[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:06

zo..dat is een heel "feest" janouk....gelukkig paardjes weer veilig binnen..zonder ongeluk aan die kant..

Gem...tjeee balen zeg..hebben ze ook iets uit de auto gehaald ??

Tine..ik begrijp je gevoel....dat was ook de reden dat ik niet meer aan een andere menpony begonnen ben..ik heb de angst laten winnen, ik hoop niet dat jij dat ook doet...jij kunt 100x beter mennen als ik....vertrouwen krijgen..en band opbouwen, je komt er wel !

ik heb nog zulke gave foto's gekregen van fotograaf van de kinderrennen bij hardenberg...supermooi !

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:07

Tine, helemaal niet erg zo'n spam :D Heerlijk meegenieten zo.. <3
Enne balen van dat mens op de honden training. Haal er gewoon uit wat jou aanspreekt en doe het gewoon op jullie eigen tempo :j
Gaaf dat je je kur mag rijden in Vlagtwedde !! (moest even kijken,ik dacht huh, die woont toch in Zeeland? Maar ben in de war met iemand anders :)) )
Ben ook benieuwd naar een foto van de bio-singelbontje ;) *edit* valt nog niet eens zo erg op hoor ! Vind het een mooie oplossing ! +:)+
Tine :(:) hier ook iemand met angst hoor. Ben er vd week ook nog huilend afgestapt, gladde bak en schuivend paard was geen combi voor mij. (ben met dat paard onderuit gegaan en sindsdien ook weer veel angst terug)

Baudyh, heeft lekker gelongeerd. Gave beschermers :j
Hoezo gaan ze snel stuk? Slijten ze snel?

Happytime, ben je er al over uit (trailers) ? :)

Gem,wat een rare reactie van die verkoopster zeg.. := Wel super dat je er nog 1 bij hebt gevonden online :j
En super dat Moos het zo goed deed aan de longe.
O balen van je auto zeg !! ;(

Ik heb met longeren van Twilight ook,daar moet ik ook goed zo tegen zeggen ipv braaf,anders draaft ie weer aan :')

Maaike, wat lu.llig van je collega zeg.. >;) 'fijn' dat er nog excuses kwamen,maar goed, net wat je zegt, voorlopig maar wat afstand houden.
Jammer dat je collega's niet mee willen werken aan je actie.
Hero die moest dus nog even wennen aan de staartriem ? ;)

Lanouska, veel plezier in Nijkerk, daar zul je ook mijn zwager zien rijden en mn vriend achterop zien staan :j :#

Royaltjuh, nog gefeliciteerd met je winst !

Ollie1, wat een leuk verslag van jullie dag bij Fam.Chardon. :j En leerzaam geweest ook, begreep ik. Super hoor ! Mooie ervaring !

Avaluna, hahaha bio zweepje :D Raar dat dat meisje in de winkel het niet kon :))

Biancacoo mag gaan opbouwen van de fysio. Top !

Maisie, gefeliciteerd met je nieuwe baan ! *\o/*

Janouk, pff dat is even schrikken zeg ! Gelukkig kwamen ze jou kant op en had je ze zo op stal staan.

Hier is mn vakantie begonnen, lekker. Nadat ik vd week er ook huilend van het paard afkwam, ben ik vanmorgen lekker gaan wandelen door het bos heen met alle 4. (uiteraard niet met alle 4 tegelijk) :Y)
Was erg fijn om even wat anders te doen :j
Hier dus ook een stukje angst terug,want dus herkenbaar is (zie stukje bij Tine) .
Maar ja,bakbodem is niet super op het moment en ze zijn in het bos aan het kappen.. Arrghht ik zie eerder kabouters en spoken onderweg als mn paard,maar goed.. hahaha.

Zwager rijdt op Nijkerk mee,op dit moment,op dit moment staat hij 4e, ze gaan zo de 2e ronde rijden *\o/*

Nu ga ik eerst even opwarmen onder de douche. :brr: :brr:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:09

