[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 12:01

Tine dat heeft Janouk mooi gemaakt voor je.
Zwemmen..neujjjj..ik ben n soort van waterwandelaar... vind open water fantastisch..ga ook met wetsuit van maart tot oktober afven toe plonzen met de hondjes..
Maar echt zwemmen..dat kan ik niet..
Hahaha..belker wat een blij filmpje
Marga....hoop dat Pep..goed blijft gaan..tis niks zo in de lappenmand..
Morgen is onze zoon jarig..alweer 14 jaar.. heb al slingers opgehangen ala verassing *\o/* tis al zo raar met corona allemaal..dus feestelijk aankleden.
Fijn weekeind allemaal.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:39

Wat een naar somber weer,tijd om kerstboom 2 ( bij mijn vriend) op te tuigen,beetje grote boom gekocht dus zo nog ff extra lichtjes en ballen bijhalen.
Staat die van jullie al?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:42

Ja buiten, te acclimatiseren O:) Hij komt zo naar binnen is de uitspraak voor dag 3 :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:54

Afbeelding

3 jaar geleden lag er een pak sneeuw. Daar worden Maflingers blij van.

Mijn boom staat al 2 weken in vol ornaat in de kamer.. Haha ik kon niet wachten

Hier is het zo genieten. De uilen zijn elke dag al rond het avondeten in de tuin aan het donderjagen.ze blijven mij fascineren. <3

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:18

Onze kerstboom staat al sinds half november **\O/** {:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:34

Wij hebben altijd kerstguirlandes aan het plafond hangen op het schip. Gisteren opgehangen met de lampjes er alvast in eentje ervan, maar we zijn nog nooit zo vroeg geweest als dit jaar :D . Familietraditie is dat de boom niet voor mijn broers verjaardag wordt opgezet (nadat hij in het verleden twee keer omgegaan is tijdens zijn verjaardag en mijn moeders mooie antieke ballen van oma kapot waren :') . Dus die traditie hielden we erin. Tot dit jaar.
Vanmiddag ga ik er nog wat lampjes inhangen en misschien een zilveren slinger of zo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:50

Gem schreef:
Wij hebben altijd kerstguirlandes aan het plafond hangen op het schip. Gisteren opgehangen met de lampjes er alvast in eentje ervan, maar we zijn nog nooit zo vroeg geweest als dit jaar :D . Familietraditie is dat de boom niet voor mijn broers verjaardag wordt opgezet (nadat hij in het verleden twee keer omgegaan is tijdens zijn verjaardag en mijn moeders mooie antieke ballen van oma kapot waren :') . Dus die traditie hielden we erin. Tot dit jaar.
Vanmiddag ga ik er nog wat lampjes inhangen en misschien een zilveren slinger of zo.

Hebben jullie ook een boom in de mast? Hadden wij vroeger altijd. En met oud en nieuw het jaar uitblazen met de hoorn

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:31

tine10 schreef:
Gem schreef:

Hebben jullie ook een boom in de mast? Hadden wij vroeger altijd. En met oud en nieuw het jaar uitblazen met de hoorn

Nee, dat gebruik is er een beetje uit, en wordt bovendien lastig omdat tegenwoordig bij bijna iedereen de gewone mast vervangen is door een radarmast. Maar een heel enkele keer zie je dat inderdaad nog wel eens!
Het zou best kunnen dat ze bijvoorbeeld in drukke havens (zoals de Maashaven Rotterdam) het jaar nog wel uitgeblazen wordt. Wij vieren de jaarwisseling bijna nooit aan boord (vorig jaar toevallig wel, maar waren we het enige schip in Oberwesel)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:55

Leuk te lezen die tradities,nou 2 tuincentra's gezien om de kerstboom mee te vullen,vriendlief heeft beetje groter en bredere boom gekocht.pffff mis wat conditie daarvoor

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:57

Meestal heb je in die tuincentra wel een coffeecorner met heel lekkere koffie en theesmaken. Dan ga je daar toch lekker hangen... en laat je vriendje lekker shoppen. En jij goedkeuren of afkeuren :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:19

Sorry whaha moet echt lachen. Gem geeft tips om rustig aan te doen, maar kan het zelf nog niet zo goed. _O-

Is niet banketstaaf bedoeld hoor Gem!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:57

tine10 schreef:
Sorry whaha moet echt lachen. Gem geeft tips om rustig aan te doen, maar kan het zelf nog niet zo goed. _O-

Is niet banketstaaf bedoeld hoor Gem!

