Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Barney1978 schreef:Ik weet niet waar onze pony's last van hebben maar ik geloof dat ik ze niet moe krijg. Na de wedstrijd drie dagen rust maar de dag erna al lopen stuiteren. Donderdag dacht ik een rustig ritje te rijden, waren ze toch druk. Met dertig km per uur voorbij geraasd. Negen km gereden met 16 km per uur over de weg, ik deed niets en liet ze hun eigen ding maar doen. Gisteren waren ze ietsje rustiger maar het hield niet over na 9,5 km. Vanmorgen in de bak gezet om uit te mesten, gingen ze weer uit hun plaat. Daarna in de paddock gezet, ik zit me af te vragen hoe dit kan na 70 km deze week. Ze zijn super vrolijk en ondeugend.
Barney1978 schreef:Ik maak me wel wat zorgen. Om onze stal in de buurt hebben drie stallen paarden met Droes. Nu is er bij ons net 1 nieuw gekomen van een handelsstal. Fjord hoest en heeft snot. Dierenarts is wel geweest en zal eerder een virus zijn maar inmiddels zijn er nog twee aangestoken. Ik ben blij dat mijn pony's als enigste in de buitenstallen staan maar ze laten dat paard met snot wel bij anderen. Pensioneigenaars hebben er wat van gezegd maar leed is al geschiedt. Ik word er zelf simpel van, waarom laat je een paard dat zo hoest en snot heeft bij anderen staan en neuzen. Ik hoop dat onze pony's niet aangestoken worden want ze zijn nu al zo fijn op conditie en dat geeft gelijk een terugslag.
Barney1978 schreef:Ik maak me wel wat zorgen. Om onze stal in de buurt hebben drie stallen paarden met Droes. Nu is er bij ons net 1 nieuw gekomen van een handelsstal. Fjord hoest en heeft snot. Dierenarts is wel geweest en zal eerder een virus zijn maar inmiddels zijn er nog twee aangestoken. Ik ben blij dat mijn pony's als enigste in de buitenstallen staan maar ze laten dat paard met snot wel bij anderen. Pensioneigenaars hebben er wat van gezegd maar leed is al geschiedt. Ik word er zelf simpel van, waarom laat je een paard dat zo hoest en snot heeft bij anderen staan en neuzen. Ik hoop dat onze pony's niet aangestoken worden want ze zijn nu al zo fijn op conditie en dat geeft gelijk een terugslag.
L_Rivaldo schreef:Snap je angst tijnie niet fijn.
Ik lees later bij, wilde jullie iets leuks vertellen net met de voorzitter gesproken en hij is enthousiast ik ga hierbij helpen om het dit jaar bij voldoende animo toch te organiseren.![]()
Nu is mijn vraag willen de mensen die interesse hebben in deze wedstrijd mij per pb hun mail adres geven zodat we een lijst hebben met een prognose en we jullie kunnen benaderen voor deze wedstrijd.
Toydoll schreef:Barney1978 schreef:Ik maak me wel wat zorgen. Om onze stal in de buurt hebben drie stallen paarden met Droes. Nu is er bij ons net 1 nieuw gekomen van een handelsstal. Fjord hoest en heeft snot. Dierenarts is wel geweest en zal eerder een virus zijn maar inmiddels zijn er nog twee aangestoken. Ik ben blij dat mijn pony's als enigste in de buitenstallen staan maar ze laten dat paard met snot wel bij anderen. Pensioneigenaars hebben er wat van gezegd maar leed is al geschiedt. Ik word er zelf simpel van, waarom laat je een paard dat zo hoest en snot heeft bij anderen staan en neuzen. Ik hoop dat onze pony's niet aangestoken worden want ze zijn nu al zo fijn op conditie en dat geeft gelijk een terugslag.
Oooch jeej! nee he!
Laat jou pony's die dans asjeblieft ontspringen....
Idd dat ze een snottende pony bij andere laten???!? Lekker slim???
Nou hier was ook weer ff schrikken, foutje van stalbaas, heeft 2 paarden aangenomen met maar 1 stal vrij. Durfde nu niet meer af te zeggen dus er werd geschoven en een fjordje die nu op een box staat zou dan in Kyano's stal komen.
En Kyano dan?!? Ja die bij Booster, maar dat ging juist niet meer, Booster trapt hem verrot...... Dus ik zeg ja dan betaal ik wel volledig voor die tweede stal; ik wil die stal houden.
Maja dan zou er een probleem ontstaan. Dus ik was al bang voor allerlei, maar nu word de grote stal (waar ze ooit samen in stonden) verlengd, daar komen Fjordje en Booster in (van zelfde eigenaar) en Kyano mag zn stal houden.
Pffffiieeww.....
Vandaag wel redelijk gement met Kyano. Was druk, anderen paarden in de bak, en dat merkte ik ook wel, maar het viel me ook niet tegen. Rondje buiten gedaan, absurde reactie op een scooter van hem die echt nergens op sloeg, maar viel me alles niet tegen. Wie weet...
Maar jullie menners he... Ik ben niet tevreden met mijn huidige wagen en wil wat anders.
Maar wat dan? Ik zie door de bomen het bos niet meer....
Ik wil vooral iets lichters, het is maar een kleine pony, hij moet het alleen kunnen trekken; dit is zo ploeteren door de bak; dat is geen doen.
Sulky leek me geweldig maar of hij daar braaf genoeg voor wordt? Dat zien we later wel, maar heb hem nu liever voor een 4 wieler denk ik.
Nu zag ik een leuke shetlander sport buggy maar die had maar een zithoogte van een meter. Leek mij dan weer erg laag. Al zit de huidige wagen wel beetje hoog, met Taz (1.35) ervoor kwam de koets veel beter tot zijn recht, beter geschikt voor een C pony dus dan een grote A.
confetti schreef:Ik heb je een pb gestuurd L_rivaldo! We moeten wel ff kijken of het in ons schema past.
Meneer heeft deze week een rustig weekje, ik kan momenteel zelf niet zo goed zitten. Na een val van mijn paard in november ben ik toch harder neergekomen dan verwacht. Mijn bekken stonden behoorlijk scheef, dat verklaarde ook waarom het zitten afgelopen zondag niet zo heel erg goed beviel. Tja, ik ga niet graag naar een dokter en dan krijg je dat.
Toydoll, ik zou nu nog niet gaan voor een sulky, mss wel als je pony wat rustiger is. Wij hebben verschillende 4 wielige wagentjes voor onze kleine pony's. Misschien eens informeren bij Kraaij? Volgens mij hebben die wel veel keus.
Barney1978, jee balen zeg, het is nu te laat, alle paarden waar die heeft bij gestaan zijn besmet en als die dan nog niet dat virus hebben gehad, zijn ze de pineut.
Napie, Lijkt me wel leuk een artikel in de mensport. Helaas van de afgelopen wedstrijd geen foto's, wel van andere wedstrijden.