[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:37

Onze Snuitje was in omgang een schatje maar als hij zijn kop verkeerd had staan konden zelfs de beste menners hem niet meer aan hoor. Was ook een Welshje. Ze zijn zooooo schattig maar mening groot paard is makkelijker. Maar Kyano is nog zo jong en nog maar net beleerd, daar kun je nu nog niets definitiefs van zeggen.

Klinkt goed Barney!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:47

Ik zou ook niet castereren toydoll,wij hebben dit eens gedaan bij hengst die gewoon braaf was en bij mijn merrie in span liep.daarna was karater weg en was hij overal bang voor in de wagen.ik zou het niet aanraden.mijn pony,s heb ik hup zo ingespannen en na 2x kon ik alleen gaan als ik wou,maar niet iedere pony is zo mischien verwacht je teveel van hem.ga lekker kilometers maken naar buiten.waarom in de bak gaan je zegt zelf dat hij buiten braver is.succes in ieder geval weet niet waar je woont vast verweg anders wou ik je best helpen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:08

Als de je pony in de omgang verder rustig is, dan zou ik hem ook niet laten castreren toydoll. Mijn pony is nu 9 en is ook hengst, wel een met een super karakter, heeft nog nooit gebokt of gestijgerd voor de wagen en wil altijd werken. Is het misschien een tip om je pony eerst te longeren en dan een rustpauze en daarna in te spannen? Dit doe ik namelijk altijd als wij sgwm wedstrijden rijden, dan is die van mij rustiger in de dressuur. Mss stressless geven van primeval, maar dat werkt niet bij iedere pony.

Vandaag voor de eerste keer in 5 jaar de leidsels uit handen gegeven en achterop de wagen meegereden. Wat geweldig om te zien hoe een ander met mijn pony kan sturen en ontzettend leuk om een compliment te krijgen dat hij zo fijn te rijden is :D , ging bijna naast mijn schoenen lopen, hahaha. Deze week geen kilometers gereden, alleen dressuurmatig gereden, longe en lekker buiten, genieten van het zonnetje {:}

Zijn de wedstrijden in Duitsland en Belgie ook voor de klasse 1? Weet iemand dat? Ben daar wel benieuwd naar.

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 07:49

In belgie bestaat nog geen mendurance helaas

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:14

Na een lekkere rust pauze ga ik de dames morgen weer inspannen en gaan we een lekker tripje maken

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:44

Leuk! Ik duim voor mooi weer voor jullie!

Confetti: goede tip weer, ga ik ook proberen! Thanx!

Casteren ga ik idd niet doen, iig niet om deze reden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:01

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:56

Ik ben gevraagd een artikel te maken over de mendurance Ysselsteyn voor de mensport. Ik zoek een mooi sfeer plaatje om erbij te plaatsen. Mijn mobiele foto's zijn van onvoldoende kwaliteit. Wie heeft iets voor mij?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:04

Napie schreef:
Ik ben gevraagd een artikel te maken over de mendurance Ysselsteyn voor de mensport. Ik zoek een mooi sfeer plaatje om erbij te plaatsen. Mijn mobiele foto's zijn van onvoldoende kwaliteit. Wie heeft iets voor mij?

Wat leuk,ik heb geen foto,s helaas

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:09

Helaas dit keer geen foto's, misschien de groom van Laura.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:16

Ik weet niet waar onze pony's last van hebben maar ik geloof dat ik ze niet moe krijg. Na de wedstrijd drie dagen rust maar de dag erna al lopen stuiteren. Donderdag dacht ik een rustig ritje te rijden, waren ze toch druk. Met dertig km per uur voorbij geraasd. Negen km gereden met 16 km per uur over de weg, ik deed niets en liet ze hun eigen ding maar doen. Gisteren waren ze ietsje rustiger maar het hield niet over na 9,5 km. Vanmorgen in de bak gezet om uit te mesten, gingen ze weer uit hun plaat. Daarna in de paddock gezet, ik zit me af te vragen hoe dit kan na 70 km deze week. Ze zijn super vrolijk en ondeugend.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:26

