Wow wat een mooie samenvatting Marjola. En super mooie punten bij je wedstrijd!!
Ik heb met mijn vorige paard 3 keer een ongeluk gehad, en Thabor heeft toen hij net beleerd was, voor de vorkjesschudder een ongeluk gehad (materiaalproblemen, kon hij niets aan doen) en ergens in mijn hoofd maak ik een connectie. Heb ook nog overleg gehad met mijn marathoninstructeur, die gaat me er ook nog bij helpen, dus het komt vast goed. Onder het zadel heb ik alle vertrouwen in Thabor. Vandaag vond ik het springen best eng (80 cm is heeeeel hoog), maar hij doet dat allemaal heel braaf.
Zoonlief gaat naar omstandigheden heel goed. Hij heeft natuurlijk pijn, maar goed, dat is logisch en aan ene kant ook goed, anders gaat hij die arm gebruiken terwijl dat nu even echt niet mag.
Zo nog even met pup trainen en dan lui op de bank.
Wow wat een samenvatting marjola. Ga ik even in mee. Ze staat bij een pensionstalling. 24/7 buiten. Kan ervoor kiezen om als het echt veel kouder wordt haar s nachts naar binnen te doen.
_Marjola
Geplaatst: 24-11-13 21:53
Haha ik dacht als ik mijn neus laat zien, kan ik het maar beter gelijk goed doen
@Tine dat zijn vervelende dingen inderdaad. Snap dat je dan bij stressmomenten (onbewust) de verkeerde connectie maakt. Helaas kunnen paarden ons niet vertellen in hoeverre zij last van hebben deze ervaringen. Fijn in ieder geval dat je marathon instructeur je ermee gaat helpen. Gelukkig alweer wat vertrouwen opgebouwd met springen. Mij niet gezien al is het maar 20cm... Mijn AB pony kon het wel, maar ik vond dat landen doodeng (omdat we ook een keertje zijn gestruikeld gewoon tijdens het rijden en toen op ons neus lagen, ik zat er nog steeds op dat wel - ook zo'n leuke associatie ) en mijn D pony's waren echt een stel horken.... of ze sprongen te laag of je werd gelanceerd. Dan maar lekker dressuur prikken @Rianne goed geregeld
Ga mee met de samenvatting van Marjola Pfff heb het zo druk momenteel dat ik gewoon geen tijd heb om te reageren
Voor iedereen een dikke of jullie het nodig hebben of niet
Verder even een egopost
Morgen is het dan zo ver, krijg de uitslagen van de mri scan en foto's van mijn nek en rug, vind het spannend wat eruit gaat komen, al heb ik natuurlijk wel een beetje een voorgevoel.
Verder nog super leuk nieuws.......heb een optie op een Kelders marathonwagen Dus iemand hier toevallig een bekende die zijn marathonwagen opruimt, van 1 jaar oud? Ben benieuwd of de wagen er nog goed uitziet en geen ongevalletjes heeft gehad.....als hij nog toppie is ben ik eind van het jaar trotse bezitter Verder ga ik gauw proberen aan het werk te gaan......eind van het jaar is een gekkenhuis......
enne......... sorry dat ik jullie een beetje heb verwaarloosd......ga mijn beste beentje weer proberen voort te zetten
@ Maisie, het is een fijn wagentje hoor, maar voor mijn rugproplemen vind ik het niet zo fijn.....ik zie ook altijd bij Rob dat hij veel minder stuiterd op zijn wagen. Rob zegt ook dat mijn kar behoorlijk hobbelt.......mijn stoel is ook iets naar voren gekanteld, omdat ik anders niet goed bij mijn pedalen kan. Dit is voor het comfort niet echt fijn. Wil ook graag vaste bomen, kom nu met mijn schuifbomen in de problemen bij het achterwaarts......vind het niet echt praktisch.
