[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:38

Goedemorgen allemaal!

@ Janouk/Tine/PrinsjeH; Bubbles begint weer maf te worden :+ Dus volgens mij gaat het wel goed! Ze heeft heerlijk in de woonkamer liggen slapen, ze heeft even naast bed gelegen, maar blijkbaar was dat niet prettig genoeg ;) Ze is nog wel erg moe, maar dat komt van de narcose. Ze at vanochtend weer als vanouds.

Nou, ik heb echt helemaal niets gehad tijdens mijn dienst. Wel saai hoor, maar ook weer erg makkelijk verdiend!

Janouk weet je al wie de nieuweling is?

Tine ik hoop dat de fysio wat kan betekenen voor Thabor!

Ik kleed me even om en dan spring ik op de fiets om naar stal te gaan. Het zonnetje schijnt hier! Ik ga lekker het bos in.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:43

Ooh frensie! Geniet ervan! Jaloers! :D
Vind het wel nog best fris, maar inderdaad verder ziet het er heerlijk lente uit! :)
Ik ga na school nog even, wil ook rijden, maar dan wel in de bak, haha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:57

Idd nog fris, maar ik zie een heerlijk zonnetje en niet zoveel wind als gisteren, super dus!

@Frensie: veel plezier!

@Tine: succes met de fysio :(:) .

@Prinsje: drukke dinsdag :(:) .

Hier even kantoor en dan paardjes en dan nog wat huishouden en vanavond met dochterlief naar de rijles.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:13

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:58

Jeeee bicci wat een vreselijke toestand bij dat wildrooster...maar ik vind het persoonlijk ook het allerstomste wat je je als menner of ruiter maar in je hoofd kunt halen....over een wildrooster heen rijden... niet goed snik !!!! -:(- die paarden hadden hun benen kunnen breken....ik weet dat erg veel mensen gewoon over wildroosters heen rijden...maar echt.........hoe stom kun je zijn !!! dat bewijst dit bericht maar weer...
sorry voor diegene die er wel gewoon overheen gaan......maar dit is mijn mening...en dat word het vanzelf als je eigen paard er door zakt of als je het zoals ik ooit hebt zien gebeuren bij een ander die ook dacht,...dat kan makkelijk.. ^) niet dus..

Frensie lekker rijden, en rustige dienst gehad...verder moet ik nog bijlezen... :roll:

Hey Akshay...gezellie dat je er weer bent !!!! hoe is het met bollie wollie dan ??! alles goed ??

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:16

Pffff... heb het buitenritje weer overleefd...
Mevrouwtje begint een iets TE goede conditie te krijgen... man man man... wat een energie. Het leek wel een tuiger zoals ze aan het draven was, kan je totaal niet lekker lichtrijden. En maar woest doen. En het aparte is, aan het eind wilde ik een stuk stappen, zolang je dan nog IN het bos bent, vindt ze dat heel heel moeilijk en is ze vooral aan het dribbelen. Zodra ik op het asfalt kom, uit het bos en richting stal, voel je het hele paard ontspannen onder je en kan ze opeens wel stappen... gek ding :+

@ Avaluna gaan de rijlessen bij jullie nog gewoon door?

@ Biancacoo hoe gaat het met de 'puppies'?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:36

@biancacoo; met bolliewollie gaat alles hartstikke goed :D

@frensie; een blij paard dus, oeps =) lente in d'r bol?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:10

Ben ik weer. Fysio denkt dat het probleem in rechtervoorbeen zit. Dat Rembrand daarom links niet wil optillen, dan komt er teveel gewicht op rechtsvoor. Hij heeft aan rechterkant bij buik ook een bloeduitstorting, dus wsl een te wild partijtje stoeien tijdens vakantie. Moet hem iedere dag longeren (geen zadel of tuig, want hij heeft op rug ook last) zodat bloeduitstortingen en spierpijnen sneller oplossen.

Ga nu snel weer verder, heb nog een waslijst aan klussen en straks komt ook nog vriendinnetje van zoon paardrijden (heb voicemail al ingesproken, wil eerst even weten of ze ook op manege komt, dan mag ze niet komen)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:26

Ik heb zojuist ook de verzorgster laten weten dat ze alleen kan komen als ze niet meer naar de manege gaat... Wil het risico daarop ook niet lopen, naar beide kanten niet, dat zij iets meeneemt vanaf mijn stal, of dat ze iets meeneemt naar mijn stal..

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:06

Oke tine, nou hoop voor jou en rembrand dat het snel over mag gaan en dat die dan maar niet meer zo wild moet stoeien ;)

Akshay, dat vind ik ook wel logisch dat je het zekere voor het onzekere neemt, je wilt geen risico's lopen zo simpel is het.

