[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:43

@peerappel: Dankjewel dat vind ik super leuk!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:18

Rianne: gefeliciteerd met baan en pony
PeerAppel: super gedaan
VHU: heb blijkbaar gemist dat het met Ollie minder ging, maar goed vandaag dus beter en Hero ook al heel goed bezig.
Bianca: zoon ligt nu wakker op bed, kan niet meer slapen. Hij is echt zo sneu.
Royaltjuh: lekker gereden

Vanavond dus alleen op pad gegaan, want zoonlief wilde natuurlijk niet mee. Gelukkig kan dat met die topper van me. Hij was wel erg gretig vanavond, waardoor de aanleuning wat meer moeite kostte. Maar goed, het was erg leuk om te doen. Heb alleen geen idee of de toeschouwers (anders dan degene die ons gevraagd had, die was erg enthousiast) het leuk vonden. Na afloop nog wel naar de kantine geweest, die stampvol zat. Maar ik kende niemand, dus nog maar even naar de hal gegaan, want mijn kapster/medelid van onze vereniging mocht met haar paard in de finale starten. Na haar proef naar huis gegaan.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:22

@tine: Dankjewel!! Wat fijn dat het zo leuk was.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 01:23

Goedeavond..

Ik ben net terug vanuit nijkerk. Echt topsport gezien. En boyd exell aan het werk gezien. Mai Mai wat kan die sturen. Hij reed in 1 hindernis zo kort gewoon niet normaal.

Vrijdag ochtend wat minder nieuws gehad. Er stonden nog 3 paarden achter de fabriek. Waarvan er 2 van Harry zijn een enter (maysun) van een stal amazone. Een Twenter (lady in black) van Harry en nog een 23 jarige merrie van iemand anders.
Wat er gebeurd is weten we nog steeds niet, maar de paarden zijn ontsnapt en op de europaweg terecht gekomen. (80 km weg) en hebben een ongeluk gehad. Maysun heeft frontaal een botsing gehad met een auto en moest afgemaakt worden. Lady heeft de auto geschampt en heeft hechtingen. De 23 jarige merrie heeft niks.
Auto is total loss. Maar een geluk bij een ongeluk hebben de inzittenden van de auto niks.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 01:25

@lanouska: jeetje wat erg, last het al op de vp!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 01:26

Tine, mooi dat de demo geslaagd was!
Lanouska, over dat ongeluk heb ik gelezen! Vreselijk zeg, maar gelukkig de personen met de schrik vrij.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 02:34

iemand nog wakker?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 07:55

lanouska...wat vreselijk voor maysun......en voor de eigenaresse..sterkte voor haar..
wat een wonder dat de inzittenden van de auto niets mankeren...en wel mooi dat de merrie en de twenter weinig en niets mankeren...vreselijk bericht zeg....

Zelf wel een mooi weekeind gehad in nijkerk dus..maar ja..dat weegt niet op tegen zo'n ongeluk...bah..

rianne een shet, leuk, veel plezier ermee..ik hoop dat ie nu een fijn thuis heeft bij je..
Royal lekker gereden,
Tine..balen van je zoontje..heeft hij nog een beetje kunnen slapen ? goed dat je de proef gereden hebt.

hier al een uur op..hondjes gevoerd, straks weer trainen.... :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:08

Lanouska wat afschuwelijk.... wat een nachtmerrie...

Biancocoo gaat nu door de bossen, Tine fijn dat het goed gelukt is hoop dat je zoon lekker heeft geslapen.

Voor degenen die nog niet zo lang meelezen of posten, Ollie staat nog maar kort voor de wagen. We zijn in maart /april begonnen met een keer per week voor de tweewieler en vanaf juli denk ik zo ongeveer, hebben we haar voor de vierwieler. Ze kon nog niets en we bouwen alles rustig op. Ze kon ook nog vrijwel niets onder het zadel, dat heeft ze dus ook afgelopen jaar allemaal geleerd.
Dus als ik zeg dat het beter gaat is het niet zo dat het slecht ging, alleen dat het dus weer een stapje vooruit is gegaan :D
Ze doet het eigenlijk vanaf dag 1 dat we haar hebben super. Het is een ongelovelijk lieve en eerlijke pony. Dus werk erg graag met haar.
We zijn nu zover dat ze voor de wagen B proefje zou kunnen schat ik zo in.
Met buiten rijden kunnen we eigenlijk alles. Ben ook erg van het lekker naar buiten gaan maar dressuren is natuurlijk heel belangrijk, plus dat we dat kunnen trainen als we niet naar buiten kunnen of gaan. En dan rij ik haar ook nog onder het zadel dus die keren dat we echt serieus dressuur trainen zijn tot nu toe eigenlijk niet zo veel geweest. Wil het nu wel vaker gaan doen want merk dat ze het leuker gaat vinden, ze vond de bak eerst vooral enorm saai :O wilde er op een gegeven moment zelfs niet meer in :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:13

Goedemorgen

Lanouska: afschuwelijk.
Bianca: lekker aan het trainen

Zoonlief heeft redelijk geslapen, ik niet. Veel te kort, dus nu erg moe.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:16

Rustig aan dan maar Tine.

