[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZEJA

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:25

confetti schreef:
Zo, ben ik even. Alle nieuwe, welkom, gezellig!
De wedstrijdrijders gefeliciteerd met de mooie resultaten.

Afgelopen zaterdag ben ik bevallen van een gezonde dochter Tong uitsteken , ze heet Manouk en maakt het erg goed. Voorlopig is het nog best druk, maar ik probeer zo nu en dan langs te komen.

Van harte gefeliciteerd.
En geniet er van. Haha!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:56

Gefeliciteerd. Ja

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:18

Gefeliciteerd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:19

Gefeliciteerd, en we willen natuurlijk wel een foto van je meissie.

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:43

Gefeliciteerd !!! En tuurlijk wachten we met smart op een foto!!!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:57

gefeliciteerd en natuurlijk fotos he Haha!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:40

Gefeliciteerd!!!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:39

Gefeliciteerd!!!!
heel veel geluk saampjes Knipoog

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:30

Bedankt voor de felicitaties.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:26

Zo ik kom ook eens even binnen hier! Het gros zou mij wel kennen, ben Linda, 24 en kom uit Breda, ik rij Z dressuur en Z vaardigheid met Sintels Liberty, met Signorita ben Ik B dressuur en M vaardigheid. Ook rij ik SGWM klasse 3. Foto's staan in mijn profiel.

Als er hier nog bij zijn die een midweek weg willen, vanaf 14 juli t/m de 18e hebben we een instructiekamp vanaf 12 jaar, en dit kamp is ook mogelijk voor de menners!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:48

een hele week weg is niets voor mij moet ook gewoon werken 1 dag ofzo zou wel leuk zijn haha

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:50

Je kan anders ook 's avonds naar huis hoor Knipoog

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:52

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:59

Ik wil wel meer info over de instructieweek, heb je die vaker in het jaar, nu komt niet goed uit, maar ik wil wel graag een keer zo'n week doen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:06

liberty schreef:
Je kan anders ook 's avonds naar huis hoor Knipoog

wat kost het als je alleen voor het mengedeelte komt per dag ? alleen de instructies zegmaar niet al dat andere eromheen wat niet met mennen te maken heeft ??

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:07

@sonjim, normaal alleen in de zomer @sammykuh, dat gaat helaas niet. @beide: ik kan wel kijken of ik iets in de herfstvakantie kan organiseren en dan voor 3 dagen o.i.d., een mini-menkamp.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:00

liberty schreef:
@sonjim, normaal alleen in de zomer @sammykuh, dat gaat helaas niet. @beide: ik kan wel kijken of ik iets in de herfstvakantie kan organiseren en dan voor 3 dagen o.i.d., een mini-menkamp.

ben namelijk meer geintereseerd in het mennnen en dat kamp wat nu is is gevarieerd las ik toch? en 3 dagen is inderdaad beter te doen dan een hele week (voor mij dan he Knipoog )

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:07

Mischien een weekend of midweek voor de menners, dat lijkt mij echt interessant en ik denk dat ik van hieruit nog wel meer mensen weet. Mijn vader wil ook graag een dergelijke week gaan doen.

Mijn vraag is of er dan ook mogelijkheden zijn voor tweespan of alleen enkelspan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:31

Hallo!
Ik kom ook maar weer eens binnen vallen...
Ik lees af en toe mee, maar meestal gaat het hier wat te snel voor mij Bloos.

Lijkt me leuk zo'n instructiekamp, maar zal moeten wachten tot dochterlief wat groter is, ben ik bang.

Ik lees dat er goede resulaten behaald zijn en zag een geweldige kleine/grote dekhengst voorbij komen.

Hier ook een leuke ontwikkeling, want komende zaterdag gaat onze zwarte man naar een stal, om verder door gereden te worden onder het zadel.
Erg spannend! Ik zal klaar staan met camera en fototoestel.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:53

Hallo, heeft er iemand problemen mee als ik ook gezellig mee kom kletsen hier? Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:08

Welkom Amanda, tuurlijk mag je mee komen klesen.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:23

Nou, dan zal ik me even netjes voorstellen Lachen..