Het rendac is hier net geweest en heb spontaan geen honger meer in mijn broodje, de koe gleed er stomweg tussen uit en nou ja zag er vies uit, uiteindelijk wel veilig mee genomen maar ieuwl...
ik kom net van het werken, had me vanmorgen flink verslapen O:) gebeurd anders nooit, dus geen idee.
maar was nog op tijd 2 minuten van te voren aanwezig :D haha.
Ik ga zo naar de fysio, wil weer gaan hardlopen maar het ziekenhuis verbied het, de huisarts vind dat het moet kunnen met extra controle en begeleiding van mijn fysio waarmee ik een goed plan ga opzetten om weer te gaan hard lopen is al weer 5jaar geleden ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:56

@Frensie: ik woon niet in NL ;) , het is dat ik bokt heb, anders had ik niks geweten van het hele Rhino-verhaal :o . Onze paarden staan iig met z'n drietjes dag en nacht buiten en hier is dus als het goed is verder niks aan de hand.
Gwin al lekker de lente in d'r bol, dus := .

@Nien: niet leuk zo'n koe.. :(:) , hopelijk kun je weer rustig opbouwen met lopen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:00

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:14

Ach maak me niet meer zo druk om het Rhino eerlijk gezegd.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:33

@ Tine; ik hoop dat Rembrand snel weer goed wordt!

@ NS; waarom wil het ziekenhuis niet dat je gaat hardlopen?

@ Avaluna; aha, daarom wel lessen bij jullie.

Hier lekker middagje gehad. Bezig geweest met de babyquilt voor schoonzus, al paar weken niets aan gedaan en baby komt al over een paar weekjes! Daarna weer op de fiets naar stal om met het friesje een beetje te rijden. Paardjes binnen gezet en naar de winkels gefietst en nu koken en wachten op manlief.
Friesje snapt niks van het aandrijven, hij gaat vooral op stem vooruit. Maar vandaag heel simpel over de hoefslag gestapt op beide handen, daarna wat grote figuren, rondje draf op beide handen, weer even stappen, halthouden, stappen, weer wat draven, weer wat stappen en nog even wat oefeningetjes op zijn rug gedaan; dameszit, achterover liggen. Alles lekker met een los contact, hij moet eerst maar leren op zijn eigen benen te lopen in balans.

Vanavond lekker he-le-maal niks doen :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:46

5-6 jaar geleden heb ik een ongeluk met paard gehad wat uit eindelijk dus veroorzaakt heeft dat ik 2 weken in het ziekenhuis lag, geopereerd werd en na 4 dagen weer naar huis mocht. Mijn been was zo gebroken dat ik er allemaal pinnen en schroeven in heb zitten waardoor het ziekenhuis het niet verantwoordelijk vind als ik ga hardlopen.
Ik heb een half jaar in rolstoel gezeten en daarna langzaam met krukken opgebouwd, na een jaar kon ik zelfstandig weer lopen.
Alleen heeft het ziekenhuis wel meer dingen gezegd en de eerste jaren ben nu echt een jaar redelijk pijn vrij veel onderzoeken gedaan altijd gezegd dat ik nergens last en pijn kon van hebben, terwel ik duidelijk pijn had.
Maar het ziekenhuis heeft gezegd toen dat ik best weer kon gaan hardlopen en paardrijden, nu laatste controle mocht het niet maar alles was nog goed en stabiel als daarvoor dus nogal krom.
Heb met de huisarts en fysio gesproken en die keuren het goed waardoor ik met de fysio nu samen een schema gemaakt heb om te gaan hardlopen en met extra controles lijkt het nu toch allemaal door te gaan.
Dit wil ik met oog op afvallen heel graag :D vandaar.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:28

@Akshay: moet nog zo wennen aan je naam :o En nog altijd dezelfde verzorgster? Goed zeg!
@Tine: op zich wel 'fijn' bericht toch (klinkt beetje raar, realiseer ik me), maar zo'n bloeduitstorting en spierpijn is lastig, maar minder ernstig dan die taferelen die je al met hem hebt meegemaakt, denk dat je wel opgelucht bent toch?
@Frensie: fijn dat Bubbles weer praatjes heeft gekregen en jij hebt lekker genoten van paardendagje
@Avaluna: veel plezier met dochterlief naar les en ben benieuwd in welk buitenland je woont?
@Bicci: heb je linkje nog niet bekeken, straks ff doen
@Biancacoo: over een wildrooster zou ik ook niet doen :n veel te zuinig op de benen van paardmans
@Nienschaap: heeft hele goede voornemens (hardlopen) en zielig van de koe

Op werk was inderdaad 'lekker druk'… zo af en toe sta ik gewoon letterlijk te tollen op mijn benen, maar goed, heb het weer overleefd :D

Ben hard aan het twijfelen om lekker thuis te blijven en Mick vrije dag te geven. Hij heeft ook niet meer met de bal gespeeld, maar wel hele dag buiten gestaan, dus moet op zich wel kunnen.

Eerst maar eens hapje eten en dan zien we wel weer...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:48

Ben dood %) ...... oppaskinders zijn net opgehaald.... een hele dag 5 kinderen in totaal is best veel..... *respect voor mijn moeder met 6 kinders*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:02

oef, :(:) voor gem!

jeetje NS, dat is heftig, hopelijk blijft het hardlopen goed gaan

@tine; hoop dat het helpt voor Rembrand, het longeren, en dat hij gauw van zijn pijn/last af is!

