[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sammykuh

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:19

confetti schreef:
Dat is erg vervelend viola.
Sammykuh, ziet er goed uit die wagen, hoelaat moet je rijden zaterdag?

om 11.00 in ring 2 starten en 11.18 vaardigheid Haha!

vriendin komt als het goed is fotos met spiegelreflexcamera maken Haha! dus heb ik als het goed is gelijk mooie fotos met nieuwe spullen Lovers

jullie moeten toch ook rijden martha ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:44

WOW wat gaan jullie hard Knipoog
Weer een heel erg leuk topic gezien van een heel stoer veulen Tong uitsteken Elienx tis een echt stoer ventje hoor.

Sammykuh das een hele mooie wagen, gefleiciteerd met deze nieuwe kar.

Hier op stal is laatst een draver afgemaakt, de ander paarden hadden dat heel goed in de gaten.
Paarden ruiken de dood al van verre en de meesten willen dan ook niet langs zo'n plek af.

[paard] heeft voor de huifkar gestaan, hij mocht hem even van stal naar mijn vaders huis brengen.
Afbeelding

En gisteren zijn we met [paard] en een platte wagen vol puin naar Gorredijk gegaan.
We moesten vanaf Ureterp dus naar Gorredijk (ongeveer 18 km).
Toen we dus het puin gingen lossen bij het milieustation had je die mensen moeten horen Haha! Haha!
"Das nog eens milieu vriendelijk Tong uitsteken "
Toen we het puin gelost hadden moetsen we 40 vierkante grote tegels halen.
Das een gewicht rond de 1100 kg en [paard] heeft dat met gemak naar Ureterp gebracht.
Afbeelding
Afbeelding

Dan ben ik wel heel trots op ons Gelders/Groninger paard, want niet veel paarden kunnen dat na doen.
Er was behoorlijk wat kabaal bij de milieustraat door dat er troep in die containers gegooit werd, maar [paard] bleef heel braaf stil staan.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:46

wat zielig van die draver Ach gut sterk paardje heb je Ja ziet er goed uit hoor Haha!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:19

Ilegra, wow, jij maakt echt optimaal gebruik van je paarden, toppie!

Sammykuh, Linda rijdt, ik niet meer, ben nu 40 weken zwanger, dus zal maar niet meer op de wagen gaan zitten Haha! . Zodra de baby er is en het gaat weer goed, ga ik weer trainen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:21

confetti schreef:
Ilegra, wow, jij maakt echt optimaal gebruik van je paarden, toppie!

Sammykuh, Linda rijdt, ik niet meer, ben nu 40 weken zwanger, dus zal maar niet meer op de wagen gaan zitten Haha! . Zodra de baby er is en het gaat weer goed, ga ik weer trainen.

nee jij moet niet meer rijden hahaha Tong uitsteken maar linda reed wel mee had ik gezien ja. veel plezier in de laatste weken van je zwangerschap (weet je al wat het word of is het een suprise? Knipoog )

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:00

Samantha: mooie kar! ik ben benieuwd naar de foto's van morgen...

Viola: da's wel heel ambetant... Hopelijk is alles gemakkelijk te demonteren, zodat je 't ergens anders kunt gebruiken.

Ilegra: leuk dat je je paarden nog echt gebruikt! dat zouden we meer moeten zien...

Groeten, SuSEQ

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:30

Ilegra: dat is nog eens leuk zo door de milieustraat.

Dieren voelen idd feilloos aan alser egens een ander dier dood ligt. Ik was een paar weken terug met mijn hond bij de DA en daar lag ook een dood paard onder een zeil (DA doet paarden en kleine huisdieren). En idd mijn hond ook helemaal kijken enzo. Ik had het zelf nog niet eens gezien en dacht toen wat doe jij raar zeg, toen zag ik het pas.

Ik heb natuurlijk wel al wat rondgekeken en bedacht wat ik zou doen als ik weg van mijn wei weg moest. De schuur en stal zjn ook zo gebouwd dat ze als een bouwpakket redelijk makkelijk weer uit elkaar gehaalt kunnen worden en elders neergezet. Want ik wist wel dat ik daar niet voor eeuwig stond. Nu komt de noodzaak om te vertrekken alleen uit een kompleet andere hoek en een aantal jaar eerder dan verwacht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:41

zelfs toen toeter op de kliniek overleden was (voor zijn castratie)
en wij dus met een lege trailer thuiskwamen... toen wist Ivy het zelfs dat hij niet meer terug zou komen.

