[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 08:35

Gem, die ruit..is echt balen..je schrikt er toch van, ik hoop dat de deken gewoon op stal ligt.
Tine..vergaderen en dan slapen...slechte combi..ik hoop dat je toch nog wel wat geslapen hebt !
ik kreeg als tip van fysio om dan na een vergadering eerst steps op de wii te doen..zo word je hoofd weer leeg, en je lichaam even inspanning, dan half uurtje zitten dan douchen en lekker naar bed...slaap je beter omdat je eerst wat je lichaam getraind hebt..werkt goed.
ik hoop dat je er met thabor uitkomt ! maar ben het wel eens met Gem. hoe moeilijk dat ook kan zijn.
thabor is nog jong natuurlijk, ik weet niet hoe dat met rembrand was toen je met hem net begon..zal toch ook wel eens iets schrikkerigs gebeurd zijn..

Naar de sneeuw toe gaan we dit jaar niet...komt simpelweg financieel niet uit.......dus ik droom nog lekker verder..ooit zal ik eens een wedstrijd bekijken in de sneeuw, of misschien wel meedoen, maar...dit seizoen blijven we thuis. misschien krijgen we nog een beetje sneeuw in NL...en als dat dan genoeg is...zou mooi zijn !
ik train lekker door, heb nog een wedstrijdje in NL te doen, ook redelijk dichtbij, dus dat is wel fijn.
en verder...weet ik nog niet waar ik voor in ga schrijven, er zijn daarna nog 2 wedstrijden, maar ik wil eerst zien hoe eagle het allemaal volhoud..niets overbelasten.

Peerappel, heel veel plezier en succes vandaag !
andere wedstrijdgangers..ook succes, zet h'm op.
Morgen heeft ollie1 dressuur /vaardigheid las ik, heel veel succes morgen !! ik hoop dat je het geleerde bij chardon in praktijk kunt brengen ! *\o/*

verder..fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 09:49

Goedemorgen

Gelukkig toch snel in slaap gevallen. Net al de notulen gemaakt.

Thabor is het paard van mijn man, dus die gaat sowieso niet weg. Bovendien vind ik hem ohz erg leuk om te rijden (zowel dressuur als springen), dus dan zou ik gewoon weer meer ruiter gaan worden.
Met Rembrand heb ik nooit echt gekke dingen meegemaakt, maar ja, die was al 9 toen we hem kochten, dus dat is niet eerlijk om te vergelijken. Rembrand reed al Z ohz en had ook al veel ervaring voor de wagen.

Ik ga gewoon eerst thuis met Thabor aan de gang, daar vind ik het wel leuk. En als het dan daarbij blijft, dan is het zo. Maar hij gaat niet weg, hij is veel te leuk verder.

Kom ik vanmorgen in de wei, is deel bovenste koord er helemaal af. Hangt alles in de staart van Thabor. Arme paard, had gewoon ruim 100 meter koord in zijn staart hangen. Hij lijkt er niets aan over gehouden te hebben. Manlief weet het nog niet. Die zal niet blij zijn. Veel palen scheef/los.

Nou, ik ga naar puppycursus

PeerAppel

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 09:53

Bedankt voor alle succes-wensen!
Ollie1 ook succes net als alle andere wedstrijdgangers!
Ik duim mee voor sneeuw voor jou en je prachtige honden, Bianca! +:)+
Gem, balen van die ruit zeg! Ik neem aan dat dat jouw auto is. Vreselijk dat je dan zo je auto aantreft. :(:)
Zilvershampoo was voor de staart en manen. Wit wordt mijn Haflinger namelijk niet. :D Volgens mij is Abby alleen niet zo'n Haflinger met van die prachtige witte manen, zelf denk ik dat haar kleurgenen ietsje anders in elkaar zitten waardoor ze iets donkerder is en dus haar manen ook. Ze zijn vroeger ook nooit wit-wit geweest, ook niet toen ze jong was. Shampoo werkte dus niet zo verbluffend zoals ik het gezien had bij een andere Haflinger.
Ik heb m'n kleren al aan, over een halfuur naar stal om te vlechten. We doen een hengstenvlecht op de hals omdat ik geen normale knotten erin kan krijgen tenzij paddestoelen ook zijn toegestaan. :')