Hier een fijne afsluiter van de dag gehad! :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:05

@ Gem; mijn man is er eentje van 7 %)
Mijn schoonmoeder zegt altijd; als je 3 kinderen kan opvoeden, kan je er ook 7 opvoeden....

yeah... sure... 8)7

Hier even baalmomentje. (Framboos)
Het kampioenschap voor die school is verplaatst. Logisch. Maar buiten mijn weten om. Nu ben ik het wedstrijdsecretariaat voor onze rijvereniging. Aangezien het kampioenschap onder naam van onze vereniging wordt gereden, ben ik de 'verantwoordelijke' voor de juiste gang van zaken tijdens de wedstrijd. Dus punten goed invoeren in het Concours programma, lijsten laten aftekenen, noem maar op. Ik heb de startlijst ook in elkaar gepuzzeld en omdat er ook deelnemers zonder startpas meedoen, moet er tijdens het invoeren nog wat gepuzzeld worden. Die resultaten van de ruiters zonder startpas moeten natuurlijk niet perongeluk naar de KNHS gestuurd worden :n
Maar nu is er een datum geprikt; 14 april. En dan kan ik dus niet want dan wil ik de endurance in Kootwijk rijden. En die wil ik heel graag rijden. Maar nu voel ik me bezwaard. Ik wil niet mijn laptop meegeven aan iemand anders om het secretariaat tijdens de wedstrijd te doen, op mijn laptop staat het concours programma. Mijn man wil ik mee als groom, maar die is eigenlijk ook nodig op de wedstrijd voor de EHBO. Wij zijn maar een kleine vereniging en mijn man, een vriend van ons en ik zijn eigenlijk 'de regelaars' voor de wedstrijden.
Pfff dus nu baal ik. Konden ze het niet even overleggen met mij... Hoe moet ik dit nu oplossen... Wie kan en wil het voor mij overnemen, want ja, zie maar eens iemand te vinden die zijn hele zaterdag wil opofferen om het secretariaat te doen. Dus even een flink baalmoment. En kan het niet op manlief 'afreageren' want die is de hele avond foetsie.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:18

Frensie...dat is echt balen..lastig iemand die het secretariaat wil doen...ik hoop dat je iemand kan vinden...
Tine..wat vreselijk balen van Rembrand....ik duim heel hard voor je dat het weer helemaal goed komt met hem...hebben ze zich zo misdragen toen je op vakantie was ??? had je oppas die misschien iets gezien heeft ? ?
NS..heftig om je been zo te breken....
Akshay..fijne dagafsluiter...altijd super toch *\o/*
Gem helemaal kapot....lekker uitrusten dan nu !! :j

De puppen doen het prima....Eagle zijn 2e oor is dan nu eindelijk met wat hulp van tape ook rechtop gaan staan !! :D en blijft zonder tape staan !! helemaal blij mee....
nou..ik ga plat......slaapzeee allemaal :z

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:19

Frensie, best krom dat zoiets niet even overlegd word als je zo'n grote rol eigenlijks ook meespeelt in de kampioenschap.
Ja vind er dan inderdaad maar eens iemand voor, lijkt mij ook best lastig zo'n hoop verantwoordelijkheid.
Niks voor mij maar ik kan die dag ook niet hier staat ook een wedstrijd gepland en me vriend komt dan ook weer terug uit Denemarken :D.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:50

Goedenavond
@Frensie, framBOOS, :(:) even overleggen had zeker geen kwaad gekund... .
@Nouvel, *\o/* leuke foto's van knappe Fif en jij in de mensport :j
@Biancacoo, is druk in de weer met rechtopstaande oren en plakband :D :):)
@Gem, :(:)
@Tine, hopelijk is Rembrand snel weer de oude....
@Avaluna, heeft lekker genoten van de peerdjes (en dochterlief in de les vanavond).
@PrinsjeH, je mag jezelf best een avondje vrij geven na een dag zo hard werken... als peerdje lekker buiten geweest is zal hij dat vast niet erg vinden ;)

Ik heb Brutus even gelongeerd en daarna heb ik nog even gereden..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 01:02

@Frensie: ik kan me voorstellen dat je je rot voelt, maar tjee, ze hadden echt eerst met jou/jullie moeten overleggen.
Hahaha, niet zo spannend, hoor, we wonen in Duitsland, maar een stukje de grens over bij Zuid-Limburg.

@Ollie: zo leuk dat je weer ohz aan het rijden bent!

@Nien: schijnt normaal te zijn al die verschillende meningen, fijn dat je nu een schema gaat maken om weer langzaam te starten met lopen.

@Biancao: hahaha, fijn al heeft zo'n hangend oortje ook wel iets liefs <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:15

:wave:
*kruipt even uit meeleesmodus*

thanx ollie!
ik heb 'm niet meer, vanmiddag even langs de boekwinkel! 8-)

verder voor iedereen die het nodig heeft sterkte en een fijne dag en werkze!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:31

Goedemorgen allemaal!!

Ben alweer vroeg uit de veren, vandaag een dagje werken op kantoor. Tussen de middag wel even naar de honden en stalletje uitmesten. En vanavond nog even rijden.

Fijne dag allemaal!!