[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:41

Ik raad een 2 wieler niet af, ik zou er nog ff mee wachten. Ooit een keer meegemaakt dat een pony omhoog kwam voor een tweewieler en dat liep met een sisser af, sindsdien men ik ook alles met een 4 wieler. Zit tussen mijn oren denk ik :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:51

confetti schreef:
Ik raad een 2 wieler niet af, ik zou er nog ff mee wachten. Ooit een keer meegemaakt dat een pony omhoog kwam voor een tweewieler en dat liep met een sisser af, sindsdien men ik ook alles met een 4 wieler. Zit tussen mijn oren denk ik :D

Oke,ja was gewoon nieuwschierig waarom.maar als ze omhoog komen voor een 4 wieker en achter verklappen wil je ook niet.

Eilatan

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:00

Moet zeggen dat Booster ook een keer gesteigerd heeft voor een tweewieler en vond dat niet zo erg hoor :P Hij gaat gewoon mee omhoog haha.

Voordeel van tweewieler in mijn ogen is dat achteruit lopen geen kwaad kan; lekker licht en wendbaar.

Maar goed ik durf hem echt nog niet voor de sulky te zetten nee haha.

Rivaldo: Als deelnemer heb je helaas niets aan me, als het wel gaat zoals ik wil pas eind 2016 startklaar op zijn vroegst denk ik, maar als vrijwilliger heb ik zeker interesse!

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:51

Ik rij met mijn shet van 87cm ook met een 4 wieler.
Hij trekt hem makkelijk en het is voor mijn rug een heel stuk beter (heb een hernia)
Heel erg tevreden over mijn karretje

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 01:39

Ik vond tweewielers ook altijd erg fijn. Heb er een gehad bij mijn mini (pirouette), bij onze welshjes (Cavalier), een bij Ollie (Clipper) en zelfs een bij mijn paard van 1.75/1.80 (vd Wal) :7 voel me er veiliger op dan op een 4-wieler :) vind dat je veel directer contact hebt en ze directer kunt corrigeren / sturen. En dat vind ik dus juist heel fijn bij jong spul.

Wat leuk Rivaldo *\o/*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 19:25

Zo net weer thuis van een leuke maar vooral koude wedstrijd. Heb alle 7 marathon hindernissen foutloos gereden iets wat ver boven onze verwachting lag! Super! Daarna hele middag vrijwilliger geweest.

Bij de prijsuitrijking raakte ik aan de praat met een dame van een menvereniging in grave. Toen ik over mendurance begon vertelde ze dat hun er ook mee willen beginnen. Wellicht al 1 juli anders volgend jaar. Ben dus gelijk aan het netwerken geslagen en beloofd haar met bijv nanda of mark in contact te brengen om documenten te krijgen hoe ze alles kunnen organiseren erg leuk dus en hoop dat dit ook georganiseerd kan worden ze was iniedergeval heel enthousiast. Nu was mijn idee ook eventueel juli een mendurance te organiseren maar dit moet nog overlegt worden met de rest van het wedstrijdkalender van de vereniging.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:08

L_Rivaldo schreef:
Zo net weer thuis van een leuke maar vooral koude wedstrijd. Heb alle 7 marathon hindernissen foutloos gereden iets wat ver boven onze verwachting lag! Super! Daarna hele middag vrijwilliger geweest.

Bij de prijsuitrijking raakte ik aan de praat met een dame van een menvereniging in grave. Toen ik over mendurance begon vertelde ze dat hun er ook mee willen beginnen. Wellicht al 1 juli anders volgend jaar. Ben dus gelijk aan het netwerken geslagen en beloofd haar met bijv nanda of mark in contact te brengen om documenten te krijgen hoe ze alles kunnen organiseren erg leuk dus en hoop dat dit ook georganiseerd kan worden ze was iniedergeval heel enthousiast. Nu was mijn idee ook eventueel juli een mendurance te organiseren maar dit moet nog overlegt worden met de rest van het wedstrijdkalender van de vereniging.

Super l rivaldi

Bianca1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:21

Laura goed bezig!! Aangezien ik om t weekend werk en ik behoorlijk wat werk vind om ergens te komen met alle spullen blijf ik lekker recreantmennen. Misschien volgend jaar weer ysselsteyn. Gewoon voor de gezelligheid en....aanmoedigen van mijn concurenten die me inhalen hahaha

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:22

Helaas leert ook de ervaring dat ik in de afgelopen jaren met denk ik al een tiental verenigingen in contact ben geweest met voornemens te organiseren maar welke nooit iets hebben georganiseerd. Ik weet niet goed waar de drempel zit, denk voornamelijk met de onbekendheid van de sport en te weinig mogelijkheden om "stage"te lopen op een andere wedstrijd

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:32

Knap met de marathon Rivaldo *\o/*
Vwb data e.d. overleg zsm met de KNHS.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:36

Overleg met het mendistrict. Als die akkoord gaan, kun je de wedstrijd aanvragen bij de KNHS.
Nieuwe organisaties mogen altijd bij onze wedstrijd komen kijken om te zien wat het allemaal inhoud.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:23