Wilde in eerste instantie niet al te veel geld uitgeven voor een wagen.....nu ik toch wel goed de smaak te pakken heb en het ook echt wel wil blijven doen, heb ik daarom maar besloten om toch voor wat anders te gaan oriënteren.......maar dat het al zo vlug besloten was......had ik ook nog niet voorzien
Ja volgende week marathon, heb er wel zin in, rij er maar eentje deze winter. Wil hem niet knettergek maken......dat is hij al van zichzelf
Biancacoo
Geplaatst: 25-11-13 11:14
goedemorgen.. Dingetje..spannend uitslagen van mri......en optie op wagen..altijd spannend ! hopen dat ie in orde is zonder schade enzo. marjola mooie samenvatting en houd niet van springen..haha.. rianne..pony bij 24/7 buiten..kan prima, maar is wel fijn als er echt sneeuw e.d. komt dat ze naar binnen kan s'nachts. Tine..ongelukje met vorkjesschudder e.d. met thabor ik herinner me je post nog goed....dat was niet leuk..verder erg fijn dat je met rijden al zo veel vertrouwen in heb hebt, dat was ook niet zo !! dus het groeit wel, goed teken. hoe doet je pup het ? goed, kan je zoon het goed vinden met de pup ? beetje over het verdriet heen van het afscheid van de andere hond ?
Aks..ben je er nog..hoe is het met je ??
verder...even geen nieuws...gisterenavond pizza gehaald...dat is echt veeeeel te lekker en veeeel te slecht.......niet zo handig..
voor ieder die het nodig heeft.. voor ieder die deze kan gebruiken...
_Marjola
Geplaatst: 25-11-13 13:26
@Dingetje spannend van de uitslag. En hoe tof van de marathonwagen! Hopelijk vallen de gebruikerssporen mee. Goede vering met een pijnlijke rug is inderdaad belangrijk. Mijn nieuwe wagen wordt ook een testcase. Mijn vader is heel blij met zijn wagen, maar de bladvering is toch een minpuntje voor iemand met rugklachten. Dus als de luchtvering bij mij bevalt gaat hij ook op zoek naar iets anders. @Biancacoo heerlijk pizza! Af en toe zondigen mag Vanavond gewoon weer een bak groente op tafel zetten.
Nog vergeten op te reageren gister, maar een paar pagina's terug was er nog geïnformeerd naar mijn lappenmand status (door ML). Het gaat inmiddels redelijk goed. Wel beetje verkouden, maar wie niet met dit weer? Ook een truc voor mijn pijnlijke arm/schouder bedacht: plat op mijn rug slapen. Erg lastig voor iemand die opgerold op haar zij (want tis zo koud als je net gaat liggen ) + op haar buik slaapt. Maar ik merk dat ik daardoor wel beter mijn schouder kan ontspannen en dat scheelt weer een hoop pijn overdag.
Nog een foto van gister. De fotograaf was even niet scherp en had mijn proefjes gemist, dus achteraf wat foto's gemaakt. Er zit wel een leuke dappere dodo foto tussen moest 'm even spammen Owja, ik heb nog een uiterst geconcentreerde blik, want meneer wilde graag naar de vrachtwagen dus lachen zat er even niet in Ander pluspuntje is dat ie met veel poetswerk (zonder te wassen) zo wit was. Ik ben dol op dekens vlak voor de wedstrijd
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 25-11-13 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt
tine10
Geplaatst: 25-11-13 13:28
Bianca: inderdaad ohz was ik eerst ook niet zo dapper. Pup doet het op zich heel goed, alleen de zindelijkheid nog niet geweldig. Heb ik haar flink uitgelaten, gaat ze alsnog in huis iets doen. 's Nachts doet ze het super in de bench, altijd droog en stil. Ze wordt nu wel wat happerig, niet in ons hoor, maar in alles wat ze verder zo'n beetje ziet. Zoon is helemaal gek van de pup (andere hond ook gelukkig. Liggen bijna altijd bij elkaar in de buurt). Hij mist Wodan nog wel, maar heeft nu veel afleiding. We hebben in de keuken een mooie uitvergrote foto op linnen opgehangen en in zijn kamer een collage van zoon met Wodan.
Vanmorgen naar het ziekenhuis gebeld ivm pols, ik belde om half 11. Ze hadden nog een gaatje om kwart voor 11. Prima, als zij het niet erg vonden dat ik naar paarden stink. Dus snel de auto in en naar neuroloog. Nu wachten op oproep voor operatie. Zie er echt heel erg tegenop, maar zo gaat het ook niet langer.
Ook gebeld voor zoonlief, die moet volgende week dinsdag terugkomen voor controle.