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:23

Mogge,

@Gem, :oo , echt waardeloos ! wat een malloten -:(-
@Biancacoo, echt mooie foto's van je zoontje met je doggy's <3
@PeerApel, dank je wel. Ik heb vorige week een een ergonomisch bosttuig gekocht (dezelfde als Janouk) en ga hem zo op maat zien te maken, zodat ik er morgen mee kan rijden :):)
@Tine, wees niet te streng voor jezelf! Angst is zo waardeloos... :(:)
@Maisie, gefeliciteerd met je nieuwe baan +:)+ ....Jij zou toch ook in Dordrecht starten morgen ?

Verder ben ik t ffies kwijt -O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:28

:wave: Zwaai eventjes onder steen vandaan!

Ondertussen 37 weken zwanger. Heb sinds een week enorme stalbenen ;) Ziet er niet uit, maar niks om me zorgen om te maken, bloeddruk is nog goed. Verder zijn alle controles elke keer perfect!
Laatste klusjes in huis zijn ook zo goed als klaar, alleen nog de box in elkaar zetten.

:evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:57

Ojee Frensie stalbenen :+ had ik ook op het laatst.... moest toen wel om de dag langskomen voor controle op bloeddruk etc nou zet hem op die laatste weken zou ik zeggen.... voelde mezelf een soort walrus aan het eind :')
@Tine Thabor met draad in zijn staart, jeetje zeg dat had ook anders kunnen aflopen :oo Als lekker met Thabor rijdt (moet je kijken hoe goed jullie presteren op wedstrijden, super toch!) en thuis ment, het is het paard van je man, en in de omgang kun je er alles mee, dan is dat toch heerlijk. Is je nieuwe wagen trouwens een met 25 inch of 23 inch wielen? Als het een 23 inch is kun je er ook makkelijk een D pony voorzetten (stel dat Patrick naar een D gaat over enige tijd).... maar perse wedstrijden willen mennen of met Thabor naar les alleen omdat je een dure wagen hebt, dat kun je jezelf en het paard niet aandoen hoor, als je bang bent of steeds wordt. Wordt je gezin en thuis ook niet vrolijker van :(:)

Hier bezig met een beleidsstuk wat niet wil vlotten, dus ga mezelf maar even bannen ~~}>

Iedereen die wedstrijd heeft veel succes en plezier, iedereen die leuke andere dingen gaat ondernemen veel plezier en iedereen die een :(:) nodig heeft, een dikke :(:)

:wave:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:07

:wave:

las over dekens/scheren/trainen/angst...

en wilde gewoon even laten weten dat ik nog altijd meelees hoewel ik wel eens een bladzijde oversla, haha, soms gaat het zo hard.

hier nog steeds een paardloos leven. Als vriendlief het niet leuk zou vinden, zou ik overwegen een nieuwe baas voor hem te zoeken, het leven met een kleintje in huis is namelijk echt wel druk zat vind ik. Weet niet hoe andere jonge moeders dat ervaren hebben?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:22

:wave: hoi hoi frensie...herkenbaar dat vocht vasthouden.....fijn dat alles goed gaat met je, ik duim nog even door voor je !!
smick..ik vond het heerlijk bij de paardjes..kindje in wandelwagen in dekentje in de stal..op veilige afstand, die sliep heerlijk altijd buiten.... :)) waren even heerlijke uitjes..paardje poetsen..man thuis,dan kon ik even rijden..en dan snel weer naar kindlief !
mooie tijd..

vhu...succes met je werk....

ik heb een heerlijke route gedaan met de hondjes..zoontje was mee..even genoten samen..superfijn !

