[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:35

Ik wordt ook gek van het KNHS :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:36

Ga je dan een tweespan wagentje kopen Rhine?

Dat vind ik echt slordig van die vereniging zeg. Ben zelf jarenlang secretaresse geweest van een rijvereniging omdat er ook zo vaak fouten werden gemaakt dat ik het op een gegeven moment zelf maar ben gaan doen. Maar als je geen startkaart hebt en het is hun schuld moet je gewoon zeggen dat je blanco startcoupons wilt. Volgens mij kan dat al wel, dus je aanvraag morgen direct versturen en dan moet de vereniging je blanco coupons geven (dus voor niets) het is hun schuld lijkt me als je niet kan starten.

@Biancacoo aardig als je je vriendin in wilt seinen. Trailer en wagen zijn in prima staat etc, hou niet van zooi :o ;)
Denk ook niet dat een borstbeschermer veel uitmaakt hoor, denk dat ze zich gewoon rotverveelt in de bak, en dan ook nog een binnenbak. Geef haar persoonlijk geen ongelijk :x Wat Tine schrijft, functie van onderlegger is bescherming tuig.

Zag dat plaatje in de mensport, ik dacht direct aan de rode velgen te zien, zo'n jochie en dan ook nog locatie Noorden des lands: dat moet het zoontje van Tine zijn :+

Citaat:
VHU, betaal je daar nou eigenlijk nog extra voor? (naast het stalgeld) dat iemand rizanta longeert, ment o.i.d.
Yep. Sta dus bij een trainingsstal. Maar ik betaal gewoon pensiontarief, kan wel een all in prijs afspreken dan wordt ze in principe elke dag getraind maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik betaal gewoon 2x per week menles, en als ik een keer niet kan wordt Rizanta dus gewoon door hun gemend. Omdat ik maximaal 4x per week op en neer wil rijden wordt ze daarnaast ook nog 1x per week gelongeerd. Zo heeft ze in de week verspreid 2 rustdagen. 't Principe is dat ik 2x rij, 2x men. En dan longeren ze haar een keer.

Denk dat ik op termijn ook wel met 1x per week menles of 1x per 2 weken menles toekan. Maar voor nu wil ik eerst vertrouwen opbouwen en dat gaat op deze manier prima. Dus even investeren maar dan hoop ik wel iets goeds opgebouwd te krijgen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 01-02-11 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:36

@Rivaldo, ik heb deze week ook een startkaart aangevraagd voor Simba en zag gisteren al dat deze startkaart stond bij www.mijnknhs.nl . Je vult zelf het startkaartformulier in en eveneens dien je kopieën uit je paspoort mee te sturen (incl. officiële meting volgens mij) . Je vereninging hoeft je volgens mij alleen maar aan te melden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:37

Die kopieen hebben ze ook allemaal, maar ik krijg dit nu terug van het knhs en ik heb het idee dat die kopieen ook niet mee gestuurd zijn door de vereniging.

Ik denk niet dat ik nu nog kan bellen naar het knhs? hihi.. zal het morgen gelijk even doen, zou fijn zijn als het voor de 13de alsnog kan, heb mij er zo op verheugd :(

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:40

Dat is inderdaad wel vreemd ! Je hebt het pakketje (aanvraagformulier en kopieën) niet in zijn geheel terug gekregen ? Ik zou gewoon even bellen, ik weet nog dat ik toendertijd een keer ook erg haast had en toen mocht ik alle gegevens faxen en had ik nog binnen een paar dagen (en op tijd) mijn startkaart en coupons in huis.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:41

Gewoon morgen knhs bellen, als je de 13e wedstrijd hebt, zou het nog moeten lukken hoor! Even situatie uitleggen, evt paspoort scannen en dan mailen. Komt vast goed.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:42

@ VHU mijn mini wagen is enkel en dubbel span en mijn groten word omgebouwd, is al besproken met de koesten maker.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:48

Vind het wel knap dat je weet wat je over 5 jaar gaat doen, ik heb werkelijk geen idee :o

Kijk, boos op KNHS kan wel, maar als zij verkeerd ingevulde formulieren krijgen, moeten ze het retourneren. Heel vaak krijgt KNHS de schuld, terwijl de fout net zo goed ergens anders kan liggen.

