[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 06:54

Jij ook al te vroeg wakker naja beter als te laat. Beterschap

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:44

Iedereen heel veel succes, plezier en geniet ervan *\o/*

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:08

Heel veel succes vandaag! En geniet van het mooie weer.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:20

Ik ben er helaas vandaag niet bij. Echt jammer! Veel plezier allemaal!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:26

Weer terug in de auto na een geslaagde dag. Gemiddelde van 14,093 gereden en alles goed gekeurd. Ik was de enigste in de klasse twee pony's lang maar ben wel blij met de prijs omdat ik vorig jaar pas de laatste twee wedstrijden zo ben geëindigd. Nu is de eerste wedstrijd gestart met dit gemiddelde. Ik ben trots op ze en ze hebben het heel goed gedaan. Het was zeker in de middag best warm aan het worden en ik was erg blij dat ik ze nog helemaal heb geschoren.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:11

Het was trouwens wel weer een wedstrijd met obstakels. We maken altijd van die gekke dingen mee. Eerst een groep motor crossers dwars door het bos vlak voor mijn snufferd. Daarna de partytent met allemaal wandelaars midden op het pad wat Mark ook niet wist. Dus omdraaien en omrijden. Daarna een enorme groep wandelaars die we constant opzij moesten gillen en wat ze gelukkig ook deden en daarna een hele ouderwetse keihard pruttelende trekker op mijn pad waar ik langs moest zien te komen. Dan ben ik erg blij dat Martin er even bij kan lopen want dat ding maakte erg veel lawaai.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:57

gefeliciteerd barny,
ik zelf ben ook erg trots op ons span,over moonshine maakte ik me niet druk.maar voor de jongste was het de eerste keer je weet niet hoe die het gaat doen,maar is super gegaan super uitslagen.
dus 2 winstpunten in de pocket en de eerste vast gelegde km zijn gereden.
helaas was weer niet echt alles goed geregeld,maar dat moeten we er maar bij nemen,er zijn nou eenmaal niet zo gek veel wedstrijden.
ook wij waren eerste in de klasse 1 kort,maar er waren ook verder geen inschrijvingen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:03

Mooi uitgereden ritten dus gefeliciteerd *\o/* ja wij hadden gisteren ook wat obstakels op de route (dwars geparkeerde auto's en soort paintbal iets of zoiets, denk dat die partytent daar ook heeft gestaan). Maar onder de man kom je er dan nog wel langs.... moet eerlijk zeggen dat ik om dat soort dingen het toch niet handig vind dat groom niet meer verplicht is, weet dat het niet kan op sulky maar ... je hebt nu eenmaal een lang parcours en dat met crossmotoren, tractoren en quads ja dat kan een organisatie nu eenmaal niet voorkomen, dan kun je nergens meer rijden.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:15

Klopt, dat kun je niet voorkomen. Maar wij moeten er altijd wel om lachen dat we de meest aparte dingen en uitdagingen tegen komen op wedstrijd. Gelukkig zijn we wel wat gewend maar is een groom erg prettig.

De paintbal zat aan de rechterzijde, daar kon je langs. Maar de wandelvereniginh heeft midden op het pad een grote tent etc geplaatst want ze wisten niet dat er wedstrijd was. Mark wist het ook niet dus hij kon er ook niets aan doen.

Verder kwam ik geen organisatorische zaken tegen die vervelend waren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:27

Ach...op een gemiddelde training kom je ook van alles tegen. DFW is straks weer voorzien van publiek gezien de wandelvierdaagse ook zo nu en dan de route kruist. Als iedereen een beetje rekening met elkaar houd dan geen probleem en alleen maar leuk.
Ik was ook helemaal loom toen ik thuis kwam. Hele dag in het zonnetje schrijven...lekker. Helaas is het reglement nog moeilijk doorkomenzelfs voor de jury en de organisatie. Even flink verwarring wat betreft tijd nakeuring. Was moeilijk te vinden in het reglement. Allemaal goede paarden gezien en prachtige tijden. Super gedaan allemaal

