[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:59

Ben wel heel benieuwd wat het is en wat precies de behandelprocedure is :) ben niet te beroerd om wat te proberen :D

nou mag ik ook niet klagen hoor. Dids heeft kale plekjes op zijn koppie nu, en hij knabbelt wat aan zijn onderbenen waardoor daar wat wondjes op zitten
verder staat hij onder deken en ziet hij er zonder zo uit:
Afbeelding

fijn... belde ruim een uur geleden vriendje ''ik kom er zo aan''
bel ik hem nog eens ''ja ik kom er zo aan''

;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:02

Thanks Frensie. Toen ik Bente kreeg had er 3x iemand opgezeten, was wel mooi filmpje van de draf gemaakt (dus ik dacht dat ze eerlijk gezegd al wat meer kon / er makkelijker in zou zijn) maar eigenlijk was ze nauwelijks zadelmak/bereden. Wel (licht) betuigd maar goed is toch anders. 1e paar keer erop stappen (alleen al het opstappen) vond ze heul spannend en ze was heel 'rillerig' in alles. Dus 1e paar keer ben ik er alleen maar elke keer op/afgestapt. Maar 't werd steeds beter. En nu dus ook in lekker drafje geweest en in de grote bak (onze bak is 60x60 m). Dit was de 9e keer dat ik er mee bezig was, de 1e keer dat ik echt langere stukjes heb gedraafd <3

@Naaltje >;) niet fijn thuis & op de hei.
Heb er ook ongelovelijke hekel aan als ik alles op alles zet om 'gezellig' te kunnen doen en dan komt manlief veel te laat thuis of zoiets of is met hele andere dingen bezig of wat dan ook.
}:)

We hebben hier op stal een exceempony. Die staat gewoon niet op bepaalde tijden buiten, gaat dus prima, heeft nergens last van. Maar goed, dat is niet overal mogelijk / niet iedereen wil dat natuurlijk. Didsje ziet er keurig uit.
Snuit had trouwens ook wat plekjes bij zijn kuif en zijn kuif was wat dunnetjes geworden, heeft hij nooit gehad maar ziet er beetje korsterig uit. Heb er spul van Leovet opgedaan, soort lotion tegen korstjes/jeuk, (http://www.paardendrogist.nl/product/ma ... id/101818/) ziet er nu weer netjes uit. Weet van iemand die ook een exceem fjordje heeft hier verderop dat het echt heel erg is dit jaar.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:12

Ziet er goed uit Naaltje! Ik zal van de week eens vragen aan ze. Volgens mij beginnen ze ruim op tijd in het voorjaar met 2-3 keer per week smeren. Paarden daar staan 24/7 buiten.

Wel fijn VHU dat je samen met je paardje vanaf het begin kan werken. Kan je echt een goede band opbouwen. Die van mij was ook redelijk groen, maar al 6 en ze kende al een hoop trucjes om niet te hoeven werken. Staken, steigeren, niet aan de hulpen zijn. Gelukkig met heel veel geduld nu best wat bereikt!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:12

Dids staat overigens 24/7 buiten, en hij heeft 2 ideale schuur-objecten in de wei staan! De ene is de aanhanger/bak met water, en de andere is de plastic hooibak. Hij zou dus echt alles kunnen slopen van de jeuk. (en terecht, vind als ie jeuk heeft moet ie kunnen krabben ook! :) )

@VHU; jij snapt 'm... Word er ook even heel erg verdrietig van nu... We hebben elkaar heel deze week al niet gezien buiten even avondeten ofzo..
En ik heb echt honger nu... :\ niet zo gek ook, om kwart over 7...

Heb net hier nog maar een kast verplaatst, de palm verpot, m'n schoolboeken netjes neergelegd alvast. Zometeen maar wat chippies knagen tegen de honger...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:14

bij veale heb ik het nu ookonder controle maar weet nog steeds niet wat het is

balen naaltje

Ik zit onder de sperziebonen, was daan potje aan het geven en toen moest hij niezen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:18

@Naaltje....ik ga altijd gewoon eten hoor dan maar hond in de pot, eigen schuld dikke bult, gezellig is het dan toch al niet meer }:)
Hoe dan ook sterkte dus :(:)

@Frensie afleren is een stuk lastiger dan aanleren :j knap dat je dat weer goed hebt gekregen! Bente heeft gewoon nog nooit iets slechts meegemaakt, is vol vertrouwen en bij haar vorige eigenaar ook goed opgevoed, gelukkig. Jonge paarden heb ik altijd heel leuk gevonden, maar wist niet meer dat ik het durfde. Valt tot nu toe niet tegen :D