@Baudyh vergiste me met die peesbeschermers, ik bedoelde Eskadron niet BR.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:39

Lanouska :(:) wat afgrijzelijk.

Bianca is al asn de hondenrace

Wij hebben besloten op- en in te laden voor een rondje kootwijk over de hei met de koets. Nu op zoek naar thermoondergoed

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:21

Weer heel erge last van pols, dus vrees dat ik toch maar contact moet gaan zoeken met chirurg. Zie er echt heel erg tegenop. Ook omdat die injectie toen verkeerd werd gezet, heb ik toch nu wat minder vertrouwen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:26

Heerlijk Janouk, het is erg lekker weer, net ronde lopen / fietsen met de honden was heerlijk.
Tine, kan het me heel goed voorstellen.... ik zie er al tegenop even bij fysio langs te gaan voor wat oefeningen van mijn rug (wat ik overigens heb gedaan en wat erg goed helpt gelukkig), hoeven er niet eens naalden in...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:40

bosracen..was heerlijk..en gezellig, want zoonlief was mee...superstil in het bos..mooie route gedaan...mooi begin van de dag !!

Tine te korte geslapen... :O
Vhu..gisteren met ollie lekker bezig geweest.
Janouk, veel plezier vandaag, wat doen jullie toch altijd leuke dingen samen !! _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:32

voor de mensen zonder facebook..hier alle foto's van ons team in hardenberg III op een rijtje in een filmpje.
http://youtu.be/AsRpju4SLnY

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:53

Lanouska wat vreselijk zo'n ongeluk!!
Biancacoo lekker door de bossen geraced.
VHU lekker bezig met ollie. Het is ook een leuke pony!
Tine balen voor je zoontje! Heeft hij er veel last van?
Janouk lekker op de heide.
PeerAppel leuke foto's !!
Rianne gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Gisteren ferro voor de 2e keer geschoren hij staat er nu weer netjes bij. Vandaag een rondje
2-span gedaan in het zonnetje was heerlijk helemaal niet koud.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:00

Vanmorgen aan teambuilding gedaan met Thabor. Heerlijke springles en gewoon alles op 80 cm gesprongen. Topknol. Nu dat mennen nog.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:07

[url]
http://imagizer.imageshack.us/v2/720x96 ... 4/ubc6.jpg[/url]
Janouk op rooftocht naar paul zijn sultana.
Nadat ze stiekem onze appels en mijn sultana al had gepikt, terwijl ik thee aan het maken was en paul stond te plassen. Zalige rit gemaakt met de koets op de hei bij kootwijk.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:40

Super Tine, mooie opsteker voor jullie vertrouwen in elkaar!
Superslimme Janouk!
Super Maisie :D
Supermooi Biancacoo, heelijk alleen in het bos.

Zo, super dus.
Hier ook. Lekker met Bakira gereden, die doet zo goed haar best op het moment. Daarna springles met Jort, wat een heerlijke pony is dat ook. Ondanks dat ie wat boevig is de laatste tijd, ging ie vandaag als een speer! Pas de 2e keer springen onder het zadel, maar nu al zoveel beter dan de vorige keer.
Wel dikke plensbui op ons kop gehad, :brr:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:01

hahaha..die janouk..zie het helemaal voor me dat hoofd....oooohhhh al dat lekkerss....voor mij ????!!!! nomnomnomnom....hahahaha...maf dier !
royal en tine lekker gereden ! goed bezig !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:05

Haha, die Janouk
Royal ook lekker gereden
Maisie: genoten van de zon... hier alleen maar somber en regen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:40

Hoe is het met je zoon Tine, heeft hij nog pijn of gaat het een beetje?

Hier als het goed is een echte sulky met kliktuig gekocht, die past bij Ollie. Droom al jaaaaaaren van met een sulky door het bos te gaan. We hebben het destijds een beetje gedaan met de tweewieler en Snuitje en natuurlijk ook wat met tweewieler en Ollie. Met sulky zit je er nog dichterop. Komt nog dichterbij rijden. Dus ben benieuwd **of ik heb een miskoop gedaan en dan zien jullie hem wel op bokt verschijnen** :+

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:08

Hoi allemaal! :wave:

Weer een heleboel mooie ups en ook een aantal vervelende dieptepuntjes gelezen de afgelopen week. Even een snelle samenvatting uit mijn hoofd. Alvast Y;( voor degenen die er tussendoor schieten.

