[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:23

Ik heb het prototype bij HCA toen zien staan, als ik het goed heb begrepen kon er een stoeltje in het midden op of twee (dat kon je ook wisselen) en kwam hij in drie verschillende wielmaten. Volgens mij heeft een bokker ook het prototype?

Deze foto heb ik wel een keer opgeslagen:
Afbeelding

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:25

Femke76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:12

Afbeelding
cinniz123, bedankt, Rotterdam is al een heel stuk dichterbij als Klarenbeek! Als ik langs mag komen graag, wil je dan een pb sturen met het adres en eventueel een datum die jou goed uitkomt(liefst op een zaterdag), dan ga ik m'n man lief aankijken of hij wil rijden. :P

Dat is inderdaad de 2-wieler die ze bij HCA hebben staan, ik had al info aangevraagd, maar die wagen is gelijk een stuk zwaarder en dat wil ik mijn kleine Bennie niet aandoen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:35

heb hem toen niet zien staan?
maar goed voor mn knollie waars ook net ff wat teveel maar wie weet voor mn twenter met de tijd :+
blijven dromen toch *\%/* (en heel hard sparen)

IngridM

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:49

Hmmm ziet er goed uit maar een stuk zwaarder is wel heel jammer ik vind juist het gewicht van de hca zo fijn zeker omdat ik zelf zwaar ben. Jammer zeg!

Ik heb ook nog nooit op een HCA gezeten dus ook ik moet het nog eens uitproberen. Mijn lichaam werkt niet mee dus weet niet of het wat voor me is

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:50

Je bent welkom :D

Andries is idd bezig met een nieuw model, al vraag ik me nog steeds af wat het verschil is met de sulky die oa Suzanne had. Heb 'm in het echt gezien toen ik m'n rvs bomen en zweepkoker voor m'n concourswagen ging halen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:06

Ingrid, die van jou is toch ook rond de meter? Die van mij lopen ook vrolijk met een marathon wagen van 170 kg met 2 man er op.
Deze is zo op het oog niet zo verschrikkelijk veel zwaarder als de normale HCA.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:20

Ik heb die hca met bankje. Mijn mini trekt hem met gemak.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:30

Dennis schreef:
Ingrid, die van jou is toch ook rond de meter? Die van mij lopen ook vrolijk met een marathon wagen van 170 kg met 2 man er op.
Deze is zo op het oog niet zo verschrikkelijk veel zwaarder als de normale HCA.

Klopt hij is 1 meter maar jij bent een heelb licht veertje en ik ben zwaar :-)
Misschien kan het goed hoor maar eerst maar eens afwachten hoe zwaar ze gaan worden

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:30

Oooeeehhhhh sulky's leuuk!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:33

Lante schreef:
Ik heb die hca met bankje. Mijn mini trekt hem met gemak.

Ja heb ik volgens mij foto van voorbij zien komen z ziet er ook goed uit!

Femke76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:42

Ik heb net een mailtje gehad dat de 2 wieler maat mini 60 kg weegt. Da's bijna het dubbele van de normale, en Bennie is maar 88 cm, en ik wil ook het strand op dus ga ik toch voor zo licht mogelijk.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:29

Ik ben aan het kijken naar een andere sulky en neig eigenlijk heel erg naar HCA.
Het gaat om een shetlander van ongeveer 85 cm.
Is er iemand in de omgeving van Zwolle waar ik er een keer op mag zitten om het te voelen?
Omdat je eigenlijk met je benen wijd zit ben ik bang dat ik misschien kramp krijg.

Weten jullie misschien ook iemand die hem tweedehands verkoopt? Ik kan er maar 1 vinden en die is 700 euro waardoor ik hem dus beter nieuw kan kopen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:30

Mijn pony staat in Arnhem, maar je bent welkom om mijn HCA uit te testen.

Femke76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:57

Vraagje voor de hca kenners, Kunnen jullie mij de voor-en nadelen vertellen van de staaldraden ten op zichte van een zweng?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:20

Nadeel van de staaldraden vond ik, dat het vlak boven je benen langs loopt. Ik had daar precies mijn veiligheidsoog aan de strengen vast, dus soms kreeg ik dat ding op mijn scheenbeen (auw). Daarna iets anders afgesteld en toen gebeurde het niet meer.
Verder een fijn systeem, ik controleerde wel vaak of de katrolletjes nog liepen maar die deden het altijd (ik reed vaak op het strand).
En de bewegingen van de pony worden beter gevolgd omdat er meer ruimte is t.o.v. een gewone zweng.

Femke76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:31

bedankt voor je reactie xSCWx, ik ben een beetje bang dat als de pony een bok geeft en het draad komt tussen de benen dat hij helemaal open licht, zo'n lederen streng is een stuk zachter.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:40

Femke76 schreef:
bedankt voor je reactie xSCWx, ik ben een beetje bang dat als de pony een bok geeft en het draad komt tussen de benen dat hij helemaal open licht, zo'n lederen streng is een stuk zachter.

denk dat dat haast niet kan....denk eerder over je lamoen heen maar ook dat is haast onmogelijk bij de hca volgens mij,tenzij ze heel ver van je rekje af lopen.(kan het mis hebben hoor)
mocht je bang zijn voor het bokken kan je beter een slagriem gebruiken voor te geval dat.
voorkomen is beter dan genezen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:41

Je kabel hoeft niet tot voor door te lopen.
Ik heb gewoon mijn strengen aan mijn tuig en maar een korte kabel. Menpony's moeten niet bokken, bij twijfel een slagriem er overheen. Maar bij een kabel op een gewone lengte liggen zijn benen echt niet open als hij wel over de streng heen zou komen.

Femke76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:53

ik zag op foto's dat ze de kabel als streng gebruikten, vandaar mijn vraag.ik ben niet echt bang voor bokken, maar het blijven beesten en zelfs de braafste kan nog wel eens wat doen. misschien was het een vreemde vraag, ik vroeg het mij alleen af omdat ik het systeem nog niet eerder had gezien.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:53

Mijn pony heeft het 1x voor elkaar gekregen hoor, been over de streng heen voor de hca. Vond het zelf geen fijn idee om alleen met de kabel te rijden, maar is wel mogelijk.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:07

xSCWx schreef:
Mijn pony heeft het 1x voor elkaar gekregen hoor, been over de streng heen voor de hca. Vond het zelf geen fijn idee om alleen met de kabel te rijden, maar is wel mogelijk.

Die van jou heeft wel meer voor elkaar gekregen :+

Maar dat was over de streng ik ging ervan uit dat als je gewoon je strengen gebruikt hangt de kabel bij mij thv het rekje en niet bij de benen van mn pony.

Maar als je toch komt passen kan je gelijk kijken hoe het bij mij zit.
Al vraag ik me af of je niet beter een rondje kan rijden dan maak je t zelf mee en is makkelijker een keus maken.

Is geen gekke vraag hoor hca is nou eenmaal niet de goedkoopste sulky.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:31

LOL :D ja ze heeft een periode gehad dat ze nogal ehhh... nukkig was :')

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:23

Woep woep, mijn sulky komt a.s. woensdag, dit is hem....vind hem heel erg mooi geworden. Een extra plaat achter de voeten laten plaatsen en luchtvering. Er komt nog een verplaatsbaar bokkussen bij, maar die staat helaas niet op de foto. Zin in!
Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:33

Mooie sulky! Is het HCA?