[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hindo2

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:50

Hallo allemaal,

Kom ook weer eens binnenvallen..

gister wedstrijd gehad ohz.. Voltaire (v. Laurentz) @ dressuurwedstrijd

Nu gaat vriendlief weer ff hard aan het trainen voor het mennen.. 20 juli hebben we een menclinic van Peter de Ronde en het weekend daarna starten we SWM in Maasdijk..

edit: hihi zie net dat ik dat foto topic bij Young Riders geplaatst het Haha!
ff vragen aan n moddie of ze t kunnen verplaatsen... Haha!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 03:11

Je bent zo jong als je je voelt niet

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:30

Hindo, dat kan gebeuren Knipoog , vind je dat je een ontzettend leuk paard hebt.

Sammykuh, dat was een netjes resultaat voor de 2e keer op wedstrijd!

Vorige week heeft mijn merrie een mooi veulen gekregen, [KS-ITP] Dubio (Zucchero x Casanova) . Deze merrie loopt niet voor de wagen, maar ik rijd haar ohz. Ondertussen is ze gisteren weer geinsimineerd door Zucchero.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:43

ben ik ook weer even. Heb zaterdag voor het eerst van mn leven met een tuiger gemend. Echt een geweldige ervaring. Het reed echt super en heb er echt van genoten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:59

Zo ben er ook weer eens.
Ik ben eindelijk wat bijgekomen van het pony kamp bij Manege Onder de Linde voor invalide ruiters.
Ponykamp is leuk maar met kinderen die ADHD, Autistisch en een lichamelijke beperking hebben is het toch wel afzien hoor.
Lange dagen van 9.30 - 22.30 uur pffff ben blij dat ik nu eindelijk vakantie heb.
Ik moet wel zeggen dat ik die moeheid even vergat nadat ik die tevreden gezichten zag van die kids.
Zo blij dat ze waren dat ze konden ponyrijden ja als je die gelukkige gezichten ziet dan maakt het niet uit dat je moe bent.

Dank jullie voorde leuke reactie op de foto's die ik had geplaatst.
Ik probeer idd zoveel mogelijk onze paarden allround te gebruiken, het zij als deftig koetspaard hetzij als werkpaard Haha!
[paard] is overigens drachtig gescand en [paard] is afgelopen vrijdag de 27e voor de tweede maal middels KI gedekt.
Woensdag was ze ook al gedekt maar donderdag had Jan Glas haar gescand en toen bleek het ei er nog te zitten.
Nu dus afwachten.

Baal wel, want [paard] had gisteren lopen vliegen in het land en zich verstapt daarmee dus haar pees weer flink overbelast.
Ze had last van een brem schijnbaar want ze begon opeens te rennen volgens Arend.
Nou ja stok kreupel dus Boos! , pees behoorlijk dik en warm.
Ze had vanacht zweedse klei om de pees heen en die heeft de warmte verdreven.
Vanmorgen had mijn zusje de klei er af gehaald en voelde haar pees een stuk aangenamer aan.
Vanmiddag was de pees wel weer warm dus heb ik haar 10 min. afgespoten met koud water.
Ik heb haar vandaag dan ook op stal gehouden omdat ik niet wilde dat ze de pees nog meer zou belasten.
Tot groot ongenoegen van [paard] want die wil niks anders dan lekker naar buiten.
Morgen maar weer even aanzien en als de pees iets minder dik is mag ze naar buiten, helaas moet ze dan wel in het kaalste stuk omdat dit perceel het meest egaal is.

[paard] begint nu echt te groeien, ik had hem drie dagen niet gezien en zag nu mooi het verschil.
Hij is groter geworden en hij begint nu om zijn mondje en zijn ogen zwart te worden.
Hij is best brutaal veel meer dan [paard] dat was als veulen.
Hij loopt wel al braaf aan het touwtje mee maar als het hem niet bevalt dan gaat hij me toch in protest Haha!

Hindo dus ook in dit toppic ben je actief, Leuk.
Ik vind dat je een heel mooi paard hebt. (had ik ook al gezegt bij de Gelderse paarden topic)
Men je ook met hem?