Van welke vereniging ben je trouwens lid geworden Rivaldo?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:50

he balen dat de vereniging een fout maakt rivaldo...

ik ga zo bedje toe denk ik.. we zijn hier allebei gebroken..
ik ben me rot geschrokken van dat bericht van exklasgenootje, en dan dat gejengel met die boiler/kookplaat/stroom en dan ook nog andere gezeik-dingen erbij...
morgen moet ik naar school, voor 't eerst in 3kwart jaar met de trein weer :P moest zelfs opzoeken hoe laat ie ook weer vertrok enzv :P
'smiddags ga ik lekker met 'n klasgenootje wii-en, :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:52

VanHuisUit schreef:
Vind het wel knap dat je weet wat je over 5 jaar gaat doen, ik heb werkelijk geen idee :o

Kijk, boos op KNHS kan wel, maar als zij verkeerd ingevulde formulieren krijgen, moeten ze het retourneren. Heel vaak krijgt KNHS de schuld, terwijl de fout net zo goed ergens anders kan liggen.

Van welke vereniging ben je trouwens lid geworden Rivaldo?

Tegen dat gok ik dat men kar versleten is :o en wil ik een wedstrijdwagen :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:52

bedankt ollie :D.. moet nu alleen wel zelf de kosten betalen (die hoefde ik niet te betalen van de vereniging staat op de site) Misschien valt daar nog wat over te regelen en anders is het niet anders.

VHU: ik ben zeker niet boos op het knhs hoor, die doen enkel wat ze moeten doen, maar kunnen niet verder vanwege de info die de menvereniging gegeven heeft.
Ik heb mij aangemeld bij haarlemmermeerruiters :).. kan daar in de toekomst ook gaan lessen. Zaanse ruiters vond ik zelf een mooie accomodatie en fijn publiek, maar ik moet dan 4x in het jaar helpen en dat gaat mij op dit moment niet lukken om steeds helemaal daar heen te gaan.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 01-02-11 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:53

gaat vaak rommelig bij de KNHS, ik heb gelukkig nog nooit echt problemen gehad...
wil nog samengesteld coupons aanvragen, maar ik kijk eerst even af hoe het met Fifi gaat, ik wil geen ongelukken... :+

mijn stekkie groeit ook niet snel genoeg trouwens...
heb ook nog steeds mijn wagen te koop, is een superfijne wagen, maar je moet het net zoeken...
veel mensen willen bankjes achterop om mensen mee te nemen, tja, echt fijn zitten kun je inderdaad niet achterop, maar mijn groom staat ook eigenlijk altijd...
en even tijdens een proef zitten gaat prima...

Mensport is hier vandaag ook binnen gekomen!

onderleggers gebruik ik in principe ook niet, ik heb wel 2 schapenbont onderleggers voor als ze zich evt doorloopt...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:00

Heb de mensport ook gehad. Had zoontje denk ik niet herkend, maar wel leuk dat hij er in staat.

Onderleggers gebruik ik ook niet. Alleen bij schoftje omdat de schoft te hoog is. Nu past hij beter. En ohz gebruik ik een dun dekje.

HEb net een nieuwe wagen en ben er blij mee, oude heb ik onlangs verkocht.

Laura vervelend dat het zo gelopen is, maar hoeft idd geen fout van knhs te zijn. Gewoon bellen. je hebt dan nog bijna 2 weken moet wel lukken.

Ik zal binnenkort paspoort opsturen om over te schrijven. Heb veale in april 2 jaar, maar omdat ik naar les ging en wedstrijden reed kon ik hem nooit opsturen. Nu wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:03

@Nouvel ik heb je toch enigszin geprobeerd te sponsoren door het overnemen van een van je menschorts :+

Ga morgen even onderleggertje ophalen voor Rizanta, die heeft ook zo'n enorme schoft denk dat het met onderleggertje net even wat prettiger ligt allemaal. Wordt saai neopreen onderleggertje }:0

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:08

VanHuisUit schreef:
@Nouvel ik heb je toch enigszin geprobeerd te sponsoren door het overnemen van een van je menschorts :+

Ga morgen even onderleggertje ophalen voor Rizanta, die heeft ook zo'n enorme schoft denk dat het met onderleggertje net even wat prettiger ligt allemaal. Wordt saai neopreen onderleggertje }:0

