[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 08:49

Nee heb geen fotograaf gezien mijn groom heeft wel foto's gemaakt maar weet niet van wie.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:32

Fijn dat bij iedereen de wedstrijd goed verlopen is.
Bij de endurance waren er wel verschillende fotografen maar dat was volgens mij op eigen initiatief. Ik weet ook niet of er een fotograaf was bij de mendurance.

Heeft iemand iets meegekregen van de uitslag bij de klasse 1 lang? Ik zag namelijk op de uitslaglijst dat deze uitslag onder voorbehoud van goedkeuring was ivm lopend protest.
Vraag me af wat er gebeurd is / aan de hand is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:04

NdV74 schreef:
Fijn dat bij iedereen de wedstrijd goed verlopen is.
Bij de endurance waren er wel verschillende fotografen maar dat was volgens mij op eigen initiatief. Ik weet ook niet of er een fotograaf was bij de mendurance.

Heeft iemand iets meegekregen van de uitslag bij de klasse 1 lang? Ik zag namelijk op de uitslaglijst dat deze uitslag onder voorbehoud van goedkeuring was ivm lopend protest.
Vraag me af wat er gebeurd is / aan de hand is.

Ik ben er niet bij geweest maar zou me ook niks verbazen.route word omgelegd dus km kloppen niet meer denk dat het zo ets is.en bij binnen komen na staptraject is er maar een da sommige hebben dus veel meer tijd gehad.ik vond het erg knullig allemaal

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:17

De route was onverwachts langer dan gepland door verhaal partytent. De uitslag is gebaseerd op vooraf aangegeven km. Piet Vermaat is eerste geworden en Ton tweede. Ton heeft bezwaar aangetekend omdat de route langer was en dan zou Piet te snel hebben gereden en Ton eerste zijn.

Persoonlijk vindt ik het bezwaar te ver gaan. Mark wist niets af van deze gebeurtenis en het is dan niet anders. Ik heb hierdoor ook vertraging opgelopen en anderen ook, het gebeurt nou eenmaal. Ze zaten dicht bij elkaar met de snelheden, Piet heeft ook de maximum snelheid aangehouden maar door de tent is dat anders gelopen.

Er is maar 1 dierenarts omdat er zo weinig deelnemers zijn. Ook met meer assistenten loopt het weleens uit, ze kunnen nou eenmaal niet sneller dan snel en als er veel achter elkaar binnen komt dan kun je dat niet goed bij werken als arts.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:35

Het verhaal van Tijnie klopt inderdaad. Helaas kan je als organisatie nu eenmaal niet je hele route afzetten en kan je niet je km altijd exact garanderen. Op mijn wedstrijd zijn er ook wel mensen geweest die zeiden dat de route langer of korter was als in het vraagprogramma. Mijnnroute word zowel op de computer als in het veld nagemeten maar al rij ik hem 6 keer dan kan ik 6 verschillende uitkomsten hebben omdatje door omstandigheden wel eens iets andere keuzes moet maken.
1 dierenarts vond ik in dit geval maar net kunnen. We hebben steeds wel goed in de gaten gehouden wie er aan de beurt was en ik heb geen enkel paard gezien die door de wachttijd voordeel had. Alle paarden waren gewoon fris binnen na het staptraject. Opvallend is wel dat mensen kiezen om even te wachten aan te bieden maar die tijd niet gebruiken om uit de zon te gaan staan of maar enigszins iets van het tuig los te maken. Al is het alleen de kar eraf of iets simpels als de singel en chuleron losser maken.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:23

Bij ons heeft dat te maken met het feit dat het keuren elke keer anders is. Je attendeerde ons er ook op en daar staan we dan niet bij stil omdat de laatste wedstrijden er niets los mocht en alles aangespannen moest gebeuren. Daar zit bij ons dan geen automatisme in. Wel het in de schaduw zien te komen, peesbeschermers af tijdens het staptraject voor de pezen om die af te laten koelen en laten plassen als dit kan. Kijken of je nog moet koelen etc etc. Zo worden we ook weer even scherp gemaakt door je tip.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 21:03

Mark wil volgend jaar ook de kortere klasses eerst laten starten omdat hij niet had verwacht dat er zoveel tegelijk aan kwamen. Na de wedstrijd is mijn gedachten voor het organiseren van een mendurance erg gaan spelen. Echter zal dit wel met behulp van mijn vereniging moeten al is het puur voor het verzekerende aspect, locatie en lidmaatschap knhs. Ik wil hier donderdag even over gaan babbelen. Van mark heb ik eventueel ook documenten aangebodeb gekregen. Tevens ken ik zelf mensen die bij een voerleverancier werken en de boswachter waar de route door heen zal gaan lopen. Ps dit zijn allemaal ideeen die ik deels op papier wat heb uitgewerkt maar kan enkel doorgaan met behulp van de vereniging. Ik wil dit wel voor een groot deel op me nemen en zal dan natuurlijk zelf niet starten. Dit zijn puur nog ideeen en zal dit ook gaan aankaarten bij mijn vereniging.

