[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:05

In mijn mail :-)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:19

tjonge wat een nachtbrakers hier...
toen lag ik echt op 2 oortjes hoor, haha

gem had weer pech met het oppaskindje :(:)
mel netjes in de lijst ge-eindigd.
VHU ook, met 3 starts.. (vind ik wel dan hoor :)) )
en naald erop uit met 2span.

hier planning maken voor alles dat nog gedaan moet worden voordat het weekend is..
en huiswerk maken.
(werken in huis zeg maar)

tussendoor meelezen hier :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:21

Hoe kun jij op 2 oren liggen bic? :+

tine shoppen. af en toe noodzakelijk :))

Ik heb m'n halve kledingkast aangetrokken :P Nu gauw wat eten :9

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:24

heel dik fluffie kussen :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:49

@ aks. Foto....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:27

Zo ben even afwezig geweest en er is weer veel gekletst.

Gem op zoek naar een nieuwe kar. Wat zijn je voorwaarden of heb ik daar overheen gelezen?
Ga zelf volgend jaar als mn centjes het toelaten eens langs Kraay voor een nieuwe wagen.

Aks heeft haar halve kledingkast aangetrokken? (ik hoop toch de inhoud van de kledingkast :P )

Tallechie leuk marathon met snuit !! Hopelijk gaat ie niet zo hard dat je het niet meer bij kan houden.
Hij kent het spelletje wel. Heb ook wel weer zin in marathon mag 8 december weer *\o/*

Verder gaat het hier zn gangetje. Zaterdag keuring met Robin. Moet het meelopen nog even goed
oefenen want dat snapt ie nog niet helemaal. Vanavond nog ferro longeren en stallen doen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:35

@Tine: Startlijst is inderdaad via de mail verstuurd. Kan hem wel doorsturen?

@Aks: Met je halve garderobe aan zul je het vast niet koud hebben! Hoop dat je het leuk hebt :D

@Maisie: Keuring met Robin, spannend hoor! Kun je er wat meer over vertellen? Ben niet zo thuis in de keuringen voor pony's. :)

Hier een rustig dagje.. Alvast weer even wat dingen inpakken voor de vakantie en vanavond kegelparcours van de vereniging.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:43

Maisie schreef:
Gem op zoek naar een nieuwe kar. Wat zijn je voorwaarden of heb ik daar overheen gelezen?
Ga zelf volgend jaar als mn centjes het toelaten eens langs Kraay voor een nieuwe wagen.

Eisen:
- lichte (wedstrijd-)marathonwagen, max. ca 200 kg,
- vier-wielig, lucht- of volrubber banden
- aan de eisen van SGMW voldoend.
- geschikt voor stokmaat ca 1.40 - 1.60 m
- enkelspan (tweespan geschikt mag, maar is geen must)
- bokstoel in het midden of verschuifbaar
- tot ca 2250 euro (hangt af van wat ik voor mijn huidige wagen terug krijg)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:37

Even egopost.
Net heerlijk dik uur getraind met Thabor. Eerst in de bak, ook veel galop geoefend (met 2 balken en dan tellen hoeveel sprongen). Daarna bezig geweest met middendraf. Ging eerst heel moeizaam, steeds in galop, maar toen ik stemhulp erbij ging gebruiken viel het kwartje en deed hij het heel goed. Daarna nog galop met stemhulp geoefend. Toen te paard het lint van de bak open gemaakt, de poort van ons erf geopend en een ritje over de maaipaden hier gemaakt. Hij was goed moe, het is mooi weer en geen tractor te bekennen, dus maar heel dapper gedaan. Laatste keer dat ik met hem buiten rit gemaakt heb was 1,5 jaar geleden, toen hij net bij ons was. Uiteraard was hij superbraaf.

Nu kruidnoten bakken met zoon

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:53

Poeltje het is geen officiele keuring maar een winter show.
Je moet je pony aan de hand voorbrengen in stap, draf en opstellen voor de jury/keurmeester.
Daarna plaatsen ze de pony's in volgorde van plaatsing. De 1e 2 per rubriek kunnen dan nog
strijden om dagkampioen. Pony's moeten er uit zien naar de eisen van het stamboek. Dat
betekend dat robin niet dik genoeg is en te lange manen heeft. Maar daar geef ik niets om het
gaat mij om de ervaring voor hem en of ie braaf is op vreemd terrein. Het is vlakbij daarom doe ik
mee.