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:41

Wat was er dan voor verwarring over tijd van nakeuring?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:05

Ook wij waren de enige in onze rubriek enkelspan pony 1 lang, met een snelheid van 13,68.
De quads hebben wij gezien, ze hadden pauze toen wij voorbij kwamen.
En het is toch raar als je ineens midden in de route een wilde partytent ziet met veel mensen :D , op de heen weg hadden wij al gemerkt dat er linten hingen, waar er eigenlijk, volgens schema geen moesten hangen, dat bleek dus het alternatief te zijn. Maargoed, even lekker doorgereden en goed weer aan de finish gekomen, gemiddelde snelheid lag daardoor wel wat lager dan we hadden gewild, maar belangrijker, Davincy kwam weer fit terug van deze rit en daar doen we het voor! Bij thuiskomst heeft ie nog even een rondje weggeven in de buitenmanege, helemaal blij! We hebben al zin in de volgende wedstrijd. *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:52

Top Confetti :j

Citaat:
Ach...op een gemiddelde training kom je ook van alles tegen.

Dat klopt, soms ... ligt aan waar je rijdt en welke route je neemt, die pas je soms aan afhankelijk van wat je weet wat je kunt verwachten. En je kunt uitwijken als je iets ziet waarvan je denkt nou ff niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:10

Barney1978 schreef:
Klopt, dat kun je niet voorkomen. Maar wij moeten er altijd wel om lachen dat we de meest aparte dingen en uitdagingen tegen komen op wedstrijd. Gelukkig zijn we wel wat gewend maar is een groom erg prettig.

De paintbal zat aan de rechterzijde, daar kon je langs. Maar de wandelvereniginh heeft midden op het pad een grote tent etc geplaatst want ze wisten niet dat er wedstrijd was. Mark wist het ook niet dus hij kon er ook niets aan doen.

Verder kwam ik geen organisatorische zaken tegen die vervelend waren.

Jij dan gelukkig niet maar ik vond nu ook weer zaken die niet goed geregeld waren.maar we hebben gelukkig genoten.en obstakels zijn voor ons geen probleem die heb je zo ook

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:22

@Keona als je concreet kunt aangeven waar het om gaat en dat ook doorgeeft aan Mark zal hij er zeker alles aan doen om dat te verbeteren.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:11

Zo gisteren om negen uur in slaap gevallen en net wakker geworden. Ik weet nu wel waar mijn rug en schouders zitten door al het gehobbel en gestuiter.

Vandaag hebben we nog vrij en we moeten eerst naar de tandarts en dan lekker naar de pony's om te wandelen en de spullen weer schoon te maken.

Deze week de rest van mijn schema maken om verder op te bouwen naar de klasse drie. Dat wordt wel een uitdaging moet ik zeggen. Ik hoop voor eind juni klaar te zijn voor de volgende klasse. Want als Etten-Leur de drie uitschrijft dan wil ik het gaan proberen.

Als mensen nog goede tips hebben dan hoor ik het graag. Ook Hoe je het mentale onderdeel traint bij jezelf. Ik vind het best pittig om de concentratie er goed bij te houden op zoveel kilometers. Daarnaast worden de pony's natuurlijk moe en moet ik er best aan rijden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:14

Barney1978 schreef:
Zo gisteren om negen uur in slaap gevallen en net wakker geworden. Ik weet nu wel waar mijn rug en schouders zitten door al het gehobbel en gestuiter.

Vandaag hebben we nog vrij en we moeten eerst naar de tandarts en dan lekker naar de pony's om te wandelen en de spullen weer schoon te maken.

Deze week de rest van mijn schema maken om verder op te bouwen naar de klasse drie. Dat wordt wel een uitdaging moet ik zeggen. Ik hoop voor eind juni klaar te zijn voor de volgende klasse. Want als Etten-Leur de drie uitschrijft dan wil ik het gaan proberen.

