[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:20

Districts kampioenschap west over 2 weken is afgelast kreeg ik net een mailtje over. Dus Roos, Brutus en Janouk moeten hun kracht meting uitstellen tot van de zomer ;) (als ik ga, ik heb die zelfde dag ook premiekeuring, zoals alle jaren, daarom wou ik nu indoor kampioenschappen rijden).

Heb ik voor de 3e keer een pony geschoren voor wedstrijden die niet komen gaan (vorig jaar Whitney was ik zelf ziek, eerder dit jaar Lotje en werden 2 wedstrijden afgelast door de sneeuw, en nu Roos voor het districts kampioenschap).
Ik mopper niet door de beslissing opzich. Maar verdorie, dik geinvesteerd in dekens enzo, alsof die paarden hobby nog niet duur genoeg is ;).

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:24

@Dennis, ik las het mailtje ook net! Verstandige beslissing :j alleen jammer dat we onze 'krachtmeting' uit moeten stellen -O- ;) ... Hopelijk krijgen ze snel vat op het virus en wordt het snel de kop in gedrukt... _/-\o_ ene voortaan geen pony's meer scheren want dat brengt geen geluk :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:28

Dat word voor mij iemand met een trailer regelen zodat ik begin augustus naar het EK in Ermelo kan voor de keuring met alle pony's die er vor moeten ipv met het districts kampioenschap naar onze regionale keuring zodat ik wel met Roos naar het districts kampioenschap kan komende zomer.
Hopelijk dan wel dubbel ZZ, zou wel stoer zijn met mijn pret-shet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:42

~~}> Goedemorgen allen..
Straks klaarover zijn en dan snel naar mijn werk..en vanmiddag lekker vrij ! *\o/*
mistig weer, en miezerig..
honden zijn weer naar huis..dus alles nog schoon maken vanmiddag.
Kampioenschap afgelast..heel logisch en word vast nog ingehaald ! hebben jullie lekker de tijd om extra te oefenen janouk, ollie en dennis, komt vast helemaal goed !
Tine nog weinig energie...tja....dat kost tijd om weer in orde te worden, fijn dat je een hometrainer hebt gevonden die wel de juiste maat heeft.
mijn man heeft afgelopen weekeinde een wielrenfiets besteld, bij zo'n speciale winkel..hij werd uitgebreid opgemeten om de juiste maat fiets te kunnen kopen, wist niet dat je daar zo veel maten voor nodig had...dus kan hij straks lekker in zijn vrije tijd de stress wegfietsen ! super volgens mij.

Ik had gisteren nog weer met de shetlander wat willen beginnen met mennen ,maar......toch maar zelf de step genomen met de schapendoes mee lekker een stuk gestept ! voor mij ook beter, dan beweeg ik tenminste ook nog wat extra !

Fijne dag allemaal !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:48

En een goedemorgen :D

Maar....je pony's zien er wel helemaal sportief uit Dennis :+
Jammer dat de krachtmeting niet doorgaat, was leuk geweest.
Ik zie het even aan maar als voor de 17e ook wedstrijden worden afgelast zeg ik zelf af voor de 25e. Wil geen proefkonijn zijn of het wellicht wel of niet is uitgewoed die rhino.
Biancocoo lekker gestept 8-) leuk hoor.

Vandaag bijzondere werkdag want zoonlief is vrij van school ('beleidsdag' ) en tja wat moet je dan. Hele dag oppas vind ik geen optie en ik heb vandaag eigenlijk maar twee afspraken van een uurtje, dat zijn stage-bezoeken in Den Haag. Dus hij gaat met me mee. Een is bij een heel groot ministerie met ook zeer groot en hoog gebouw. Gaat we even met de liften op- en neer en Den Haag van boven bekijken. Daarna mag hij met i-pad in de loungeroom zitten (ze doen daar aan het nieuwe werken, echt geweldige chill-kamers hebben ze daar). Dan gaan we tussendoor even naar het Binnenhof / de Tweede Kamer. Want het 2e bezoek is bij organisatie die aan de Hofvijver zit.
Tja, soms moet je creatief zijn :+

Iedereen fijne dag!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:54

Goedemorgen.

VHU: zoon mee op stagebezoeken. 8-)
Bianca: hier ook miezer
Dennis/Ollie: jammer van kampioenschap. Ben heel benieuwd of het straks bij ons wel doorgaat, 31 maart.

