[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:13

@Tine: ik vind het er niet gek uit zien, hoor, zelf scheer ik ook zo'n ronding in de flank, zeg maar.
Ik zie dat jullie boerderij ook een vrij rode steen heeft, hier nu 2 proefmonsters van het voegen (is vorige week gezandstraald en oude gedeelte uitgekapt), maar ik vind het erg lastig... voeger zegt antraciet (is erg donker vind ik zelf) is gaaf, maar zelf tendeer ik naar beige/gelig.

@VHU: hahaha, altijd leuk trainen na motivatiefilmpje. Hahaha, Hero geschrokken van de culeron :(:) .

Hier beginnen ze overdag nu iets meer hooi te eten op de wei, eerst werd er niet naar gekeken, het is natuurlijk ook flink koud aan het worden en gras wordt langzaam ook wat minder.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:40

Vind het ook niet zo raar hoor! Ik probeer altijd met die spier mee te scheren van het voorbeen/borst.

@Avaluna denk dat dat voor Hero ook een flinke overgang was. Hij stond 24/7 buiten op de wei, bij ons eerste weken natuurlijk nog wel op de wei, maar dan plm 8 uur (hij ging in de ochtend ploeg mee en de avond ploeg anders was het helemaal zo'n overgang), en nu natuurlijk op de paddock en niet meer in de wei. Maar gelukkig komt hij nu weer bij, je ziet hem op het moment opknappen (en hij was al zo knap hahaha).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:02

Zo'n ronding in de flank vind ik dan weer lelijk als je niet ook een deel van achterbeen weghaalt. Maar omdat hij daar ook snel wondjes krijgt van de strengen, laat ik dat haar liever zitten.

Maar goed, we gaan het zo wel proberen en als het nog steeds te lang duurt voor hij droog is, zal er nog meer af moeten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:04

Had Ollie de hals er weer uitgehaald plus borst en dan zo naar beneden & halve buik maar ze was vandaag flink bezweet bij haar flanken, dus van het weekend krijgt ze toch weer helemaal haar oude patroon. Is ze weer twee-kleurig ipv drie :+

AnneloesF

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:10

Nou dat staat toch helemaal niet raar Tine!! Kan prima!
Ik heb de pony ook geschoren, maar dan helemaal kaal. Paard gaat nog, die wil ik eigenlijk niet scheren want ik ben bang dat ik er dan mee verongeluk (die is ook met vacht best frisjes en jolig in de winter).

Brr :brr: wat is het koud! Wij hebben de vorst ook alweer in de grond, vanavond met knisperende bodem gereden en gelongeerd. Niks aan, vreselijk koude vingers en oh wat doet dat pijn als er dan weer warmte in komt... Ben er nu al zat van haha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:33

die koude....vind ik dan weer heerlijk !! sorry.... :+
dikke dubbele handschoenen aan..komt helemaal goed ! samen met de dieren bezig zijn en na trainen opwarmen met choco ofzo.. :9k

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:41

Royal, ik heb het tijdens de mentraining helemaal niet koud, maar op het moment dat we gaan uitstappen en de concentratie weg is, dan vernikkel ik meteen van de kou :brr: .

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:48

Och ik heb dat heel snel, en vaak ook alleen handen. Zo koud dat ik weinig gevoel heb en wel kan janken van de pijn die ze dan doen. Wat voor handschoenen ook, helpt niks...
Ik ben jaloers op de mensen met meer warmte :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:56

Ik ben ook jaloers op mensen met meer warmte. Lag afgelopen nacht met pyama, sokken en erg warme kruik op bed, maar kon niet slapen van de kou. Dus toen nog maar een trui erbij aangedaan, toen kon ik pas slapen :o :o :o

Net weer een dramatische menles gehad. Weer zo bang geweest. Baal zo van mezelf.. Dus toch maar de wedstrijd van 21 dec afgezegd, want is zonde van de tijd en het geld. Of dit ooit nog goed gaat komen. Van de week thuis ging het echt heel fijn, maar hij reageerde op iedere kar die langs kwam, op dingen langs de kant. En niet echt dat hij gek deed of zo, maar wel genoeg om bij mij de paniek weer naar boven te krijgen. Heb gewoon zitten janken op de bok. Voel me zo'n onnozele stuntel. |(

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:03

Aan angst doe je niks. Maar ja met de eerste vorst zijn ze meestal niet zo makkelijk.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:12

Aaah wat zonde Tine!! Angst is een rare emotie...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 07:45

:(:) tine, aardig zijn voor jezelf.
Het zal alle omstandigheden bij elkaar zijn, dat je nu angstiger bent: je bent natuurlijk hartstikke moe, emotioneel, etc. (als ik soms lees hoe druk jij het op een dag hebt :(:) )
Je paard is wat frisser doordat het weer omslaat. Alles bij elkaar is het niet zo vreemd dat het nu samenkomt.
Ik denk dat het tijd is voor even wat minder druk en meer ontspanning bij jou. Sprak zei met wijze woorden; -:) herkenbaar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:40

