[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:19

Zou gewoon eens paar keer gaan proefrijden, leuk uitje ook direct :+

Ik denk wel degelijk dat het uitmaakt op wat voor type paard je rijdt voor de 'prijzen'. Maar voor de winstpunten en dus het door de klasses heenkomen is het vooral technisch goed rijden dan kan uiteindelijk geen jury om je heen. 't Zal een keer meevallen, een keer tegenvallen maar zo along the way kom je er wel. Ik met mijn E pony tuigertje sluit dus ook aan bij de Groninger en de Haflinger van dit topic :7

Dat geldt overigens bij ons ook bij de endurance. Ik zal nooit bovenin het klassement eindigen, maar ik kan wel mijn punten halen en leuk meedoen, zo ergens in de middenmoot vind ik helemaal top voor ons 8-) bij endurance is het zo dat de juryleden het best waarderen, eens een keer wat anders dan een arabier of draver :7

Vandaag trouwens heerlijk gewerkt :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:40

VHU: Proefrijden? Dan moet ik de pony steeds mee nemen. Kost me veel te veel tijd. En ja, tuurlijk win je het met een basispaard niet van de bewegingstoppers wanneer deze óók foutloos en correct gereden worden.

Hier zware dag gehad met oppaskindjes. Vanmorgen had de oudste voor 10.30 uur al 2 onderbroeken volgepoept, alles, álles onder de smurrie (wc-bril, toiletvloer, de muur, en uiteraard kwam zus even "smeren" met billendoekjes), dus moest hij de rest van de dag in een luier van zijn zus rondlopen. Eigen schuld, moet-ie maar op tijd roepen }> .
's Middags had zusjelief bedacht dat ze niet ging slapen. Prima, daar ga ik tegenwoordig mee akkoord, na alle drama's die we de afgelopen maanden gehad hebben. Maar omdat ze vandaag bij het minste of geringste begon te huilen, legde ik haar met haar bezittingen (pop, paard, handpop, Puka-tas en een tolletje) op de bank, in de hoop dat ze in slaap zou zakken. Vorige keer ook gelukt ;) . Vandaag heeft ze 2 uur lang gekrijst -O- . Ik heb haar vrij gelaten om weer van de bank op te staan om te gaan spelen, maar ze bleef liggen met haar ogen dicht. Soms een kwartiertje stil en dan weer krijsend.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:44

hier even kleine ego bericht lees morgen weer even bij :)

wish en ik zijn 35e van de 154 in de verenigingskampioenschap klasse 1 endurance geworden :D
Laatst bijgewerkt door Crazymel op 27-11-12 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:49

't Meiske is eentje met karakter :+ respect Gem _/-\o_

En 't is natuurlijk wel ultra kicken als je met je Groninger, haflinger of tuigertje of zoiets wel een keer piekt en bovenin het klassement rijdt :D

Persoonlijk vind ik dat een wagen giga veel geld kost..... dan lijkt me dat een paar keer proefrijden of bij dealer of bij iemand die een wagen heeft staan waarvan je denkt dat je die wilt kopen wel uit kan... met de ervaringen die ik nu heb met wagens zou ik als ik meer zou uitgeven dan mijn bekende 1000,- / 1500,- grens (daar heb ik tot nu toe alles voor gekocht) echt wel zeker willen weten dat het datgene is wat ik zoek en dat het pefect past bij mijn paard/pony enz.
Maar ik ben jou niet en sta ook niet voor de keus :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:57

He wat leuk Mel *\o/* **gaat eens kijken waar wij staan :oo **

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:00

Daan al een paar keer wakker, grijpt naar oortjes... ben bang dat het een slechte nacht wordt. Hoop het niet, want kan morgen niet bijslapen.

Ik wil voor de pony's ook een nieuwe wagen, zit namelijk met de spoorbreedte volgend jaar, maar nog geen geld voor. Ook wil ik graag een dubbelspan tuig... komt steeds meer op het verlanglijstje.