Nu even snel lunchen, slapen, dan naar apotheek medicijnen voor mezelf en extra pijnstillers voor zoonlief halen en dan zoon weer uit school halen.
Met dids gaat super. Mij zelf wat druk en beladen en emotioneel. Vandaar dat ik onder een rotsblok zit
Biancacoo
Geplaatst: 25-11-13 13:51
voor Aks....niet leuk zo druk, beladen en emotioneel.... Marjola, mooie foto !! Tine..zindelijkheid is soms lastig iets..knopje moet even om !! Balen van je pols, wel fijn dat je zo snel terecht kon.
Maisie
Geplaatst: 25-11-13 13:52
hey aks!!
Pup zal idd wel veel afleiding geven. Wel fijn opzich maar snap dat ie zijn oude maatje nog mist.
Leuke foto marjola. Die van mij moet ik wel wassen (benen en staart) maar idd dekens zijn handig!
obelix
Geplaatst: 25-11-13 15:08
Biancacoo, gave foto's !
Janouk heeft laatst echt een bezig dagje gehad met de beestenboel.
Maaike, super van je opdrachten ! En ben benieuwd naar je sulky
Happytime, das wel even schrikken met die politie.
Tine, hoe kan dat gebeuren dan dat Thabor met draad in zn staart rondliep? Beterschap nog voor jullie zoontje. Fijn dat je snel terecht kon in het zkh al, snap dat je er tegenop ziet. Ik zal duimen dat het meevalt.
frensie, succes met de laatste loodjes
Peerappel, nog gefeliciteerd met je winstpunt ! Leuk dat je de smaak nu te pakken hebt En je zit mooi recht op,wat ik zo ie op de laatste foto hier in het topic.
Rianne, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! Leuk diertje, lijkt wel wat op het zusje van Asterix, maar die is ouder dus niet mogelijk
Lanouska heeft het leuk gehad in Nijkerk. Mn schoonouders en vriendje hadden het er ook over,dat Boyd zo goed kan sturen
Wat heftig van de paarden zeg !! Sterkte nog.
Maisie heeft voor de 2e keer geschoren.
Janouk, haha die janouk, die voorziet zich zelf wel van eten op buitenrit
Marjola, gefeliciteerd met je punten ! Leuke foto ! Mooi gebaar trouwens van de organisatie dat ze even een moment voor de fam Ranzijn pakte
_Dingetje_ heeft een optie op een kelders wagen! Leuk !!
Even voor Aks.
Zwager mocht finale rijden in Nijkerk, is 7e geworden,meer zat er niet in,pony heeft zn beste beentje weer voor gezet iig
Gisteren heerlijk even met Asterix wezen mennen, nadat we alle 4 mn banden konden oppompen. En er achter kwamen dat er 1 ventiel wat beschadigd is,gelukkig had E. in de schuur nog een oud kruiwagen wieltje liggen. Dus dat maar ermee vervangen,maar moeten wel iets anders halen nog.
Smiddags even samen de stad ingegaan,maar niks gevonden. Dus we gaan einde vd week nog even Eindhoven in samen.
Vanmorgen even wezen wandelen nog met Lodewijk, maar ze zijn zo aan het kappen in het bos,dat het gewoon zonde is en niks meer aan bijna Dus klein rondje gedaan en weer terug naar stal. Vd week maar naar het andere bos toe onder het zadel.
ook leuk kom je op stal, wei los, ponys weg. ik gauw naar de wei misschien staan ze in de andere wei. kijk toevallig even richting de stal wat denk je ja hoor staan er 2 van de 3 daar aan het plastic te eten... maar Liz was nog niet terecht dus ik roepen hoor ik gehinnik achter me staat liz aan de andere kan van stal ongeveer. dus ik weer roepen komt ze rustig sjoksjok naar me toe lopen dus ik eerst de andere twee gauw in de wei zetten daarna liz knuffelen en poetsen... pfoeh was me dagje wel weer
VanHuisUit
Geplaatst: 25-11-13 17:01
Jeetje Rianne wat een schrik **denkt direct aan afschuwelijke verhaal van Lanouska **
@Aks hou je taai @Marjola knap gedaan! Knappe foto @Dingetje zou gaaf zijn nog betere wagen (vond die andere er ook al erg gaaf uitzien!) @iedereen
Hier knetterdruk, wel bijgelezen maar verder niets te vertellen, dus ga snel verder
@VHU: dat dacht ik ook, staan vlakbij 80 weg. Maar ze kwam zelf naar me toe gelukkig
tine10
Geplaatst: 25-11-13 18:45
Zo Rianne, dat is wel heel goed afgelopen. Aks VHU: erg druk Obelix: mooie samenvatting. Geen idee hoe Thabor het voor elkaar gekregen heeft, wil hij niet vertellen
Ik ga zo op pad naar Roden. Samen met Tallechie naar een clinic over gebruik van de hartslagmeter. Ben erg benieuwd.
