[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 08:54

Goedemorgen allemaal,

Tallechie: wedstrijd verliep ook goed. Heb bewondering voor je dat je het bijna helemaal alleen hebt georganiseerd. Een volgende keer sla ik denk ik wel de vaardigheid over als het zo laat wordt op een zondagavond. Zoonlief zit hier nu als een dooie op de bank en moet eigenlijk toch wel naar school ;) en manlief kon gisteravond niet slapen, dus is om 11 uur maar in de auto gestapt om naar Middelburg te rijden, om daar hoop ik alsnog wel te kunnen slapen. Beroerd dat je je zo ziek voelt.

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:03

Goedemorgen :wave:

@ Aks, hopelijk knapt Dids weer snel op :(:)
@ VHU, geeft allemaal goede informatie, waar of we allemaal van kunnen leren.....goeie juf die VHU
@ Ollie, Bruut is een crosspoown :j Strijken Ollie, daar ben ik al 3 jaar mee gestopt :+
@ Masie heeft lekker aan de borrel gezeten met andere dames en heeft goede resultaten neergezet op eigen durp *\o/*
@ Tine, heeft gister een lange dag gehad en zoonlief is nog een beetje :O Man helemaal aan de andere kant van NL :(:)
@ Tallechie heeft misschien wel een buikgriepje :(:)
@ Gem, vervelend zeg voor Ster dat de strengen schuren, hopelijk kan een bontje het verhelpen, dat zou de goedkoopste oplossing wezen.

Ben ik iemand vergeten???

Ik heb eigenlijk niks te melden na gisteren :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:32

@Tallechie wat goed zeg dat alles lekker liep op de wedstrijd. 1e prijs met Alwyn, klasse! Die 1e foto met Snuitje heerlijk, jullie kijken allebei op dezelfde manier :) Hij ziet er goed uit *D
Sterkte vandaag.... wordt dag om snel te vergeten vrees ik...

Tine ook al met hangerige zoon... ook sterkte dan maar!

Hier proberen we de week maar goed op te starten, huishouden aan kant, booschappen doen, moet nog van alles voor school doen en wil zeker ook naar stal :7

@Aks foei jij mag niet zo laat midden in de nacht op bokt rondspoken ~~}>

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:16

aks kon niet slapen ^)

Mag vanmiddag naar huis van stage! Dus ik ga vanmiddag Didsje checken :) Als ie er goed bij staat even een stukje wat stappen om te bewegen. Ik hoop het heel erg.. :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:19

Tine we gaan ook nog even evalueren, maar was inderdaad lange dag.
Hopelijk redt P het vandaag nog een beetje. Hij heeft gisteren ook flink gespeeld met de andere jongens. Was een mooi gezicht.

VHU ja wordt een zware dag vandaag. Ik heb D maar de wasknijpers gegeven, daar is hij altijd wel zoet mee. Huishouden blijft maar even liggen. Heb gewoon moeite om mijn ogen open te houden, maar koffie komt er gelijk weer uit.

Aks fijn dat je vrij bent vanmiddag

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:27

Tallechie, mooie punten en leuke foto's! Snuit ziet er prima uit zeg!

Aks, hopelijk voelt Dids zich beter vandaag!

Ik heb ook rot geslapen... wel 20x wakker geworden.. Kan me 1x herinneren dat ik me inhemelsnaam afvroeg wat er aan het voeteneind lag.. dus ik ging zitten en probeerde het weg te duwen, was het de been van mijn vriend hahaha, had het pas door toen hij wakker werd en zei "dat is mijn been schat" :')
Of steeds wakker worden en bang zijn mij te verslapen voor werk... en me dan beseffen dat ik nergens heen hoef :\

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:32

Heb zoon maar thuis gehouden, zag er zo moe uit. Zometeen samen slapen,althans dat hoop ik.

Tallechie, als je toch gaat evalueren, heb ik nog wel wat. Namelijk de prijzen. Sorry, maar van zakken voer word ik echt niet gelukkig. (De manege wel, die krijgt namelijk alle zakken voer die ik win. Mijn merk heeft er nog nooit bijgezeten en ik ga niet zomaar ander voer geven). Ik stuur je even pb.

Aks: gaat straks lekker naar huis.