Silfie36: kan me voorstellen dat het een hele ervaring voor je is om met een tuiger te mennen.
[paard] kan soms ook zo tuigen nou dan rijst die voorhand en de achtehand gaat zitten.
Mactig is dat.
Ga je nu vaker mennen met een tuiger of was die eenmalig?

Napie dan kan heel goed kloppen, we mennen vaak in het dorp.

Ga nu even de topics-linken bekijken Doei!

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:20

Ik kom ook weer eens binnenvallen, zit ondertussen in 4 HK topics, en dat is soms iets te veel Nagelbijten / Gniffelen

Silfie, gaaf dat het zo goed ging met je tuiger!

Ilegra, is zwaar, maar wel dankbaar werk ja OK dan!
Gefeli met Celine haar drachtigheid!
Jammer dat Ilegra zo'n last heeft van de pees, hopelijk knapt ze snel weer op!

Ik heb afgelopen zaterdag mijn B-debuut gereden.
Wie had gedacht dat ik & Reb dat ooit nog zouden doen Haha!
Heb fijn kunnen rijden ondanks de ernstige zenuwen, en nog 2x winst gereden ook Lachen
Ging niet voor de winst, wilde dit gewoon kunnen doen en er weer wat meer vertrouwen van krijgen en daar hebben we zeker weer een stap in vooruit gemaakt, winst was extra leuk meegenomen Haha!

Onze combi :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:47

Ilegra schreef:
Hindo dus ook in dit toppic ben je actief, Leuk.
Ik vind dat je een heel mooi paard hebt. (had ik ook al gezegt bij de Gelderse paarden topic)
Men je ook met hem?

dank je wel Bloos we zijn erg blij met hem.

Hij loopt ook aangespannen, in tweespan samen met zijn broertje. Dit doet mijn vriend.. zelf ben ik (nog) niet zo'n held met mennen.. zie ook..3 & 4 Mei SMW Ugchelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:47

Ivo voice: zie ik het nu goed heeft je shet knotjes in?
Ik vind het zo ûbber schattig om een shetlander aangespannen te zien.
Gefeliciteerd met je dubuut en met de winst.

Hindo: mooi span Tong uitsteken leuk dat jullie je paarden ook zo alround gebruiken.

Met [paard] haar pees gaat het nog steeds niet goed, hij blijft warm worden en met drie keer afspuiten hou ik de pees nog niet koel.
Het is een flinke peesblessure en vandaag komt de DA haar pees scannen.
Ik ben nu al spaans benauwd voor de uitslag van die pees scan, als tie maar niet helemaal door is.
Alleen de groene leem helpt de pees koel te houden.
Dus overdags staat ze dan met groene leem om haar pees heen.
Snacht zweedse klei op haar pees en dat mag er meerdere uren op blijven zitten (Groene leem niet).
Met haar veulen gaat het gelukkig goed en die speelt er op los maar vreemd genoeg begrijpt hij dat z'n mams wat last heeft van haar been en hij is nu niet zo wild naar haar toe.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:09

Hij is indd geknot. Ik had hem alleen de avond vantevoren al gedaan, met naald en draad, dan blijft het zo mooi tegen de hals aan liggen. Maar na een nachtje en een trailerrit van anderhalf uur waar hij steeds zijn hals onder voorstang doordeed, zagen ze er niet zo mooi meer uit Clown

Wat oliebol dat het niet goed gaat Ach gut
Wel heel lief dat veulie zo rustig aan doet, mooi dat ze dat door hebben Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:54

Vandaag voor het eerst sinds bijna een jaar weer een marathon gereden. Dressuurmatig doen we niet zo heel veel meer en voor de mendurance rijden we veel rechte stukken dus met name Hero is wat stijf in de wendingen. Doel was zonder fouten uitrijden en niet als een idioot te keer gaan. Dat hebben we ook gedaan. Al die sprintjes vonden de pony's best wel vermoeiend ook al hebben ze een dijk van een conditie. Ze moesten wel gemotiveerd worden maar reageerde wel heel mooi steeds op het fluitje van de hindernisrechter.

Diever was altijd een hele mooie wedstrijd met een supermooi bostraject en veel publiek. Nu was helaas het terrein verplaatst naar de andere kant van het dorp dus geen publiek en een wegtraject. Nog een paar van de oude hindernissen in het bos.

