L_Rivaldo schreef:Lief aangebode toydoll maar als deelnemer ben je ook welkom hoor kan je mooi je auto voor gebruiken

sulkys zijn ook toegelaten kan je mooi alles in een keer meenenen.
Maar ik heb dus helaas geen pony.... Zoals het er nu uit ziet gaat Kyano komende 10 jaar niet braaf te mennen zijn voor mij...
Kyano is gewoon super gestressed. Over-reageert op alles, als mn jas kraakt bam vliegt ie naar voren. Iets te diep kuiltje in de bak en de wagen hobbelt: bam, vliegt ie weer weg. met de zweep aanraken maar niet over beginnen dan istie helemaal weg.
Loopt met zijn hoofd gestressed hoog bij elk geluidje wat ie hoort. Er zitten ook wel wat betere stukken tussen hoor; en als ie wat moeier wordt wordt ie ook minder hyper-sensitief en kan ik wel weer normaal zweep gebruiken.
Ik moet er echt nu niet aandenken dat met de sulky te doen, nu remt het gewicht van de wagen hem nog wat af, maar als die sulky er gewoon achteraan vliegt stopt ie nooit meer denk ik.
Inspannen (in de bak) was al drama, zooooo springerig, hij wil er al niet normaal voor staan, gaat dan echt vol in blokkade als ik hem zijwaarts wil doen ofzo om hem er netjes voor te krijgen. Terwijl die dat gewoon kan hoor?!?! 1x kwam ie omhoog omdat we hem aanraakte
Achteraf aan halster nog geoefend met gewoon zijwaarts en achterwaarts in de buurt van de wagen maar echt, wat een poedersuiker pony kan het zijn zeg.
En het heeft niets met hengst zijn te maken, want juist als er merrie in de buurt is en hij wordt 'mans' dan kan ik er tenminste gewoon mee werken, dan is hij dat hele sensitieve kwijt.
Booster is gewoon 400% braaf, rustig en kalm. Dat was ie al vanaf dag 1.
Maar goed Booster krijg ik echt niet meer terug, dus toch maar eens marktplaats/boktmarkt in de gaten houden voor een braaf beleerde grote shet of kleine welsh........