Vanmorgen pony weer lekker gemend en Thabor ohz gereden. Nu eten en naar bed. :O

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:40

Tine heb je mail gestuurd, ook met onze afweging er achter

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:32

Ollie, wat een supergaaf filmpje, jullie doen het super !
Tallechie..mooie foto's van Snuitmans..

verder..niets te melden, lees wel bij ..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 14:06

:wave:

hier ook een 'meelezer' met weinig te melden ^)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:08

:wave: Smickey
Je kan niet altijd wat te melden hebben ;) heb ik ook niet :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:05

:wave: sluit zich aan bij meelezers die weinig te melden hebben
Straks naar fysio, sinds vakantie toch wel veel last van rug/ribben 'dankzij' het lange vliegen en rondhobbelen op luchthavens met zware rugzak. Had eigenlijk vanochtend afspraak maar die fysio is ziek. Kan gelukkig alsnog vandaag terecht bij andere fysio.

Gwin gaat d'r gangetje. Elke ochtend wandelen met verdoving. Heb haar gister met de storm maar binnen gehouden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:33

Hier ook weinig nieuws. Vanmorgen een rondje meegestuiterd met het tweespan van lesmees. Linkerpaard zag een beetje veel spoken: een heul gevaarlijke aanhanger aan de rand van het bos, en ín dat bos de heul gevaarlijke eigenaar van de aanhanger, slepend met hout :)) . Later gevaarlijke pilonnen, een betonmolen en wegopbrekingen, dus peerdie had van alles te zien :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:50

:):) dat is allemaal ook vreselijk Gem :=

Tallechie ik vind het echt ontzettend leuk om te zien dat je gewoon hartstikke gek bent op Snuitje +:)+ ik moet eerlijk zeggen dat ik op een gegeven moment erg twijfelde, toen je hem ging inspannen maar hij is goed bij je op zijn plaats. Leuk. Ik hoop alleen echt dat hij jouw vertrouwen in hem wel gaat belonen.... ik was na twee jaar knutselen compleet met hem uitgepraat, als hij slim is laat hij het niet nog een keer zover komen...
Hoe is het met Veale?

Wat vervelend voor je Frensie dat je beetje in de lappenmand zit.... maar wat fijn dat het met wandelen met Gwin dus goed gaat :j

Net met Blondie grondwerk gedaan, ze ging lekker ontspannen 'licking & chewing' :) en met Bente beetje simpel gedressuurd die ging ook fijn :) .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:58

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik momenteel meer lol met de pony's heb dan met veale. Maar dat komt wel weer goed. Veale heeft telkens wat en dan kan ik elke keer opnieuw beginnen.

Hij is niet meer kreupel in het land. Heb het nog niet weer van dichtbij gezien. zou vandaag heen, maar blijf even dagje binnen. morgen zal ik het wel zien.

Daan heeft vanmiddag 2 uurtjes geslapen, dus ben ook even gaan liggen, ben al wel iets opgeknapt, maar nog steeds wel moe.

:wave: voor iedereen die even langs kwam.

Frensie je moet nu nog 6 weken wachten voor de scan? Qua dat ga je het slechte weer ook nog tegemoet. Hopelijk gedraagt gwin zich
Gem heeft een enerverende ochtend gehad

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:47

@ Tallechie inderdaad over weekje of 6 weer scannen. Ik hoop inderdaad dat het deze winter niet gaat sneeuwen of ijzelen want dan kan ik niet het erf af. Tenminste, niet met Gwin. Het kan wel, maar het risico op glijden is dan gewoon te groot. En het erf zelf is te klein om op te wandelen. Maarja, daar is niks aan te doen. We zien het allemaal wel. Voorlopig blijf ik er nog sedatie instoppen... heb een kilo gekocht _/-\o_

VHU en Gem lekker met de paardjes bezig geweest!

Woensdag ga ik een paardje rijden die ik kan bijrijden als ik wil. Paardje heeft klasse 3 endurance gelopen en Z dressuur. Hoop dat we met elkaar overweg kunnen dan heb ik weer wat leuks te rijden! En rijd nog elke week in de verenigingsles een friesje, is ook een leuk paardje!

Bij fysio zaten links 3 ribben vast en rechts 2 :o Links is nog niet helemaal toppie losgekomen dus volgende week weer even langs.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:11

Frensie heeft het maar druk met allerlei bijrijdpaarden. En bezoek aan fysio was niet voor niets.
Tallechie: je straalt ook echt als je met ponys bezig bent. Zo leuk om te zien. Fijn dat Veale beter lijkt te lopen. En lekker geslapen.
VHU: weer lekker bezig geweest met paarden. Ik heb al heel lang niet meer gefreestyled. Maar is erg leuk om te doen.
Gem: gestuiterd met 2 span dat overal spoken zag.