Ohh dat is leuk Tine! Waar gaat dat vanuit dan? Heb van de club niks gezien oid... Misschien kom ik je wel tegen, zal ff daar rijden als het thuis erg nat is.
Verder mooi meegelezen maar weinig te melden.
Las wat over Tine die geopereerd moet worden. Vervelend, wat heb je precies aan je handen als ik vragen mag? Rianne flink geschrokken maar gelukkig goed afgelopen en Obelix een megamooie samenvatting die ik niet bijna letterlijk ga herhalen.
Royal: ik weet niet precies van wie uit het werd georganiseerd, maar het was erg interessant. Helaas liep het nogal uit. Wilde een hartslagmeter bestellen, maar dat is nu niet gelukt. Heb snel een briefje met mijn gegevens in de hand van de beste man gedrukt (hij is nl telefonisch heel slecht bereikbaar, mag hij het proberen hahah).
En ik heb last van het carpaal tunnelsyndroom, aan beide handen, maar rechts is het ergst. Alhoewel ik links nu ook best begin te voelen.
Nu maar naar bed, maar ben nog klaar wakker. Wat is het trouwens vervelend om s avonds/in het donker op onbekende en onverlichte wegen te moeten rijden. Gelukkig weer veilig thuis gekomen.
Biancacoo
Geplaatst: 26-11-13 07:55
goedemorgen, Tine cts had ik ook, nu geen last meer...kon al meteen de dag na operatie alles weer doen met mijn handen, maar dat schijnt heel verschillend te zijn. fijn dat het een interessante lezing was over hartslagmeters, ik hoop voor je dat je contact kunt krijgen om er een te bestellen. Vhu, drukdrukdruk.....dat je dat volhoud !!! Rianne..balen zeg, paardjes uitgebroken...gelukkig niets gebeurd.
gisterenavond de film snowdogs gekeken, hij blijft leuk ! verder..is het erg rustig hier zeg, hondjes soep gevoerd....straks weer op pad met ze..heb er zin in..
tine10
Geplaatst: 26-11-13 08:33
Goedemorgen
Bianca gaat zo weer door het bos scheuren.
Ik had voor vanmorgen op de planning om te gaan mennen met Thabor. Maar omdat ik een heel korte nacht heb gehad (was om half 1 nog wakker en zoonlief stond om kwart over 6 naast mijn bed), ga ik hem maar even ohz rijden, want de eerste keer dat ik nu ga mennen met hem, moet het wel goed gaat.
Even een vraagje. Is er hier iemand die verstand heeft van arbeidsovereenkomsten en eens naar die van mij zou willen kijken? Ik ben het er namenlijk niet mee eens maar moet het even goed verwoorden naar de werkgever toe.
(zucht en dan denk je een leuke baan te hebben gevonden).
@Tine: vervelend dat CTS. Mijn zwager had het ook, die is er inmiddels aan geholpen en -zover ik weet- pijnvrij nu. @Maisie: sorry, daar kan ik je niet bij helpen. @Rianne: jee zeg, da's even schrikken dan.
Verder sluit ik me deze keer aan bij de samenvatting van Obelix.
Zaterdag voor het eerst naar Nijkerk geweest. Stalbaas had helaas de finale niet gehaald maar ondanks dat vond ik het echt super om te zien daar. Volgend jaar gaan we weer
Heb me zojuist maar ziek gemeld. Snotverkouden, zit met van die heerlijke traanogen. Dat werkt dus niet en ook geen zin om mn collega's aan te steken.