[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:59

Jelleee schreef:
Leuk! Heb de mensport ook nog niet gezien. vind er de laatste tijd weinig aan eerlijk gezegt.. vaak staan ook dezelfde stukjes in de shetlandpony.

Dat viel mij ook al op.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:06

Ik vind dat ook.... en ik heb hetzelfde met het Bit :o . Ik denk dat dit het laatste jaar is vwb het Bit, de mensport kijk ik nog even aan :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:07

Mensport is hier al binnen, zal 'm eens door gaan spitten...
Citaat:
@ VHU waarom verkoop je je menwagen?

Het is een prima wagen maar als ik alleen men doe ik altijd enkelspan en rij ik met mijn tweewieler, want ik durf niet alleen op pad met mijn wagen. Misschien vinden sommigen dat flauwekul, maar ik durf het na een jaar nog steeds niet, dus denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren. Vind het bij ons te druk allemaal, voel me niet veilig.
Wagen wordt dus het hele jaar (heb hem nu een jaar) al vrijwel niet gebruikt en staat maar te staan. Denk dat ik er in totaal misschien 15x mee heb gemend? Misschien 6x in tweespan en met mijn groom hebben we hem van de zomer een paar keer gebruikt als we samen gingen mennen een langer stuk. Maar dat kan ook prima met de tweewieler.

Moet eerlijk zeggen dat ik meestal echt verliefd ben als ik een paard/pony koop. Ik heb er een klik mee of niet. Die twee keer dat ik een paard/pony heb gekocht omdat mijn verstand zei dat het een goede aankoop was, is dat helemaal verkeerd uitgepakt.

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:08

VHU gezellig dan verkopen we onze wagen samen :')

Zal morgen ofzo eens een mooie advertentie bouwen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:11

Als jij dan regio 'noord' onder je hoede neemt, doe ik regio 'zuid' :+

Er moet wel een fatsoenlijk bod komen hoor, anders staat hij hier gewoon. Vind het een leuke wagen en als we ermee mennen vind ik het ook erg leuk. Dus hij hoeft niet perse weg. Graag of niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:13

Heb sinds kort abonnement op Mensport. Hij zat vandaag bij de post, maar heb voorlopig nog geen tijd om te lezen. Moet nog de stallen uitmesten, dus dat gaat vandaag niet meer lukken. Weet dus nog niet of het echt een leuk blad is. Ben al wel een jaar geabonneerd op Bit.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:13

pff.. shock..
moeder van 'n oud klasgenootje is overleden afgelopen weekend.. ben even helemaal :wow:...

ga de was fftjes ophangen...
:\

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:14

VHU Ik wil ook een goed bod, heb contact met de Lemerij die wil hem wel hebben voor de inruil maar als ik daar geen bod naar mn zin krijg dan gaat hij gewoon op marktplaats en bokt enz.

Ik wil hem ook eerst verkopen voordat de nieuwe komt (ivm de centjes..) maar wil ook weer niet te lang zonder wagen zitten. Dus moet even kijken hoe en wat.

Naaltje wat naar! snap dat je in shock bent

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:23

Ik wil ook een andere menwagen :o maar mijn stekkie groeit niet hard genoeg :o :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:27

@ tine op pagina 7 van de mensport is dat jou zoontje die de wielen van de kar aan het poetsen is????

Ben weer weg moet naar pupycursus. Niet te veel kletsen jullie he !!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:30

Ollie, pokon werkt ook nog wel eens voor stekjes :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:31

Hahaha, dat is inderdaad mijn zoontje. Was journalist, we hebben heel interview gegeven, veel foto's gemaakt. Maar dit is er dus van overgebleven. Wel leuk dat mijn zoontje erin staat. Maar hij is natuurlijk geen bezoeker, maar groom :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:33

VHU, betaal je daar nou eigenlijk nog extra voor? (naast het stalgeld) dat iemand rizanta longeert, ment o.i.d.

Jellee, leuk dat je toch voor een nieuwe wagen gaat! kan je met jouw oude ook 2 span? hihi je had effe 3 jaar moeten wachten dan was het misschien wel wat voor mij geweest (Rafiki&wobbe)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:35

Ik wil ook de mensport hebben.....

Ik wil ook stekjes, en pokon er bij.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:37

Kim ja met mijne kan je ook tweespan rijden :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:56

VHU en Jellee wagens te koop ?? ze zien er super uit, die moeten toch een nieuwe eigenaar kunnen vinden lijkt me, supertrailer overigens VHU, tip een vriendin, die zoekt nog zo'n soort trailer, je weet maar nooit.

Dan nog een menvraagje :
Is het voor een jonge pony ( 6 jaar, maar alleen beleerd, en pas 4 maand doorgereden voor een lichte concourswagen) een goed idee om een borstonderlegger te gebruiken als hij het wat moeilijk vind om vanuit halthouden rustig voorwaarts te gaan ?
En wat voor soort vinden jullie het beste qua drukverdeling ?