Nou, ik ga zoon naar school brengen en aan de slag met mijn kluslijst. ;(

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:05

Grappig VHU dat zoon met je meegaat! Tja, je moet toch wat met al die vrije dagen van die leraren.

Biancacoo lekker sportief gestept met de hond!

Tine aan de slag met kluslijst...

Hier zo nog even de hondjes uitlaten, dan de labrador alvast in de auto doen zodat de ridgeback kan eten en daarna Bubbles de lab naar de dierenarts brengen voor de sterilisatie. Ze ligt lekker te pitten op de bank nu, zich nog van geen kwaad bewust ;)

Daarna naar stal. Zit eraan te denken om Gwin eerst even beetje te longeren en dan vrij laten springen. Heb ik nog niet eerder gedaan met haar. Daarna misschien nog even met de fries aan de gang.

Vanavond weer dienst.

Fijne dag allemaal!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:09

Goedemorgen allemaal! Fijn dag.

Hier een druk verjaardagsweekend gehad met veel bezoek. Janouk heeft gisteren een tocht door de woonwijken gemaakt met haar nieuwe koets; wat een bekijks op zondagochtend; mensen in pyama's voor het raam :+ zwaaiende kinderen.

Helaas gaan de districtskampioenschappen niet door. Er staat in de mail: afgelast en niet verschoven. Dus afwachten of het nog doorgaat op een latere datum. De clinic met Ewoud en Jaap Boom Hoofdstad Aanspanning gaat wel door, maar zonder paarden: dus Janouk mag thuis blijven. Ze geven de clinic aan de hand van videobeelden. Ik hoor Janouk niet klagen. Wel jammer, want we hadden woensdag graag meegereden. Maar heel verstandig met de Rhino Uitbraak. We hadden ze zaterdag al op de hoogte gebracht dat wij Janouk niet mee zouden nemen.

@frensie; succes met Bubbles :(:) ze zijn altijd zo zielig als je ze komt ophalen, nog zo duf van de operatie.
@vhu; gezellig met kind op pad.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:17

@ Janouk; toen ik Bubbles weer kwam ophalen na ED en HD foto's, was ze ook nog super suf en dronken. Arm beesje. Foto's werden onder een flinke roes gemaakt, scheelt een hoop strijd.
Ik wil wel aan de dierenarts vragen of hij ook de bloemkolen uit haar oren kan halen ;) Misschien gaat ze dan beter luisteren :+

Gaaf zeg met die mooie wagen en Janouk op pad! Heb je een foto?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:58

@Frensie: sterkte met Bubbels!

@VHU: gezellig dagje met je zoon!

@Tine: fijn dat je er weer bent :j . Probeer een beetje rustig aan te doen :(:) .

@Biancao: :(:) , vervelend dat je wederom zo teleurgesteld bent in mensen :(:) . Lekker met de step op pad geweest en ook weer menplannetjes met de Shet *\o/* .

@Janouk: kan me voorstellen dat jullie veel bekijks kregen :j .

Voor mij heeft het wel even een voordeel dat er afgelast wordt, want dan hoeven we ons niet te bedenken of we met dochter op concours gaan, ze wilt wel heel graag, maar we zijn hier ook erg druk :o .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:34

ja avaluna, maar dat schijnt bij het leven te horen..
verder heb ik wel zin om met de shet te gaan mennen, maar nog weinig vertrouwen...als is missy echt een superpeerdje !!
maar komt wel weer.

Janouk met de nieuwe koets weggeweest, super !! dat vraagt idd om foto's !! *\o/*
Frensie voor Bubbles...veel sterkte en succes met de operatie..
vhu vandaag een leuk programma voor jezelf en zoon ! gezellig toch !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:57

Hier is de wedstrijd voor zondag wel afgelast, wel blij om, zat te twijfelen, maar had al bedacht dat ik niet heen zou gaan. Sta natuurlijk wel op een pensionstalling.
voor de 18e is het nog niet bekend, maar dat duurt natuurlijk nog even. De training gaat wel gewoon door, komen hier geen paarden van buitenaf meer naar toe dus dat acht ik veilig. De eerste marathon is over een maand ook al dus even wat km maken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:04

Zo, kom even stoom afblazen.
Wat een dag.