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:38

@ ollie nee morgen kan ik niet dus heb opgegeven voor de volgende 22 dec met robin en robijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:14

Bianca: lekker met de honden op pad geweest.
Smickey: ik reed na 6 weken alweer. Zoonlief stond in de kinderwagen en later in de wandelwagen gewoon naast de bak. Maar hier de paarden aan huis, dus wellicht dat het daarom ook makkelijker is?
VHU: ja, is erg goed afgelopen met het koord. Ik krijg 27 en 25 inch banden :D . Sterkte met je beleidsstuk.
Frensie: stalbenen hahah. Gelukkig verder alles goed. Ik moest 2 weken voor tijd opgenomen worden, vanwege stalbenen en te hoge bloeddruk.
Ollie: lekker aan het trainen met Brutus?

Puppytraining viel gelukkig mee en was zelfs wel leuk :D Hond ligt nu compleet in coma

Manlief gaat zo alleen met zoon naar de judo, zodat ik lekker kan slapen. Rembrand heb ik net al gevlochten, moet nog wat dingen inpakken.
Als ik nog zin heb, wil ik ook nog even Thabor of AMerigo longeren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:43

Nou dacht dat ik me gebanned had maar toch niet :+
Dacht al dat je hogere banden had Tine, want je hebt flinke paarden natuurlijk. Vind het super super gave wagen *D buiten rijden / mennen geeft mij trouwens erg veel vertrouwen en je paard leert met van alles om te gaan, denk dat het (bij mij in ieder geval) dubbelop werkt.

@Smickey vond het wel gezellig dat ik naar mijn paard kon gaan als afwisseling, Han vond het ook altijd geweldig. Maar het echte trainen ging niet meer. Het lastige vond ik dat stel dat je wel weer wat wilt doen, dan begin je weer met een paard wat je niet kent. En bijna alle mensen die ik ken die een kind hebben gehad zijn toch na dat ze hun kind hebben gekregen minder dapper dan ervoor. Dan is het toch wel erg fijn als je met een vertrouwd dier aan de gang kan gaan.

Nou ik heb mijn beleidsstuk grotendeels af *\o/* dus ik mag van mezelf naar de poowns *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:17

Tine, veel plezier en veel succes met de kur.
Met thabor en jou komt vast goed, dat moet groeien.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:57

Sh....t. Krijg net sms van manlief. Zoonlief heeft sleutelbeen gebroken bij judowedstrijd. Arm ventje!!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:58

Beterschap voor jouw zoon, Tine! :(:)
Ik lees zo even beter bij, ben net thuis. Jeetje, wat vermoeiend zo'n wedstrijd! Maar wel erg leuk. :D
Heb me al weer opgegeven voor de volgende. :o
Nu even douchen! Zal zo meer vertellen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:00

Je maakt ons nu wel heel nieuwsgierig Peer Appel!!
En leuk dat je zo fanatiek bent geworden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:13

auw Tine !! dat is sneu......heel veel sterkte en succes voor zoontje.......bah...sleutelbeen gebroken...zielig !!

Peerappel een geslaagde dag zo te lezen..leuk ! we lezen straks meer !! :j

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:48

@Ollie1 Ben benieuwd hoe het nieuwe borsttuig bevalt!
@Frensie Fijn dat de controles goed zijn. Wel balen van je stalbenen! Succes nog even!
@VanHuisUit Succes met het beleidstuk!
@Biancacoo Fijne route gehad! Mooi. :D
@tine10 Toch nog leuk! Beter.

Het was zeker een geslaagde dag! Vanochtend om 10 uur aangekomen op stal en Abby samen met een stalgenoot gevlochten. Het is een strakke hengstenvlecht geworden. Worden je vingers ook zo lekker schoon van. :+
Abby staat vrij weinig op de trailer, maar is er zo lekker makkelijk in. Heerlijk zo'n paard. Toen alles in de auto geladen en onderweg naar Bedum. Toen ik daar aankwam werd het me wel behoorlijk serieus hoor. Voelde me niet echt thuis en werd behoorlijk bang. Even naar een proefje van iemand uit mijn groep gekeken en toen voelde ik me al ietsje beter. Had nu gezien hoe het moest, dus.
Toen spullen aangetrokken en Abby opgezadeld. Erop ging heel goed, ze liep alleen wat harder dan normaal. Gelukkig heel fijn ingestapt ondanks dat Abby geen enkel paard daar kende en wij nog nooit samen in een binnenbak waren geweest. Door mijn stress alleen wel wat te vroeg gaan instappen waardoor Abby behoorlijk moe was in de proef wat terug te zien is op mijn protocol. (actiever)
Ondanks dat ik het doodeng vond en niet zeker was of het zo goed was gegaan als stalgenoot en mijn moeder beweerden, maar gelukkig had ik 180 punten! :D Geen prijs, maar wat wil je ook voor de 1e keer.
Bleek wel dat ik een verouderde proef had geleerd en geoefend waardoor ik ietwat verbaasd was toen de proef voorgelezen werd even niet wist wat ik moest doen.