Ik wil iniedergeval mijn best ervoor doen om mee te helpen met de groei van de aantal mendurance wedstrijden. Ik vernam her en der wel interesse voor een wedstrijd in boxtel. Voor mij is het motto niet geschoten is altijd mis. En hoop dat jullie dit leuk zouden vinden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:07

Bij endurance moet je soms ook gewoon even wachten hoor als het opeens heel druk is, kan gebeuren. Ook bij hele grote wedstrijden (ik bedoel dus internationale wedstrijden). Nou ja dan is de een een minuut later dan de ander gemeten, ja zo is de sport nu eenmaal. Je kunt moeilijk per deelnemer een DA paraat hebben of een assistent. Zo werkt het nu eenmaal niet. Plus dat je nooit exact weet hoeveel deelnemers op welk moment binnenkomen. Je roept dat je gereed bent / klaar bent voor controle en die tijd wordt genoteerd, that's it. Soms kun je het ook gebruiken, als je ziet dat het druk is alvast roepen als je toch weet dat ze nog geen tijd hebben... tja zo werkt het ook nog een keer :o

En vwb die routes die soms net paar honderd meter langer of korter zijn op een ander meetinstrument e.d. gebeurt daar ook. Vergeet ook niet dat je soms binnen/buitenbochtjes neemt of toch wat slingert, het is nooit exact hetzelfde.

Dat hoort er allemaal bij en heeft niets met knulligheid te maken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 21:15

Ja inderdaad

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:47

L_Rivaldo schreef:
Ik wil iniedergeval mijn best ervoor doen om mee te helpen met de groei van de aantal mendurance wedstrijden. Ik vernam her en der wel interesse voor een wedstrijd in boxtel. Voor mij is het motto niet geschoten is altijd mis. En hoop dat jullie dit leuk zouden vinden.

+:)+ +:)+ +:)+

Ja ik zal het zeker leuk vinden! Ik zal mee doen mits pony beschikbaar/klaar en ik vrij ben/kan krijgen!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:47

DIe partytent op de route is wel een giller hoor hahaha!!!! Wat zal je daar van staat te kijken hahaha.

Jongens iedereen gefeliciteerd met de goed uitgereden wedstrijd!!! Ben benieuwd naar foto's!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:09

VanHuisUit schreef:
Bij endurance moet je soms ook gewoon even wachten hoor als het opeens heel druk is, kan gebeuren. Ook bij hele grote wedstrijden (ik bedoel dus internationale wedstrijden). Nou ja dan is de een een minuut later dan de ander gemeten, ja zo is de sport nu eenmaal. Je kunt moeilijk per deelnemer een DA paraat hebben of een assistent. Zo werkt het nu eenmaal niet. Plus dat je nooit exact weet hoeveel deelnemers op welk moment binnenkomen. Je roept dat je gereed bent / klaar bent voor controle en die tijd wordt genoteerd, that's it. Soms kun je het ook gebruiken, als je ziet dat het druk is alvast roepen als je toch weet dat ze nog geen tijd hebben... tja zo werkt het ook nog een keer :o

En vwb die routes die soms net paar honderd meter langer of korter zijn op een ander meetinstrument e.d. gebeurt daar ook. Vergeet ook niet dat je soms binnen/buitenbochtjes neemt of toch wat slingert, het is nooit exact hetzelfde.

Wie zegt dat dit de punten zijn die ik knullig noem.maar l rivaldo leuk dat je dat wilt proberen ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:36

Momenteel denk ik sat de wedstrijd makkelijker is te organiseren als de vereniging te overtuigen. Maar wellicht zoals nanda ook doet dezelfde dag ook een enjoy the ride erbij doen. Zo heb je van dezelfde route een leuke route voor zowel menners als ruiters en tevens ook een neven inkomen mocht de vereniging met kiet spelen niet genoeg nemen. Tevens sprak ik in ysselsteyn een vrouwtje die dit ook wilde proberen met de udense menvereniging ( de menvereniging die dit samen met boxtel vorig jaar wilde organiseren) wellicht ontstaat hier een samenwerking uit ach ik ga me best doen!

Leuk dat jullie het eventueel zien zitten dat motiveert alleen maar meer.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:45

Toydoll schreef:
DIe partytent op de route is wel een giller hoor hahaha!!!! Wat zal je daar van staat te kijken hahaha.

Jongens iedereen gefeliciteerd met de goed uitgereden wedstrijd!!! Ben benieuwd naar foto's!