Janouk: jeetje dat klinkt heftig. Gelukkig de paarden veilig op stal kunnen zetten. Netjes dat ze wel rekening hielden met de paarden.
Bicci: ik zat gisteren inderdaad heel slecht in mijn vel. Maar omdat ik al zo vaak mijn les heb afgezegd, vond ik dat ik toch maar gewoon moest gaan. Achteraf, maar ja, dat is makkelijk, had ik beter niet kunnen gaan, had ik deze ervaring ook niet gehad.
Claud: wat een samenvatting weer. Erg knap
Ava: binnen aan het rillen. Oef
Gem: wow dat is balen.
Maisie: gefeliciteerd met je baan!! En jij dus ook nog wel gespannen soms.
Janouk: ja stom he, maar dan ga ik toch denken dat ik mijn punten kado heb gekregen (ik heb nl zelf vaak dat ik toch niet helemaal tevreden ben en dan krijg ik toch heel veel punten) Grappig dat het bij visualiseren dus ook mis ging. Of eigenlijk niet grappig natuurlijk. Kun je zien hoe erg we onszelf kunnen beinvloeden.
ML: ik heb juist dat ik de stappen vooruit thuis maak, en dan tijdens de les weer achteruit ga :+

Hier loop ik al lekker de hele ochtend in skibroek. Heb het niet koud. Eerst Rembrand gelongeerd, ging erg fijn, toen hem gewassen. Amerigo al gemend. Zometeen weer brigadieren en dan na de lunch even slapen.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:09

Nou nou janouk, lekker begin van de dag. Ppfff hopelijk valt het mee.

Vanmorgen voor de derde keer in twee maanden tijd de auto naar de garage gebracht. Nu wilde hij niet meer naar links sturen soms. Schoot een soort van op slot. Als je dan een ruk aan het stuur gaf schoot hij er weer uit. Gelukkig kwam ik erachter zonder paardentrailer erachter. Ppfff

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:16

@Janouk: spannend bij jullie, dus, gelukkig rustig gebleven bij de paardjes.

@Obelix: :(:) , lekker gewandeld <3

@Baudyh: wat een pech met de auto :(:)

@Biancao: kun je nog wat foto's plaatsen van je zoon O:) , echt stoer :j

Hier net ook de paarden in rep en roer op de wei, heb echter niks vreemds kunnen ontdekken, ach ja, hebben ze weer extra beweging gehad :').
Morgen heeft dochter zitles, dan krijgen ze ook gerichte oefeningen ín het zadel, maar ook op de grond mee, ik ben eens benieuwd. Zo me maar even bannen, hier, want zo komt er niet veel van mijn werk :o , maar eerst kop thee met taai-taai :Y)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:30

nog niet bannen hoor ava....er komen foto's aan van zoontje bij de kinderrennen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:39

gave foto's !!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:46

Ze zijn echt gaaf en zo stoer jullie zoon <3 , vind die laatste ook zo gaaf als je die drive van de honden ziet <3 .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:33

Super stoere foto's.!

Nu wel genoeg actie hier geweest. Eerst dat hele helicopter gedoe.

Dan zie ik in de verte bij het station mensen schapen drijven van het station Hoofddorp
}:) |o _-:(
Puber weer opgetrommeld en nu weer daar naar toe TO the rescue.
Had een deel van het koppel schapen via platgetrapt riet voor zichzelf een droge route door de vaart gemaakt om het hek heen: en natuurlijk daar staat veel lekkerder gras.
Alleen rijden daar de treinen. }:)
Gelukkig wisten ze zelf de weg weer terug, dus na wat boos schreeuwen en drijven, gingen de boeven terug hun wei op.
En wachten op de boer voor extra palen/gaas en een flinke hamer. |o

Nu ben ik het zat..........ik wil geen actie meer. Alleen maar rust

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:43

Geen saaie dag bij jullie janouk....schapen weer in de eigen weide, gelukkig !

Dank jullie, ben erg blij met de foto's.
1e keer dat zoontje meegedaan heeft.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:47

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:52

Bianca: prachtige foto's. Wat zul jij trots zijn!!!!!
Janouk: jij verveelt je niet vandaag }> :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:00

Idd heeel erg trots !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:36

Die laatste foto is mooi!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:12

dank jullie, ik had voor die fotograaf een van zijn favoriete husky's geairbrushed..in ruil voor een mooie foto, dat zijn er iets meer dan 1 geworden...hahaha..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:42

Wat een prachtige foto's Biancocoo jullie honden op die middelste, het lijken wel standbeelden *D maar ze zijn allemaal mooi <3
Janouk wat een dag pffff :roll:
Verder wel bijgelezen hoor, maar was een beetje veel :list: Y;(

Tja, paarden of pony en vertrouwen.... kan lastige zaak zijn .... ik moet nog vaak denken aan Bente. Ze is voor de wagen nooit echt op hol geslagen, maar wel heel veel en heel vaak net op het randje en daardoor heb ik me met haar nooit 100% vertrouwd gevoeld. Want altijd gebeurde er wel iets kon er zo moedeloos van worden. Want ik wilde zo graag dat het lukte, vond het zo'n mooi dier en ze kon ook heel gaaf lopen .... maar het werkte gewoon niet. Vergeet nooit dat een van de laatste keren dat ik heb gemend ik alleen maar gestapt heb in de bak, ik durfde niets meer, vond het echt dood en doodeng. Wat een ellende.

