[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:46

@ olga ik heb je mail volgens mij niet?

Zo'n geldboom doe mij daar maar een hele boomgaard van !! Ik wil ook nog genoeg.
VHU lekker gemend. Ik heb lekker niets gedaan. Nou ja stallen gemest en even ferro
zn hoofd geschoren.

Verbouwing van het huis hebben we gelukkig gehad. Wil wel miss dit jaar de wc beneden
doen maar das niet zo'n grote verbouwing. O ja en de tuin.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:49

Tine weer lekker onder het zadel gereden, dat is tof zeg :j Jij hebt wel een hele fikse wensenlijst :list: _O-
Ik wil eigenlijk een wagen voor Rizanta, een 1,5 paardstrailer waar ze ook in kan, een zwaardere auto (om dat allemaal te trekken :+ ), maar ook een nieuwe badkamer en een mooi dakterras en onze trappen moeten opnieuw geverfd en bekleed :7

Citaat:
Heb net even uitgerekend wat we aan kinderopvang moeten betalen, wordt je ook niet blij van. Kan beter thuis blijven, maar we zijn bang dat ik daarna er nooit meer tussen kom.
Je kunt wel wat terugkrijgen via de belasting maar hoeveel (weinig) dat ook weer is is weer afhankelijk van je inkomen. Oftewel: als je veel werkt (en kinderopvang nodig hebt) krijg je dus bijna niets meer terug want dan verdien je teveel. Werk je minder (en heb je geen opvang nodig) krijg je meer terug. Zo'n ongelovelijk dommig systeem. Wij zijn in die jaren (en nu nog) ook kapitalen kwijt geraakt aan kinderopvang. Net weer de oppas betaalt...het vervelend is dat je zonder een goede oppas/opvang gewoon niet lekker werkt. Tenminste ik niet... Heb het eerste jaar dat Han er was maar een dag per week gewerkt hoor, had er gewoon geen zin in :+

Rizanta met Rembrand in tweespan, zou fraai koppel zijn 8-)
Dan Snuit met Kay of Ferro <3
En Alwyn met Amerigo, Damon of Romeo (van Sander_Lotte, hoe is het met Sander_Lotte?) of Robijntje....
Kunnen we niet gewoon een soort vakantie-uitwisseling doen met al dat spul }:0

b485

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:03

Kunnen we geen bokt veelspan samenstellen? De shetters voorop en dan de verzameling welshjes en dan Rizanta, Remrand en het Spook sluiten het geheel af.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:16

ik denk dat je dan beter de grote voorop kunt zetten anders worden de kleintjes onder de voet gelopen... :D

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:25

Dat wordt een heeeel apart span.

Iedereen wil geldboompje,ik ook wel hoor,we willen graag een andere auto.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:51

b485 schreef:
Kunnen we geen bokt veelspan samenstellen? De shetters voorop en dan de verzameling welshjes en dan Rizanta, Remrand en het Spook sluiten het geheel af.

En ik dan |(

Ik ga morgen het voorbeeld volgen van tine en.morgenochtend eens ff lekker zwemmen ik denk dat dat mijn spieren goed doet

Iedereen slaap lekker alvast!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:02

Jij gaat op de bok :+ ;)
Welterusten allemaal :z

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 08:01

goedemorgen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 08:37

Goedemorgen.

@ Tallechie: er zijn ook kamp ohz maar daar heb ik niets te zoeken hoor :D . Travers ed oefen ik om de achterhand van Rembrand sterker te maken (vooral voor het mennen). En het werkt, want ik zie nu al verschil. We wonen hier prachtig. Oude boerderij, dus daar blijft voorlopig nog wel werk aan. Als we een badkamer boven hebben willen we die van beneden ook nog opknappen, dus nog jaren kluswerk. Kinderopvang is idioot duur. Je werkt eigenlijk voor de opvang. En dan willen ze meer vrouwen/moeders aan het werk |o

@ VHU: geweldig idee. Ik kan alleen niet En Rembrand mennen En Amerigo. Maar goed, dat kan Marianne dan mooi oplossen :j

@ Marianne: veel plezier met zwemmen. Ik vind het echt heerlijk. Is voor alle spieren goed. En weinig kans op blessures. Van hardlopen gaan mijn knieen stuk, maar dat probleem heb ik niet in het water.

Ik ga Rembrand poetsen en op de trailer zetten, Amerigo in de wei en dan zoonlief aankleden, richting school en daarna manege.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 08:59

Kinderopvang is echt duur idd, maar ja......soms moet je wat, gelukkig is het niet voor vreselijk lange periode van je leven, ons zoontje is al weer 4, tijd gaat enorm hard.... :7

Die foto van dat gat in die hand..........getver........ :Y)
Hahaha, maar helaas ook hier wel waarheid !!

Omdat we een koetsentrailer hebben zitten we een beetje met een probleempje dat onze auto wat ver door zijn kontveren heen zakt :o
Dus tja........een auto die gemaakt is om te trekken zou ideaal zijn, maar de wegenbelasting is zo duur !!! :(

VHU, volgens mij heb je heerlijk gemend, super zeg !!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:00

:wave:
goeiemorgen!