@ gem ik zou geen clever nemen. Het is dat mijn man nog geen nieuwe wagen wil (geen geld)
anders zou dat wel wat wezen. Maar je wilt dus bijlegen tot 2250 met inruil van je huidige wagen?

Ik hoop dat als ik mijn wagen verkoop er rond die prijs voor te kunnen krijgen. Nieuwe zijn natuurlijk
wel duur dan zit je al snel tussen 4500-5000 euro. Die van remko is trouwens 180kg is een mooi gewicht.
Eisen voor SGMW is toch 1,25 spoorbreedte verder toch weinig? Succes met je zoektocht en als ik wat weet
laat ik het je weten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:48

Maisie: waarom geen clever? Spoorbreedte en gewichten zijn vastgelegd vanaf 2013, zag ik in de reglementen. Ik heb verder niet veel eisen, behalve gewicht en rolweerstand.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:27

Hmm, wel koud gehad.. Maar ook flink aantal uur stil gezeten en af en toe wat miezer
Maar was prachtig hoor!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 20:04

:wave:

Aks, zag gave foto op fb voorbij komen :j

Gem, wel leuk om bezig te zijn met jacht op nieuwe kar! Benieuwd waar je op uit komt. Wij hebben Clever en ik snap waarom ze afgeraden worden ;-) Je paardenbeest kan daar niet lichtvoetig voor lopen, het is zwoegen geblazen, ze lopen gewoon zwaarder over het algemeen. Schijnt dat die van ons nog meevalt, aldus de mevrouw waar ik keertje gelest heb :D

Maisie, ben jij nog op zoek naar andere kar eigenlijk?

Tine lekker gereden en nog uitgestapt langs maaivelden, het was er superweertje voor

zo, weer klein beetje bij :D

Wij hebben vanmiddag ook nog heerlijk ritje gemaakt, nog net wel paar druppels regen meegepakt op het eind, maar wat maakt het uit, we waren in absolute jubelstemming, wat wij niet hebben getrotseerd zeg met die dappere dodo voor de wagen! Op smalle weggetjes langs die werktuigen die de sloten afkanten en die vol doorwerkten, waardoor die maaidingen bijna tegen Mick aankwamen. Natuurlijk een huppel, maar toch superbraaf. Langs vier varkenskadavers die niet meer in de box pasten. Dat was het meest eng voor Mickerd, hij heeft daarna flink moeten hinniken van de spanning, maar o, wat was ik weer trots dat hij met klein beetje aanmoediging toch er langs loopt. En toen kwam er nog een tractor met zo'n platte wagen erachter waar van allerlei dingen op vastgeboden zaten en waar allemaal plastic van wapperde en die zo breed was op dat smalle weggetje dat wij door de berm langs de sloot moesten en natuurlijk vond Mick het spannend, maar het is goed gegaan en hij heeft daarna een heerlijk tempodrafje gedaan, waarschijnlijk van de spanning loslaten. Kanjer. <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:17

Ik lees van Wijkmans (oude berichten van VHU en Biancacoo) alleen maar positieve berichten. Zou een W van 250 kg beter lopen dan een Clever van ca 190 kg?

Vandaag kwam DHL namens SinterBartvB langs :D . Dank u <:) + :){ !

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:23

Ik heb een paar jaar een clever Uno gehad, maar daar kon mijn tutje prima voor zweven hoor. De meer recreatie achtige wagens hebben wel meer gewicht. Ervoor had ik een Roadster, dat was echt een beginnersfoutje, wat een rotkar was dat zeg. Die is ook binnen een jaar teruggegaan. Nu heb ik een Dekkers wagen, maar die heb ik nog te kort om over langdurige kwaliteit iets te zeggen. O en de Clever is alleen weggegaan omdat Det vanwege het smalle lamoen er niet meer voor wou lopen :P Anders had ik die nog steeds gehad. Al mijn karren zijn wel nieuw gekocht. Behalve mijn nieuwste aanwinst de Sulky oxer :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:26

Okee... het zou dan idd om de Uno / Duo gaan.

Vandaag heeft de nieuwe stagiaire op stal een keer op Ster gereden. Was geinig te zien hoe ontzettend fit Ster loopt en reageert nu ze geschoren is. Ze had zelfs een paar vreugde sprongetjes met 4 benen, waarbij het maar goed was dat de stagiaire goed plakt in het zadel *\o/* !

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:27

Even een vraagje aan jullie, hoeveel kan een paard ongeveer trekken als je doodgewicht (pallet met stenen) achter hem hangt in een zware bak?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:29

Afbeelding

Mooie driehoekjes toch? <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:32

@gem; mooi! :D

@prinsje; gave rit! :) lekker!