Vorig jaar rond deze tijd reden we onze snertrit, ik met Bente en een andere wagen die ze gewend was. Het 1e halfuur schoot ze steeds weg voor de wagen, was het liefste teruggegaan vreselijk. Maar ja, dat is ook opgeven en je probeert er toch wat van te maken .... Was ook het moment dat ik zoiets had van dit doe ik dus nooit en nooit meer met haar. Week later durfde ik dus helemaal niets meer, drama's zoiets.

Met rijden heb ik gewoon een gigantische val gemaakt met Bente, en daar ben ik uiteindelijk heel angstig van geworden.
Dus ja, toen was ik en met rijden en met mennen bang... dat ging gewoon niet meer.

Op die manier heb ik het met mijn andere pony's of paard nooit gehad. Wel met een paard bij de stalhouderij, daar voelde ik me ook totaal niet prettig bij.

Dus ik hoop dat je eruit komt met Thabor :(:) maar zoals je in bovenstaande leest heb je niet zoveel aan mij vwb mijn ervaringen en angst...

Het heeft bij mij met Ollie best lang geduurd voordat ik met rijden niet meer elke keer weer bang was. Met mennen had ik het vrij snel weer goed, maar met rijden heeft dat heel lang geduurd. Nu is Ollie gelukkig een ongelovelijk lieve pony die geen misbruik heeft gemaakt van de situatie, anders had het maar zo zo kunnen zijn dat ik er nooit meer op zou zijn gestapt.

Met Hero moet ik maar zien hoe het loopt, tot nu toe voelt het OK maar ik heb wel besloten dat als ik dezelfde angst weer voel, om wat voor reden dan ook als die ik voelde bij Bente, dat het gewoon afgelopen is met welke pony of paard dan ook, want dat is het me niet waard. Ik hoef voor mezelf of voor iemand anders niets te bewijzen, ik wil gewoon lekker kunnen genieten van mijn hobby. En dat was het de laatste maanden met Bente absoluut niet. Daarom ben ik ook zo blij met Ollie, met haar kan ik gewoon genieten van lekker mennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:53

Oja, ik heb drie opdrachten gescoord met mijn actie *\o/* helemaal top dus :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:10

Vhu, je omschrijft precies over bente hoe het met mennen voor mij was....
Vandaar geen paard meeer bij ons.

Vandaag kort rondje met de 4 hondjes getraind, liep gesmeerd ! Genieten is dat dan !

Vhu wat goed 3 opdrachten !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:21

Nou het is zeker fris genoeg voor de hondjes :brr: wat super dat je ze alle 4 kunt gebruiken nu *\o/*
Die angst is zwaar K en kan me dan goed voorstellen dat je op een gegeven moment andere keuzes maakt.

Jeetje Gem, wat een ongelovelijke actie :oo _-:(

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:26

Sorry, ik heb al een tijdje niet gereageerd maar ik lees trouw mee en leef ook mee.
Dus een :(:) voor iedereen die dat nodig heeft!
Drukke dag vandaag, Janouk!
Tine, wat jammer, maar begrijpelijk dat je zo bang bent! Ik hoop dat je je snel vertrouwder voelt met Thabor! Gaaf paard is die bonte van jou trouwens!
Ik zag hele gave foto's van Bianca's honden voorbijkomen. Gaaf zeg!
En nog meer puppyfoto's, wat een dotje! <3

Vanmiddag veel te vroeg vrij (10.15) dus even langs de drogist gefietst om zilvershampoo te halen. Het resultaat was nou niet echt verbluffend ofzo. (behalve een paarse vlek op Abby haar bil, gelukkig heeft ze een hele fluffy staart dus die plek wordt wel verborgen. :o ) Manen en staart gelukkig wel ietsje lichter geworden en het grijs is in haar staart heeft nu een mooie zilveren glans. Daarna snel voorpluk, manen en staart ingevlochten, veel glansspray en 0 gram dekentje erop.
Morgen is het dan zover! Onze eerste wedstrijd. Heb er veel zin in, maar vind het ook wel erg spannend! :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:31