Barney1978 schreef:
Ik weet niet waar onze pony's last van hebben maar ik geloof dat ik ze niet moe krijg. Na de wedstrijd drie dagen rust maar de dag erna al lopen stuiteren. Donderdag dacht ik een rustig ritje te rijden, waren ze toch druk. Met dertig km per uur voorbij geraasd. Negen km gereden met 16 km per uur over de weg, ik deed niets en liet ze hun eigen ding maar doen. Gisteren waren ze ietsje rustiger maar het hield niet over na 9,5 km. Vanmorgen in de bak gezet om uit te mesten, gingen ze weer uit hun plaat. Daarna in de paddock gezet, ik zit me af te vragen hoe dit kan na 70 km deze week. Ze zijn super vrolijk en ondeugend.

Dat is toch juist fijn,pony,s hebben voorjasr in hun hoofd.hier is ook alles mega fit

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:32

Ik maak me wel wat zorgen. Om onze stal in de buurt hebben drie stallen paarden met Droes. Nu is er bij ons net 1 nieuw gekomen van een handelsstal. Fjord hoest en heeft snot. Dierenarts is wel geweest en zal eerder een virus zijn maar inmiddels zijn er nog twee aangestoken. Ik ben blij dat mijn pony's als enigste in de buitenstallen staan maar ze laten dat paard met snot wel bij anderen. Pensioneigenaars hebben er wat van gezegd maar leed is al geschiedt. Ik word er zelf simpel van, waarom laat je een paard dat zo hoest en snot heeft bij anderen staan en neuzen. Ik hoop dat onze pony's niet aangestoken worden want ze zijn nu al zo fijn op conditie en dat geeft gelijk een terugslag.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:52

Barney1978 schreef:
Ik maak me wel wat zorgen. Om onze stal in de buurt hebben drie stallen paarden met Droes. Nu is er bij ons net 1 nieuw gekomen van een handelsstal. Fjord hoest en heeft snot. Dierenarts is wel geweest en zal eerder een virus zijn maar inmiddels zijn er nog twee aangestoken. Ik ben blij dat mijn pony's als enigste in de buitenstallen staan maar ze laten dat paard met snot wel bij anderen. Pensioneigenaars hebben er wat van gezegd maar leed is al geschiedt. Ik word er zelf simpel van, waarom laat je een paard dat zo hoest en snot heeft bij anderen staan en neuzen. Ik hoop dat onze pony's niet aangestoken worden want ze zijn nu al zo fijn op conditie en dat geeft gelijk een terugslag.

Denk dat je er helaas weinig aan kunt den,hopen dat jou pony,s het niet krijgen en zorgen dat geen andere paarden bij hun komen.
net even gereden gewoon rustig met stap momenten en ook even stil gestaan want mijn opa kwam naar buiten.maar wel 20,5km gereden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:58

Is dan je grote angst he Barney als je zo aan het trainen bent en ze zo super fit zijn. Dat door zoiets al je moeite voor niets is ... begrijp je zorg heel goed hoor :(:)
Kunnen ze nog niet 24/7 op het land, zodat ze er helemaal niet meer mee in contact komen? Ben je overal vanaf...

Heerlijk dat ze zo fit zijn, bij jou dus ook Keona top!
Ollie is ook erg vrolijk *\o/* inderdaad als ik van zaterdag die 41 meereken zit ze deze week op ... 80 km :oo Da's wel veul. Maar merk er niets van. Heb deze week drie kortere ritjes gedaan van rond de 12/14 km, 2x vrij rustig en vandaag lekker laten gaan ze had er zo'n zin in.
Volgende week zondag doen we Kootwijkerbroek, 31 km, zie ik beetje als trainingsrit, eind april doen we onze 2e klasse 2 (47 km Someren). Ergens deze week doe ik dan nog 1x 13 - 15 km, maar dat is weer samen met Ber, die gaat dan mee als handpaardje. Dat zijn altijd rustigere ritjes (anders heb ik twee stuiterballen tegelijk, dat is me wat te spannend :+ ). En dan vrijdag longeerwerk.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:28

Barney1978 schreef:

Oooch jeej! nee he!

Laat jou pony's die dans asjeblieft ontspringen....

