier om Alwyn er het beste tussen te zetten. Dus vandaar deze constructie :+ Zit verder ook niets doordachts aan hoor ;) Wat is het toch een mooie pony Romeo, die oortjes, zo schattig zo van achteren gezien.

Hahaha, ik zou haast Freddy inladen als jullie op de Veluwe zijn kan hij eens goed onderhanden worden genomen ~~}>

@Marianne, zo dat zijn mooie punten zeg met Voice. Red cell werkt trouwens tegen bloedarmoede (kun je krijgen bij de paardendrogist staat me bij), maar je moet natuurlijk vooral de oorzaak weten, lijkt me lastig. Lekker dat het met Misty goed ging, punten / prijzen komen vanzelf wel.

Ik vind het ook ontzettend leuk bij de stalhouderij. Lekker met die paarden op stap, mooi materiaal, prachtig verzorgd, goed georganiseerd, echt puntjes op de i. Geen half werk, hou ik zelf ook niet van. Omdat ik er zo'n beetje elke week les vroegen ze op een gegeven moment of ik nog paardreed en of ik dan op hun paarden wilde rijden als ik dat wilde, zo kwam ook de vraag of ik eventueel wilde groomen. Nou, dat hoef je mij natuurlijk maar een keer te vragen. Ben elke keer bang dat ik iets fout doe met het optuigen van het tweespan of met die wagens, voel me af en toe zo'n kluns :+ maar tot nu toe gaat het allemaal gelukkig zodanig dat ze me wel weer vragen :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:57

Volgens mij is het ook de bedoeling om het zoals jouw contructie te doen ;) Maar mijn instructeur vond mijn constructie ook prima, hij had er niets op aan te merken. Ik ga er volgende keer wel eens aan sleutelen! Of Romeo straks of morgen eens aan de poetspaal zetten en dan de wagen er achter zetten en zelf wat proberen te sleutelen. :Y)
Bedankt over je complimentje over Romeo :o Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook wel super trots ben op hem. <3 Geen enkele pony met papier zou hem kunnen vervangen!

Hihi dat zou wel een oplossing zijn voor Freddy ja :D De haflingers van de club komen allemaal samen te staan (of in 2 groepen, hangt ervan af hoeveel weien we krijgen), maar er zijn ongeveer 7 haflingers die bij hun thuis leider zijn van de kudde, dus je kan je voorstellen wat dat geeft :+ Maar het is ieder jaar prima gegaan, er zijn nog geen gewonden gevallen :Y) Hopelijk blijft dit zo, gezien mijn wannabe haflingertje er dit jaar ook tussen gaat lopen :o

Wat betreft het voelen van een kluns, dat is best wel normaal. Ik stond vroeger te trillen op mijn benen als ik mijn vz-paardjes moest optuigen voor enkelspan, tweespan of klavertje 3! De eigenaar zei dan: "De paarden staan op die ene weide, ga jij ze halen en span je ze in?" Dan mocht ik met 2 of 3 haflingers in mijn handen over straat lopen (langs de straat is een breed graswegje, plaats genoeg dus), het tuig ophalen uit de kelder en die beesten beginnen optuigen. De eigenaar had me netjes uitgelegd hoe en wat (maar dat vergeet je toch onmiddellijk hoe alles weer precies moest), de volgende keer moest ik het alleen doen en controleerde de eigenaar achteraf (en wees me op mijn fouten).
Je voelt je dan echt een kluns, maar je leert er héél veel uit. Het tweespan tuig ik nu met mijn ogen dicht op. :D
Ik vind het geweldig om zulke mensen te hebben! Je kan van geluk spreken dat jij bij zo een mensen kan gaan!