Als mensen nog goede tips hebben dan hoor ik het graag. Ook Hoe je het mentale onderdeel traint bij jezelf. Ik vind het best pittig om de concentratie er goed bij te houden op zoveel kilometers. Daarnaast worden de pony's natuurlijk moe en moet ik er best aan rijden.
ik kan je niet helpen.zou wel mooi zijn als je dat kunt rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 14:06

Hier ook goed uitgereden met een gemiddelde van 13,25 km per uur. Hij kwam met een mooie hartslag terug van 52. Hij was de hele rit lekker aan het tuffen en hebben het rustig aan gedaan liet hem echt op zijn tempo lopen. We waren ook eerste geworden :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:53

Wat heerlijk Rivaldo *\o/* je bent nu toch officieel gestart? Dus eerste winstpunten binnen?

Had hier gisteren ook ff bijkomdag hoor :o alles in de was, alles opruimen, zelf bijkomen. Pony stond er nog zeer fris en fruitig bij was niets aan te zien :+ raar beest.

Citaat:

Ik weet wel van toen ik echt lange ritten reed (bij mij lag dat punt rond de 50 km, ben nu de man met de hamer ook nog niet tegengekomen dus vrees dat als we weer naar 50 km+ gaan dat hij wel weer langskomt) dat die concentratie bij mij ook moeilijk werd. Dat uitte zich vooral in me niet goed meer kunnen orienteren en niet goed voor mezelf zorgen (dus niet goed meer eten en drinken). En da's niet handig :P

Vwb paard/pony aansporen oid ik laat ze altijd vrijwel in hun eigen tempo lopen dwz ze bepalen hoe snel het gaat en ik hou dan licht in. Anders hou ik het zelf gewoon niet vol, als ik er aan zou moeten rijden. Ik heb vroeger een paar keer de fout gemaakt dat ik paard wilde laten doorstappen op te hoog tempo of net nog galopje pakken of zoiets en dat resulteerde toen 1x in afkeuring op hartslag en 1x op locomotie. Dus daar begin ik niet meer aan.
Dan maar wat minder tempo maar wel goed.

Weet niet hoe dat bij Ollie gaat maar die is zo eigenwijs, als die niet wil lopen wil ze echt niet lopen (had ze wel eens voor de wagen, echt niet vooruit te branden) dus ben blij dat ze gewoon zo fijn loopt en het leuk vindt tot nu toe :)) Het tweede rondje was voor mij echt een verrassing ze wist gewoon de weg en draafde overal zo naar toe, heerlijk gewoon.

Misschien dat dat ook verschilt per ras? Ik weet het niet? Napie wellicht wat ideeen hierover?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:01

Nee ben niet officieel gestart ik wil wel maar het is gewoonweg nog niet rendabel. Maar ik geniet hier ook van. We waren nog even langer gebleven kwamen steeds aanspannngen langs voor de marathonwedstrijd en wat denk je komt er ineens een shet x ezel = shezel vierspan voorbij. Te schattig. Mijn groom heeft er nog foto's van gemaakt. Word vervolgd.

Vandaag lekker in het zonnetje bezig geweest met de wei en andere dingen opgeruimt heb dus even weer wat vitamine kunnen scoren van de zon.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:28

Ik ben Julie, de groom van Laura. Ik volg :)
Gister was een heel lekker dagje, leuk foto's kunnen maken ook. Helaas bij de shezeltjes tegenlicht maar hier toch vast een foto:
Afbeelding
Moet de foto's nog even nabewerken, er komt wel een linkje want ik heb ook een paar anderen op de foto :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:55

Wat een grappig span zeg! <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:28

Dat span heeft te koop gestaan.ik vind die muilezeltjes geweldig

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 23:46

Ja echt super sgattig. Ze waren ook lekker aan het werk met zijn alle.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:37

Er zijn geen foto,s gemaakt geloof ik of is dat wel gebeurt 2jr terug wel die kon ik toen online kopen.weten jullie dat toevallig