[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:30

Gem schreef:
Dingetje, jij wil hem vast heel erg graag kwijt :j O:) !

:D :D :D

@Aks; Goed dat Dids er al twee dagen positief op reageert!

Ollie1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:41

@Gem, ik heb een Glinkowski (Falcon 155) van stalhouderij 't Woud en deze bevalt super goed.. daar ze niet alles op de website hebben staan zou ik contact met ze opnemen of ze misschien wat hebben staan of binnenkrijgen 2de hands binnenkort. Ik kreeg ook een super prijs terug voor mijn oude wagen en volgens mij is jouw huidige wagen daar toch ook gerepareerd ?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:43

@Ollie: Jij hebt een gave kar! Hoe zwaar is die?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:50

Poeltje schreef:
@Ollie: Jij hebt een gave kar! Hoe zwaar is die?

@Poeltje, hij zou 155 kilo moeten wegen maar die van mij is iets zwaarder daar ik wat aanpassingen op wilde hebben (achterzijde dicht) en zit tussen de 160/170 kilo. Ik ben zeer tevreden over de wagen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:52

Kan ik me voorstellen. Mooi gewicht ook voor een enkelspan pony. Als ik toch eens een geldboompje had......

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:56

Poeltje schreef:
Kan ik me voorstellen. Mooi gewicht ook voor een enkelspan pony. Als ik toch eens een geldboompje had......

Dan kom ik ook ffies bij je langs :$ :$ :$ :$ :$ :):) *\o/*
En in mijn profiel staat mijn oude wagen nog... moet eigenlijk een geupdate foto bij :o *-:)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:02

Langskomen mag altijd :D :D

Oh, dacht dat het ging om de marathonwagen uit je profiel!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:24

Net dan eindelijk de eerste voordroogbaal opgevoerd. Heb er een maand mee gedaan +:)+ Als ze dit tempo volhouden (zal niet, want in de wei staat nu bijna niets eetbaars meer), dan heb ik straks veel te veel. Ga nu eerst de 7 oude balen opvoeren, die zijn nog van vorig jaar.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:25

@poeltje, ik heb sinds een september een nieuwe wagen, welke wat lichter is en een kortere draaicirkel heeft nl.

Deze foto gemaakt tijdens Paard&Koets (alleen wat bewogen :o ) maar geeft een idee van mijn nieuwe wagen:
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:36

Grrr... even frustratie.. denk je dat je het goed doen om de lessen van de vereniging te organiseren krijg je gewoon een boos mailtje omdat je een vakantie in last, terwijl we dat altijd doen....

Veale liep weer goed, heeft braaf zijn les gelopen.
Snuit was een beetje raar aan doen, maar wel goed afgeslopen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:58

Ollie1 schreef:
@Gem, ik heb een Glinkowski (Falcon 155) van stalhouderij 't Woud en deze bevalt super goed.. daar ze niet alles op de website hebben staan zou ik contact met ze opnemen of ze misschien wat hebben staan of binnenkrijgen 2de hands binnenkort. Ik kreeg ook een super prijs terug voor mijn oude wagen en volgens mij is jouw huidige wagen daar toch ook gerepareerd ?

Klopt :j . De laatste keer hadden ze niets staan waar ik mijn wagen wel op zou willen inruilen (behalve nieuw). Wie weet nu wel, we zijn 5 of 6 weken ? verder.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:25

@Ollie: Ook een mooie wagen! Als je de wagen zat bent, breng maar.. O:) Peppie zou daar prima voorpassen :))

Wij hebben een drama kar, dus ruilen met ons wil je niet. Ook een stuk zwaarder dan die van jullie.

@Tallechie: Zulke mensen heb je er altijd tussen. Niks van aantrekken hoor.

Wij hebben vanavond weer tandemles.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:17

Tallechie: balen dat soort mensen.

Heb net de kampioensbekers voor de mencompetitie besteld. Ben benieuwd.

Andere mensen nog advies voor mijn dilemma??

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:26

@Tine, ik zou toch proberen om het kampioenschap te gaan rijden (als ik zou moeten kiezen) een voorlezer is al geregeld in de vorm van Tallechie en met Rembrand kun jij zelf lezen en schrijven dus dan zou het alleen het vervoer nog zijn ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:35

Klopt. Vervoer voor mij is dan de eigen trailer (ivm koets), voor man en zoon moeten we dan tweepaardstrailer regelen.

Maar ik heb geen idee of ik kans maak om kampioen te worden. Oke, ik ben nu naar 3 wedstrijden geweest, 5 proeven en 4 eerste prijzen (klinkt wel overdreven he), maar op kampioenschap heb je veel meer concurrenten. Dat zijn dan gelijk ook de mensen met heel veel ervaring.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:45

Ollie1 schreef:
@Tine, ik zou toch proberen om het kampioenschap te gaan rijden (als ik zou moeten kiezen) een voorlezer is al geregeld in de vorm van Tallechie en met Rembrand kun jij zelf lezen en schrijven dus dan zou het alleen het vervoer nog zijn ?