De hoefsmid kwam vanmorgen, maar kon Rembrand niet beslaan. Arme beest kreeg linkervoorbeen haast niet opgetild, deed hem erg pijn, dus smid wilde hem niet behandelen. Pony was nog niet nodig (wil er tzt wel ijzers onder maar ja, is nu wat onzeker wanneer er weer wedstrijden gereden gaan worden). Rembrand gelongeerd, liep wel wat stijf, maar niet kreupel (volgens mij). Zag wel bult bij buik (bloeduitstorting) en bijtwonden op linkerbil.. Daarna weer geprobeerd voet op te tillen, maar hij staat helemaal te trillen. Fysio maar voicemail ingesproken, want heb haar hulp duidelijk nodig. Arm paard. Dierenarts die kwam voor Thabor ook nog even naar laten kijken voor de zekerheid, maar hij kan er neits aan doen.

Ben hele morgen verder bezig geweest met digitale vraagprogramma indienen bij knhs, maar voor het mennen een heidens karwei. Ik heb indoor 2 bakmaten (20x40 en 20x60) voor de dressuur. Nu moet ik (nou ja, ik ga straks maar weer bellen, want is niet te doen) per klasse, per hobby of echie, per paard of pony, per 1, 2 of 4 span en ook nog per proef de bakmaten aan geven en of de ex aequo regeling van pas is. Dat gaat dan om zo'n 180 keer iets invullen. Dat is nog niet eens het ergste. Per vinkje of maat gaat programma erover nadenken, wat best wat tijd in beslag neemt en geregeld accepteert hij het ook nog niet. Komt dus echt stoom uit mijn oren. De vaardigheid wil helemaal niet ingevuld worden. Hij vraagt steeds iets, vul ik braaf in, dan denkt hij er een hele tijd over na, en vraagt vervolgens weer precies dezelfde vraag.

Nu eerst maar even naar bed om te rusten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:21

Tine: hier ook problemen met de knhs-site. Vereniging krijgt het niet voor elkaar om via de site een startpas voor mij aan te vragen. Nu moet het weer per post :( . Heb er een hard hoofd in dat ik voor de 25e voorzien ben van een startpas.

Nog steeds geen info gehad of de clinic van GL doorgaat ivm rhino, hoewel ik alweer van nieuwe (nog niet bevestigde) uitbraken in Limburg heb gehoord. Het komt wel héél dichtbij := .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:26

Net weer met knhs aan de telefoon gezeten. Ik moet het nu anders doen. Alles op 20x60 zetten, als ik dan hele programma klaar heb, moet ik hun mailen en aangeven wat 20x40 moet worden. zij gaan dat dan voor me aanpassen.

Maar waarschijnlijk doen we alle moeite nog voor niets ook, want ze had er een hard hoofd in dat we 7 april alweer wedstrijden konden starten.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:29

@ tine dit is zo herkenbaar :D maar even met knhs bellen. zeggen wat er aan de hand is en net doen of je dom bent en dan doen zij het voor je.
mijn moeder doet de wedstrijd voor het zuidenveld organiseren en heeft dus precies hetzelfde gehad, is echt zwaar waardeloos -:(-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:34

@Tine: wat een gedoe, zeg. Arme Rembrand, hopelijk biedt de fysio gauw verbetering.

@Gem: kun je niet even bellen naar de KNHS?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:38

Tine: Pff oke ja dat is wel een apart verhaal, gelukkig dat hij het weer doet ondanks dat je nog iets blijft zien.

Dennis: dat is pech dat het dan zo moet lopen inderdaad, jammer dat de krachtmeting niet door gaat.

Biancocoo die beweging op de step heeft gehad :D

VHU die creatief is ;) wel gezellig zo'n "uitstapje" met je zoon.

Frensie, al gevraagd aan de DA over de bloemkolen, ik ken er nog wel eentje die dat heeft _O-

Tine: Balen dat hij je paard niet gewoon kon beslaan, hopelijk houd rembrandt het goed.
Wie heb je als hoefsmid?

Gem: baalt omdat ze nog steeds geen startpas heeft, dat is echt flink balen soms duurt het zo knullig lang door rare omstandigheden.