Heel veel succes PeerAppel, gaat vast helemaal goedkomen!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:34

Dankje, VHU! :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:05

Tine,balen veel wijsheid,meer kan ik niet zeggen,ik ben ook geen held,hoewel ik nu met acupunctuur op relaxt ben geprikt....tara bijzonder rustig is met longeren......wist wel dat ik het ben waar ze hieper van word met mjn druk,druk,druk
Gem-tjeetje kijk je ook raar op....wel een raampje minder krabben met vorst =:)
Peer'appel-succes morgen je kan het....zet hem op
Janouk-zo heftig ochtendje voor je geweest,vanavond veel politie aan de hoofdvaart,ik werd ook aangehouden door 3 politiemannen,schijnwerper in mijn auto.....sorry mevrouw u voldoet niet aan het signalement van de inbrekers.....fijne avond ,stonk vast teveel naar paard in mijn auto om beter te kijken,werden veel auto's de parkeerplaats op geloodst :wow:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:15

PeerAppel: veel succes. Ik neem aan dat je de zilvershampoo had om paard wit te krijgen? Ik gebruik daar altijd betadineshampoo voor. Werkt erg goed.
VHU: mooi en helaas ook heel herkenbaar geschreven. Gelukkig heb ik ohz die angst niet met Thabor, maar ik ben wel een voorzichtige ruiter. Zal ook met Rembrand nooit een rengalop doen ofzo. Ik wil graag de controle houden. :o Ik kijk (met mennen met Thabor) inderdaad aldoor om mij heen, wat zal er kunnen gebeuren, wat als.... enzovoorts. Nou ja, ik hoop dat het goed komt en anders zal ik er mee moeten stoppen. Maar ja, dat is ook zo wat. Heel dure nieuwe wagen gekocht, Rembrand heeft ook niet het eeuwige leven, in ieder geval zal hij niet nog jaren meekunnen in de sport, dus tja.... Maar daar wil ik nu nog maar niet teveel bij stilstaan.

Vanavond vergadering gehad van het bestuur van onze vereniging en nu kan ik natuurlijk niet slapen. Veel te druk in mijn hoofd. Vergadering was bij ons thuis, want op de manege was nog een andere vergadering. Voor pupsel wel goed, heeft zich weer keurig gedragen.

Morgenochtend naar de puppycursus, ben erg benieuwd. Daarna met zoonlief naar judowedstrijd (hopelijk is het niet te laat afgelopen). Moet ergens tussendoor nog Rembrand vlechten en dan s avonds de demo. Hopelijk kan manlief alles filmen, dan kunnen jullie het ook zien.

Welterusten alvast

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:11

Tine, misschien is Thabor gewoon niet het juiste paard voor jou en is het beter om afscheid van hem te nemen als je door wilt in de sport. Dat klinkt heel naar, maar wellicht wel het beste voor jou én Thabor. Dan kun je op zoek gaan naar een paard met een iets meer "steady" karakter. Zo blijft die angst steeds terugkomen en het schijnt dat er tegenover elke negatieve ervaring 10 positieve van gelijke strekking moeten staan.

HT: na de eerste schrik dacht ik er ook zo over. Ogenschijnlijk lijkt er niets weggehaald te zijn (misschien een paardendeken, maar dat moet ik op stal even checken), vandalisme dus, en dan word je wat lacherig :P : een ruit minder te krabben, wie weet een leuke Carglass-man aan de deur voor de plexiglas-noodruit, en nog eentje wanneer de bestelde nieuwe ruit geplaatst wordt met "Een gratis ruitenwisser van Bosch twv 40 euro" :') , de keurig stofgezogen achterbak (normaal ligt daar een halve boxinhoud aan stro, hooi en haren).... wat zeur ik nou? 8)7 .

PeerAppel, succes!

Gaaf Biancacoo, het is dat ik geen sneeuw wil, maar jouw honden voor de slee in de sneeuw wil ik toch wel foto's van zien dit jaar.

Janouk een "actie-f" dagje gehad := .

BaudyH, oeii het zal je maar gebeuren dat je niet meer kunt sturen!

Obelix lekker vakantie!