[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:02

Vanmorgen thuis lekker dressuur en TWE geoefend. Ik had 7 hindernissen neergezet. Ze eerst allemaal apart geoefend (oa sprongetje, tonnen, poort openen, door L vorm voor en achteruit) Sprongetje vond ik best eng, zo alleen, dus eerst maar even wat lager gezet. Alleen de 1e keer stopte hij, daarna ging het goed. Daarna een parcours gedaan, het gaat al wat worden ;-)

Vanmiddag hard gewerkt aan onze toekomstige Paddock Paradise. Een groot deel van het lint en de palen van de buitenrand bij de rijbak en van het stuk tussen 1e en 2e wei zijn weggehaald en de gaten van de palen zijn opgevuld. Als het weer het toelaat, kunnen we hopelijk in deze vakantie het laatste stuk ook nog weghalen.
Als dat deel klaar is, kan ik vast met prikpalen de track/weides gaan uitzetten (proberen of wat ik op papier heb bedacht ook uitvoerbaar is).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:04

Ik ben trots op Elsa vandaag. We hebben haar mee naar buiten genomen en op 3 ieks momenten na heeft ze zo genoten en haar best gedaan. Dit was voor ons allemaal een hele grote stap, maar het was een goede.
Mooiste stuk was toen we rechtsaf gingen terwijl we daar altijd rechtdoorgaan. Ze bevroor en vergat adem te halen. Gelukkig ging ze weer denken, ze zag Jones heen en weer gaan, Svarri stond al te wachten, dus ze besloot zelf dan maar mee te gaan. Eerste paar passen stijf van de spanning , maar later liet ze de spanning los en ging ze briezen. We zijn trots. Een fijn stukje in het bos onder de man gestapt zonder rare dingen.
Afbeelding

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:04

Lekker bezig Tine.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:06

Mooie overwinning Belker

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 13:45

Erg goed bezig Tine, dat wordt vast mooi.
Belker, wat gaaf !! Stoer dat Elsa het zo goed doet !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:21

Wow Belker wat knap van jullie beide _/-\o_ *\o/*

Flinke klus Tine! Wordt vast erg mooi.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:14

tine:ben benieuwd hoe het gaat worden.
belker heeft dapper gereden
zag op fb dat biancacoo een onwijs mooi hussenmobiel heeft <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:42

Vandaag is Thor precies 1 jaar hier. En heb ik hem 1 jaar en 1 dag geleden voor het eerst gezien. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik had een lijstje gemaakt en kan nu al alles afvinken:
- de tolt gaat inmiddels al heel aardig ,
- dll zijn we mee begonnen (ivm hielspoor ligt dat al een tijdje stil),
- de galop gaat inmiddels ook al beter, (toen hij kwam deed hij 3 passen)
- we zijn al vaak op buitenrit geweest,
- hebben schriktraining gedaan,
- zijn op wedstrijd geweest (twe) en
- hebben twe training gedaan.

Tijd voor een nieuw lijstje dus:
- verfijnen voorgaande lijst
- officiële dressuurwedstrijd klasse B
- springparcours rond komen
- dll verder uitbouwen
- beleren voor de kar

Eens zien hoe lang het duurt voor we dat lijstje ook helemaal kunnen afvinden ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:41

Mooi lijstje Tine _/-\o_
Wil je ook van die speciale IJslander wedstrijden met hem gaan doen? Heb ooit een wedstrijd gezien in Exloo geloof ik, op zo'n grote ovaal, met tölt en telgang wedstrijden. Was behoorlijk spectaculair (en wat gingen ze hard).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:01

Misschien wel. Ik wil eerst eens bij zo'n wedstrijd kijken om te zien hoe en wat. Maar ja, ze werden steeds afgezegd. Ik weet ook niet of Thor daar goed genoeg voor wordt. We gaan het zien;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:57

Neem aan dat ze daar ook gewoon klassen in hebben?

Wat was ik blij dat ik vanochtend na de honden uitgelaten te hebben in de stromende regen niet ook nog een paard moest doen :x O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:44

Hihi, ik heb heerlijk gereden. Nu was het gelukkig geen stromende regen. Maar ik heb een heerlijke, lange rijjas, dus ook al plenst het, ik blijf droog. Nou ja, mijn hoofd niet helemaal. Op mijn cap zitten aan de voorkant luchtgaatjes. Heerlijk bij warm weer, maar bij regen regent het in.
Vanmorgen bosritje gemaakt met een van de bijrijders op Amerigo. Ik vond het voor Amerigo zo sneu dat hij alleen nog maar in de bak bezig is. Hij was dan ook volop aan het genieten nu. Mooi om te zien.
Afbeelding

Afbeelding

En vandaag bijna alleen in tolt gegaan en nauwelijks in draf. Knappe pony, hij komt er wel.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:10

Tine leuke foto van de twee billen naast elkaar.
Ook lekker bezig met Thor

Belker heeft een grote stap voorwaarts gedaan met Elsa

Hier gaat het met Pep goed, hij is van de ontsteking af, mannetje staat weer lekker bij de groep, trekt weer spurtjes.