@ipsilonka; hoe lang wil je slepen? Bak slepen? Of wil je kracht opbouwen of??
Naar mijn mening verschilt het heel erg per type paard :)

http://www.endomondo.com/workouts/110409229
Het rondje van vandaag! :)

Ik heb het nogsteeds razend koud ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:35

Ipsilonka schreef:
Even een vraagje aan jullie, hoeveel kan een paard ongeveer trekken als je doodgewicht (pallet met stenen) achter hem hangt in een zware bak?

Das een probleem waar ik vorige week ook mee zat :') . Ik weet het ook nog steeds niet. Kwestie van uitproberen, vrees ik. Volgens mijn lesmees mag de pony niet in de "werkhouding" gaan, dus kop vooruit en met haar borst gaan trekken. Ze moet vanuit het achterbeen kunnen trekken, anders is het dode gewicht te zwaar. Maar het ligt er maar net aan wat je doel is.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:42

Afbeelding

Pablo 17 jaar 1,52 hoog (en ongeveer net zo breed :+ )

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:44

Afbeelding
Diddle, fjordje, 12 jaar (op deze foto) 1,37 hoog en smal
Hier met 650 kilo aan z'n kont ;) Maar dat was véél!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:53

gave foto's hier weer.
gem, cool man, zo'n trui..
en schaapie met gewicht leuren :)

hier een v Boxtel recreatie-marathon wagen...
kan met 1 vinger van zn plek duwen...
hoe dat in verhouding staat tot andere wagens, geen idee :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:12

Hi there ben ik weer :D
Heerlijke dag gehad. Zoonlief was gaan spelen bij vriendje dus had hele dag 'voor mezelf' :o erg he dat je daar zo van kunt genieten. Eerst heerlijk gewerkt, we zijn bezig nieuw onderwijs te ontwikkelen voor de 3e en 4e jaars, is super inspirerend om te doen. Daarna mocht ik van mezelf heerlijk relaxed naar de knollie bollies. Heb met Bente lekkere vlotte bosrit gedaan van dik een uur. Durf langzamerhand weer wat steviger te rijden. Zo'n verhuizing gaat ook mij niet in mijn koude kleren zitten, ze was een paar keer behoorlijk gaan springen/stuiteren onderweg als ik in mijn eentje op stap was en dat is niet bevorderlijk voor mijn zelfvertrouwen.... ben dan als de dood dat ik er nog een keer zo vreselijk afstuiter.... maar vandaag en ook de vorige keer alleen ging als vanouds. Lekker doordraven en galopjes en oortjes erop <3

Citaat:
Heb na een aantal reacties nu toch 2 interessante wagens op het oog (o.a. een chique Wijkmans, VHU).
Kan niet anders zeggen Gem dat die Wijkmans gewoon een super stabiele degelijke lichtlopende wagen is. Ook mijn instructeur, die toch behoorlijk kritisch is en veel wagens kent, was er heel enthousiast over. Mijn vorige Wijkmans was een recreatiemodel, maar die lag ook heerlijk op de weg / in het bos en liep ook heel licht. Alleen de remmen waren aangetast door zeewater, bleek helaas, heb ik toen helemaal moeten vernieuwen en dat was recreatiemodel met zo'n bankje. Mijn huidige Wijkmans heeft Brembo remmen, die werken perfect.

Ik vind de wagen die Ips nu heeft echt gaaf (de Dekkers). De wagen van Maisie is ook een Dekkers die vind ik ook echt mooi. Maar goed, dan heb je het ook over een totaal anders budget. Kraaij had een poos geleden een wagen op hard rubber in een soort paarsige kleur, ik kan daar echt van dromen hoor! Maar zoals gezegd ben ik zeer tevreden over mijn huidige wagen.

Mijn ponywagen was trouwens een Clever ik vond dat ook echt een fijn wagentje! Maar volgens mij wel minder degelijk dan de Wijkmans, twee keer nieuwe lagers op moeten laten zetten in een jaar tijd ....

@Jenkins ik vrees dat dat bij jou ook lagers zijn....
@Tine wat stoer van je dat je naar buiten bent gegaan, is lekker voor ze he even de benen strekken!
@Aks wat een fantastische rit zal dat geweest zijn enne.... koud :brr:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-11-12 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:15

De dealer is iig zo vriendelijk om de W op de weegbrug te zetten in zijn dorp, wanneer ik langskom :) .