[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:42

ow, nee, sorry, zo bedoelde ik het ook niet :-(

vroeg me af of die wielen idd "zwak" zijn?
of dat ik me op zoiets dan verkijk :))
kan he...voor t zelfde geld is t kei veel sterker bv...

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:43

Dat is voor marathons. Ik wil iig wel gewoon luchtbanden rijdt een stuk fijner op de weg.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:43

Evelli schreef:
Mijn marathonwagen heeft ook bruine bekleding gecombineerd met zwarte lak en chroom
Afbeelding

Dit is mijn wagen :)

Bicci: die 'wieltjes' daar rijden alle grote marathonrijders mee ;) denk niet dat ze ermee zouden MOETEN rijden als het onveilig was ;) want het is een verplichting bij de hoogste klasse van het SGMW

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:44

Dank voor de foto.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:45

ow oke, weer wat geleerd :))

en marathon gaat niet zachtzinnig, dus dan zal t sterk zat zijn, hahah

vin de wielen van de kar hier precies boven wel mooier als eerlijk ben :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:48

Aaargggg heel verhaal getypt, alles weg.

Geen zin om alles opnieuw te typen.

Les vanmorgen ging goed, maar instructrice vind de proef dressuurmatig onlogisch en onmogelijk. Er zit helemaal geen lijn in (ohz heb je vaak dingen gespiegeld, is makkelijk met onthouden), en zelfs onmogelijke dingen. Moet in arbeidsstap keertwending maken, dat kan dus niet. Uitgestrekte gangen horen helemaal niet op korte diagonaal en zo nog wat dingen. Maar ja, ik zal de proef toch maar aanhouden :D . Hij liep wel weer heel fijn, hopen dit zo vol te houden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:29

Evelli schreef:
Bicci: die 'wieltjes' daar rijden alle grote marathonrijders mee ;) denk niet dat ze ermee zouden MOETEN rijden als het onveilig was ;) want het is een verplichting bij de hoogste klasse van het SGMW

Hihi, ik rijd ook met die " wieltjes" omdat ik het zelf juist best fijn vind, nooit lekke banden !! en wij rijden voornamelijk op harde/gladde ondergrond, het is hier niet mul zand, dus superfijn.
En ik rijd nog lang geen wedstrijden hoor.
Kon ook geen geschikte 2e hands vinden van dezelfde kwaliteit ( wijkmans) op luchtbanden :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:31

Weet ik ;) maar vond de benaming die ze gaf wel grappig :+ en om even aan te geven hoe stevig ze zijn een voorbeeld erbij gegeven ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:28

En daar ben ik weer :wave:
Zie even een knettergave wagen voorbij komen (vind dat soort wielen juist altijd zo mooi strak eruit zien) :~ denk dat donkerblauw en bruin juist heel chique is, wat was het woord ook alweer.....oja, koningsblauw *D
Jelleee zo te horen heeft Kaj het nu toch echt wel definitief bij je gemaakt, wat leuk zeg na jullie opstartprobleempjes +:)+

Mel kan goed rekenen, Marjo2009 heeft naam veranderd, of toch niet, wat is het nu? En Naaltjes huis bevindt zich nu in alarmfase rood plus haar humeur ook }:0

Vandaag zoooooooo ongelovelijk koud gehad :brr: weet niet hoe het kwam maar ik had vandaag longeerlesje over hoe te longeren met een pessoa want dat kan ik helemaal niet. En Riette (=van de pensionstal van Rizanta) longeert Rizanta dus 1x per week en dat doet ze met de pessoa. Dus ik wilde weten hoe dat ging enz. Zij alles uitleggen, ik aan de slag, sta je dus stil in het midden :brr:
Ben trouwens blij dat ik het longeren heb uitbesteed want ik vind het dus echt helemaal niets he zo'n beetje in het midden staan met zo'n peerd aan een touwtje...maar goed ze liep wel heel lekker op de pessoa maar het is niet mijn ding zeg maar :+

Daarna had ik dus meeting van mijn werk en nu weer thuis... :9k :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:40

Hihihih, ja VHU naam idd gewijzigd, hahaha.
Is nu dus Biancacoo hier op bokt

Ha, longeren uitbesteed, super als het niks voor je is, dan kun je dat idd beter doen !