Buckje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:02

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:12

@ Buckje: er is maar 1 groom die dolgraag foto's maakt, maar die gaat haar toestel van 1000 euro niet op de wagen nemen :Y)
Mijn vriend haat het om foto's te trekken, en hij trekt altijd juist op die domme momenten: als Romeo met zijn hoofd schudt, als hij zijn hoofd net omlaag doet, of waar Romeo gewoon even dom loopt :D
Maar ik moet volgende keer mijn toestelletje eens meenemen en dan zelf foto's trekken (en dan iemand anders laten mennen). Ik zou dolgraag meer menfoto's hebben hoor! Maar het mennen ziet er lang niet zo mooi uit als bij jullie allemaal!
Jezus maar wat is Buck toch een prachtpony! En wat loopt ie geweldig! Die galop op de weide :~ Ik ben al blij als Romeo in galop gaat, en zo veel gas zet hij er dan niet op hoor O:) Misschien als hij wat meer kracht heeft gekregen (en ik ben al bezig met hem wat meer te voeren, zodat hij wat pittiger is als we naar de Veluwe gaan!).
Met dat filmpje "rustig tussen de boompjes door", dacht ik: oh dat is zo wat zigzaggen in een slenterdrafje, maar nee hoor, in galop! :oo Dat moet ik van Romeo al helemáál niet vragen! Zo voorwaarts denkt hij helaas nog niet, als ik aan de leidsels kom om te draaien, valt hij stil... Dus ik ga eerst werken aan het voorwaarts zijn.
Binnenkort ga ik mijn groom eens vragen voor eerst een fotoshoot van Romeo gewoon, en daarna een fotoshoot van het mennen. En wees maar zeker dat ze dan op bokt komen te staan :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:27

Whoooeohooooe :D heb gewoon de vaaridgheid gewonnen vandaag :D eerste ronde foutloos, tweede ronde 1 balletje :D
Dressuur 179 en 180 punten :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:35

goed gedaan evelli!

@ buckje, helaas geen foto's :(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:42

iedereen die vandaag wedstrijd heeft gehad en het goed heeft gedaan, gefeliciteerd!! *D 8-)

ik heb geprobeerd om nog bij te schrijven, maar helaas, was al vol...

nu maar lekker een ritje over de weg gemaakt, was ook leuk! ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:50

ik heb vandaag meegelezen :) niet alles onthouden dus helaas
las vanalls over strengen/lamoen/inkorten/omstellen.. dat snap ik allemaal toch niet :))

Práchtige fotos van een macBuck :D stoere pony! :D

Ik heb vanochtend (naja, half 1 :') ) met vriendlief opgeruimd, alles aan kant hier :) Toen heb k een studie-hoekje gemaakt, op de slaapkamer. Helpt best, kan de TV niet zien vanuit hier, dus wat dat betreft elemaal super :D Heeft hij ook lekker even rust :D

Niet naar stal geweest vandaag, jammer, maargoed, heb wel wat aan de studie gedaan :) Nog 3 weekjes, en dan heb ik vakantie :) En zoals het er nu uitziet helaas geen vakantiebaan.. dus van de week even mezelf proberen aan te melden bij het dierenasiel :)
Had ik hier trouwns al verteld dat ik ook mijn weekend-HEMA baan heb opgezegd? :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:55

ik ben er ook weer. Ben kapot en moet zo echt gaan douchen. Heb een super weekend achter de rug. Zaterdag dressuur en vaardigheid. Dressuur was ik 3e van de 5 proef liep niet echt hij hield enorm vast op rechts. Vaardigheid ging lekker had 1 balletje en was binnen de tijd. Er waren er nog 2 met 1 bal. 1tje met 2 ballen en 1 foutloos. Na dag 1 stond ik 4e.

Vanmorgen marathon gereden. Wegtraject van 7 km super op tijd binnengekomen. Staptraject zelfs binnen de tijd binnen en daarna het E traject. Alle hindernissen gingen goed en in een aardig tempo. Wat resulteerde in een 3e plek in de marathon en een derde plek in totaal !!! Heb 2 winstpunten en ik had de kleinste pony !! Vind het super gedaan van Ferro.

Zo even ego post heb wel beetje bijgelezen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 20:56

Heb ook braag bijgelezen.
Gefeliciteerd met de wedstrijduitslagen.

VHU heeft mij met een opdracht geholpen, waar bokt ook niet goed voor is.

Ik had net een stuk glas in mijn voet.

Morgen auto naar garage, veale naar fysio en ; s avonds manege.