Haha, snap wat je bedoelt :P . Maar ik maak me meer zorgen om Monique dan om mezelf hoor :(:) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 08:55

Ik maak me om jullie allebei zorgen!

Goedemorgen allemaal
Ik hoop dat iedereen lekker heeft geslapen en een leuke dag voor de boeg heeft.

Ondanks al veel hulp wil het trailerladen met Thor nog steeds niet. Soms word ik er wel wat wanhopig van. Iedere keer werkt iets een of een paar keer, maar daarna sluit hij zich weer helemaal af. Volgens mijn instructrice zijn dat de lastigste paarden (wat betreft het aanleren). Nou ja, we geven niet op, maar soms heb ik het er wel moeilijk mee. Gisteren weer een leuke TWE training gehad, maar ook daarbij sluit hij zich soms af, als hij het moeilijk-eng vindt. Zometeen lekker op buitenrit in het bos.

En straks nog verder in de wei met de voorbereidingen om onze wei om te bouwen naar een PP. Eerst moet er veel lint en palen weggehaald worden. En de gaten van de palen weer opgevuld. Dan lint trekken door de hagen (die zijn niet niet dicht genoeg om het zonder lint te kunnen doen). Nou, dat is alweer meer dan dagvullend :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:26

Wat ik ooit begrepen heb over IJslanders is dst het gewoon echt niet de makkelijkste paardjes zijn. Het ras zit dicht tegen oerpaardensoorten aan, dus heeft veel eigenschappen ontwikkeld die bescherming bieden tegen vijanden, overlevingsmechanismen, en de daarbij behorende eigengereidheid. Ze zijn niet echt te 'dwingen', of je wil op te leggen. Misschien dat hij zich daarom afsluit uit zelfbescherming.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:04

Gem,helaas alle koffiecorners afgezet en verboden terrein,dus dan maar als een ouwe schillenhit met hand op winkelwagentje meesjokken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:21

Tine, als bij zich afsluit dan krijgt hij teveel prikkels. Dan heb je 2 keuzes, of je vermindert de prikkels, of je ondersteunt hem in het verwerken vn prikkels. Voor dat laatste is er heel veel. Meestal begin ik dan met feeling control pillen van sensipharm. Dat is fijn spul. Verdooft niet, maar je merkt dat ze gaan nadenken en verwerken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:24

Nou, verrassing vandaag. Thor liep er de 2e keer helemaal zelf op, op vreemd terrein. Erg blij mee, had ik ook echt even nodig. We komen er wel, maar het is geen makkelijke weg.

Heerlijke buitenrit gemaakt en weer 2 apps uitgeprobeerd. Strava bleek niets geregistreerd te hebben, dus die er maar weer af gegooid, ik vond dat die ook te weinig gegevens erbij had. De andere was sportractive, niet zo goed als endomondo maar ik denk dat deze en/of equilab mijn vervanger gaat worden.

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:08

Nou een zorg minder over Gem en HT dat is vwb het shoppen want dat kan vanaf morgen gewoon niet meer dus stilzitten dames ~~}> :(:)

Wat fijn Tine +:)+ en mag ik zeggen dat ik vind dat jullie al zooooooo veel doen samen. Gaat toch super.

Fijne verjaardag van zoonlief gehad Biancacoo? Ik vond dat opeens zo snel gaat, zo tussen de 13 en de 16,17. Dan veranderen ze zo snel...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:30

VanHuisUit schreef:
Nou een zorg minder over Gem en HT dat is vwb het shoppen want dat kan vanaf morgen gewoon niet meer dus stilzitten dames ~~}> :(:)

Laat ik nou voor de eerste keer van mijn leven vroeg klaar zijn met kerstinkopen doen :') . Buiten de verse groenten en de onvermijdelijke geboortemuisjes heb ik helemaal niets meer nodig!