Vanmorgen mijn gebroken kies laten repareren, gelukkig voelde ik er niks van, de kies had al eens een wortelkanaalbehandeling ondergaan !

Dus alles weer compleet, en Melody staat sinds 14 uur weer op ijzers

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:42

Ik heb een slechte dag. Ben bekaf, vannacht slecht geslapen, vanmiddag ook op bed gelegen.
Hoofdpijn, buikpijn...

Moet de hele maand februari nog 2 dagen in de week werken en vanaf maart zwangerschapsverlof.

We hebben vandaag op de nieuwe kamers jalozieën opgehangen dus die kamers zijn klaar.

Ik had cakespul meegenomen, heb sinds het weekend een combi magnetron, heb ik geen cakeblik. Kan ik nog een keer naar het dorp grrr...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:53

Even wennen hoor Biancacoo ;)

Zeg Tallechie, dat werken is geen moeten he. Wat niet kan kan niet. Totaal geen schande en overkomt de beste aanstaande moeders. Ik ben destijds 10 weken voor de datum gestopt, kon het niet meer opbrengen en kon ook niets meer onthouden trouwens, 't was gewoon gebeurd. Dan maar werk over de zeik, dat is dan vooral hun probleem.

Wij hadden ook geen ouders of wat dan ook die wilden of konden oppassen. Soms lastig maar aan de andere kant ook wel zo duidelijk. Tegen een oppas kun je zeggen hoe je het wilt, bij ouders is dat vaak toch anders.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:36

Hier geen ouders die in de buurt wonen, dus dat zou al helemaal geen optie zijn. Buurmeisje past 1x in de week op en als ik omhoog zit, heb ik nog een paar buurvrouwen, maar geen familie in de buurt. Wel jammer eigenlijk, maar ja, is neit anders.

Tallechie: lekker rustig aan doen. Dan maar niet werken, is niet het belangrijkste!!

VHU: daarom longeer ik dus met dubbele longe. Ben je zelf meer in beweging (trouwens dat stilstaan in het midden is geen moeten, als jij wilt lopen, ga je gewoon lopen) en je kunt veel meer dingen doen met je paard. Kan het je echt aanbevelen!

Vandaag was het kijkles bij zwemles (dus geen boodschappen kunnen halen helaas, moet nu ergens anders deze week, weet alleen niet wanneer). Begin december was dat ook. Wat een vooruitgang in 2 maanden, echt ongelooflijk!!

Nu moet ik snel eten gaan koken.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:03

Mooie koetsen komen er weer langs :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:09

Evelli schreef:
Ja, zo heb ik mijn wagen ook idd, Nouvel ook :+

:D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:19

mooie waggies! :9

ik heb geshopt, vind dat toch zo'n ramp he :') 4 broeken en 2 shirtjes, zoveel broeken heb ik nog nooit gehad _O-
net gegeten, gehaktballetjes met jus, met groenten en aardappeltjes, hoe hollands :')

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:20

Jelleee wat vet gave kar. Die wielen zijn veel beter dan luchtbanden, nooit meer lekke banden. En met een goede vering is het prima rijden.
Ik heb niets gedaan met de ponies vandaag. Vies miezerig weer en koud. Heb bij de hengsten maar eens alle manen ontklit. Was wel nodig.
Dit was mijn schimmel hengst afgelopen zomer en zijn manen zitten na een paar weken alweer zo in de knoop: :o
Afbeelding

Mijn merries groeien trouwens al behoorlijk. De eerste moet eind april al. Ben heel benieuwd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:20

Citaat:
VHU: daarom longeer ik dus met dubbele longe. Ben je zelf meer in beweging (trouwens dat stilstaan in het midden is geen moeten, als jij wilt lopen, ga je gewoon lopen) en je kunt veel meer dingen doen met je paard. Kan het je echt aanbevelen!