Damens ik wens jullie prettige kerstdagen <|- {:) <|-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:43

Een goede 1e kerstdag voor iedereen.

Mocht er hier nog iemand zijn die op zoek is naar een goed onderhouden leren mentuig maat pony, ik heb het tuig van Sam te koop.

Vanmorgen buitenrit in mijn uppie gemaakt. De tolt gaat echt heerlijk, zo blij mee. Helaas onderweg weer flinke strijd om hem langs iets engs te krijgen, uiteindelijk is het wel gelukt, maar ik moet er nog wel eerst voor afstappen en dat wil ik eigenlijk niet. Morgen maar weer dat plekje in het bos opzoeken. Bij terugkomst had iemand zijn auto erg fijn geparkeerd, waardoor klep trailer wel naar beneden kon maar verder was er geen ruimte. Iemand was zo vriendelijk om mijn auto even een stukje naar voren te rijden. En Thor liep zomaar ineens heel vloeiend de trailer op en ik liep naast hem en niet voor hem uit, dus ik hoefde niet onder en over stangen heen om de achterstang vast te maken. Blij mee!

Vanavond halen we eten op bij een restaurant uit de buurt. Ik ben benieuwd of dat lekker gaat worden met opwarmen.

Omdat ik nu niet mag lopen, vliegen de kilo's, die ik er met heel veel moeite af heb gerkegen weer aan, dus vandaag maar half uur gaan fietsen. Je moet wat he?!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 12:17

Hopelijk iedereen gezond en gezellig kerst aan het vieren..
Tine heb ik gemist..waarom mag je niet lopen.. ?
Kilo's eraan en eraf....blijft lastig..
Lekker buitenrit gedaan met Thor, reageert hij met elke ruiter zo op die betonblokken ? Gekke vraag misschien, maar ik heb dat zelf gehad dat ik onbewust die spanning opbouwde nadat het eens ergens fout was gegaan...
Tine..er zijn dunne helmmutsen...die passen onder je cap..lekker warm in de winter..

Janouk was heerlijk aan het koetsen zag ik.
Ht hoe gaat het met je ?
Baudyh, hoe is het bij jullie en de veulens en ikke en de merrie's?
Ips, hoe gaat het bij jou en de knappe paardjes
Marga goed dat Pep beter gaat !
Vhu, aan de wandel met de hondjes geweest.
Gem, hoe is het nu met je ?
Belker, Elsa is echt gaafffff.

Hier vanmorgen weer een rondje door het bos..er was niemand..heerlijk genieten in een "leeg" bos.
Fijne dagen nog allemaal.. zorg voor jezelf {:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:46

Bianca heerlijk rondje gemaakt in het bos.
Ik mag niet lopen ivm erge hielspoor aan beide voeten. Ontsteking moet even tot rust komen, merk er helaas niet veel van, behalve dan op de weegschaal.
Thor vindt de blokken gewoon heel erg eng. Vandaag ook, dus weer afgestapt, dan durft hij wel mee te lopen. Ik heb er geen spanning van, geen verwachtingen ook. Ik zie wel gewoon hoe het gaat. Lukt het, mooi, lukt het niet, dan stap ik even af. Trailerladen ging weer goed. Niet zo mooi als gisteren, maar hier kan ik zeker mee leven. Ik was met een andere ruiter samen, nu had er iemand zijn/haar auto strak achter haar trailer geparkeerd. Dan is het wel fijn om met zijn tweeen te zijn.

De fysio is geweest voor Judith, zij vond de geit veel beter geworden dan ze ooit had durven hopen. Bespiering was al veel beter, ja, ze is nog wat scheef, maar heeft er absoluut geen last van. Dus, in het voorjaar gaan we weer rustig opbouwen dat ze bij elkaar kunnen en als dat goed gaat, mag Judith ook de grote wei op met talud.

Verder sluit ik me even aan bij de vragen van Bianca.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 15:11

Dat is naar hielspoor... beterschap !

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:53

Mooie samenvatting Bianca, dank je wel. Wat zie ik gave foto’s op FB van je zoon en de honden. Leuk.

Elsa is leuk, maar wel echt een projectje. Vandaag weer het bos ingeweest en ze was super. Gelijk bos, plas, struik, buk en hang mak.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:03

@#$&^%$#@ Te vroeg gejuigd, vandaag stonk Pep weer uit z'n neus en kwam er weer gele prut uit.
Dus veearts gebeld voor een nieuwe kuur. Nu gaan we prikken met een ander middel, en ik ben niet zo moedig met prikken, dus manlief gaat dit doen. Veearts kwam en heeft uitgelegd hoe en waar te prikken.
Nog 2 weken tot kies eruit gaat. Hoop zo dat dit helpt.

