[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:08

En we zijn weer thuis :D
Rond Binnenhof doorgewandeld en bekeken met zoonlief, helaas net te laat (of te vroeg) voor rondleiding Tweede Kamer (moesten we 1.5 uur wachten op de volgende, had ik eerlijk gezegd geen zin in :o ) en Gevangenepoort maar ook Mauritshuis was gesloten op maandag.... :roll: maar was wel erg leuk allemaal. Nu is onze zoon een 'dankbaar object' hij is echt geinteresseerd in van alles van standbeeld tot grappig geveltje of de vlaggen die bij de hofvijver hangen en waarom dus is vrijwel altijd gezellig met hem ergens heen te gaan. Bij Ministerie mochten we naar de 17e verdieping over Den Haag uitkijken 8-) en bij Studentenwerk mocht hij in de kantine naar de tv kijken en ondertussen chocolademelk drinken plus koekjes eten dus al met al zeer geslaagde laatste vakantiedag :=

Thuisgekomen bleek Wiske de trap naar de volgende verdieping opgelopen te zijn maar kon blijkbaar niet meer terug dus we troffen haar lichtelijk in paniek en jankend aan :(:) Mischa helemaal uitgelaten en gek doen zo van moet je nou kijken waar die gekke pup heen is gegaan :+ Gelukkig had ze niets gesloopt }:0

Wat waardeloos van dat KNHS programma. Moet zeggen dat ik mijn ohz startpas binnen 5 dagen ofzo in huis had, keurig dus. Maar die voor mennen moet via de vereniging, kan niet via de website, vind ik dan wel weer erg onhandig. Vind ze wel altijd heel aardig bij de KNHS als je met vragen zit, is ook wel eens anders geweest.

Wat zorgelijk Tine bij Rembrand... ;(
@NienSCHaap wat zei DA?
@Frensie agossie arme Bubbles -O-
En clinics zonder paarden maar met video...ach ook wel eens lekker, kun je nog tussendoor gezellig socializen :9k :Y)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:10

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:12

Wat gaaf!
Vind dat ze er keurig voor staat, denk dat een groter paard eerlijk gezegd niet past...
Kan ze het makkelijk trekken over de weg? Of denk je toch dat het eigenlijk tweespan zou moeten zijn?
Vind het helemaal geweldig zo!!!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:14

VHU, nu nog niks heb er nog geen DA bijgehad, valt allemaal wel mee maar omdat ze dus eerst met haar been zat maak ik me wel iets zorgen.
Kan van het weekend pas zelf wel kijken en beoordeel het dan, ze liep wel gewoon hoor was gewoon echt "slap" van achteren.
Dan kijk ik wel of er een DA aan te pas moet komen als ik niet weet waar het vandaan komt.

Janouk, gave foto :D staat er knap op.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:15

Zo lijkt Janouk erg groot voor de koets, terwijl ik in real life haar goed vindt passen voor de wagen. Het is echt een wagen voor een Cob maat. Grotere paarden zou niet passen.
Zo over de weg rolt de wagen gemakkelijk. Hij is niet heel zwaar (onder 300 kg), maar in het zand trekt hij zwaar. De Fjord is iets kleiner die we op stal hebben en die zou samen met Janouk er prima voor passen, dan kan de wagen ook mee de heide op, want met zijn tweeen moet zij hem prima kunnen trekken.

Ik vind de wagen echt zo prachtig. Het houtwerk staat zo mooi in de lak. En mijn koetslampen vind ik ook gaaf; lekker bling bling <3 echt een wagen voor een zondagochtendritje

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:27

@Janouk: gewoon prachtig <3.

@VHU: gezellig dagje, dus. Hier ook een heel geïnteresseerd kind, fijn is dat :j .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:50

@Janouk nu nog de zondagse kledij 8-) met mooie hoeden enzo 8-)

Zeg mam, wat zijn dat nu voor paraplu's daar naast het wapen (geen ideeeeee hoe heet zoiets???)
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:04

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:45

Denk dat je gelijk hebt Janouk, kon echt niet op het woord komen! Guirlandes dus. _/-\o_

"guirlande
Ook: festoen, feston. Feston is eigenlijk de bouwkunde benaming. Een slinger van gehouwen, gegoten of gesneden bladeren, vruchten of bloemen. Soms is de guirlande bezet met emblemen of wordt zij vergezeld van een cartouche. In de Renaissance en Barok was de guirlande geliefd als versiering...."

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:14

De fysio komt morgenochtend voor Rembrand. Hoop echt dat het weer goedkomt. Maak me erge zorgen om mijn ventje. Zal het dan nu toch over zijn????

Moet er niet aan denken |(

Longeren ging vanmorgen nog redelijk, maar dat zegt niet alles, omdat hij overal doorheen loopt, puur op wilskracht.

Arme ziel zat vanmiddag vast aan het hooinet. Met het gespje waarmee halsstuk aan deken zit. Die zat vast aan een touwtje van hooinet. Bleek gelukkig keurig stil staan. Geen idee hoe lang hij al zo stond.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:16

janouk schreef:
Zo lijkt Janouk erg groot voor de koets, terwijl ik in real life haar goed vindt passen voor de wagen. Het is echt een wagen voor een Cob maat. Grotere paarden zou niet passen.
Zo over de weg rolt de wagen gemakkelijk. Hij is niet heel zwaar (onder 300 kg), maar in het zand trekt hij zwaar. De Fjord is iets kleiner die we op stal hebben en die zou samen met Janouk er prima voor passen, dan kan de wagen ook mee de heide op, want met zijn tweeen moet zij hem prima kunnen trekken.