Viola, het is wel zonde dat je na zolang klussen en doen alles weer moet opbreken.

wobbe staat vanaf vanochtend dus op het dieetweitje...
alhoewel.... de randen zijn wel vrij lang.
maar het stukje is kleiner, dus als het eenmaal kort is dan blijft het ook goed kort.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:21

heej ik lees drek bij

net kar opgehaald Haha! er moest nog veel veranderd worden aan de burrys kleine frummel he Vork er zitten nu even burrys aan zodat ik morgen kan rijden maar er komen nieuwe die smaller bij het schoftje zijn en een dressuurstoeltje en een nieuwe zweng maar die komen over 10 weken pas als hij weer naar de fabriek gaat. Maar ik kan nu lekker rijden
zie het de fotos van mijn poownie voor de nieuwe kar (hij lijkt een stuk groter Nagelbijten / Gniffelen ) hij was ook een stuk energieker liep 15 km in draf normaal 11 Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en ben ik erop vooruit gegaan ?

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:49

Wow! Wat een mooi plaatje Ja

Je bent er zeker op vooruit gegaan.
Het lijkt alleen of je wel of je zelf krapper zit op de nieuwe kar?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:53

Nelleke_H schreef:
Wow! Wat een mooi plaatje Ja

Je bent er zeker op vooruit gegaan.
Het lijkt alleen of je wel of je zelf krapper zit op de nieuwe kar?

op deze kar zit ik lager. ik zit met mijn beenruimte hetzelfde alleen op mijn oude kar zat ik hoger dus liepen mijn benen naar beneden nu zitten ze recht. Maar ik zit er heerlijk op heb er in iedergeval geen last van. (langer kantie ook niet anders loopt het model niet meer. Maar gelukkig zit ik lekker en loopt mijn pony lekker, is het plaatje mooi en daar ging het mij om Haha!

edit: nou staat mijn been die je ziet ook op de rem dus scheelt ietsjes Knipoog haha

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:56

Hoi allemaal!!!

Das wel balen Viola dat je al het werk voor niks hebt gedaan!!! Heb je al een nieuwe plek voor je pony's of gaat het nog wel even duren voor je weg moet ?

Oeh dat is echt een mooie kar Samantha!! Het plaatje is nu helemaal af !!! Fury lijkt ook meteen heel wat groter!
Veel succes morgen en ik wacht op de foto's!!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:20

Mooie combinatie zo hoor samantha! Je lijkt wel wat laag te zitten in verhouding met waar je voeten staan. Maar jij voelt het beste of je goed zit en daar gaat het om.

Het duurt nog wel even voordat ik weg moet. Ik ga eerst eens in overleg met de gemeente over het hoe en wat precies. Ik denk er wel over Roger te gaan verkopen als ik geen landje meer voor mezelf kan vinden. Daar denk ik al veel langer over omdat het ook niet echt klikt, maar heb hem gehouden als gezeldschap voor Eli. Als ik ergens terecht kan waar al meer pony's staan is dat dus niet meer nodig, maar zal Eli wel hoogstwaarschijnlijk gecastreert moeten worden. Ik stel alleen wel wat eisen aan een stalling, wil mijn pony niet grotendeels van de tijd in een box van 3 bij 3 hebben, vind ik gewoon niet paardvriendelijk.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:45

zo ben ik ook weer even. ga vanmiddag met iemand mee die heeft een tuiger. Lijkt me wel gaaf want ik heb nog nooit met een tuiger gereden dus ben heel benieuwd of dat nou heel anders rijdt. We zijn vorige week met Jenna naar de kliniek geweest omdat ze een beetje raar liep. Ze is als veulen uitgegleden en heeft haar bekken gebroken en haar heup is scheef. we waren weer een beetje aan het rijden ohz en aangespannen maar ze begon toch wat gek te lopen dus we hebben sinds dien niet meer op haar gereden, wel voor de kar. Nou zei hij dat we wel gewoon met de kar konden rijden met haar maar dan wel voor de lol. Het is geen paard om echt wetstrijden mee te gaan rijden (wat ook niet echt mijn ambities zijn) dus daar was ik wel blij mee. En we gaan lekker grondwerken met haar enz.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:46

zo ben ik weer net terug van wedstrijd heel de tijd triest weer en nu schijnt de zon Nors opkijken maar ja heb met mijn nieuwe kar gereden Haha! supper gaaf fury was wel wat kijkerig moesten erg wennen aan de nieuwe kar (zit een stuk lager stuurvertrager en rolt een stuk beter ) maar het ging goed. Naarst de ring stonden allemaal veulens te hinniken dus je snapt wel dat furys aandacht veel daar was Nagelbijten / Gniffelen ondanks dat heeft hij een vrij nette proef neergezet naar mijn zit. Hij heeft een nieuw bitje waar hij net 4x mee is gereden dus allemaal nieuw maar ging goed.