Ik weet denk ik wel wie die dame is Laura, maar ik denk ook dat dat mensen zijn die zelf nog nooit een mendurance hebben gereden, dus ook eigenlijk niet weten wat het inhoudt.
Nanda, ik denk dat veel verenigingen niet weten wat het inhoudt en daarom ook afhaken. Vorig jaar hebben wij er zelf ook over nagedacht om er 1 te organiseren, maar omdat Teteringen en Etten Leur ook al in de buurt zijn, waren wij er toen niet aan begonnen. We weten nu wat het inhoudt en wie weet komt er in de toekomst nog 1 in Breda, als we dit ingepland krijgen, want dat zou dan toch in juli of augustus of begin september moeten zijn in mijn ogen, want dan staan er geen wedstrijden gepland.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:30

confetti schreef:
Ik weet denk ik wel wie die dame is Laura, maar ik denk ook dat dat mensen zijn die zelf nog nooit een mendurance hebben gereden, dus ook eigenlijk niet weten wat het inhoudt.
Nanda, ik denk dat veel verenigingen niet weten wat het inhoudt en daarom ook afhaken. Vorig jaar hebben wij er zelf ook over nagedacht om er 1 te organiseren, maar omdat Teteringen en Etten Leur ook al in de buurt zijn, waren wij er toen niet aan begonnen. We weten nu wat het inhoudt en wie weet komt er in de toekomst nog 1 in Breda, als we dit ingepland krijgen, want dat zou dan toch in juli of augustus of begin september moeten zijn in mijn ogen, want dan staan er geen wedstrijden gepland.

Zou super zijn al die wedstrijden in noord brabant want dat is voor ons zuid limburgs wel te doen.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:33

Zou leuk zijn als hij in grave komt.
Ben al aan het trainen met de kleine uk dus wie weet

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 12:31

Bedankt voor de tips ik ga eens naar het wedstrijdkalender, agenda vereniging en omgevings wedstrijden kijken wat handig zou zijn.

Leuk aukje dat je lekker aan het trainen bent, ik ben met nanda in gesprek hoe hun de shetlandklasse precies gaan regelen dit zou voor jou eeb mooi begin zijn voor je kleine uk. Deze route zal korter zijn als de impuls\ klasse 1 en dus net een drempeltje lager zijn. Zo willen mijn 2 buurmeisjes ook de shetlanderklasse starten met hun mini shetten. Erg leuk allemaal om de enthousiastme te horen.

Grave had het over 1juli maar dat is maar een week later als etten leur en ook nog redelijk dicht bij elkaar. Zelf zat ik ook aan juli te denken maar dacht dat hellendoorn ook vroeg in augustus was en gezien oa tijnie klasse 3 wil starten zal etten leur en hellendoorn mooi uit elkaar liggen qua rusttijd natuurlijk ook voor andere deelnemers zo kom ik meer op begin sept. Derde week sept is hier al een grote menwedstrijd voor villa pardoes. Dus nog even brainstormen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:11

L_Rivaldo schreef:

*\o/* *\o/* Goedzo!

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:06

Het is trouwens Esther ;)
Willem en Aukje zijn beide paarden namen.
Ja het is voor mij nogal lastig met vervoer daarom zoek ik ze zo dichtbij mogelijk.
Die van mij komt mega gestresst van de trailer af namelijk.
Ja datum prikken is altijd erg moeilijk omdat er tegenwoordig steeds meer leuke wedstrijden komen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:37

Ik lees nog steeds mee.
Bedoeling is samen met een kennis 30 mei mee te doen in Wateren met de impuls shetten rubriek.
Ik ben heel benieuwd hoe mijn dressuur tutje dat zal gaan doen ;). Na altijd netjes t/m het ZZ gelopen (eerst alleen dressuur, later ook vaardigheid) te hebben is ze dit jaar ook kampioen Indoor marathon voor shetten voor de sulky geworden, dus ze is aardig allround aan het worden.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:49

Super leuk dennis, ben ook heel erg benieuwd wat ze zal gaan doen ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 15:51

Leuk dennis bij ons in boxtel proberen we ook de shetten rubriek uit te schrijven

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:13

Hellendoorn is vier oktober en Onstwedde 12 september. In juli en augustus staan geen wedstrijden gepland maar 27 juni is Etten-Leur.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:08

Ook ik lees nog mee haha! Als er in Boxtel ook een shettenrubriek is wil ik het ook graag proberen met mijn ukje. :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:12

In de maanden juli en augustus staan vaak geen of minder wedstrijden gepland omdat het dan ook best lastig is vrijwilligers te krijgen ... en sommige gebieden zijn slecht te rijden met dazen. Wel iets om rekening mee te houden ...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 20:28

Idd dazen is ook een belangrijk punt
Bedankt tijnie was blijkbaar in de war met augustus en oktober van hellendoorn.

Leuk femkeroosje, stuur anders even per pb je mailadres dan zetten we je op de maillijst voor de uitnodiging

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:20

Hier zijn in julie n augustus ook veel dazen.
Ik zat net even te zoeken om in te schrijven voor Etten Leur, keek op de website en kan het kloppen dat de inschrijving nog niet open is? Of zijn er van jullie al bij die hebben ingeschreven. Las ook iets op de website over een kampioenschap? Ik ben gewoon nieuwsgierig.