Mijn naam is Amanda Thomson, ik ben 19 jaar oud en kom uit Klundert. Ik rij op de vrachtwagen als vakantiebaan/bijbaan, bij Sita in Roosendaal. Ik doe de opleiding Paardenhouderij & Management op het Prinsentuin College te Breda, en volgend jaar begin ik aan mijn eindjaar.

Ik rij al jaren paard en geef zelf ook dressuurlessen aan huis, o.a bij de Oranjeruiters te Willemstad, waar ik eens per 2 weken de groepsles verzorg bij de pony's.

Ik heb een Haflinger van 22 jaar oud, die ik zowel onder het zadel reed, als voor de koets.
Mijn pony is vroeger beleerd in het enkel en tweespan, maar was jaren niet in de koets geweest. We hebben zelf toen een recreatiekoets gebouwd, maar deze was te zwaar om lekker mee door het bos en over onverhard terrein te rijden. Op zoek gegaan naar een marathonwagen, en dat werd een Clever, bouwjaar 2000. Die ik nu nog steeds heb.

Ik rij zelf regelmatig wedstrijden van de Regiocompetitie, dit doe ik een jaar of 3 nu, de laatste tijd staat het op een laag pitje omdat ik het zelf erg druk heb en het voor mijn 22jarige Haflinger soms net iets te zwaar word. Wel trainen we op het gemakje thuis lekker door. Ook ben ik lid van Menclub West-Brabant.

Op dit moment zit ik met rugproblemen, dus ik heb alleen aangespannen gereden de laatste maanden. Maar er zit verbetering in, want ik moet vanaf nu elke 6 weken naar de osteopaat ipv. elke 3 weken Lachen en ik heb gisteren zonder zadel weer een stuk gereden! Heerlijk, zo een rustige Haflinger waar je na een maand of 3 niet rijden, zo weer op kan stappen.

Een aantal foto'tjes Lachen

Afbeelding
De koets die ik een week geleden samen heb gekocht met mijn vader. Koets is ongeveer 80-90jaar oud.

Afbeelding
Op wedstrijd 2 jaar geleden

Afbeelding
Mijn 22jarige Haflinger Lasagna!

Afbeelding
Vorige zomer, op het jonge paard bij mijn schoonouders thuis.
Binnenkort ga ik met deze 4jarige (foto) verder en met de 5-jarige, aangezien ik binnenkort weer rijden mag. Maar wel onder het zadel, zit iets teveel pit in, eerst hem zo maar eens zien te temmen!! Whoosh!

Ook ben ik groom geweest bij het internationale vierspan van Bert Brans, maar hier ben ik om verschillende redenen mee gestopt Lachen

Als mensen nog vragen hebben, dan hoor ik het wel! Haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:02

Haha, nu was ik van plan het hier eindelijk eens een beetje bij te houden en nu is het zo rustig hier Haha!.

Komende tijd voor ons alleen maar enkelspan...

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:09

Zo, ben terug van vakantie en kom hier maar weer eens binnen vallen... Knipoog

Confetti, van harte met de geboorte van je dochter Manouk! Ben benieuwd naar een foto!

Rafiq is weer terug van ODK. Gisteren hebben we hem gehaald.
Hij doet het fantastisch voor de wagen! Het wegrijden gaat ook stukken gecontroleerder en gisteren stapte hij op een rustige manier weg zonder sprongen e.d. Cool We hebben wel wat pech gehad want toen we op vakantie waren is hij bij vrienden er tijdens het inspannen (in de bak) vandoor gegaan en tegen het hek geknald en is de leenwagen nu total loss... Het tuig is ook kapot. Gelukkig heeft Rafiq er niks aan overgehouden en vergoed de verzekering de wagen. Nu gaan we een nieuwe wagen bestellen en ook maar nieuw tuig aanschaffen. Tot de nieuwe wagen er is kunnen we gelukkig een andere wagen gebruiken van de menvereniging.

Nou, ga hier nu maar eens even bijlezen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:38

Heftig Aukie, gaat hij nu wel nog rustig voor de wagen? Kan me voorstellen dat het ervandoor gaan toch voor wat paniek gezorgd heeft bij het paard.