Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)

Nu gauw wat eten
)

Maisie schreef:Gem op zoek naar een nieuwe kar. Wat zijn je voorwaarden of heb ik daar overheen gelezen?
Ga zelf volgend jaar als mn centjes het toelaten eens langs Kraay voor een nieuwe wagen.

Je paardenbeest kan daar niet lichtvoetig voor lopen, het is zwoegen geblazen, ze lopen gewoon zwaarder over het algemeen. Schijnt dat die van ons nog meevalt, aldus de mevrouw waar ik keertje gelest heb 

Anders had ik die nog steeds gehad. Al mijn karren zijn wel nieuw gekocht. Behalve mijn nieuwste aanwinst de Sulky oxer
! 
lekker!
Ipsilonka schreef:Even een vraagje aan jullie, hoeveel kan een paard ongeveer trekken als je doodgewicht (pallet met stenen) achter hem hangt in een zware bak?
. Ik weet het ook nog steeds niet. Kwestie van uitproberen, vrees ik. Volgens mijn lesmees mag de pony niet in de "werkhouding" gaan, dus kop vooruit en met haar borst gaan trekken. Ze moet vanuit het achterbeen kunnen trekken, anders is het dode gewicht te zwaar. Maar het ligt er maar net aan wat je doel is. 
Maar dat was véél! 
erg he dat je daar zo van kunt genieten. Eerst heerlijk gewerkt, we zijn bezig nieuw onderwijs te ontwikkelen voor de 3e en 4e jaars, is super inspirerend om te doen. Daarna mocht ik van mezelf heerlijk relaxed naar de knollie bollies. Heb met Bente lekkere vlotte bosrit gedaan van dik een uur. Durf langzamerhand weer wat steviger te rijden. Zo'n verhuizing gaat ook mij niet in mijn koude kleren zitten, ze was een paar keer behoorlijk gaan springen/stuiteren onderweg als ik in mijn eentje op stap was en dat is niet bevorderlijk voor mijn zelfvertrouwen.... ben dan als de dood dat ik er nog een keer zo vreselijk afstuiter.... maar vandaag en ook de vorige keer alleen ging als vanouds. Lekker doordraven en galopjes en oortjes erop
Kan niet anders zeggen Gem dat die Wijkmans gewoon een super stabiele degelijke lichtlopende wagen is. Ook mijn instructeur, die toch behoorlijk kritisch is en veel wagens kent, was er heel enthousiast over. Mijn vorige Wijkmans was een recreatiemodel, maar die lag ook heerlijk op de weg / in het bos en liep ook heel licht. Alleen de remmen waren aangetast door zeewater, bleek helaas, heb ik toen helemaal moeten vernieuwen en dat was recreatiemodel met zo'n bankje. Mijn huidige Wijkmans heeft Brembo remmen, die werken perfect.Citaat:Heb na een aantal reacties nu toch 2 interessante wagens op het oog (o.a. een chique Wijkmans, VHU).