Het zwembad gaat dicht, dat vind ik een miniramp. De fysio mag me wel huiswerk opgeven, dus ik hoop op een heleboel. Maar de grootste ramp vind ik de scholen .... dochter zit in eindexamenjaar en het gaat helemaal niet goed. Vanavond online gesprek met de mentor ;( , ben er echt zo ziek van dat ik alvast maar een borrel heb gepakt om er iets relaxter in te gaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:36

Helemaal eens met je Gem, dat het een ramp is met de scholen... maar het is zo'n verspreidingshaard. Als ik zie hoeveel leerlingen besmet zijn / worden en ook docenten... het is gewoon dweilen met de kraan dicht. Ik heb het gevoel dat in het onderwijs nog veel meer besmettingen ontstaan dan in bijv de zorg... (heb eigenlijk niet het gevoel maar weet het wel zeker, als ik in mijn werkomgeving kijk).

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:32

Zo ik heb wel bijgelezen maar was een beetje druk.

Tine heeft een Janouk aan de muur, en een ijsco met gebruiksaanwijzing, die goed zijn best doet /3

Biancacoo nog gefeliciteerd met zoon :)F

HT heeft boom al staan maar helaas geen koffiecorner open en gedragd zich als ouwe schillenhit :D

Janouk is er ook al vroeg mee en geniet van de uilen.

Ips is helemaal op tijd met boom half november al <|-

Belker heeft de boom nog buiten :brr:

Gem iets met pot en ketel (niet banketstaaf bedoeld) maar vroeg klaar met kerstinkopen {:) [&]

VHu ik ben het met jou eens.

Zo we hebben een /3 gevonden *\%/* gekocht en gehaald. Mannetje gaat nog naar school in januari en daarna kunnen we mennen met hem.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:37

Nee, de boom is al binnen en opgetuigd. :+

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:23

De neppert staat er al met de lampjes, maar aan versieren ben ik nog niet toegekomen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 09:55

Marga bedankt voor de felicitatie. :j
En jij gefeliciteerd met de ankoop van je nieuwe paard..vertelllll wat voor knapperd is het geworden....??
Gem... heftig..hoop dat het tóch nog goed komt met dochter.
Lees een mooie samenvatting goed bezig _/-\o_

Gisteren acuut een wortelkanaalbehandeling gehad...en anti biotica.. dat is spul waar je beroerd van wordt.... %) paar daagjes..dan ben ik er hopelijk van af... zijn nu veel ergere dingen..

Kerstboomneppert gaan we hier vandaag opzetten <|-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:24

Daar had ik helemaal overheen gelezen, Marga! Een nieuw menrittenpaard? Proficiat!

Biancacoo: oefff ... pijnlijk, ik heb er ook al een aantal opzitten. Gelukkig is het me de laatste jaren bespaard gebleven. Nee, geen kunstgebit *D :') .

HT, je was nog net op tijd met je tuincentra <|-

Tine heeft een leuke rit gemaakt met Thor. Je zal nog wel vaker voor verrassingen komen te staan, denk ik.

VHU, volgens dochter provoceren de schoolleerlingen volop door de mondkapjes onder de kin te hangen. Tja, dat virus zit niet in hun beginnend baardje.

Vandaag ga ik weer naar huis. Drukke dagen voor de boeg met nog een heen-en-weertje kliniek Keulen, fysiotherapeut, dochter d'r hele boekenpakket uit Venlo halen (misschien nog een kleine kans dat de eindexamenkandidaten wél naar school mogen), hond dierenarts en weer om de dag naar Inova (als mijn rug / been het toelaat) en twee schrijfopdrachten. Eéntje met een strakke deadline en de ander ... ja, door die harde lockdown eigenlijk ook wel strak. En een derde opdracht in de maak, maar daarvoor moet ik naar Groningen en heeft nog geen deadline. Misschien kunnen we tegen die tijd wel een kleine meet doen :D .