Bij de vaardigheid was mijn doel een foutloos parcoure neer te zetten. Nou dat is me gelukt Haha! had alleen 4 sec tijdsoverschrijding voor de barage maar het ging me om dat foutloos parcoure dus supper trots Haha! Fotos zijn in de maak bij mijn prive fotograve Haha! dus hopelijk snel helemooie fotos.

om 5 uur is de prijsuitreiking dus kan ik kijken hoe de jury erover dacht Haha!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:06

even wat fotos spammen Knipoog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:47

Ziet er goed uit.

Ik vind het een heel gaaf plaatje zo. Ja

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:43

Zo mooie wagen hoor sammykuh, super gaaf Tong uitsteken
De foto's van de wedstrijd zijn ook leuk, ik vind dat je een erg mooi tuig hebt met dat licht bruine randje.
Haha!

Vandaag hadden wij Romy weer eens voor het wagentje, schiet al lekker op met haar, gaat een stuk beter dan we in eerste instantie dachten Haha!
Ik heb wel zowat een draver shet hahaha, ik zou zo mee kunnen doen met korte baan draverij Tong uitsteken
Jammer genoeg hebben we daar dan niet de juiste sulky voor Tong uitsteken
Ik zal binnenkort eens wat fototjes maken van haar.
Dikkie loopt er verder al lekker voor, die heeft haar eerste aangespannen kinderfeest ook alweer achter de rug Tong uitsteken

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:03

Ik heb vandaag niet bijgelezen. Zag de foto's van Sammykuh en dat ziet er goed uit! Hoe heb je vandaag gereden?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:22

zo net terug van de prijsuitreiking Haha!

was 7e van de 7 Nagelbijten / Gniffelen maar dat lag aan de vaardigheid had 4 sec tijdsoverschreiding dus gelijk 2,5 strafpunt. had 176 punten bij de dressuur. Maar hij liep ook niet zoals in rosendaal hij was beetje kijkerig enzo maarja hij moet het allemaal nog leren en eraan wennen. hij is pas 4 en zijn 2e wedstrijd dus we hebben nog een lange weg te gaan. Ook had ik een nieuwe bitje in waar hij net 4x mee is gereden waar hij nog aan moest wennen dus komt allemaal wel goed. Ik ben in iedergeval tevrede Haha!

hoeveeltste ik kwa dressuurpunten geweest zou zijn weet ik niet want we kregen geen totaal lijsten mee. Hoop dat deze snel online komen te staan Haha!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:13

hey ik ben ook weer terug van wedstrijd.

Dressuur was matig met af en toe goede stukje. ook veel wind en ze was een beetje aan het klieren. resultaat 175 en 177 punten. ach ja was terecht. bij de vaardigheid 1 balletje dus maar 1 winstpuntje. Ferro was daar wel foutloos alleen in de barage 1 balletje.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:14

Ik ben weer terug van vakantie. Vandaag de honden opghaald en koffers uitgepakt en natuurlijk mijn paardjes geknuffeld en gepoetst.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:15

@ ilegra. echt knap wat jullie allemaal met de paarden doen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:01

Sammykuh mooie wagen. Toont veel beter als je oude wagen hoewel ik het wat jammer vind dat je bokkussen voor jouw iets te laag lijkt. Maar je heb er geen last van zei je....

Ilegra: zag je van de week weer in een flits voorbij komen in Ureterp. Ik moest daar door omdat de weg naar Wijnjewoude was afgesloten. Ik zag je net met de tweewieler een zijstraat inflitsen.

Gisteren onze derde mendurance uitgereden. De 26 km over de veluwe in 2 uur en 10 min gereden. Qua snelheid de snelste bij de tweespannen en de tweede snelste over alle aanspanningen. Hartslag was precies goed bij de finish maar daardoor geen punten. Bij de nakeuring was de hartslag nog lager als bij de voorkeuring. Uiteindelijk derde geworden bij de tweespannen pony's. De pony's staan er prima bij. Het koelwater kwam wel mooi van boven want we kregen een dikke bui over ons kop

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:46