Haha die Daan :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:21

Whahahahaaaaa Tallechie :') het is vast beetje smerig, maar volgens mij ook wel grappig := vooral om te zien O:)

@VHU; ik hoop dat het toch nog een beetje gezellig wordt. Vandaar nog geen eten gemaakt dus...
Maar daar ga ik niet heel lang meer mee wachten hoor....
Heb wel hier opgeruimd, en de was aangezet, afwas opgeruimd, vuil opgeruimd, bed opgemaakt, was gesorteerd, balkon netjes gemaakt... dus aan mij zal het niet liggen, ik ben braaf geweest

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:29

Ik moest er ook wel om lachen hoor. Helaas was ik alleen en kon dus niet zo snel een foto maken.

VHU als mijn vriend niet op tijd terug is kan ik ook heel bot doen. Hij mijn avond verpesten, ik zijn avond verpesten. Gelukkig gaat het de laatste tijd ontzettend goed

Wij moeten ook nog eten, maar heb nu geen zin meer om soep te koken. Denk maar een broodje in oven

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:31

@Tallechie, := grapjas die Daan ;)
@VHU, heerlijk dat je lekker los gereden hebt van Bente en dat ze zo super braaf is... je hebt weer een toppertje gevonden *\o/*
@Biancoo, je maakt het ons wel moeilijk zo...want gelukkig zijn we allemaal niet zo nieuwsgierig :o :D ;)
@Naaltje, en is Did's zijn Burka nog heel ? en wat vervelend inderdaad dan je mannetje zo laat is... helaas zitten de mannen regelmatig op een andere golflengte als wij vrouwen en snapen dan écht niet waar wij ons druk om maken _-:(

Vwb de regiokampioenschappen gaan er bij ons 3 door in het Z uiteraard moet de score boven de 60% zijn. En wat wil nu het feit dat ik bij 1 jury nog geen deuk in een pakje boter kan rijden en laat ik haar nu al weer voor het 3de jaar treffen op het districtskampioenschap en in 2009 en 2010 ook op de Hippiade :roll: Ik heb er nu al helemaal niet zo'n zin meer in. Ik wil nu wel eens door een andere jury beoordeeld worden op een districtskampioenschap en/of Hippiade....Ik ben er nu wel een beetje op uitgekeken :=

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:40

@ Tallechie jammer dat je geen foto kon maken, hahaha.
@ Naaltje ik kan ook best boos worden als mijn man veel later dan verwacht thuis komt, maar ik blijf nooit lang boos, dat kan ik niet.
@ Ollie vervelend van die jury! Je voorbereidingstijd is dan ook minder leuk omdat je al weet dat je die jury hebt.

Ik moet even minder typen, zere polsen! Morgen heb ik menles, heb er nu al zin in en het schijnt morgen lekker weer te worden!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 18:42

@ ollie bij ons in de 2 span rubriek mogen er in de dressuur 2 door en er staan er 3 op de startlijst daar moeten we dus nog even goed voor rijden en in de vaardigheid staan er 2 op de startlijst en mogen er 3 door.. en bij ons staan er nog geen jury's bij op de startlijst maar van alle proeven die we dit seizoen gereden hebben. hebben we ze allemaal met winst gereden

ik heb al even bij de uitslagen van oost gekeken (jaja je moet de conculega's in de gaten houden) en daar zijn de 2 B rijders 1ste en 2de geworden (maar er wordt op d ehippiade geen B gereden dus die vallen af) en de 3de is M en die rijdt nog net 60% en de andere 2 rijden L en die rijden geen 60% en bij oost mogen er 3 naar de hippiade maar de nr 4 en 5 die op de basis van plaatsing wel zouden naar de hippiade mogen. mogen nou niet naar de hipiadde omdat ze geen 60% rijden

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:56

VHU super lekker met Bente een mini buitenrit gemaakt *\o/* perfect !!
Tallechie, leuke foto's van Daan, die 2e helemaal, en super van Vaele in Zweeloo.
Tass zadels gepast, staat stoer !!
Didd's ziet er goed uit !! *\o/* <3
haha Daan die even mama onderniest !! is mij ook nooooit gebeurt hoor !!! ;)
Ollie die uitgekeken is op een kampioenschap.....dat vind ik nou knap... :j zou echt trots zijn als ik daar uberhaupt maar zou mogen starten.
maar voor mij voorlopig geen mennen hoor, ja morgen achterop bij bettepet, maar dan even een poosje rust, melody loopt de ene dag redelijk goed, de andere weer minder goed, en ze word wat dik.... }:0
lanouska...vind dat een ingewikkelde rekensom zoals je het allemaal omschrijft hierboven en knap als je dat allemaal onthouden kunt !!