Ik vind de wagen echt zo prachtig. Het houtwerk staat zo mooi in de lak. En mijn koetslampen vind ik ook gaaf; lekker bling bling <3 echt een wagen voor een zondagochtendritje

Erg leuke combi, Janouk!

Over het bijzondere tweespan Haflinger / Fjord.... ik zat vanmorgen te denken of een tweespan New Forester / Haflinger porum zou zijn :)) . Ster heeft een nieuw paddockgenootje, die niet veel in hoogte / lengte scheelt met haar. Iemand daar een mening over? Zou dat kunnen, twee verschillende rassen (en kleuren) voor de wagen, of ziet dat niet uit?

edit: arme Rembrandt, Tine..... niet meteen te pessimistisch denken hoor! De fysio moet toch nog langskomen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:21

ik denk dat t belangrijker is, dat paarden qua temperament en gangen goed bijelkaar passen.

tine ik hoop dat Rembrand zich snel weer beter voelt.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:22

@ Gem; maakt toch niet uit hoe het tweespan eruit ziet? Als je er plezier mee kan hebben...

@ Tine; ik hoop voor je dat het meevalt met Rembrand!!

@ Janouk; hele gave foto

@ VHU; Wiske heeft hoogtevrees :D laat je haar gewoon los in huis als je weg gaat?

Arme Bubbles is nog helemaal niet zichzelf. Heeft net wel een beetje gegeten en daarna is ze ingestort naast haar bak. Gelukkig wel pijnstillers meegekregen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:26

janouk schreef:
ik denk dat t belangrijker is, dat paarden qua temperament en gangen goed bijelkaar passen.

Uiteraard is dat het belangrijkste, maar dat geldt binnen 1 ras ook ;) . Maar ik vind dat het er ook een beetje uit moet zien :o .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:31

ik zou 2 haflingers ook het mooiste vinden. maar ikheb genoeg aan 1 maflinger :D :D :+

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:41

Alles kan ken ook een combinatie fjord en fries twee span of schimmel kwpn met een fries.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:58

Wie weet dan ooit... hafje gaat ook beleerd worden voor de wagen, dus ik zal tegen de tijd dat ze braaf loopt eens een balletje opgooien bij de eigenaar of hij van dubbelvla houdt :+ .

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:02

Dubbelvla _O- hahahaa te mooi..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:23

@Tine: Wat vreselijk van Rembrand. Ik duim voor je dat het meevalt. Komt de fysio al snel? Wil je niet je DA erbij? Nou, ik duim voor jullie! O, lees net dat de DA die voor Thabor kwam heeft gekeken en er niks aan kon doen. :(:) voor jullie. En dan nog getob met vraagprogramma, het is echt je dag niet :n
@Dennis: Dat scheren van pony's zorgt telkens voor malaise bij de wedstrijden zeg. Nou ja, nog paar weken doortrainen voor de krachtmeting :D
@Ollie1: Inderdaad hopen dat virus snel uitgewoed is en jullie krachtmeting plaatsvindt :j
@Biancacoo: Heeft gisteren gestept met de schapendoes in plaats van gemend met de shet, haha, dat zijn nog eens leuke keuzes om te maken :D Voor beweging gekozen, top hoor!
@VHU: Wat leuk dat zoonlief meemag, zal hij wel reuze interessant vinden… de agenda ziet er goed uit :D En ik lees ook dat het een leuke en leerzame dag was. Hondje boven even de weg kwijt geraakt, maar gelukkig niets vernield.
@Frensie: Is sterilisatie goed gegaan? En fijne dag op stal gehad? :(:) voor Bubbles die zo bloedde, agossie…
@Janouk: Janouk voor de nieuwe koets gelopen, leuk al die enthousiaste kijkers. Geen interesse in de menclinic, de agenda zit langzamerhand beetje vol voor komende tijd. En ga later je filmpje even bekijken.
@Avaluna: Heeft een voordeeltje bij de afgelastingen door drukke agenda :D
@Tallechie: Ook een aflasting en hopelijk gaat over een maand alles wel door :j
@Gem: Jeetje, weer nieuwe uitbraken joh? Is dat al bevestigd?
@Lanouska: Heeft ook ervaring met knhs-site :+
@Nienschaap: Heeft een supersamenvatting gemaakt :D Het is dat ik al bezig ben, anders had ik bij je aangehaakt hoor ;-) Wat eng van je paard… Hopelijk loopt dat allemaal met sisser af, ga ook voor jou duimen :(:)
@Kiss: Een framboos :-( Da's balen met de mail… ik weet er alles van helaas. Wat volg jij voor cursus in Ermelo eigenlijk (heb ik gemist denk ik :o )

Mijn nieuwe camera was binnen vandaag, dus sorry maar ff wat fotootjes van dankbare onderwerpen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:27

PrinsjeH: noop, nog niet bevestigd.
Wat een leuke aparte bles :D !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:33

inmiddels hoog noorden wel ee bevestigde erbij.. :-(

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:34

@Gem: :D wij houden van blessen <3 Deze is idd wel heel uniek he... soort pijltje

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:39

@Bic: ik zag 't net, Winsum ook bevestigd

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:40

Bicci wil je per pb zeggen waar

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:41