@Biancacoo toffe foto's van jezelf + zoon (incl. stoere helm) met de honden. Zag er heel leuk uit! :D Wellicht in de toekomst zo'n actiefoto in de sneeuw ;)
@Ollie mooie Chardon/Pavo dag achter de rug! De hele dag klinkt als een mooi cadeautje na een top seizoen :D
@Tine Wat vervelend van de gebroken sleutelbeen van je zoontje! Klinkt pijnlijk. Ook mooie show neergezet met Rembrand (is het filmen gelukt? Ben nieuwsgierig naar je kür :D) + fijn gesprongen met Thabor. Jammer dat het mennen minder ging deze week. Ik gok dat ik nog te groen ben in dit topic :o , maar heb je ooit met hem een ongeluk gehad waardoor de angst erin sluipt? Hopelijk kan je er in een vertrouwde omgeving aan verder werken en er overheen groeien. Ik denk trouwens dat we allemaal wel eens zo'n angstfase hebben gehad. Had het ook ooit met 1 pony, maar kwam niet perse door hem, maar meer omdat ik door een zonnesteek buiten bewust zijn was geraakt en toen eraf was gevallen (hersenschudding was het resultaat). Niet zo fijn rijden als je je eigen lichaam niet kan vertrouwen...
@VHU mooi uitleg over Ollie. Had eigenlijk het idee dat jullie al veel langer een combinatie waren :P
@Rianne gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Al stalling voor hem gevonden of kan je 'm bij huis houden?
@PeerAppel mooie eerste ervaring op een wedstrijd. :) Klinkt als een hele leerzame dag en een mooi resultaat. Is het voor herhaling vatbaar volgend jaar in het outdoor seizoen (ohz of voor de wagen)?
@lanouska wat vervelend van de ontsnapte paarden. Ik had er eerder al over gelezen, maar het is nog verdrietiger als het dichterbij komt. Hopelijk komt het verwonde paard er weer snel bovenop. Een domper op een mooi weekend in Nijkerk.
@janouk haha janouk en sam kunnen elkaar de hoef schudden. Sultana's is het lekkerste eten wat er is volgens hem :P En leuk dat jullie zo lekker spontaan even naar de hei gingen :)
@frensie stalbenen, maar houdt zich verder nog goed qua bloeddruk etc. (gelukkig maar - verplicht plat liggen is ook weinig aan, lijkt mij). Succes in ieder geval met de laatste loodjes!
@Royaltjuh ook al lekker getraind :)
@Maisie lekker bezig geweest met de pony's. En die zon had ik ook wel willen hebben. Ik was op wedstrijd vandaag en drie keer raden wat uit de lucht kwam.....

Heb ook een mooie paardenweek achter de rug. Donderdag in Nijkerk gekeken. Zag er weer gaaf uit. Alleen de waterbak ontbrak (dat was toch wel heel spectaculair vorig jaar, maar snap dat het een duur geintje is om even in de binnenbak neer te leggen). Heb voor de grap het tweede parcours ook even gelopen, toch even zien hoe hoog de brug nu is als je er zelf op staat. Eerlijk gezegd was het al een stuk minder imponerend dan vorig jaar :P Een goed teken, want ben een beetje held op sokken qua snelheid spelletjes te paard :P

En zoals ik al zei, was ik vandaag op wedstrijd. Op jacht naar het laatste dressuurpuntje. ;) Toen het begon te regenen (buiten losrijden) moest ik mezelf even herinneren dat dit hobby was. Pff wordt wel een beetje moe dat er elke keer troep uit de lucht moet komen als ik op wedstrijd ben. Gelukkig zette het niet door en van een paar spetters worden we na alle stortbuien eerder dit seizoen niet meer "nat" (alleen gevoelloze handjes). Zoals iemand al opmerkte deze week, zorgt de omslag naar het koude weer voor kriebels... Sam was erg gespannen vandaag. Ik ben niet de strijd aangegaan, want het doel was netjes figuren rijden en goed tempo en op zich was dat te doen (al zaten we een paar keer in de contrastelling - maar dat was dan buiten een oefening en dat telt dan niet - dressuur logica :P). Nou dat doel heb ik gehaald, al waren het niet mijn allerbeste proeven, maar dan zeggen we altijd: Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Een wijsheid van mijn zus oude instructrice :P

Resultaat: 2x 196 punten en 2x eerste prijs! *\o/* *\o/* Dus net als in de vaardigheid nu L+13 :D Mijn geluksgetal van dit jaar blijkbaar (heb ook 13 mooie vlechtjes altijd - omgekeerde bijgeloof tegenwoordig := ). Ik zie het echt als een mazzeltje dat het vier winstpunten zijn geworden, want het had er ook 1 per proef mogen zijn. Maar blijkbaar was het beeld goed genoeg. Dus het is even klaar qua dressuurwedstrijden voor mij (is Sam ook erg blij mee ;)). Nu lekker doortrainen voor de M en dan volgend jaar outdoor kijken of we een leuk proefje in de M kunnen rijden.

Verder nog even een complimentje voor de organisatie vandaag. Ze stonden namelijk nog even stil bij het overlijden van Jan Ranzijn voorafgaand aan de prijsuitreiking. De hele familie (4 combinaties) zou namelijk dit weekend gestart hebben daar. Dus een minuut stilte houden met alle deelnemers was wel een mooi gebaar.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:15

Gefeliciteerd marjola, mooie punten.
Mooi eerbetoon aan jan ranzijn.