Ook waren er enge hekjes, even omheen en langs gestuurd en toen was het geen probleem meer.
Heel blij dus met mijn 22-jarige Haflinger die er niet bepaald op gebouwd is om Dressuur te rijden en dat in het verleden dus ook nooit gedaan heeft. En ik zelf... Tja, laten we het erop houden dat ik 1,5 jaar geleden nog niet kon rijden. :')

Hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:18

goed gedaan !! leuk om zo je eerste wedstrijdje te rijden !

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:28

Sorry dat ik alweer zo lang niet heb gereageerd, ik verwaarloos jullie maar ik heb sinds vandaag een eigen shetty. Was een verrassing van mijn vriend ten eerste omdat ik ben aangenomen en ten tweede omdat hij me wilde verrassen. Ze krijg ook een eigen topicje :D Ze heet Liz en is 4 jaar, ze is uit een verwaarloosde situatie gered door haar vorige eigenaren maar die konden niet meer voor haar zorgen :( Mijn vriend nam me mee onder het mom van een leuke verzorgpony of bruikleen. Maar nee, vannochtend is ze gebracht en ik zit op mn roze wokje :) *\o/* <3

@: peerappel wat leuk zon eerste wedstrijd en al helemaal met die punten :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:40

Wat goed PeerAppel, gefeliciteerd! Op naar de volgende ;)
Rianne leuk, jij ook gefeliciteerd! Ben benieuwd naar foto's.
Tine wat sneu!! Hopelijk geneest hij snel weer, kan ie weer judoën en ponyrijden.
VHU goed bezig.

Hier lekker paard en pony gereden, gingen beide fijn. Verder weinig nieuws :P

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:43

@Royal: ik ga zo een topic openen die zal in mijn onderschrift verschijnen en voor de liefhebbers kan ik best even hier een post doen, wacht nog even tot ik ook de bewerkte fotos heb :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:47

Ai wat naar Tine ... arm joch :(:)
PeerAppel je zit er mooi op *D fijn dat het goed ging!
Royaltjuh lekker gereden *\o/*

Hier heerlijk gemend met Ol, ze liep weer wat beter dan afgelopen donderdag. En heb haar bijna weer in haar oorspronkelijke model geschoren, moet alleen nog gedeelte bij haar benen en stuk lendenen. Maar ze was met scheren heel rustig dus dat was ook weer winst.

Hero heeft voor het eerst en het schoftje omgehad plus staartriem/culeron vast en daarmee gestapt en gedraafd aan de longe. Hij keek eerst een beetje ongelukkig :? maar heeft zich keurig gedragen. Vind ik dan wel weer erg braaf van hem. Het staat hem zooooo goed <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:32

Oja, sorry helemaal vergeten te reageren :o Maisie gefeliciteerd met je andere baan *\o/*

@Tine jong dier beleren kost gewoon ook veel tijd. En je rijdt ook nog onder het zadel. Denk als je nagaat hoe vaak hij ervoor heeft gestaan, dat niet eens zo vaak is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:00

Vhu, fijn dat ollie en hero zo fijn hun best deden.

Tine, hoe is het met je zoontje ??

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:42

Rianne gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en baan! Top zeg! :D Ik zal zo even in je topic kijken.
Fijn dat Ol beter liep en het met Hero ook zo goed ging!

Even een topic gemaakt over vandaag! [ITP] 22-jarige Abby haalt een winstpunt!