Na ja gister lekker een rondje met Maf gereden die had er weer zin in.

Biancacoo hier kan je nu geen rondje bos doen zonder iemand tegen te komen het barst van de toeristen. Of je moet in de schemer gaan s'morgens.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 17:06

Belker, knappe Elsa.
Marga, balen van Pep..
Ik ga idd ook net voor het licht wordt...veul te druk anders.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 19:55

Wel leuk hoor Belker zo met Elsa bezig <3
Wat balen van Pep.... zijn lange 2 weken zo :(:)

@Tine ik zou er niet zo'n punt van maken. Gewoon er af bij die betonblokken en er dan weer op. Ik heb ook paarden gehad waarbij zoiets / zulke dingen nooit een punt is geweest, ze vonden dat gewoon eng. Soms is iets ook gewoon heel eng en heb je dat. Je kunt er dan enorm mee bezig zijn of het zo laten als het is. Het is geen ongehoorzaamheid, die dingen zien er ook vreemd uit en het is niet iets wat je elke keer weer tegen gaat komen. En neem van mij aan, op een dag loopt hij er gewoon langs. Maar totaal negeren werkt vaak beter (door er een metertje voordat hij bevriest al af te stappen, en hup, erlangs en er weer op, als je het wilt proberen metertje eerder er weer op etc). Door er elke keer een punt van te maken denk ik dat je je relatie met je paard op de duur verstoort. Hij doet het niet expres, zo lijkt het uit jullie verhaal :(:)

Hier fijne Kerst gehad. Maar we hebben soort verlengde Kerst ivm de corona maatregelen dus nog aantal bezoekjes komende dagen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:12

Belker, lekker bezig geweest met Elsa
Marga, wat enorm balen zeg!!! Hopelijk is het over als de kies eruit is. Arm dier. Kan hij wel eten eigenlijk of doet dat teveel pijn aan kies? Ik ga steeds behoorlijk vroeg naar het bos. Als ik dan terugkom bij de trailer, staat het parkeer terrein bijna vol (is dan nog leeg als ik aankom)
VHU, ik maak er ook geen punt van, ik hoop wel dat hij het gaat leren, maar een gevecht aangaan is sowieso zinloos. Hij moet mij nog meer leren vertrouwen, dat gaat niet lukken als je gaat vechten. Ik probeer hem zo dichtbij mogelijk te krijgen, dat is heel wisselend, ene keer metertje afstand, andere keer wel 10 meter. Uiteindelijk gaat het goedkomen, net als het trailerladen. Volgens instructrice die helpt met trailer zijn paarden die bevriezen de lastigste om het probleem op te lossen. Ik zie het maar als een uitdaging en blijf vooral de dingen zien die al wel goed gaan. We moeten tenslotte wel maatjes blijven.

Morgen wilde ik gaan springen in de bak, maar ik wacht even af hoe hard het gaat waaien, anders maar een dagje vrij. Zou wel jammer zijn als het niet kan, want de bak is nu weer aardig te doen, en later deze week komt er weer veel regen en dan ga ik niet springen. Op zich is de bodem goed, maar ik ben dan toch bang voor glijden en ook daar moet hij nog veel vertrouwen opbouwen.

Eerst maar eens een keer proberen uit te slapen, want afgelopen dagen steeds vroeg opgestaan voor bosritjes.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:17

Ik ben hier heel druk bezig met het afwerken van de klussen. Helaas is de verf op en die komt dinsdag pas binnen. Nu weet ik niet wat ik met de vrije tijd moet doen :D Misschien morgen even met Svarri een blokje om. Elsa wordt door Noortje gereden. Ik heb haar nog aan een touwtje en wandel met Svarri mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:32

Klopt Tine dat bevriezen is een ontzettende uitdaging!
Tja, dan moet je wel iets met de paardjes doen Belker... :+ kan dat wel nu, het stormt hier gigantisch.

Vanochtend zou ik rond 07.00 uur vertrekken richting Groningen, dan zou ik er in ieder geval op tijd zijn en heb je een beetje iets aan de dag. Maar met flinke storm regen ook nog... niet ideaal om te rijden... dus maar afgezegd. Erg jammer want ik heb mijn ouders al weer lang niet gezien... maar ze wilden niet dat ik zo'n eind zou rijden als het rotweer zou zijn dus tja.

Nu extreem sloom op de bank }:0

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 13:54

Vhu het zijn best harde rukwinden hier.. valt nog mee qua wind, afgelopen nacht was het erger... lekker een dag niks is ook prima toch.. zodra het beter weer is fijn afspreken met je ouders..
Vanmorgen ben ik niet naar het bos gegaan met de honden... staan teveel dode bomen door de letterzetter... geen behoefte aan een boom op mn auto of mezelf..
Eergisteren lag er ook al een halve spar op het pad..zo'n hele dikke boom..alsof het een luciferstokje is..afgeknapt..