Idd dat ze een snottende pony bij andere laten???!? Lekker slim???

Nou hier was ook weer ff schrikken, foutje van stalbaas, heeft 2 paarden aangenomen met maar 1 stal vrij. Durfde nu niet meer af te zeggen dus er werd geschoven en een fjordje die nu op een box staat zou dan in Kyano's stal komen.
En Kyano dan?!? Ja die bij Booster, maar dat ging juist niet meer, Booster trapt hem verrot...... Dus ik zeg ja dan betaal ik wel volledig voor die tweede stal; ik wil die stal houden.

Maja dan zou er een probleem ontstaan. Dus ik was al bang voor allerlei, maar nu word de grote stal (waar ze ooit samen in stonden) verlengd, daar komen Fjordje en Booster in (van zelfde eigenaar) en Kyano mag zn stal houden.
Pffffiieeww.....

Vandaag wel redelijk gement met Kyano. Was druk, anderen paarden in de bak, en dat merkte ik ook wel, maar het viel me ook niet tegen. Rondje buiten gedaan, absurde reactie op een scooter van hem die echt nergens op sloeg, maar viel me alles niet tegen. Wie weet...

Maar jullie menners he... Ik ben niet tevreden met mijn huidige wagen en wil wat anders.
Maar wat dan? Ik zie door de bomen het bos niet meer....

Ik wil vooral iets lichters, het is maar een kleine pony, hij moet het alleen kunnen trekken; dit is zo ploeteren door de bak; dat is geen doen.
Sulky leek me geweldig maar of hij daar braaf genoeg voor wordt? Dat zien we later wel, maar heb hem nu liever voor een 4 wieler denk ik.

Nu zag ik een leuke shetlander sport buggy maar die had maar een zithoogte van een meter. Leek mij dan weer erg laag. Al zit de huidige wagen wel beetje hoog, met Taz (1.35) ervoor kwam de koets veel beter tot zijn recht, beter geschikt voor een C pony dus dan een grote A.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 20:08

Snap je angst tijnie niet fijn.

Ik lees later bij, wilde jullie iets leuks vertellen net met de voorzitter gesproken en hij is enthousiast ik ga hierbij helpen om het dit jaar bij voldoende animo toch te organiseren. *\o/*

Nu is mijn vraag willen de mensen die interesse hebben in deze wedstrijd mij per pb hun mail adres geven zodat we een lijst hebben met een prognose en we jullie kunnen benaderen voor deze wedstrijd.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:57

L_Rivaldo schreef:
Snap je angst tijnie niet fijn.

Ik lees later bij, wilde jullie iets leuks vertellen net met de voorzitter gesproken en hij is enthousiast ik ga hierbij helpen om het dit jaar bij voldoende animo toch te organiseren. *\o/*

Nu is mijn vraag willen de mensen die interesse hebben in deze wedstrijd mij per pb hun mail adres geven zodat we een lijst hebben met een prognose en we jullie kunnen benaderen voor deze wedstrijd.

Weke provincie word het gehouden?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:58

Ik rij met pony 125 en 128cm met een bokhoogte van 1m en dat vind ik perfect.waarom geen 2 wieler er achter dat is veiliger dan een 4 wieler je kunt niet scharen zou hij achter uit gaan of omdraaien.ik beleer ze altijd voor een 2 wieler veel veiliger.
Toydoll schreef:
Barney1978 schreef:

Oooch jeej! nee he!

Laat jou pony's die dans asjeblieft ontspringen....

Idd dat ze een snottende pony bij andere laten???!? Lekker slim???
Nou hier was ook weer ff schrikken, foutje van stalbaas, heeft 2 paarden aangenomen met maar 1 stal vrij. Durfde nu niet meer af te zeggen dus er werd geschoven en een fjordje die nu op een box staat zou dan in Kyano's stal komen.
En Kyano dan?!? Ja die bij Booster, maar dat ging juist niet meer, Booster trapt hem verrot...... Dus ik zeg ja dan betaal ik wel volledig voor die tweede stal; ik wil die stal houden.