jullie moeten lekker nog wachten.....ben alleen altijd zelf slecht in mijn eigen geheimen bewaren omdat ik er zo enthousiast over kan zijn !!
maar....deze is nog eventjes van mezelf !! weet niet of ik het al die weken voor me kan houden... :D :o :+
veel tips hebben jullie niet,...het heeft niks met mennen te maken, het duurd nog weken...en...ik moet er een mega eind voor rijden...gaan jullie al raden ? doe maar niet, jullie raden het nooit... *D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:58

Bianca als je een keer bij mij wilt groomen ben je ook welkom hoor. En zoek ook nog steeds een groom voor wedstrijden :-)
Je maakt ons nu wel nieuwsgierig.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:58

ik hoop op mooi weer morgen bianco, ik heb er erg veel zin in, en voor de pony is het ook wel even goed om even geen dressuur te rijden.
Het heeft vast met een hond te maken

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:59

:o Kijk ik op de standen van de knhs voor de marathons staat mijn naam daar verkeerd. En ik sta -2

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:04

Wereldreis? 't Is vast geen hond want die heeft Biancocoo toch al?
Biancocoo gaat in ieder geval voor nieuwe carriere als groom :j

Wij moeten hier vanaf volgende week weer een beetje in het gareel, zoonlief gaat weer naar school. Dat zal wennen zijn zeg :=

De 1e mini-mini-buitenrit is gemaakt. De bedoeling is dat we dat gaan uitbouwen naar iets van 25 km zodat we volgend jaar toch echt weer een keer endurance kunnen gaan starten... :z

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:32

Heey, mag ik hier ook meekletsen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:37

Jullie gaan weer snel.
Niets meer met de andere paarden kunnen doen helaas. Was te laat weer thuis. Nog wel uitgemest en wond van Thabor verzorgd. Morgen maar weer.

@ VHU: super hoor mini buitenrit. Heel knap.
@ Tallechie: heb je je coupons nog (ga er tenminste vanuit dat je bij marathon ook met coupons werkt), dan kun je aantonen dat het niet klopt. Haha, niesende Daan
@ Biancacoo: jammer dat er nog geen verbetering is bij Melody.
@ Lanouska: ik heb van AP begrepen dat alle jury's van ver weg komen (Noord- Holland, dus allemaal vers bloed), ook de parcoursbouwer. Ik heb in de dressuur 7 menners, waarvan 5 doormogen en in vaardigheid 6 menners, waarvan 4 doormogen. (als er tenminste 60% gereden wordt natuurlijk)
@ Naaltje: ik zou ook flink pissig zijn en dus echt niet wachten met eten. Zal je zien, heeft hij onderweg iets gegeten.....

Zo, nu even kopje thee en naar bed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:41

Citaat:
Zal je zien, heeft hij onderweg iets gegeten.....

Hahaha Tine kent haar klassiekers :+ of ze hebben een diner met een klant gehad zonder het even te vertellen, of er was een lunch, of ze hebben zich zat gevreten bij een benzinepomp :+
Maar ach, wat houden we toch van onze mannen :')

He Suuz, van harte welkom!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:41

@Tine, dat zouden ze bij ons nou ook eens moeten doen... 'vers bloed'. Deze jury's zijn niet meer objectief :o
@Suzan, welkom

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:48

@ bianca heb er ook een groot deel van de middag over gedaan om het uit te zoeken maar het klopt wel..

ik smste vanmiddag H de planning voor zaterdag en de vraag er bij of ik kon blijven logeren, kreeg ik terug dat het wel kon maar dat er s'avonds een concert van mooi wark is in verband met de horeca dagen in coevorden, dus ik dacht is prima blijf ik thuis ik vermaak me wel in coevorden thuis. ik sms terug is prima ga ik op tijd naar bed kreeg ik terug dat ik mee moest was goed voor de ontspanning haha

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:48

Ik lees net dat er een hoop regiokampioenschappen zijn afgelast. 1 post van Sabbientje (die ook in dit topic gepost heeft) kwam ik tegen _O-

Afbeelding

K-plas-M van hand veranderen. Midden snorkel.
M arbeids snorkel.
E-B-E grote volte flipperen.

Das een heleboel water O_O
Niet vreemd dat het daar niet door kon gaan.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:52

oei, dat is wel heel erg nat.
@lanouska, dan ga je toch gezellig mee naar mooi wark. Is vast erg gezellig haha

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:53

ik ga ook wel mee. is niet echt mijn muziek smaak maar als je mee uit gevraagt wordt is dat altijd leuk

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:55

ach, is leuk man beetje dom doen op in de blote kont haha