:D ja thanx! 8-)
je krijgt nog wat terug hoor! ;)

ja, met een hoge schoft is het wel fijn inderdaad...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:14

Voor riv ook een neopreen onderlegger eronder (tijd niet gehad omdat ik het dom weg vergeten was) en daardoor heeft hij precies op die plekken witte vlekken. Weet niet of het al wit daar was, maar precies op de plekken waar de kussens rusten is wel heel verdacht. Denk dat het door het vele zweten komt en het dan niet goed kon ademen, zo'n onderlegger is dan erg fijn :)..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:18

Ik heb wel een neopreen hoes om de singel.
Eerst altijd een bontje, maar die drogen zo slecht en daar komt zoveel zand en bagger in...
Toen vond ik een tijdje terug zo'n neopreen hoes en dat gaat dus ook prima, en dat is veel makkelijker in onderhoud!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:37

Van Rijs maakt van die hele fijne onderleggers met van die stiknaden erin waardoor ze makkelijk in je schoftje te buigen zijn. Zo stom, ik was er vorige week omdat ik andere strengen wilde en toen ben ik dat helemaal vergeten :o?

Ik vind de wagen die je te koop hebt staan een super fijne wagen :j Helaas nu ook geen geld maar goed wie wel :7

Voor Rizanta vind ik een tweewieler ook wel heel mooi. Weet niet wat het is, maar ik heb dus blijkbaar iets met tweewielers. Bij de grotere concoursen had/heb je altijd zo'n tuigpaardenrubriek en dan die 'dames-rubriek'. Dan rijden ze met die prachtige tweewielers, dat vind ik zo ontzettend mooi om te zien. Tandem met een tweewieler vind ik ook super gaaf. Maar dan wel een tweewieler met een klassiekere touch, zo'n gig zeg maar, zoiets...en dan die zwarte ...
http://link.marktplaats.nl/396902766

Zijn de haren ook geknakt of beschadigd Rivaldo? Dus dat de haren wit zijn geworden? Zou wel zonde zijn.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:39

Mijn ideal tuig ligt heel goed!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:40

Ik heb onderleggers van (volgens mij) ifever hier op Bokt. Bijpassend menschort ook erbij, alleen gebruik ik die zelden. Heb momenteel alleen een onderlegger onder mijn schoftje. Die bij de borst gaat altijd draaien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:40

ik vind tweewielers ook prachtig, vooral die met die grote harde wielen...
bij Gerard heb ik wel eens met zijn v.d Mee tweewieler gereden, dat is echt een superfijn ding!

edit, vhu, wie weet staat mijn wagentje er nog wel even... ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:43

Een hans van der mee tweewieler vindt ik erg duur.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:45

Ben ik ook weer even. Gelukkig niet op zoek naar een kar ben erg tevreden met de mijne.
Ik heb dus weer niets met tweewielers.

Vandaag moest onze oude kat naar de DA om bloed te laten prikken omdat ze zo mager is.
Maar ze is gelijk onder het mes gegaan en er is een schildklier verwijderd die was te groot
en er zat ook een tumor aan vast. Nu is ze wel een beetje zielig en ligt lekker binnen.

Ben niet bij de paarden geweest moest eerst de kat ophalen toen snel eten en door naar de puppy
cursus. Joep doet het goed hij leert wel snel en is braaf.

Nou ik ga snel even de cavia's voeren en naar bed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:46

maisie sterkte ermee...

ze zullen best duur zijn die tweewielers, maar ze zijn wel super om mee te rijden, geweldig geveerd ook!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:10

Ach wat sneu Mais. Maar wat goed dat je heen bent gegaan want er was dus wel degelijk iets goed mis!
Heb je alweer foto's van jullie Joep <3

Dus die tweewieler van V/d Mee ligt er echt lekker achter? Die heeft luchtvering geloof ik en onafhankelijke bomen. Ik zou daar gewoon eens moeten gaan proefrijden, dat schijnt te kunnen. Mooie oefening voor Rizanta, voor mij en zo kun je eens proberen hoe dat ligt met zo'n tweewieler.

Ik vind inderdaad die met die grote harde wielen echt zo gaaf. En dan een mooi chique peerd ervoor en zo'n mooie hoed... :j
Groot voordeel van (moderne) tweewielers is dat je ze kunt ophangen aan je trailer. Dus geen koetsenframe nodig.