Ik heb even verplicht huisarrest.. Ze komen de boiler maken, alweer (3e keer)
we hebben al vanaf vrijdag geen warm water meer... En er klappen aan de lopende band zekeringen uit en steekvlammen uit de boiler :')
laten we hopen dat ze 't nu goed maken ^)

En om half 12 moet ik op stal zijn, want dan komt de veearts 3 spuiten in de paardjes knallen :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:17

Gaaf, een bokt.nl veelspan!
Nouvel schreef:
ik denk dat je dan beter de grote voorop kunt zetten anders worden de kleintjes onder de voet gelopen... :D

Nou, de mijne zal in elk geval niet onder de voet gelopen worden. Ik moet op de vereniging met de ritten altijd vragen of de voorste er misschien een klein beetje tempo in kan zetten omdat ik anders de hele rit op de handrem moet rijden ^)
En Storm heeft ook al zo'n ruime gang en ook zo'n zelfde drang om te werken, dus met mn span ga ik echt als een kanon straks... ~~}>

@Marrianne: jij mag het span mennen dan, ok ;)

Verjaardag is nog niet gevierd, dat doen we dit weekend pas. Maar heb van vriendlief een bos bloemen gehad, en van mn stalhoudster ook een leuk bakje bloembolletjes. En mijn ouders waren zondag al geweest, dus mijn spaarvarken heeft nu iets minder honger ;)
Verder lag er op de deurmat een dikke envelop. Ik kijken, zit er een megagrote button in met daarop "Ik ben tussen de 20 en 30 jaar!" haha, die vond ik wel grappig.

Naaltje, das koud douchen dan zeg... brrr! :brr:

Zo'n geldboompje zou ik ook goed kunnen gebruiken... Dan kwam er meteen een mooi tweespantuig, een mooi enkelspantuig voor Storm, een mooie vierwielwagen en natuurlijk dan ook meteen een trailer met koetsenframe waar het ding op kan en een Landrover Defender (dat vierkante model met die ronde koplampjes...*kwijl*)
En n groot huis, met land eromheen voor de paardjes, grote schuur/garage voor vriendlief, tweede huis op het andere eind van het landgoed (uhh...:+ ) voor mijn ouders, en dan zou mn hondje bij ons kunnen komen wonen, en kan ik de katten naar buiten trappen als ze WEER zitten te zeiken in mn keuken! :(
Ach, een mens moet dromen hebben he... :)

En verder sluit ik me aan bij de samenvatting van Tine

Groetjes, Lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:23

damn lacuun...
niet eens voor mij ook 'n huisje op je landgoed? :oo

hmm.. om 8uur zouden ze boiler komen fiksen.. inmiddels half 9 en ze zijn er nog niet
^&$%$@ nog een half uur later en ze verspelen de kans op 'n koffie hoor...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:36

Jeetje wat zijn jullie al actief :7
Naaltje....tja welkom in de wondere wereld der verwarmingsmonteurs }>
Alle paardjes die ik vergeten ben op te noemen sorry alles mag in span met elkaar :D
Wat een zootje zou dat worden zeg :oo
Snuit & Alwyn lopen ook met de paarden op maar moet wel zeggen dat Rizanta wel e-nor-me passen heeft in draf hoor.

Nou zo eerst paardrijden, dan een of andere workshop/meeting van mijn werk en dan is het alweer tijd voor avondeten.

@Marjo2009 hoe doe je dat dan als je werkt en je kind gaat niet naar school/na schooltijd zeg maar? Of heb je je werktijden 100% aangepast? Ik kan mijn tijd ook wel goed indelen maar zonder onze flexibele oppas is het toch bijna niet mogelijk echt wat uren te draaien. Komt ook omdat Bart vrijwel niets op kan vangen ivm zijn werk / regelmatig naar buitenland.

Veel plezier allemaal!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:59

De groten natuurlijk vanachter om de kar te trekken. Die moeten dan maar stappen terwijl de kleintjes vanvoor draven.

Naaltje, typisch aannemers. Mijn tactiek is een stukje taart aanbieden. Dan komen ze graag terug.

Geldboompje: Ik zou de telefoon nemen, mijn architect bellen en zeggen dat ze de rest van de verbouwingen maar moet regelen. Dan zal ik mij beperken tot het kiezen van tegels, parket,deuren,...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:31

hmm... gvd... nogsteeds geen warm water, en geen stroom in de kamer (dus tv, en lampen en stekkerdozen daar) heb nu een haspel gepakt en in de keuken stroom gepakt anders kapt m'n laptop er ook mee natuurlijk...
Nu essent bellen, vent over de zeik.. kan ik me voorstellen, maar damn ik kan er ook niks aan doen :\
Ik ga ontbijten, en dan nog wat niksdoen (en maar geen tv kijken dus := ) en dan naar stal toe.. voor de veearts :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:33

Jullie vergeten veale die kan ook in dubbelspan!!!
Veale heeft ook een behoorlijk draftempo. in de marathons moet ik altijd stappen om niet te vroeg binnen te komen
Toen ik met martine en rembrand op buitenrit ging ging veale telkens bijna op de wagen van rembrand staan. Hij wil dan altijd harder en kan hem dan wel controleren, maar gaan nog snel