Dat zou ik ook doen. KIEZEN voor districtkampioenschappen. You go girl.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:48

janouk schreef:
Ollie1 schreef:

Dat zou ik ook doen. KIEZEN voor districtkampioenschappen. You go girl.

Sluit ik me bij aan!! Niet aan jezelf twijfelen hoor, Tine! +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:59

Nou, in het kader van de wilde plannen ook maar een startpas voor onder het zadel aangevraagd. Dat gaat snel, je krijgt al gelijk je combinatienummer. Dus vanaf januari ga ik weer ohz starten. Oeps....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:04

Haha tinegaan we samen stoer doen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:13

Tine als ik jouw was en in jouw situatie zal ik gewoon gaan. Wij zijn er wel. Ik heb als het goed is dan mijn andere groom weer, dan zijn mijn ouders, mijn zus dus genoeg hulp.

Tine super. En niet twijfelen gewoon doen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:48

Go Tine Go *\o/* denk dat ik het in jouw situatie zou laten afhangen van wat man- en zoonlief ervan vinden :o tja 'k ben een watje :+

Bijgelezen :list: ga ff niet overal op reageren want er zat gisteravond/vandaag ouderwets tempo in moest 3 pagina's lezen :oo

Ik vind het net als Aks heerlijk om lekkere ritten te doen :D zou ook wel graag regelmatiger wedstrijdjes willen doen (of uberhaupt wedstrijdjes willen doen :+ ) met mennen wie weet 2013 meer/weer :)

Wedstrijdwagen voor Gem gezocht *D kan je niet helpen. Heb een x-de hands Wijkmans die heerlijk licht rijdt en super fijn zit plus heel wendbaar is gezien de manier waarop paard ervoor kan en dan ook nog met van die losse lamoenstokken, wat ik erg handig vind. Voor de rest zit er niets extra's op (ja een rem maar dat lijkt me logisch). Maar ja ben geen fanatieke wedstrijdrijder dus weet ook niet of ik als ik wedstrijden zou rijden iets anders zou wilen :P En heb trouwens toch totaal geen geld om uberhaupt maar te denken over wat ik zou willen, het is meer een kwestie van wat kan :$

Nou ff relaxen op de bank }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:50

Nou, na jullie bemoedigende woorden moet ik dus maar op zoek naar een extra trailer. Tallechie, dan maak ik graag gebruik van je aanbod! Verder red ik me inderdaad helemaal zelf met Rembrand (met Amerigo ook, maar die is die dag bezet hahah) Weer eens met maar 1 paard op wedstrijd, zal wel lekker relaxed zijn.

Janouk, gaan we inderdaad samen stoer doen. Mijn instructrice raadde het helemaal af. Ik maak met een Groninger geen schijn van kans in al die lange benen en flipperkast toestanden. Maar goed, ik ben lekker eigenwijs en wil het toch proberen. Ik snap ook wel dat ik geen hoge punten ga scoren en al helemaal geen prijzen ga meenemen, maar daar doe ik het helemaal niet voor. Het lijkt me gewoon erg leuk. Natuurlijk wil ik wel af en toe een winstpunt, anders is de lol er snel af. Maar goed, als het niet lukt, zijn we toch ook zo weer gestopt... Heb al 2 wedstrijden gevonden, in januari en februari. Ik zoek natuurlijk niet van die heel grote wedstrijden op :D

Edit: manlief vindt het verstandig als ik naar eigen kampioenschap ga. Zoonlief heeft hier nog even geen inbreng in. Is voor hem te lastig ook denk ik om in te schatten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:55

Tine, jouw paard is nog groot, haha ik ga met de pony tussen de paarden rijden. 1.46m en goudkleurig, ik ben er niet bang voor. Hoog penny gehalte.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:15

We gaan ze gewoon even een poepie laten ruiken ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:23

Tine: als je zelf correct rijdt en simpelweg geen fouten maakt, hoeft je Groninger echt niet minder te scoren als een bewegingstopper die steken laat vallen. Ik reed vroeger met een Gelderse merrie en als ik die voldoende voorwaarts en "opgepompt" had, was het echt een opvallende verschijning.

Help, ik zie nu al door de spaken het koetsenbos niet meer.... blijf zeer gecharmeerd van Leica's, maar ook de Foxjes van Clever spreken me aan.
Ik heb contact met een rijtuigendealer, waar ik mijn wagen zo kan inruilen op een lichte occasion die hij heeft staan. Maar ik vind de mijne eigenlijk mooier :o (en hij wrs ook :)) )