Ik kreeg gisteren een sms over mijn paard dat ze erg moeite moest doen met plassen en haar instructeur had gezegd dat ze behoorlijk slap van achteren was.
Nu is het altijd al een paard die liever lui dan moe is en echt van achteren naar voren gereden moet worden anders gaat ze echt niet werken hoor :+
Maar in Oktober/November toen ze in Woubrugge stond heeft ze haar achterbeen opengehaald, hechtingen erin en de Dierenarts is een paar keer geweest.
hechtingen er weer keurig netjes uit, zat nog wel iets vocht maar de dierenarts verklaarde het netjes genezen en geen blijvend letsel want wond was ook wel oppervlakkig.
December heb ik haar toch maar weer naar huis gehaald, buigproef, ze liep super, kon merken dat ze tijdje niks had gedaan.
Dagen dat ik ben gaan rijden lekker naar buiten, hardere zandpaden gepakt, lekker recht toe recht aan stap draf galop en beetje dressuur onder tussen, niks gemerkt dat ze kreupel of niet rad liep.
maar baalde gisteren ontzettend van het smsje, nooit problemen en nu alleen maar kopzorgen.
Ga van het weekend zelf even weer kijken, deze week doet ze rustig aan en dan zullen we zien.
Denk dat het allemaal wel mee valt maar goed je weet maar nooit :(

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:44

NienSCHaap schreef:
Frensie, al gevraagd aan de DA over de bloemkolen, ik ken er nog wel eentje die dat heeft

Helaas, ze kregen ze er niet uit ;) Zaten erg stevig vast en diep weggestopt.
Bubbles is ondertussen weer thuis, ligt op een kussen naast de bank bij te komen.
Haar huid bloedde als een rund zeiden ze, dus grote kans dat ze een blauwe beurse buik krijgt. Daarom maar voor paar dagen metacam meegekregen. Verder zag binnen er alles super uit.
Het arme beesje is nog helemaal slaapdronken :')

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:45

Frensie schreef:
NienSCHaap schreef:
Frensie, al gevraagd aan de DA over de bloemkolen, ik ken er nog wel eentje die dat heeft

Helaas, ze kregen ze er niet uit ;) Zaten erg stevig vast en diep weggestopt.
Bubbles is ondertussen weer thuis, ligt op een kussen naast de bank bij te komen.
Haar huid bloedde als een rund zeiden ze, dus grote kans dat ze een blauwe beurse buik krijgt. Daarom maar voor paar dagen metacam meegekregen. Verder zag binnen er alles super uit.
Het arme beesje is nog helemaal slaapdronken :')

Hardnekkige bloemkolen dus :(:)
Wel sneu dat ze bloede als een rund, lekker vertroetelen dus :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:03

avaluna schreef:
@Gem: kun je niet even bellen naar de KNHS?

Heb ik idd net gedaan :j . Nu een "oud" aanvraagformulier startkaart via e-mail toegestuurd gekregen, dat ik samen met de andere documenten kan opsturen naar het e-mail adres van de ledenservice. Heb nu alleen nog het verenigingsnummer nodig, dan kan het weg. En hopelijk ben ik dan nog op tijd :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:16

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:19

ik zou het absoluut erg leuk vinden,
maar ivm de rhino-perikelen, mijd ik alles en iedereen ffkes :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:58

Je kan daar veilig heen gaan hoor Bicci.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:02

Hier weer een framboos :( mijn mail ligt er iedere keer eruit, met mijn provider gemailed! ;) , eerst had ik te weinig ruimte, dit laten vergroten, krijg ik weer een mail dat ze mijn website eruit hebben gehaald ivm virus ets :(
dus jullie snappen wel wat ik steeds aan het doen ben, behalve rijden en boekhouding, proberen mijn laptop aan de praat te houden.
Heb nu maar deskundige ingehuurd, hopenlijk kan die er wat mee.
was ik lekker aan het trainen voor de districtkampioenschappen, gaat dat ook niet door (terecht hoor), natuurlijk ook de oefenmarathon/vaardigheid met instructie in Ermelo, gaat ook niet door.
Ben benieuwd of eind van de maand Heukelom doorgaat? :=
Zo meteen weer naar cursus in Ermelo, dat gaat wel door, is zonder paarden :D
thuis ook de cursus maar even uitgesteld, en afwachten wat er allemaal gaat gebeuren.
voor degene met ellende, heel veel sterkte! :(:)