Goedemorgen.
Tine..ik denk dat janouk gelijk heeft....om niet in herhaling te vallen... :(:) :(:)
Sterkte ermee...Angst is een heel moeilijk iets... :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:46

Goedemorgen

Ik hoop dat jullie gelijk hebben. Het is natuurlijk wel ineens koud (met nachtvorst), Thabor had 2 dagen vrij gehad, omdat ik nog maar 2 paarden op een dag wil trainen en woensdag had ik gewoon even geen zin, dus had hem vrij gegeven. Ik was gisteren heel erg moe (ik slaap de laatste tijd echt veel beter, maar woensdag op donderdag net even wat minder) Stomme is dat mijn zelfvertrouwen door dit soort acties gelijk zo enorm keldert. Ik vind dan gelijk dat ik met Rembrand al die prijzen niet heb verdient enzo, dat ik eigenlijk helemaal neit kan mennen enzo. Dom.

Heb met juf afgesproken, dat ik voorlopig even met Amerigo naar de les kom. Ik moet nu eerst thuis weer even vertrouwen opbouwen, in vertrouwde omgeving en dan eerst eens thuis met een extra aanspanning in de bak gaan oefenen. Heb mijn lesgenoot al gevraagd om te helpen en dat wil ze ook doen. Als dat goed gaat, nog eens een aanspanning erbij en dan weer terug naar de binnenbak.

Hopelijk is dat de manier. Scheelt me wel weer een beetje, want nu Thabor voorlopig niet in de binnenbak komt, hoef ik hem ook niet te scheren ;)

Nu zo eerst brigadieren, dan 2 paardjes trainen, weet nog niet welke, maar wel in ieder geval Rembrand even. Dan Rembrand staart en benen wassen, alvast voor morgenavond. Vanmiddag kar en tuig netjes maken en dan vanavond nog bestuursvergadering van de vereniging.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:11

tine10 schreef:
En niet echt dat hij gek deed of zo, maar wel genoeg om bij mij de paniek weer naar boven te krijgen. Heb gewoon zitten janken op de bok. Voel me zo'n onnozele stuntel. |(

Dit stukje herken ik heel erg goed. :(:)
Ik heb dat als ik ohz rij. Heb een paar weten terug ook zitten janken. Het heeft tijd nodig.
Ik ga wekelijks twee stappen vooruit (tijdens les) en een stap achteruit (als ik zelf ga rijden).

Maar kleine stapjes zijn ook stapjes.
Komt wel weer goed.

@VHU: hihi die Hero. Wat dacht hij, Help er zit iemand aan mijn billen! :D

Ik heb geen hekel aan de kou, zolang daarmee de regen maar weg blijft.
Wel weer even wennen, heb mn thermolegging maar weer uit de kast getrokken voor onder mn rijbroek.
Heb ook een paar dikke thermohandschoenen maar die zijn niet fijn met rijden (te dik), dus dan maar even wat dunnere aan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:13

:D toch wel om je lachen hoor, Tine.
Hoe zo je kan niet mennen??? Rembrand en jij zijn ZZ met tig winstpunten. Dan kan je echt wel een partijtje sturen hoor. Die punten krijg je echt niet kado bij een pak paardenvoer.

Het temperament van Rembrand en Thabor is gewoon anders. Waar Rembrand jou het vertrouwen geeft in enge situaties, geeft Thabor jouw schrik door zijn acties.
Gewoon een ander paard. Dat zegt toch niets over jouw stuurkunsten.
Er is toch helemaal niets gebeurd. Het zit in je hoofd.

Voorbeeldje uit mijn praktijk
Ik heb een periode gehad dat Janouk er steeds bij F vandoor ging. Alleen bij mij. Als Paul reed, waren er geen kabouters. En bij mij waren er complete kaboutervolkeren in alle soorten en maten. *\%/*
Zelfvertrouwen volledig weg.
Toen ging ik visualiseren s nachts in bed: dat ik op Janouk dressuur reed. En ik probeerde me voor te stellen, dat alles goed ging. En weet je wat.................
Janouk ging er toen ook vandoor. |o :D

WHOOOO dat was een eyeopener voor mij. <<)
Terwijl Janouk in real life gewoon lekker op stal stond en ik in mijn bed lag, lukte het mij zelfs niet om Janouk in mijn gedachten door die bocht te krijgen. Heel wat werk aan de winkel voor mij.