Toen we aan het inspannen waren kwam er ineens een tweespan in galop over de weg voorbij. Ze waren niet meer te houden. Naast de menner en groom ook twee kindertjes op de kar ( Verward ). Dan maak je je toch wel zorgen hoe dat afloopt. Op weg naar de start lag er bloed op de weg en zagen we de pony's uitgespannen lopen. Groom was van de kar op zijn hoofd gevallen (geen cap op, ze waren op weg naar de start) en het span is vastgelopen in het hek. Groom is naar het ziekenhuis, lijkt niet ernstig. Verder allemaal ongedeerd.
Na de wedstrijd pony's naar huis gebracht, kar afgeladen, lappie erover en weer terug naar Diever. Daar nog een uur op uitslagen moeten wachten, en heel verrassend: TWEEDE Go jij! Go jij! Dat had ik echt niet gedacht gezien er aardig wat tweespannen meededen. Ik ben een mooie menzweep rijker.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 08:26

Cool Nappie, klinkt erg leuk zo'n wedstrijd. Wel heftig zo'n op hol geslagen span.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:04

hallo, ik kom me ook even toevoegen en dus voorstellen!
Ik ben Carina, 23 jaar, kom uit Biddinghuizen, woonachtig op de boerderij van mn vriend, paardjes aan huis.
Ik heb een 15jarige draversruin, in het verleden gekoerst, wordt door mij onder het zadel en voor de sulky gereden. Staat op moment stil vanwege beenproblemen.

Dan hebben we nog de 5jarige shetlanderruin Thor, Thor wordt door 2 kleine meisjes gereden onder het zadel en door mij voor de sulky.
Hij staat nu sinds een goede maand voor de kar en dit gaat erg goed!
Mijn plannen zijn om met hem lekker door het bos te gaan en misschien af en toe is een shetlanderdag mee te pakken.
Zodra ik mn Erijbewijs heb hoop ik ook met hem te gaan lessen!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:19

Welkom Carina.
Mij ken je al dus voorstellen hoeft niet lijkt mij.

Voor de andere mensen weet iemand nog een goed adres voor Nando een in enkelspan beleerde mini, mag ook weg als gezelschapspony (liefst bij merries, zie onderschrift).

Verder wil ik jullie mijn nieuwe aanwinst voorstellen:

Sandy 3 jaar NSPS merrie van Kroonster v.d. Gathe
Afbeelding
en haar veulen Billy.
Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:48

Mooie merrie Sonjim

Welkom Carina

Vandaag een fjord 'gered' We waren even een flink stuk aan het lopen in het bos met de hond al diverse huifkarren zien rijden. Ik moet sowieso altijd een beetje zuchten als ik die zie gaan met een enorme wagen achter zo'n enkelspan en helemaal volgeladen, maar goed...
Nu kwam er een kar op ons af waarvan ik toch wat van moest zeggen. Netjes gevraagd of ik ook even met ze mocht bemoeien, dat mocht wel. Het borsttuig hing namelijk voor de bovenbenen en de schoft zat op de nek van het paard. Het tuig hing met touwen aan elkaar, de halsriem was onderweg namelijk gebroken. Niet zo gek want het tuig was gortdroog. Man die mende was ook niet te spreken oven het verhuurbedrijf dat het allemaal zo slecht in elkaar zat. Alles weer op zijn plek getrokken voor zover dat ging en ze de kortste weg gewezen naar de volgende camping. Hij zou vanaf daar weer bellen naar het verhuurbedrijf voor een ander tuig. Arm paard.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:54

Heftig Napie, ik vind het ook heel appart dat ik op de sites van de verhuurbedrijven altijd zie staan ervaring niet noodzakelijk. Alsof iedereen maar kan mennen en vervolgens knopen ze thuis hun eigen paard ook voor de wagen op vakantie ging het immers goed en dan gaat het mis.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:45

Napie GEFELICITEERD! mooie prestatie!
doe je nog mee aan HDB en de shetlandmendag?