Vanmiddag les gereden. Eerst met veale, die ging goed, viel me niet tegen na een week stil staan. Hij is rechts nog niet zo soepel als links. Hij blijft wel wat sloom / loom, hij loopt wel gewoon maar niet meer zo explosief als eerder. Kan natuurlijk zijn dat hij niet meer uitprobeert, maar weet het nog niet zo. Ik heb wel weer wedstrijd met hem opgegeven, dus binnenkort weer een keer op wedstrijd met hem.
Daarna met Snuit gereden, wat een draakje was het vandaag. Instructeur heeft ook even gereden met hem, maar had ook zijn handen er vol aan.

morgen snuit en alwyn weer rijden

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:01

Ik las bij maar onthou het niet sorry...... las wel iets oee ver wagens en bedragen ik heb eigenlijk nooit proef gereden voor ik een wagen kocht en dat terwijl mijn kraay wagen enorm veel geld voor mijn doen koste! Maar de dealer ken ik en die zou mij niet belazeren dus ik vertrouwde hem en heb de wagen zo gekocht, en ben er reuze blij mee en geen moment spijt gehad dat ik het zo gekocht heb. Als ik er al wel problemen mee zou hebben en hij daarom niet bevalt weet ik zeker dat hij dit netjes opgelost zou hebben.

Daarin tegen heeft hagedoorn-linde mij ontzettend genaaid met een marathon wagen toen!! Enorm boos op die oplichter. Nu gelaten voor wat het is, maar ik zou er echt nooit meer wat kopen!

Bij cavalier heb ik trouwens wel 1x met Buck gereden bedenk ik me net, dit was na een actie op paard en koets en vond hem zo mooi, dat ik wou zien hoe het ervoor stond met mijn uk. Maar was geen porum. :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:13

Ik was 135/139e heb maar in een wedstrijd punten gescoord :7 en natuurlijk maar 3 starts ... winnaar had 7 starts.... heb je al snel meer punten :+ maar wel het enige tuigpaard in de lijst :D

L_S dan is het toch maar goed dat je proef gereden had met de Cavalier := ik vind jouw wagen ook echt supermooi!

Tallechie moet je toch op zich goed doen dat instructeur er ook zijn handen aan vol had :7 Veale in winterdipje? Sterkte met Daan...
Buitenritje knapte Snuitje altijd erg van op trouwens :) hoeft hij niet steeds bochtjes te doen, kan hij even lekker doorlopen en met zijn Snuit in de wind, vindt hij heerlijk :):)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-11-12 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:15

Heb vorige week buitenrit gedaan, daarna niet meer dressuur gereden, denk ook dat dat het probleem is. Hij heeft de laatste tijd natuurlijk veel dressuur gereden.
Zaterdag gaat hij mee naar een marathon. Morgen dus dat even oefenen, mag hij even hard. Dan in dec krijgt hij dressuur vrij, hopelijk nog wat buitenritten en anders maar wandelen, maar even niet in de bak. Mag hij halverwege januari weer dressuren.

VHU zou kunnen van winterdipje, kijk het nog even aan en anders even bloed na laten kijken. Hij zit ook wel redelijk dik in het haar

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:27

Denk dat mannetje erg blij is als hij poosje niet meer in de bak aan de bak hoeft :=
Hard gaat hij wel <<)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:31

heb niet echt bijgelzen alleen tine gewoon doen.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:34

Tallechie: ben zo benieuwd hoe het zaterdag gaat. Kan helaas niet komen kijken, want moet aan andere kant van het land zijn. Maar zal aan je denken. Ik denk dat je heel veel plezier zult hebben. Veale even in een dipje. En Daan ook niet fris.

VHU: ik heb er geen verstand van , maar is toch niet zo'n slechte score, zeker met maar 3 starts

Volgende wagen die ik koop ga ik ook proefrit mee maken!! LS, kun je via pb laten weten over Hagedoorn-Linde (wilde daar namelijk gaan kijken voor marathonwagen). Heb goede ervaringen met Cavalier, maar hij zit zover weg.... Toch denk ik dat ik maar weer naar hem toega. Heb ik wel vertrouwen in.