Nu zijn we een jaar of wat verder en Janouk gaat er nooit meer vandoor bij F. Alleen als ik moe en geirriteerd ben, dan voel ik bij mezelf de angst toch weer opkomen in die bocht. :n en voel ik Janouk weer reageren. Dus zo herkenbaar

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:22

Jonge pony's/paarden is altijd weer spannend. Ik heb dat ook hoor. Met robin is het allemaal
heel spannend. Gelukkig gaat hij wel steeds minder reageren op andere aanspanningen.
Ik vind het ook knap geschoren ik kan het niet zo netjes alleen helemaal kaal.

Zo ik heb een best wel heftig weekje achter de rug. Aangenomen bij nieuwe baan waar ik waarschijnlijk
2 dec. al ga starten. Elke avond druk. Gisteren nog verzorgpaard van een vriendin geschoren. Ging
ook super hij was erg braaf.

Gelukkig gisteren met ferro en robijn kunnen rijden na hun mini vakantie. Ook nog stallen gemest.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:30

Gefeliciteerd Maisie met je nieuwe baan. *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:58

Goeiemorgen Nederland!

Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:01

Nou lekker dan Gem _-:( |o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:09

@Gemma: :(:) :(:) , tjee, zeg.

@Tine: :(:) , lastig, maar fijn dat er iemand bij je thuis in de bak komt mennen, dat zal zeker helpen om vertrouwen op te bouwen, vertrouwen in jezelf dat je 'm echt wel aan kunt :j .

@Janouk: Is ook niet gemakkelijk met z'n slimme haf :D .

Hier kwam iemand net al terug van een buitenrit en zie dat bij de buren iemand flink aan het trainen is in de buitenbak, maar brrrrr, heb het zelf zo koud, zit hier binnen al te rillen :o -O-

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:39

Goedemorgen!!

Lanous, veel plezier in Nijkerk.

Happytime, Jane voor het eerst hoofdstelletje ingedaan.

Baudyh heeft DB al lekker warm onder de dekens staan.

VHU, Hero ook onder een deken. En hiij wordt goed in de gaten gehouden qua gewicht.

Tine, ik vind het mooi geschoren hoor. Het is helemaal niet storend zo.

Avaluna moet beslissen welke kleur de voegen moeten worden.

VHU, heeft Ollie flink aan het werk gezet.

Royaltjuh, koude vingers is ook vreselijk. En dan zitten we nog niet eens echt in de winter!!

Biancacoo houdt wel van de kou.

Tine, wat kl*te die angst. Denk dat de strategie die je nu noemt misschien wel de juiste is. Gewoon rustig aan opbouwen, dan komt het vanzelf goed. En zoals Janouk ook zegt, aardig zijn voor jezelf. :(:)

Misterylady heeft de thermolegging al uit de kast gehaald. Die zal ik binnenkort ook maar weer eens op gaan zoeken.

Maisie, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

Gem, -O- fijn wakker worden zo! _-:(

Woensdagavond de 3e menles gehad met Bubbles en ik wil deze toch even met jullie delen. Ik vind het namelijk best goed voor een 3e keer:
https://www.facebook.com/photo.php?v=69 ... 4445347588

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:40

jeetje gem.... -O-

@ tine, als ik niet lekker in mn vel zit,
of sproet is druk en ik heb daar geen zin in,
of t weer is omgeslagen,
of hij heb even stil gestaan op de wei...

dan zal ik altijd eerst longeren en er niet op of achter gaan zitten...
gewoon, om de routine weer op te pakken zonder gekheid, aan de longeerlijn kan en mag die dan gek doen,
ik laat dan als hij wat rustiger word wel oefeningen doen, en daarmee sluit ik ook weer af die dag.
ik heb dan de controle weer en vooral. het vertrouwen
in mezelf en in sproet natuurlijk...

de volgende dag kruip ik er dan zonder problemen weer op of achter.

misschien heb je er iets aan?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:43

@Claud: gaat super zo te zien *\o/* .

Heb trouwens wel respect voor ML en Tine, dat ze blijven doorzetten :j +:)+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:49

*\%/* *\%/* *\%/* Hier paniek.

http://alarmeringen.nl/noord-holland/hoofddorp.html
Paniek op de Rijnlanderweg. Jemig 5 politie motoren, 3 ziekenauto's, 2 brandweerauto's richting de overburen.
De paarden racen door de wei.
Maar dan komt de traumaheli en die cirkelt boven mijn huis.......... ik Michael uit zijn bed getrimd: helpen de paarden vangen.
Gelukkig komen ze in paniek richting stal en had ik ze zo te pakken, terwijl de heli 2 weilanden verderop landt.
pfffffffffffff hier alles veilig.

De patient is zojuist weggebracht onder politiebegeleiding naar het ziekenhuis. Ik weet niet wat er gebeurd is. Ik hoop zo dat het uiteindelijk mee valt. Duim duim duim

De Heli is net opgestegen en heeft een grote bocht om ons huis gemaakt. zoals beloofd, om de paarden rustig te houden. Lief.

ff kopje thee eerst.