Net bijna 3 uur geslapen, zoonlief ook.
En nu snel bezig met avondeten, want moet straks weer naar les met Rembrand.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:36

Weet je bij de pony's verwacht ik niets, dat is al een heel verschil. Snuit is gewoon Snuit en elke wp die hij mee pakt ben ik blij mee, maar die mag af en toe gewoon een dolle bui hebben. Alwyn is gewoon een hele makkelijke pony met veel talent, maar die moet het nog wat leuker gaan vinden. Die is wat te gewoon. Maar die pakt zo snel zijn punten... maar ik zit er met een ander gevoel achter.

heb het idee dat ik met veale moet presteren, terwijl het juist een paard is waar je niet veel van moet verwachten en als je dat doet, doet hij het goed. En daar moet bij mij de knop nog even om.

Als het goed is gaat hij volgende maand weer mee op wedstrijd en dan zullen we het zien hoe hij verbeterd is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:50

Mooi Tallechie.

Ik zit ook anders achter de pony's dan achter mijn paard. Met paard ben ik toch altijd serieuzer en heb ik veel sneller het idee dat ik iets niet goed doe ..... Met de pony's zat ik vaak gewoon lekker te rommelen en te freubelen. Met rijden onder het zadel heb ik dat bij Bente gelukkig wel :)

@Tine ik merk dat Blondie er stukken makkelijker van wordt en minder stresserig. Toen ik haar overnam kon ze nauwelijks aan een lijntje lopen, ze kon echt niets, dus ze heeft / had nogal een achterstand zeg maar. Wil haar ook pas in gaan spannen als ze in de normale omgang gewoon 100% luistert. Geen gedram, rust erin en gehoorzaam ('in principe' :+ ) op stem in stap, draf, halt, terug, opzij enz

@Jenkins.... balen meid.... :(:)
@Aks komt vast wel goed :(:)

Nou we gaan hier weer richting sportvelden :evaw:
Fijne avond allemaal, ik ban mezelf moet namelijk nog een opdracht uitwerken van school.... ja ja nog steeds niet af :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:08

Zit verkleumd naar een paard te kijken wat net heerlijk slobber-seniores-bietenpulp at en nu hooi knabbelt!!! Gelukkig!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:15

FIjn meid! Waar een mens al niet gelukkig van kan worden he :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:33

Fijn Aks!!!

Ik zit ook anders achter Amerigo dan achter Thabor en Rembrand. Maar dat heeft ook met de kwaliteiten van paarden en pony te maken. Pony is pas op late (15 jr) leeftijd beleerd, is nu 18 en zal in mijn ogen nooit Z of ZZ kunnen worden. Maar ach, als hij zijn best maar doet en het leuk vindt, dan vind ik het wel best. Maar nu komen er ineens allemaal flinke winstpunten, dus heb besloten in mei toch maar eens in de M te gaan starten. Heb daar totaal geen verwachtingen van, maar dat hoeft ook niet. Ik vind het best als dat het eindstation is, heb ik toch nog best wat met hem bereikt. Zeker als je bedenkt dat 1e instructeur riep dat het nooit iets zou worden met Amerigo voor de wagen. :D De aanhouder wint, zullen we maar zeggen.

Hij is ook beleerd zodat ik hem in conditie kon houden tot zoonlief oud genoeg was om er iets mee te doen. Als ik hem toen had stilgezet, of alleen maar had gelongeerd, dan was hij nu niet zo fijn geweest om te rijden.

Nou, ik ga Rembrand op de trailer zetten en hopen dat ik hem zo een beetje kan uitzitten. :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:05

Rustig hier.

Rembrand deed goed zijn best in de les. Hebben contragalop geoefend. Onder het zadel gaat dat net wat makkelijker dan op de bok. Met enige moeite hebben we het ook in de linkergalop voor elkaar gekregen. Zat niet echt fijn, maar hij bleef wel in galop.

Nu wachten tot hij weer droog is, dan kan ik naar bed.

Bah, het regent weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:34

Goedemorgen.

Waar is iedereen?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:39

Net uit bed :p

Was gisteren zo moe dat ik om half 10 al sliep :o