Doe ik zelf ook veel liever, dit vond ik eerlijk gezegd niets, maar ik wilde wel weten hoe zij dat dan deden. Ben niet zo goed met dubbele longe maar als ik ga longeren doe ik het maar weer gewoon op die manier. Dan maar stuntelen maar wel meer 'interactie' zeg maar :+

Wat leuk zeg dat je zoontje zo vooruit was gegaan met zwemmen (en wat heerlijk dat je niet elke keer heen en weer hoeft te rijden en dat wachten in zo'n warm zwembad, dat is afzien!).

Wij zitten in een herorientatie zeg maar... willen eigenlijk groter trailer/vrachtwagentje, wil wat anders met de wagen voor de pony's, weet niet of ik wel door wil met tweespan rijden (vind het ontzettend leuk maar zo lastig met trainen, ik zie het gewoon niet zitten om te trainen bij waar ik sta met de pony's en ik moet gewoon altijd een groom mee, anders durf ik het niet aan). Had trailer te koop staan, kon hem twee weken geleden verkopen, heb ik toen toch maar niet gedaan. Maar misschien had ik het toch moeten doen. Dus twijfel de twijfel. Nu maar even verkooptopic gemaakt...zie onderschrift.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:23

vhu; die trailer van jou he, wat is het max laadgewicht
en wat is het totale gewicht (MTM) ? :) (sorry, geen interesse ivm dooie geldboom, maar wel geinteresseerd ivm toekomst ;) )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:29

Gewicht trailer is 644, laadvermogen 1356, totaal 2000 kg :list:
Ik moet gaan koken :Y)

Ik vind het heel moeilijk om eventueel te besluiten toch geen tweespan te rijden maar vind het zo'n belasting dat er altijd iemand mee moet. Mijn groom doet het graag hoor, eens in de week, eens in de twee weken. Maar ik vind het gewoon niet leuk dat je zo afhankelijk bent. En als mijn groom haar eigen paard betuigd heeft wil ik haar ook af en toe gaan helpen, zo om en om, vind ik wel zo netjes.

Dus ik weet het even niet meer, tweespantechnisch gezien :n }>

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:32

pfoei, da's nog best de moeite zegmaar :=
dan zou ik op een combinatie massa uitkomen van 4800
:') hopelijk gaan ze die regelgeving gauw aanpassen ;) hoewel, hij zou nog terug te keuren zijn tot laden van 800 tuurlijk, dan kom je rond de 4250 :)

Wil namelijk een toekomstdroom qua trailer ontwikkelen O:) :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:33

@ VHU waarom verkoop je je menwagen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:49

VHU jep kay heeft zijn plekje veroverd in mijn hart hoor. Ik was echt zo bang dat dat nooit zou gebeuren. Als ik naar jelle en mick kijk 'voel' ik gewoon wat, ik hou zielsveel van die beesten. Maar met Kay had ik dat absoluut niet. Ik vond hem prachtig, lief maar ik voelde niks bij hem. Maar nu kijk ik naar hem en voel ik echt, JA dat is mijn maatje. Dat gevoel is dus toch nog gekomen :+:

Vervelend dat je twijfeld over je tweespan. Kan je geen raad geven helaas..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:51

Idd, zo'n plekje kan komen. Dat ik Dennis ging verzorgen vond ik die andere pony veel leuker eerst, nu gaat hij echt niet meer weg hoor :D :D :D.

Ik sta in de mensport genoemt schijnt het. Met Marengo, in een stukje over de hengstenkeuring. Maar de mensport is nog niet binnen.....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:57

Leuk! Heb de mensport ook nog niet gezien. vind er de laatste tijd weinig aan eerlijk gezegt.. vaak staan ook dezelfde stukjes in de shetlandpony.