En nu moet ik echt naar bed, is alweer veel te laat. En morgen kan ik niet slapen tussen de middag.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:35

Proefrijden gaat hem toch echt niet worden. Ik moet er elke keer veel te lang voor rijden met de trailer. Hoogstens een wagen op proef meenemen, maar ik denk niet dat een dealer daarmee akkoord gaat met een tweedehands wagen. Nu was ik niet van plan om een hele dure wagen te kopen; geldboompje geeft geen vruchten. Vrees dat er niks anders in de buurt staat om kruisbestuiving te krijgen -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:38

**komt met boompje graag langs bij Gem** :(:)

@Tine klopt hoor en volgens mij is Kootwijkerbroek bij mij niet meegeteld, stond niets bij op de lijst, want toen was mijn endurance verenigingsnummer nog in aanvraag. Met die erbij sta ik ergens rond de 110 :D Alleen krijg je o.a. punten voor snelheid. Daar heb ik helemaal niet op gereden, want dat kan ze nog lang niet en ik ook niet met mijn lijf :+ , ging mij puur om uitrijden en dat is drie keer goed gelukt dus prima seizoen gedraaid :D

Wij gaan van de winter nog wel een keer proefrijden bij Van der Mee. Ik wil een keer zo'n tweewieler van hun uitproberen (met die onafhankelijk geveerde bomen). Het is daar een prachtige omgeving (Loonse en Drunense Duinen) en groom lijkt het vast ook wel leuk uitstapje :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:29

Ik zou een paar weken geleden in de L&D - duinen gaan rijden met een stamboek-rit. Helaas was het zulk slecht weer dat ik me afgemeld heb, maar ik wil het zéker nog eens gaan doen.
Heb na een aantal reacties nu toch 2 interessante wagens op het oog (o.a. een chique Wijkmans, VHU). De opgegeven gewichten lopen wel uiteen, maar ik wil ze sowieso allebei dan op de weegbrug hebben.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 01:40

@Tine: Ik ga Tallechie aanmoedigen als dat lukt (start precies na haar, dus even zien hoe het loopt) :D

@Gem: Jammer dat je geen proefritje kunt maken, ben benieuwd wat voor kar je gaat kopen!

Hier vanavond tandemles gehad. Was een chaotische les, maar Sjors en Henkie beginnen steeds beter te lopen gelukkig!

Akshay

proefrijden met dure wagens
Heb ik ook 1x gemogen :)) Bij VHU haar vorige stalhouder :))

Tine gaat lekker stoer doen, met Janouk :D

Mel mooi in de uitslagen geeindigd.

En het ging over groningers, goudkleurige toppers en kleine tuigtutjes.. Zal ik aansluiten met dat pluizige ton-vormige Cponietje? ;)

Poeltje

He Aks! Ook nog wakker? Hoelaat ga je morgen je ritje rijden?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 01:43

:)) Aks ook nog wakker ja.. niet lang meer hoor :o :D
Word morgen om half 11 verwacht. Dan staan de beestjes al ingespannen te wachten. Ik ben heel benieuwd! :) Toch bij een vreemde menner en zijn groom op de wagen. Vreemde paarden, vreemde omgeving :)
Hopelijk krijg ik genoeg kleren aan om warm te blijven ;)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 01:46

Ook wel eens lekker! Zijn het mensen van je vereniging? Warme kleren zijn wel nodig ja! Heel veel plezier!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 01:48

Nee, het is een man die ik in een overleg voor stage 1x heb gezien :) Hij heeft toen aangeboden een stuk van mijn projectgebied te laten zien zoals ik het het beste kan zien, vanachter een paard (of erop) stage gaat over ruiter- en menpaden dusja, die zie je het beste wanneer je een paard mee neemt :D