Ik zag eerst een grote john deere (trekker) en een grote stevige opzet tent en dacht ohh moet vast ervoor echts of links maar hoe dichter ik erbij kwam hoe vervelender het werd. Over de hele breedte was het geblokkeerd verder enkel vol begroeid bos. Ze vertelde me dat iedereen was omgekeerd maar ik was bang dat ik dan de route kwijt zou raken en tja de kortste route was rechtdoor dus ik ben dwars door het bos gegaan en letterlijk hebben mensen hun picknick matjes moeten verleggen hihi

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:47

hahahaha rivaldo ik zie het al helemaal voor me. GEWELDIG haha

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:51

Me groom zei al echt iets voor jou laura :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:02

Geweldig Rivaldo zie het zo voor me hahaha.

Je zegt het zelf Keona, no offense maar zo las ik het.
Citaat:
Ik ben er niet bij geweest maar zou me ook niks verbazen.route word omgelegd dus km kloppen niet meer denk dat het zo ets is.en bij binnen komen na staptraject is er maar een da sommige hebben dus veel meer tijd gehad.ik vond het erg knullig allemaal

Wat ik probeer te zeggen is dat dat bij de sport soms niet anders kan :)
Je kunt er soms ook tactisch gebruik van maken...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 23:12

Net de mannen lekker een half uur laten lopen in de paddock die droogt al goed op. Zondag hebben we weer wedstrijd en ik mag de spits afbijten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:25

VanHuisUit schreef:

Ik geef antwoord op de vraag.waarom er waarschijnlijk protest is.en dan zeg ik dat ik het ook allemaal knullig vond, dat hoeft dus niet door die dingen te zijn.ben waarschijnlijk te verwend door de ritten in etten leur

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:39

Etten-Leur is ook een leuke wedstrijd maar niet elke wedstrijd is hetzelfde. Onstwedde is ook stukken soberder en kun je met Ysselsteyn vergelijken. Het terrein is daar wel ruim opgezet maar wedstrijden zoals Etten-Leur Wateren en Hellendoorn hebben wat meer glans.

Maar dat zal denk ik altijd zo zijn, de ene wedstrijd is anders dan de andere ook betreft grootte en sfeer. Ze doen allemaal super hun best en het is fijn dat het georganiseerd wordt, misschien is het een idee dat je dan alleen de wedstrijden start die je gezelliger of fijner vindt.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:54

VHU ben jij weleens in Duitsland gestart? Ik wil hier graag eens starten en denk dat ik inmiddels zo ver ben dat dit moet lukken op een kortere afstand dan in Nederland. Mark heeft me tips gegeven per mail maar ik vind het best complex.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:58

Alleen starten wat erg goed georganiseerd is word moeilijk als er maar paar wedstrijden georganiseerd worden anders deed ik dat zeker.dat in duitsland starten vind ik ook erg interessant.als iemand daar meer over weet zou dat inderdaad fijn zijn.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:28

Wat leuk Rivaldo dat je een wedstrijd wilt organiseren! Mocht het op een zaterdag vallen ,dan heb je hier je eerste vrijwilliger :) zou je graag helpen met organiseren. Eventueel kan ik nog 2 vrijwilligers meenemen, afhankelijk van wat de taken zijn.

Wanneer is de volgende wedstrijd? :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:44

Het kan inderdaad per wedstrijd flink verschillen :j zowel qua organisatie als sfeer als route.

Ik ben nog nooit in Duitsland gestart, ja een keer in Montferland maar dat was onder Nederlandse vlag :)F
ben zelf wel van plan Belgie te gaan proberen of dat dit jaar wordt weet ik nog niet, zijn voor klasse 2, 3 leuke wedstrijden daar mede doordat de vetgate bij de trailer mag en een uur duurt. Kun je tussendoor gewoon 'echt' rusten zeg maar.

Nobje hier @bokt heeft veel ervaring met in Duitsland starten vwb endurance, mendurance weet ik niet, denk dat je haar ook al wel eens hebt ontmoet of via facebook? Via pb wil ik je haar 'echte' naam wel even doorgeven?

Vandaag rustig rondje 13 km gedaan met Ol, ff aanvoelen hoe ze was, zeer vrolijk en pittig dus toppie.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:06

Ja ik ken Mariska goed, ik rij weleens met haar in de bossen.

Ik ga me er rustig in verdiepen, ik weet niet of ik het dit jaar probeer of het jaar daarna. Ik ga morgen weer aan de slag met de heren, rustig rondje maken en van de zon genieten. Vooralsnog niets gemerkt van moeheid of andere ongemakken. Maar ik hou me toch aan minimaal 72 uur rust want ik wil niets forceren. Dus morgen mogen we weer een hobbelritje maken.

Inmiddels bezig met het nieuwe schema maar dat valt niet mee. Ik kom in sommige weken aan de 85-90 km en andere weken 65 km. Zou dat een negatieve werking hebben op de voorbereiding dat je niet elke week rond dezelfde kilometers hebt?