Afgelopen zondag in Assen gereden. Georganiseerd door de kraaienmenners uit Norg. In de Sunrise Stables. Super accommodatie om een wedstrijd te rijden. Ik was 2e in de L dressuur met 191 punten. Net na nummer 1 met 192 punten. Tevreden dus. En Ik dacht goh doe eens gek start ook eens de vaardigheid. Doe ik eigenlijk nooit indoor vaardigheid. Ook maar gelijk 2 parcoursen. Ben er toch. De eerste ging eigenlijk heel goed. Geen 1 bal. Maar hij kreeg een hartverzakking van een rabobank vlag aan de wand waar hij vlak langs moest. Dat werd dus een ongehoorzaamheid en daardoor ook tijdsoverschrijding. Dus zonder ballen 9.5 strafpunten. De 2e omloop kreeg ik hem wel langs de vlag en waren we foutloos binnen de tijd en de barrage ook foutloos. Mooi de 2e tijd.
Ik had 2 weken geleden nog met Benno gestart. 1e proef was hij nogal van slag door een natte vlek op de wand, maar toch 186 punten, rest van de proef bij de vlek vandaan ging ook echt wel fijn. 2e proef liep echt super! 195 punten en een 1e prijs. Als je ruim 1,5 jaar loop te ploeteren over 5 winstpunten (met nodige tussenpozen ivm revalidatie na stomme acties van hem) en je hebt er in eens weer 3 bij lijkt er wel een kwartje gevallen te zijn .
Gister geminimarathont met het 2span, liep ook super en over 2 weken de laatste dressuur wedstrijd van het jaar.
Zo te horen gaat het hier met iedereen wel lekker met de wedstrijden, is hier alleen laatste tijd wel erg stil. Kon het topic ook al niet meer terugvinden.
Nee daarom een schop gegeven. Ik ga maar ongeveer 1 x per maand op wedstrijd dus ja duurt weer even.
tine10
Geplaatst: 02-12-14 21:28
Heb pas in januari weer een dressuurwedstrijd op de planning staan, dus hier valt weinig te melden. Pony is vooral ingepikt door zoonlief voor wedstrijden ohz (nou ja, het is dus eigenlijk zijn pony haha) en mijn paard doet het nog steeds niet
janouk
Geplaatst: 02-12-14 21:32
Hier ook wedstrijdpauze. In januari starten we weer met de dressuur.
Ik ga denk ik outdoor 2015 pas weer starten. Dex heeft even een wedstrijd stop. Leek me wel even goed voor hem, hij is nog jong en gaat als een speer. De rust lijkt hem alleen niet helemaal goed te doen, hij begint te kwakkelen en was vanavond ineens lv kreupel.. Laatst was hij achter niet helemaal goed.. Maar even in de gaten houden!
Heb vorig weekeind sinds de hippiade weer voor het eerst gestart. Toobs mag nu M dressuur starten, gaan we ook wel doen. Met inrijden begin was echt bagger, bleef rechts vasthouden, maar na aantal kw's liet hij gelukkig los en liep nette proef 200 punten 1e plaats. Was er helemaal blij mee, nog wel foutjes erin, maar in principe deed hij zijn best (was dan ook drijfnat met schuim tussen zijn billen en het was koud en maar 1 proef! en hij is geschoren).
happytime
Geplaatst: 03-12-14 15:26
ik ga volgend jaar ook pas weer starten,eerst Lisse.(heerlijk dichtbij) zag dat mendistrict west in febr in leusden word gehouden.weet nog niet of ik meedoe, want als het sneeuwd/ ijzelt oid durf ik niet zo goed weg te gaan met de trailer
Flurk
Geplaatst: 04-12-14 21:49
Hier ook rustig wat dressuur en vaardigheid betreft. Ik rij nog een paar wedstrijden van de wintercompetitie en as weekend een haflingerwedstrijd in houten.
Flurk
Geplaatst: 30-12-14 22:59
11 januari is er een mogelijkheid om met je koudbloed een mendressuurproef te rijden in lisse. 2 x starten mogelijk en met en zonder startkaart. Het was van origine een haflinger wedstrijd maar door te weinig deelname is het een koudbloeden wedstrijd geworden. Voor info kun je kijken op de website Dahwest.nl of startlijsten.nl Wie weet ga ik jullie daar zien en men verwacht dat de menrubriek vanaf 16:00 uur zal starten want ze doen eerst rijden ohz
11 jan is er ook wintercompetitie.. en mijn koudbloed is startkaartloos en buiten gebruik. Dus moet mijn Deense warmbloedje het gaan doen op de WC. (hmm, dat klinkt raar)