Ga morgenochtend eerst nog van die handenwarm-zakjes halen. Met zo'n vloeistof dat je zo'n metaaltje kunt knakken :))

Maar nu gauw slapen :oo Schrik er allemaal van hoe laat het al is :oo

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 02:02

Tine, gewoon mee doen met de districtkampioenschappen :D

Over wagens ed. kan ik niet mee praten, zou graag een dure mooie menwagen willen haha.
Mijne maakt een ontzettend rot geluid, iets met de remmen denk ik?... geen idee..
Heb er wel iemand paar keer naar laten kijken, maar die zei steeds dat het niets was en dat ik maar met mn wiel langs een motorzaak moest. Ik ben niet zo handig :P

Mijn wagen is iig weer bevrijd dus heb vandaag toch nog even met Sil in de bak kunnen mennen. Oefenen met longeren heel erg op tempo wisselingen, altijd wel gedaan maar nu stapje meer, en eindelijk begint hij het ook een beetje voor de kar te snappen.

Samen met mijn vriend besloten Silvester toch nog iig december op huidige stalling te laten.
Helaas had de stal eigenaar mijn stal al weer verzegd aan een ander, maar er stond nog een ruime koeien iglo waar hij wel in kan. Ik vind het prima, dat ding staat droog en uit de wind.
De rede waarom ik toch blijf, is omdat er op het weiland geen verlichting is, mocht ik nou wel een baan vinden en meteen fulltime aan de bak moeten, dan heb ik een probleem qua Silvester, want daar kan ik dan niet meer heen doordeweeks...
Nou hopelijk vind ik snel werk, want kan dit geen maanden volhouden zo :P

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 08:11

Goedemorgen :D

@ Gem :+ heb me wagentje net een jaar, zou wel een ander willen, maar heb er geen centen voor :( Dus doe hem echt niet weg. Het is een fijn wagentje hoor. Hebde wagen vorig jaar als demowagen gekocht, dat scheelt ook enorm op de prijs :j terwijl hij eigenlijk zo goed al nieuw is.....5x een pony voor gestaan ofzo :D

@Jenkins, fijn dat je Sil nog even kan laten staan ook al staat hij in een Iglo, kun je niks met de prijs doen, omdat hij in een iglo moet vertoeven........ik duim voor je dat je snel een nieuwe baan hebt :j

@ Aks veel plezier vandaag en hopelijk een beetje droog :D

@ Poeltje, kan trots zijn op Sjors en Henkie, gaaf hoor tandemles *\o/*

@ VHU gaat misschien wel :$ uitgeven bij van der Mee

@ Crazymel, gefeliciteerd met je behaalde resultaat +:)+

Gisteren druk leilindes aan het snoeien geweest, maar ben te klein en me trapje ook, dus nu heeft de leilinde nog een kuif :=
Vandaag Pown maar weer is een rondje pesten, met longeren....vrijdag krijgt hij nieuwe schoenen. Hij vangt zijn eigen telkens met zijn achterbenen :(
Straks een afspraak bij de mondhygiënist, wilde op de fiets naar me werk vanmorgen, begint het te regenen, nu toch maar met de auto ^)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 08:48

Ik zal wel een hele snele ronde hebben en een hele langzame :-)

Heb er zin in. Vind het wel spannend. Vooral omdat er heel veel bekenden mee doen.

Straks naar de kapper, vanmiddag hond naar de kapper brengen, die begint weer te krabben. Verder zie ik het wel

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:02

Goedemorgen

Tallechie: waar kan ik startlijsten vinden van Tolbert?
Jenkins: fijn dat hij nog even kan blijven. Maar zou idd proberen prijsverlaging te krijgen voor de iglo. En wagen weer bevrijd.
Dingetje: leilindes met kuif :D
Aks: veel plezier met de rit

Ik ga zo winkelen, helemaal geen zin in. Maar ik moet echt een paar nieuwe truien en wil nog proberen een skibroek te scoren. De mijne is zo versleten door het mennen, dat hij niet meer voor het skien te gebruiken is :+