Twijfel of een lichtere wagen verstandiger zou zijn voor mijn pony, maar ze moet ook nog wennen, ze is in tweespan beleerd en vind het in enkelspan wat moeilijk....
wil mijn wagen niet kwijt, is zo'n super ding !!! :j en op buitenrit maakt ze geen problemen, alleen met dressuurmatig werk in de binnenbak.( is ook oersaai na de hele winter)

Zit hier ook nog te wachten op de mensport !! :(

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:01

Uit de mensport (die ik nog niet heb, maar het is wel voor me ingescant).
Marengo en ik worden genoemt. Maar Marengo word nog kleiner gemaakt dan dat hij al is, hij is geen mini, maar 1 hele cm groter, dus een kleine maatse.
Afbeelding

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:03

Hey Bianca, Ik denk dat het een kwestie van trainen is. Ze zal ook vooral nog erg moeten wennen aan het feit dat ze alles alleen moet doen.
Zo zwaar is je wagen toch niet?? 160 kg?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:08

@Bianca, ik denk ook persoonlijk dat het een kwestie van oefenen is. 'het is de kracht van de herhaling'. Ik denk niet zozeer dat het te maken heeft met wat voor onderlegger je onder je borsttuig hebt. Nou men ik nog niet zoooooo heel lang, dus misschien kunnen de échte kenners je een beter advies geven :o .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:47

Tja. ...ik kreeg een tip van misschien moet je een onderlegger gebruiken, zelf hou ik er niet zo van, vooral omdat ik een goed tuig heb, en hoop dat het een kwestie van oefenen en trainen en wennen is.
Heb een zilco tuig, met een mooi borstblad, dus geen vreemde bulten of scheuren in het borstblad, denk niet dat het daaraan licht.
Maar hoop dat het idd aan de onwennigheid ligt van het enkelspan lopen.

Mijn wagen is wel wat zwaarder denk ik dan 160 kg, zie profiel foto.

Soms als ze niet hyper is, dan kan ze braaf halthouden en wegstappen :O , maar meestal, is het een soort kleine stuiterbal.... :):)

Dennis, ik dacht ook dat Marengo 86 cm is ?? dus een mini, maar dat heb ik dan verkeerd onthouden !!
Vind jullie wel stoer in ieder geval dat je mee doet aan het tuigen van de hengsten !! super !

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:51

@Bianca, volgens mij heb jij inderdaad bij jouw tuig geen onderlegger nodig. Wat voor merk wagen heb jij ?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:14

Ik heb 1 hele fijne wegen (die ik over 5j verkoop), en de anderen wagen is even afwachter

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:29

Sorry lees zo bij, mijn moeder kwam met de brief aan lopen van het knhs en ik helemaal blij :D

Totdat.... ik las dat mijn aanvraag (door de menvereniging niet goed ingevuld is, lees: alles wat ze willen weten wisten ze en heb ik opgestuurd) ik kan wel janken nu want nu kan ik niet starten met een startkaart en moet ik mijn wedstrijd maar afzeggen |( |( Het rare vind ik nog dat ze een handtekening hebben ingevuld bij naam eigenaar en eigenaar/ruiter, maar daar hoorde ik te tekenen.
Echt door domme kleine foutjes (niet invullen van dat ik enkelspan start, welke kleur hij heeft en hoe groot is mijn aanvraag door de knhs afgewezen) Maar dit wist de vereniging allemaal!!!! -O-
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 01-02-11 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:29

De functie van een onderlegger is (net als dat van een sjabrak overigens) om het leer van je tuig (of zadel) te beschermen tegen vuil of zout uit het zweet van je paard. Niets meer dan dat. Een niet goed passend tuig (of zadel) kan nooit verholpen worden met onderlegger (of sjabrak).

Kan conditiekwestie zijn, of de kar is te zwaar voor je pony.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:32

L_Rivaldo schreef:
Sorry lees zo bij, mijn moeder kwam met de brief aan lopen van het knhs en ik helemaal blij :D

Totdat.... ik las dat mijn aanvraag (door de menvereniging niet goed ingevuld is, lees: alles wat ze willen weten wisten ze en heb ik opgestuurd) ik kan wel janken nu want nu kan ik niet starten met een startkaart en moet ik mijn wedstrijd maar afzeggen |( |( Het rare vind ik nog dat ze een handtekening hebben ingevuld bij naam eigenaar en eigenaar/ruiter, maar daar hoorde ik te tekenen.
Echt door domme kleine foutjes (niet invullen van dat ik enkelspan start, welke kleur hij heeft en hoe groot is mijn aanvraag door de knhs afgewezen) Maar dit wist de vereniging allemaal!!!! -O-

Volgens mij had vereniging het niet alleen moeten invullen, ze hadden ook kopieen uit het paspoort (waar afstamming, en beschrijving van uiterlijk ed staan) mee moeten sturen. Ik heb nog nooit ergens getekend voor aanvraag startkaart hoor. Heb altijd mijn gegevens, en dus kopieen uit paspoort naar secretariaat gestuurd, dat moet voldoende zijn. Bel anders zelf met knhs, leg situatie uit. Doorgaans moet een startkaart tegenwoordig met een week of zo geregeld kunnen zijn.