Carina: welkom hier, volgens mij ken ik je nog niet Clown

vandaag hadden we een onderlinge vaardigheid wedstrijd

Go jij! Go jij! WE ZIJN WEER EERSTE!!!!!!! Go jij! Go jij!

mythos en floor hebben super goed hun best gedaan. wat gingen ze hard!!
we hadden wel 1 balletje. daar was ik ook wel een beetje kwaad om. ze hadden het poortje na het verkennen nog een kwartslag gedraaid. en met zo'n snelheid, kun je dat niet zo snel meer herstellen als je dat ineens opmerkt.
reactie van de Jury: ach, hoger dan een eerzte plek kun je toch niet halen. ik bleek dus ook met balletje (5 straf sec.) nog eerste te zijn. Clown

met inrijden nog even dressuur getraind en het lijkt er op dat myth door zn dipje heen komt. hij liep erg mooi nagefelijk en constand, zelfs in het 2-span. wat een lekker kereltje is het toch Knipoog
floor deed het verder ook heel netjes.

we hebben er nu weer een emmer muesli bij, een zwart onderlegt zwart leren halster (maat FULL Clown wordt inruilen dus) en weer een wisselbeker.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:49

Elien: gefeliciteerd met je eerste plaats, super...!
We doen wel weer mee met de shetlandmendag maar niet aan Busloo. De laatste valt precies samen met de mendurance in Appelscha die ik organiseer.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:55

xElienx, ik ken je niet hoor

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:56

Ben hier normaal niet te vinden maar schoonpapa wil een marathonwagen het maatje shet van het merk Dutch.. Heeft iemand enig idee of daar een site van is of meer informatie ? Heb een beetje op internet gezocht maar er is weinig over te vinden..

En voor diegene die er een hebben, bevalt het?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:22

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:06

goedemorgen ben ik weer tis best rustig hier Nagelbijten / Gniffelen

Iets over een dutch kar gelezen wou er eerst ook een maar heb er vanaf gezien. (blijken niet zo stevig te zijn) en voor mijn lengte niet comfortabel Vork

gister heeft fury zijn allereerste outdoor gehad Haha! ging supper :d 1e manche 2 ballen en 1 kegel (kegel en bal gingen om bij de waterbak) Hij had dat nog nooit gezien en dacht er buitenlangs te kunnen gaan Vork maar na het finichen nog een keer doorheen gegaan en in de 2e manche weer dus hij is 3x door de waterbak geweest Haha! laatste keer ging supper Haha! 2e manche foutloos en 20 sec sneller Lovers love him. en en en .... ik was niet eens laatste Haha! 25 van de 28 Go jij! Go jij! (haha solly ben gewoon heeeel trots op hem) Parcoure blijft een week staan dus als het vanaaf droog blijft ga ik nog een paar keer door de waterbak crosse Ja had een mooi HH halster gewone bordouxe met grijs en wit heeeel mooi en precies de goede maat.

Corne had ook enkelspan meegereden de concurent haha hij was 9e van de 28 (zonder te oefenen die blufferd Tong uitsteken maar ja denny is ook wel heel snel he Haha! ) hij had potje hoefvet.

ow ja en sma ook nog die was 5e van de 7 ook heel goed en had knalgeel halster voor wits gewonne Haha! stoer he

ow ja en ellen nog gezien met micky en bardour (als ik het goed schrijf Bloos ) Heb nog mooie fotos gemaakt maar moeten nog geuplode worden. misschien vanavond.

ik lees vanavond wel beter bij moet nu werken doei

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:54

Letterlijk tussen de buien door gereden.
Hero werkte zichzelf weer op een onmogelijke manier in de nesten. Hij hapte naar een vlieg en kwam toen met zijn kinkettinghaakje vast te zitten aan het ringetje vooraan het borststuk (ring voor springriem). Even dikke paniek natuurlijk bij hem. Toen hij eindelijk weer stilstond kon ik hem bevrijden. Daarna weer rustig verder alsof er niks gebeurd was.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:01

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:38

Zo, ben ik even. Alle nieuwe, welkom, gezellig!
De wedstrijdrijders gefeliciteerd met de mooie resultaten.

Afgelopen zaterdag ben ik bevallen van een gezonde dochter Tong uitsteken , ze heet Manouk en maakt het erg goed. Voorlopig is het nog best druk, maar ik probeer zo nu en dan langs te komen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:40

Proficiat!!!