Naaltje heb je dan helemaal geen betaalde baan meer?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:06

@tallechie; dat wel :) op 26 juni laatste werkdag bij huidige baas, week later mag ik bij nieuwe beginnen :)
Helaas ook hier geen vakantiewerk (misschien 2 weken, maar is afwachten of ik het goed genoeg doe :D ) Is even balen, maargoed, als ik maar bezig kan zijn :)
ga wel puntje bij paaltje minder werken, maar verdien ook meer :) (fijn, heb volgend jaar 40u /week stage,en elke dag 2u reistijd.. wordt taai zat := )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:55

evelli, gefeliciteerd!! heel goed!

Buckje, ik ga zo je topic bekijken :j

Tine, complimentjes zijn altijd leuk om te krijgen toch?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:56

Poe hallo zeg ik ben even een weekendje weg op wedstrijd en vervolgens is er weer een bak leesvoer ;)

Ik ga morgen eens even lezen... Kan ik nou naar bed, ben kapot.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:06

heb je goede resultaten geboekt op je wedstrijd?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:08

Nee het ging niet helemaal lekker. Of nou ja het tandem loopt gewoon nog slordig. Heb bij de vaardigheid en de dressuur gegroomed. Jong span nog en te weinig training.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:22

Ik heb zo'n ruin die freddy goed op zijn plek kan zetten hihi.. Rivaldo laat ook goed zien wanneer hij het zat is :)..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:02

Was vandaag ook bij de stal gaan kijken was er om kwart over 9 in de avond en er was geen hond meer hihi.. zag er opzich netjes uit, meerendeels van de paddocks zijn erg klein maar er waren ook wat grotere waar ik mijn pony's nog wel in zou zetten. Maar ben bang dat je daar toch vaak voor moet wachten hihi.. eigenaar kon ik niet vinden en vond het te laat worden om nog aan te gaan bellen, volgende keer beter.

Lacuna: morgen ben ik op stal en meet ik het zadel echt voor je op, mijn escuus het gaat allemaal even niet zo lekker dat het er domweg gewoon bij inschiet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:03

Evelii en Maisie gefeliciteerd.

En ik ben zeker heel blij met complimentjes van jury's. Nu nog van de dressuurjury's :D . Heb ook nog wat tips van hem gekregen. Altijd mooi!

Vanavond is fysio weer bij Quincy geweest. We hadden eigenlijk al besloten om komende woensdag de dierenarts te laten komen om hem in te laten slapen, maar we gaan het nog een week proberen. Ik ga de electrotherapie opschroeven van 10 naar 15 minuten en ik ga iedere dag 10 minuten met hem wandelen. En nu maar hopen dat er verbetering te zien is, want ik wil hem echt nog niet kwijt. En mijn man al helemaal niet. Is zijn oude wedstrijdpaard. Samen hebben ze heel veel meegemaakt en bereikt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:50

Altijd erg moeilijk martine zo'n keuze te moeten maken.
Vooral als er veel emotionele banden bij betrokken zijn.
Hopelijk knapt het diertje wat op.

Zet ik langzaam mijn concourswagen te koop, gaat het toch sneller dan verwacht :Y)
Er is een hoop intresse en stiekem sgijt ik bagger voor mijn afscheid, want het is zo'n fijne wagen!
Maar ik wil graag de overstap maken naar een marathonwagen, dus moet ik soms helaas wat wegdoen.
Vind 3 wagens wel erg veel voor in mijn trailer haha :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 05:53

Goedemorgen!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:56

Er is er weer 1 uit haar nest gevallen hoor! Ook goeiemorgen, IvysToeter! ;)

Vandaag met mn schoonvader naar het ziekenhuis. Ze gaan kijken naar zn knie, hij zit al een paar weken thuis omdat hij niets kan.
Vanavond menles :D
En vandaag ff bellen voor een nieuwe ponytrailer die ik heb zien staan :) Daar wil ik wel graag voor gaan kijken.

Fijne dag iedereen!
Lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:01

goeiemorgen :)
ik heb echt amper geslapen, en waarom :? dat gaat vandaag dus in een gruwelike lading hoofdpijn resulteren.. nice..
Om half 10 de trein pakken.

Succes in t ZH en met les! :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:07

Ben nu aan het wachten tot de DA open gaat, school al netjes gebeld dat ik wat later kom ivm dat er iemand moet komen voor mijn paardje. De toetsen doe ik dan in de middag inhalen. Fijn dat ze dat allemaal geen probleem vinden, want anders heb ik pas donderdag de tijd en dat vind ik te lang wachten.