Maja dan zou er een probleem ontstaan. Dus ik was al bang voor allerlei, maar nu word de grote stal (waar ze ooit samen in stonden) verlengd, daar komen Fjordje en Booster in (van zelfde eigenaar) en Kyano mag zn stal houden.
Pffffiieeww.....

Vandaag wel redelijk gement met Kyano. Was druk, anderen paarden in de bak, en dat merkte ik ook wel, maar het viel me ook niet tegen. Rondje buiten gedaan, absurde reactie op een scooter van hem die echt nergens op sloeg, maar viel me alles niet tegen. Wie weet...

Maar jullie menners he... Ik ben niet tevreden met mijn huidige wagen en wil wat anders.
Maar wat dan? Ik zie door de bomen het bos niet meer....

Ik wil vooral iets lichters, het is maar een kleine pony, hij moet het alleen kunnen trekken; dit is zo ploeteren door de bak; dat is geen doen.
Sulky leek me geweldig maar of hij daar braaf genoeg voor wordt? Dat zien we later wel, maar heb hem nu liever voor een 4 wieler denk ik.

Nu zag ik een leuke shetlander sport buggy maar die had maar een zithoogte van een meter. Leek mij dan weer erg laag. Al zit de huidige wagen wel beetje hoog, met Taz (1.35) ervoor kwam de koets veel beter tot zijn recht, beter geschikt voor een C pony dus dan een grote A.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 21:02

Keona in boxtel provincie brabant

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:22

L_Rivaldo schreef:
Keona in boxtel provincie brabant

Wil ik rijden dan

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:57

Ik kom wel foto's maken :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 22:04

Leuk keona en crazymel. Keona pb even je emailadres door dan kunnen we je als alles rond is de uitnodiging sturen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:37

Ik heb je een pb gestuurd L_rivaldo! We moeten wel ff kijken of het in ons schema past.
Meneer heeft deze week een rustig weekje, ik kan momenteel zelf niet zo goed zitten. Na een val van mijn paard in november ben ik toch harder neergekomen dan verwacht. Mijn bekken stonden behoorlijk scheef, dat verklaarde ook waarom het zitten afgelopen zondag niet zo heel erg goed beviel. Tja, ik ga niet graag naar een dokter en dan krijg je dat :D .

Toydoll, ik zou nu nog niet gaan voor een sulky, mss wel als je pony wat rustiger is. Wij hebben verschillende 4 wielige wagentjes voor onze kleine pony's. Misschien eens informeren bij Kraaij? Volgens mij hebben die wel veel keus.

Barney1978, jee balen zeg, het is nu te laat, alle paarden waar die heeft bij gestaan zijn besmet en als die dan nog niet dat virus hebben gehad, zijn ze de pineut.

Napie, Lijkt me wel leuk een artikel in de mensport. Helaas van de afgelopen wedstrijd geen foto's, wel van andere wedstrijden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:40

confetti schreef:
Ik heb je een pb gestuurd L_rivaldo! We moeten wel ff kijken of het in ons schema past.
Meneer heeft deze week een rustig weekje, ik kan momenteel zelf niet zo goed zitten. Na een val van mijn paard in november ben ik toch harder neergekomen dan verwacht. Mijn bekken stonden behoorlijk scheef, dat verklaarde ook waarom het zitten afgelopen zondag niet zo heel erg goed beviel. Tja, ik ga niet graag naar een dokter en dan krijg je dat :D .

Toydoll, ik zou nu nog niet gaan voor een sulky, mss wel als je pony wat rustiger is. Wij hebben verschillende 4 wielige wagentjes voor onze kleine pony's. Misschien eens informeren bij Kraaij? Volgens mij hebben die wel veel keus.

Barney1978, jee balen zeg, het is nu te laat, alle paarden waar die heeft bij gestaan zijn besmet en als die dan nog niet dat virus hebben gehad, zijn ze de pineut.

Napie, Lijkt me wel leuk een artikel in de mensport. Helaas van de afgelopen wedstrijd geen foto's, wel van andere wedstrijden.

Mag ik vragen waarom jij een sulky af raad? Want ik vind het juist veiliger voor jonge pony,s of paarden.wel een2wieler waar je met 2en op kunt geendravers sulky ofzo