Vhu ik heb uitgerekend wat we van de belastingdienst terug krijgen, maar omdat mijn vriend een eigen bedrijf heeft verdiend hij te veel. Hij zei al voor de gein ik ga wel weer in loondienst. Wij moeten ruim 800 betalen en krijgen 300 terug. Blijft er dus nog 500 over zo globaal. En dat is voor het eerste jaar, maar we gaan er vanuit dat het bedrijf gaat groeien.
Het is voor ons voordeliger dat ik thuis blijf, maar ja.
En inderdaad wat tine zegt ze willen vrouwen aan het werk hebben, maar dan moeten ze het niet zo gaan doen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:18

Hihi :+ heb al 2 weken een andere bril :) echt heel anders als de vorige.
Vorige week bespreking gehad met de baas en toen had ie hem wel gezien moeten hebben. Staat ie hier net naast mijn bureau iets te vertellen over mexicaanse muziek en ineens: he, leuke bril zeg, nieuw? :+
Grapjurk :+
Is wel de week van besprekingen...... vandaag 2 en donderdag een. Heb er nooit zoveel :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:19

VHU : Ik heb idd mijn werktijden 100% aan kunnen passen aan de schooltijden van mijn zoontje, ben wel verwend hoor !!

Naaltje :brr: lekker onder de douch zeg,....alleen koud water, da's niks voor mij !!

Vanmiddag komt de hoefsmid Melody weer op ijzers zetten ! kunnen we weer buitenritten gaan maken !!! :j *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:21

je denkt niet dat ik daar onder ga staan he :=
ben dan ook een watje hoor, douche wel bij m'n ouders ;)

wilde vanmiddag gaan winkelen, maar dat gaat dus niet door nu.. hopelijk van 't weekend dan ofzo, want anders loop ik binnen afzienbare tijd in m'n blote reet rond :') _O- (broek gaan gaten in vallen)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:23

Marjo dat is ideaal.

Bij ons is het allemaal nog niet bekend. Mijn opdracht loopt in februari af, dan ga ik met zwangerschapsverlof en weet niet wat ik daarna ga doen. Weet de uren en dagen niet, dus is moeilijk aangeven bij de creche. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en die weet zijn dagn ook niet. We zitten er aan te denken om flexibele opvang te doen, maar dan moet je ook dagen aangeven.
Ouders willn niet oppassen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:27

Goedemorgen!

naaltje, dus jij staat al vanaf vrijdag onder een koude douche iedere keer

VHU, klinkt alsof je super fijn gereden hebt! altijd een fijn gevoel als je paard je zoveel vertrouwen geeft.
dat is goed voor je ego he?

Tine, jij ook een fijne les gehad zo te lezen.

Een bokt meerspan? whaha laat wobbe dan maar achter de kar aan lopen :P

Gisteren avond het nieuws gekregen dat een stalgenootje haar paard in had laten slapen.
beestje had al van zondag op maandag nacht ernstige koliek gehad ('s nachts, dus niemand kon helpen)
en heeft waarschijnlijk een hele tijd vast gelegen in de stal.
gisteren ochtend was het beestje helemaal uitgeput en nog steeds koliek.
dierenarts heeft nog wel de diverse dingen geprobeerd tegen de koliek.
maar gisteren avond hebben ze toch besloten het paardje in te laten slapen, het beestje was gewoon helemaal op.
hij had het zelf ook opgegeven zei een ander stalgenootje nog.

Vanochtend met wobbe gement.
maar hij kon zich slecht concentreren.
staleigenaar was bezig bovenaan de dijk het ingeslapen paard neer te leggen en toe te dekken.
en dat kun je vanuit de ene hoek van de bak zien.. dus als we daar reden was hij continu aan het kijken.
en vanuit de andere hoek van de bak kon je net de plek niet zien waar het paard gisteren ingeslapen is.
maar zoiets voelen de andere paarden&pony's volgens mij.
want iedere keer in die hoek gingen zijn oren naar voren en echt naar dat bepaalde punt kijken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:44

he bah.. arm paardje en eigenaar :(:)

ik heb vrijdag hier 't laatste warme water uit de boiler opgemaakt met douchen ( :9 O:) ) en verder ga ik lekker in 't ouderlijk huis douchen, noem mij een watje maar ik ga daar niet onder staan :P

Melbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:54

:o :+ :)ddd hier marjo2009, heb mijn gebruikersnaam veranderd hoor, Marjo was een paardje van mij die ik al een poos niet meer heb, helaas...........en vond het wat vervelend om steeds haar naam weer te lezen, dus nu een nieuwe naam, afkorting van Melody en Bianca. ! mijn eigen naam dus.

Haha, hoop dat het nog te begrijpen is ??? vast wel...... :j

IT is altijd heftig om zo een paardje te verliezen, ik denk ook dat andere paardjes dat wel merken als er èèn naar de eeuwige weide's toegaat !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:56

heb je je gebruikersnaam veranderd of opnieuw geregistreerd? :=